Coraz więcej firm decydujących się na własną stronę www przykłada uwagę nie tylko wyglądu, ale również do treści, które zostaną na niej umieszczone. Jeśli napisane są w profesjonalny sposób, mają wartość merytoryczną i są unikatowe, potrafią przyciągnąć potencjalnych klientów. Jeśli natomiast zostały zostały stworzone w sposób niedbały, mogą skutecznie odstraszyć. Teksty na stronie www pełnią jeszcze inną bardzo istotną rolę - pomagają w uzyskaniu wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. 

Co dają unikalne i wartościowe treści na stronie internetowej?

Obecnie pozycjonowanie strony opiera się głównie na tworzeniu wysokiej jakości unikalnych treści. O ile pojęcie "unikalność"można łatwo zdefiniować i rozumie się przez nie, że tekst powinien być oryginalny, nieskopiowany, to określenie "wartościowy" wzbudza wiele nieścisłości. Jakie kryteria odpowiadają za to, czy dany tekst jest wartościowy? Przede wszystkim musi on być dostosowany do grupy docelowej. Zdefiniowanie odbiorców, do których chcemy trafić jest bardzo istotne, ponieważ pozwala określić obszar tematyczny i język, jaki będzie stosowany przy tworzeniu danych treści. Inaczej będą brzmieć artykuły kierowane do specjalistów z danej branży, a inaczej do grupy, w której mogą znajdować się laicy w danej tematyce. Mówiąc o tym, że dany tekst jest wartościowy, nie chodzi jednak wyłącznie o aspekt językowy oraz łatwość przyswojenia przez czytelnika danej treści. Tekstom na stronach internetowych stawia się znacznie wyższe wymagania. Muszą być pisane na temat, co oznacza, że powinny skupiać się wokół zakresu związanego z daną stroną. Tekst powinien dostarczać również konkretnych informacji, aby odbiorca nie miał poczucia, że zmarnował czas na czytanie. Długość tekstu również ma znaczenie. Aby roboty Google miały odpowiednią ilość materiału do oceny, tekst nie powinien być za krótki. 

Właściwie napisany, rozbudowany tekst, nasycony w odpowiedni sposób słowami kluczowymi pomoże zwiększyć widoczność strony. W trakcie naszych realizacji mogliśmy wielokrotnie zaobserwować, jak po zmianie treści zwiększał się ruch na stronie i jak bardzo podniosły się jej pozycje w wyszukiwarkach. 

Jak tworzyć profesjonalne teksty?

Tworzenie tekstów wymaga dużej wiedzy i profesjonalnego podejścia. Nie mogą być one pisane wyłącznie pod wyszukiwarki, ale przede wszystkim dla ludzi. Pracując nad realizacjami przygotowujemy w pierwszej kolejności szablon, według którego piszemy wszystkie treści. Jest to bardzo istotne, szczególnie w przypadku, gdy do pracy nad tekstami angażujemy więcej osób z naszego zespołu. Dzięki temu, że każda z nich ma punkt odniesienia w postaci szablonu, opracowywane treści są ze sobą spójne, a nie chaotyczne. W ten sposób postępowaliśmy podczas prac nad treściami dla sklepu pbc24.pl, dla którego przygotowaliśmy opisy dla wszystkich produktów oraz artykuły sponsorowane. 

Aktualizacja treści z korzyścią dla SEO

Roboty Google pracują stale, dokonując selekcji serwisów każdego dnia. Oddzielają niskiej jakości witryny i spam od stron które mogą być dla użytkowników wartościowe. Do tej "gorszej" kategorii zaliczane są strony, które zawierają nieaktualne treści. Częstotliwość z jaką publikowane są treści jest bardzo ważnym czynnikiem mającym wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Strona pozostawiona "sama sobie" i nieaktualizowana zostanie za jakiś czas zapomniana zarówno przez użytkowników, jak też przez roboty Google. Nie chodzi jednak o to, aby wrzucać na stronę jakiekolwiek teksty. Redagowanie w nieskończoność tego samego artykułu nie pomoże w niczym stronie. Treści muszą być wartościowe zarówno dla robotów wyszukiwarki, jak i dla użytkowników, dlatego należy przygotować dla strony unikalny zestaw teksów. Poprzez aktualizację treści na stronie, roboty Google otrzymują sygnał, że mogą na niej znaleźć nowe informacje, które mogą być wartościowe dla odwiedzających ją użytkowników.