Audyt sklepu online
pozycjonowanie

Audyt sklepu online

Przeprowadzanie audytów SEO dla sklepów internetowych jest coraz powszechniejsze ze względu na wysoką konkurencyjność w sieci, która zmusza właścicieli sklepów do coraz większej uwagi w kwestii zwiększania jakości usług na każdej płaszczyźnie. Często zdarza się, że pomimo wysokiej pozycji w wyszukiwarkach sklep internetowy nie generuje sprzedaży. Potencjalni klienci przeglądają ofertę, umieszczają produkty w koszyku, jednak nie finalizują transakcji. W takich sytuacjach pomocny będzie audyt SEO. 

Czym jest audyt SEO sklepu online?

Audyt sklepu internetowego jest obszerną analizą, która ma na celu pozyskanie informacji na temat ewentualnych nieprawidłowości, błędów i słanych punktów, które wymagają poprawy. Obejmuje on czynniki istotne zarówno dla pozycjonowania, jak również pod kątem użyteczności sklepu internetowego dla użytkownika. Na podstawie audytu SEO można wykonać optymalizację sklepu, która pomoże zwiększyć ruch, a w konsekwencji odnotować wzrost sprzedaży. Wykonanie audytu dla sklepu internetowego pozwoli poznać odpowiedzi na następujące pytania:

  • czy sklep spełnia standardy wyznaczone przez Google?
  • jakie działania podjąć, aby sklep był częściej odwiedzany?
  • co można zrobić, aby zwiększyć sprzedaż?

Zakres audytu

Audyt SEO sklepu internetowego zasadniczo nie różni się od audytu strony www, jednak specyfika witryn sprzedażowych wymaga koncentracji na nieco innych elementach. Wykorzystując różnego typu narzędzia do analizy, badamy wiele istotnych czynników, które mają wpływ na pozycjonowanie sklepu i konwersję. Ocenie podlega przede wszystkim architektura informacji i nawigacja w sklepie internetowym. Sprawdzamy, czy elementy takie jak "dodaj do koszyka" są widoczne dla użytkownika oraz czy cały proces zakupowy przebiega w prosty i intuicyjny sposób. 
Podczas audytu sprawdzamy także opisy produktów. W przypadku sklepów internetowych stanowią one jeden z najważniejszych elementów, który decyduje o tym, czy klient zostanie przekonany do zawarcia transakcji. Opisy produktów są także miejscem do umieszczenia fraz kluczowych, które będą pomocne w pozyskiwaniu ruchu z wyszukiwarek. Google promuje treści tekstowe, które są rozbudowane, dlatego analizujemy opisy również pod kątem ich objętości.
Szybkość ładowania sklepu jest także bardzo istotna w równym stopniu dla Google, co dla wygody użytkownika. Wykonując audyt SEO mamy na uwadze, że wielu użytkowników przegląda oferty sklepów internetowych ze swoich smartfonów i tabletów. Sprawdzamy więc również szybkość ładowania wersji mobilnej strony. 

Audyt SEO sklepu online to inwestycja, która pozwala na wykonanie optymalizacji serwisu, aby mógł on osiągać lepsze pozycje w wyszukiwarkach, a tym samym zwiększał ruch i generował większą sprzedaż. Audyt pozwala również określić, jakie zmiany należy wdrożyć, aby sklep stał się przyjazny dla użytkownika i zachęcał go do dokonania zakupu. Poznanie mocnych i słabych stron posiadanego sklepu internetowego pozwala również zwiększyć skuteczność przyszłych działań marketingowych.

Szczegółowy audyt jest czasochłonną pracą zakończoną raportem, który trafia do klienta. Obszerność takiego raportu zależy od wielkości sklepu internetowego oraz ilości zdiagnozowanych błędów. W dokumentacji wyszczególnione zostają wszystkie błędy, braki oraz niezgodności z wytycznymi Google. W raporcie zamieszczamy proponowane rozwiązania i wskazówki, które pozwolą naprawić zaistniałe problemy. Możemy wykonać ich wdrożenie, czyli optymalizację, jeśli klient sobie tego zażyczy. Audyt można przeprowadzić w dowolnym momencie, jednak rekomendujemy jego wykonanie już na etapie tworzenia nowego sklepu internetowego. Poznanie błędów i nieprawidłowości projektu sklepu pozwoli ograniczyć koszty związane z jego modernizacją. O audycie warto pomyśleć również podczas wprowadzania istotnych zmian, a także gdy sklep odnotowuje spadek ruchu lub problemy sprzedażowe.

autor
Autor artykułu
Mateusz Wiktor
Specjalista od pozycjonowania stron www, sklepów internetowych
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Audyt sklepu online
4.8/5 na podstawie 82 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Pozycjonowanie sklepu internetowego
Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces optymalizacji strony internetowej sklepu w celu poprawy jej widoczności w wynikach organicznych wyszukiwarek, takich jak Google.
Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces optymalizacji strony internetowej sklepu w celu poprawy jej widoczności w wynikach organicznych wyszukiwarek, takich jak Google.
02
Co to jest WCAG 2.1?
WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines 2.1) to zestaw wytycznych opracowanych przez organizację World Wide Web Consortium (W3C). Mają one na celu zapewnienie dostępności treści internetowych dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines 2.1) to zestaw wytycznych opracowanych przez organizację World Wide Web Consortium (W3C). Mają one na celu zapewnienie dostępności treści internetowych dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
03
Co to jest Afiliacja?
Afiliacja, znana również jako marketing afiliacyjny, to rodzaj marketingu opartego na wynikach, w którym przedsiębiorstwo wynagradza jedną lub więcej stron afiliacyjnych za każdego klienta lub odwiedzającego, który został przekierowany przez działania marketingowe afilianta.
Afiliacja, znana również jako marketing afiliacyjny, to rodzaj marketingu opartego na wynikach, w którym przedsiębiorstwo wynagradza jedną lub więcej stron afiliacyjnych za każdego klienta lub odwiedzającego, który został przekierowany przez działania marketingowe afilianta.
04
Co to jest intranet?
Intranet to prywatna sieć komputerowa, która jest ograniczona do użytku wewnętrznego przez daną organizację, np. firmę, szkołę, szpital czy instytucję. Intranet umożliwia wymianę informacji, zasobów i usług pomiędzy członkami organizacji w sposób bezpieczny i prywatny.
Intranet to prywatna sieć komputerowa, która jest ograniczona do użytku wewnętrznego przez daną organizację, np. firmę, szkołę, szpital czy instytucję. Intranet umożliwia wymianę informacji, zasobów i usług pomiędzy członkami organizacji w sposób bezpieczny i prywatny.
05
Jakie formy dostawy są w sklepach internetowych ?
Sklepy internetowe oferują różne formy dostawy, aby zapewnić klientom wygodną i efektywną dostawę zamówionych produktów.
Sklepy internetowe oferują różne formy dostawy, aby zapewnić klientom wygodną i efektywną dostawę zamówionych produktów.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zakres działań - strona www. Siedlisko Janczar to kompleks wypoczynkowo-rekreacyjny, w którym można odpocząć od zgiełku miasta i codziennych obowiązków. Siedlisko janczar jest przyjazne dla osób, które poszukują wytchnienia od szybkiego tempa życia, jak również dla osób ceniących aktywny wypoczynek. W...

Zakres działań - hosting strony www. Bumera to renomowana firma meblowa, która charakteryzuje się ponad 20-letnim doświadczeniem na rynku. Marka na bieżąco śledzi panujące na świecie trendy, dzięki czemu meble hotelowe i biurowe nie tylko są wysokiej jakości, ale również modne i eleganckie.

Zakres działań - strona internetowa. Meble.pl to nowoczesny sklep internetowy, którego asortyment składa się ze stylowych, praktycznych, a zarazem wysokojakościowych mebli oraz wyposażenia wnętrz. W bogatej ofercie sklepu internetowego dostępne są meble, dzięki którym zaaranżujesz swoje wymarzone wnętrze. Wychodząc naprzeciw potrzebom swoich...

Zakres działań - strona internetowa. ID Point to dystrybutor włoskich mebli i dodatków, dzięki którym aranżowane wnętrza zyskają na luksusowym, a zarazem nowoczesnym charakterze. Architekci pracujący w firmie Id Point pomagają klientom tworzyć koncepcje aranżacyjne poszczególnych wnętrz, do których następnie dobierają...

Dla dystrybutora Mikron stworzyliśmy profesjonalną stronę www, która pozwoli firmie zwiększyć zasięg sprzedaży części zamiennych do elektronarzędzi. Firmie zaoferowaliśmy również usługi z zakresu marketingu internetowego, które obejmują m.in. tworzenie treści na stronę www. Wspomniane działania umożliwiły nam...

Działającej lokalnie Kancelarii Prawniczej M. Wojciechowska i Wspólnicy w Rzeszowie zaoferowaliśmy dostosowany do indywidualnych potrzeb hosting, dzięki czemu zarządzanie pocztą oraz stroną www jest bezpieczne i w pełni intuicyjne. Co więcej, dla M. Wojciechowska i Wspólnicy Kancelaria...

LS Tech to firma zajmująca się produkcją maszyn pakujących i systemów do paletyzacji. Dla firmy zaprojektowaliśmy unikalną i spójną identyfikację wizualną. Oryginalne logo i wizytówka pozwoli firmie zdobyć nowych klientów. Dla LS Tech stworzyliśmy również materiały reklamowe, które przygotowaliśmy do...

Zbudowaliśmy profesjonalną stronę www oraz sklep internetowy Artelito. Firma specjalizujące się w produkcji oraz dystrybucji mebli tapicerowanych. Sklep online został dodatkowo zintegrowany z systemem Optima. Integracja pozwoliła na usprawnienie procesu sprzedaży. Dzięki naszym usługom klienci mogą realizować swój...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Strona produktowa piwa rzemieślniczego
Browar Janczar
Strony www
Realizacja strony www dla firmy usługowej Carpathia
CCG
Strony www
Realizacja sklepu internetowego Artelito
Artelito
Sklepy online
Whiteberg
Strony www
realizacja sklepu internetowego akcesoria biurowe
Najlepszy toner
Sklepy online
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium