Co to jest marketing zintegrowany?
pozycjonowanie

Co to jest marketing zintegrowany?

Marketing internetowy stanowi obecnie jedno z najbardziej podstawowych narzędzi promowania marki lub jej konkretnych usług/produktów. W wielu przypadkach korzysta się z jednego, maksymalnie kilku kanałów komunikacji. Warto jednak zintegrować ze sobą poszczególne działania promocyjne, aby osiągnąć jeszcze lepsze efekty kampanii.

Czym jest marketing zintegrowany?

Marketing zintegrowany (z ang. Inbound Marketing) jest połączeniem wszystkich działań reklamowych, jakie można realizować za pośrednictwem sieci. Ma na celu zwiększenie ruchu organicznego i dotarcie do odbiorców z komunikatem o marce, produkcie lub usłudze przy pomocy wielu kanałów i form komunikacji. Tak kompleksowe podejście do marketingu wynika przede wszystkim z różnorodnych preferencji konsumentów oraz ich zachowań. Synergia i spójność działań mogą przynosić rewelacyjne rezultaty.

Rosnące wymagania odbiorców w stosunku do marek stanowią dla nich duże wyzwanie. Skuteczna promocja coraz częściej opiera się na zintegrowaniu wielu działań marketingowych, które pozwalają wykorzystać potencjał różnych kanałów w dotarciu do klientów.

Zintegrowane działania reklamowe

W ramach marketingu zintegrowanego można wyróżnić kilka głównych form marketingu, które się na niego składają.

  • Content marketing - czyli marketing treści. Odgrywa obecnie bardzo ważną rolę w promocji firm na rynku. Polega na tworzeniu wartościowych i merytorycznych treści, nie zawsze o charakterze reklamowym. Często mają one natywny wydźwięk, a komunikaty reklamowe przekazywane są w sposób subtelny. Content marketing jest bardzo pozytywnie postrzegany przez odbiorców i pomaga tworzyć z nimi trwałe relacje. Może przyjmować formę blogów, poradników, artykułów sponsorowanych, infografik i wielu innych.
  • Pozycjonowanie - wszelkie działania związane z optymalizacją stron www i sklepów, budowaniem profilu linków oraz tworzeniem treści zgodnych z wymaganiami wyszukiwarki, pozwalają zwiększać pozycję promowanej strony www lub sklepu internetowego, skutecznie przyciągając potencjalnych klientów. Najlepsze wyniki sprzedażowe osiągają właśnie te firmy, które zajmują czołowe pozycje w wynikach wyszukiwania, dlatego pozycjonowanie jest czynnością, na której należy się mocno skupić.
  • Buzz marketing - czyli inaczej marketing szeptany, można zaliczyć do bardzo efektywnych narzędzi promujących. Ma duży wpływ na budowanie świadomości marki lub produktu wśród odbiorców i przekłada się na ich decyzje zakupowe. Prowadzony jest głównie na forach internetowych, najczęściej takich, które powiązane są tematycznie z branżą w jakiej działa firma, dla której realizowane są działania. Polega na pobudzaniu dyskusji i informowaniu (szeptaniu) na określony temat. Marketing szeptany pozwala również na pozyskiwanie linków wzmacniających efekty pozycjonowania.
  • Google Ads - płatne kampanie Google są bardzo wartościowymi narzędziami, które mogą stanowić ogromne wsparcie w pozyskiwaniu ruchu. Ich największą zaletą są szybkie efekty, które widoczne są natychmiast po wdrożeniu. Są również bardzo elastyczne, dlatego czas trwania oraz pozostałe parametry można dostosowywać do indywidualnych potrzeb.
  • Social media - obecnie prowadzenie firmowych profili społecznościowych jest obowiązkowym punktem każdej strategii internetowej. To jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie grona aktualnych i potencjalnych klientów oraz budowanie z nimi długotrwałych relacji. Portale te pozwalają dzielić się rożnymi treściami, udostępniać je dla innych użytkowników i kształtować wizerunek danej marki. Należy wyróżnić tutaj przede wszystkim takie serwisy społecznościowe jak Facebook i Instagram, które oferują dedykowane narzędzia dla biznesu, pozwalające monitorować efektywność realizowanej kampanii.

Połączenie ze sobą wielu skutecznych działań może przynieść mnóstwo korzyści. Najważniejsze jest jednak przemyślane zaplanowanie ich realizacji. Marketing zintegrowany powinien być dostosowany ściśle do potrzeb i celów biznesowych danej firmy. Musi być również nieustannie monitorowany i optymalizowany zgodnie ze zmianami zachodzącymi na rynku. Posiadając wsparcie doświadczonego zespołu, który dysponuje odpowiednimi narzędziami analitycznymi można prowadzić efektywne kampanie przekładające się na pożądane rezultaty.

autor
Autor artykułu
Mateusz Wiktor
Specjalista od pozycjonowania stron www, sklepów internetowych
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Co to jest marketing zintegrowany?
4.7/5 na podstawie 113 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Pozycjonowanie regionalne
Pozycjonowanie regionalne inaczej nazywane pozycjonowanie lokalne to strategia marketingowa, której celem jest poprawa widoczności i pozycji firmy w wynikach wyszukiwania lokalnych usług lub produktów w określonym obszarze geograficznym.
Pozycjonowanie regionalne inaczej nazywane pozycjonowanie lokalne to strategia marketingowa, której celem jest poprawa widoczności i pozycji firmy w wynikach wyszukiwania lokalnych usług lub produktów w określonym obszarze geograficznym.
02
Co to jest Anchor tekst
Anchor tekst to klikalny, zazwyczaj podkreślony lub sformatowany tekst, który stanowi hiperłącze (link) do innej strony internetowej lub dokumentu. Wszyscy użytkownicy internetu spotykają się z anchor tekstami, gdy przeglądają strony internetowe, ponieważ są one jednym z podstawowych sposobów nawigacji między stronami.
Anchor tekst  to klikalny, zazwyczaj podkreślony lub sformatowany tekst, który stanowi hiperłącze (link) do innej strony internetowej lub dokumentu. Wszyscy użytkownicy internetu spotykają się z anchor tekstami, gdy przeglądają strony internetowe, ponieważ są one jednym z podstawowych sposobów nawigacji między stronami.
03
Co to jest Google Trends
Google Trends to bezpłatne narzędzie analityczne, które pozwala użytkownikom na śledzenie częstotliwości występowania określonych terminów w wyszukiwaniach Google w określonym czasie i miejscu.
Google Trends to bezpłatne narzędzie analityczne, które pozwala użytkownikom na śledzenie częstotliwości występowania określonych terminów w wyszukiwaniach Google w określonym czasie i miejscu.
04
Co to są opinie w marketingu szeptanym
Opinie w marketingu szeptanym odnoszą się do przekazu informacji o produkcie lub usłudze, który jest generowany przez zwykłych użytkowników, a nie przez firmę lub reklamodawcę.
Opinie w marketingu szeptanym odnoszą się do przekazu informacji o produkcie lub usłudze, który jest generowany przez zwykłych użytkowników, a nie przez firmę lub reklamodawcę.
05
Co to jest strategia pozycjonowania SEO
Strategia pozycjonowania SEO (Search Engine Optimization) to plan działania mający na celu zwiększenie widoczności i pozycji strony internetowej w wynikach organicznych wyszukiwarek, takich jak Google, Bing.
Strategia pozycjonowania SEO (Search Engine Optimization) to plan działania mający na celu zwiększenie widoczności i pozycji strony internetowej w wynikach organicznych wyszukiwarek, takich jak Google, Bing.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zakres działań - hosting strony www. Bumera to renomowana firma meblowa, która charakteryzuje się ponad 20-letnim doświadczeniem na rynku. Marka na bieżąco śledzi panujące na świecie trendy, dzięki czemu meble hotelowe i biurowe nie tylko są wysokiej jakości, ale również modne i eleganckie.

Zakres działań - strona www. Rad-Pol jest dystrybutorem klasycznych mebli włoskiej produkcji, które wykonane są z wysokogatunkowych materiałów i odznaczają się ponadczasowo pięknym wykończeniem. Firma Rad-Pol, która na rynku meblowym działa od 1986 roku zajmuje się również produkcją eleganckich mebli, jak również...

Zakres działań - strona internetowa. Meble.pl to nowoczesny sklep internetowy, którego asortyment składa się ze stylowych, praktycznych, a zarazem wysokojakościowych mebli oraz wyposażenia wnętrz. W bogatej ofercie sklepu internetowego dostępne są meble, dzięki którym zaaranżujesz swoje wymarzone wnętrze. Wychodząc naprzeciw potrzebom swoich...

Zakres działań: hosting strony www. Van Pur to jedna z największych spółek piwowarskich w Polsce, która w swojej działalności skupia się na budowaniu i wzmacnianiu wizerunku marek regionalnych browarów oraz produkcji oryginalnych opakowań, czyli etykiet dla piw.

Dla firmy Aparo serwis samochodowy Rzeszów przygotowaliśmy ofertę, w której znajduje się skuteczne pozycjonowanie nowej strony www. Dla serwisu pojazdów Aparo Rzeszów działamy również w zakresie marketingu internetowego, dzięki czemu mamy możliwość zwrócenia uwagi...

Linea to firma zajmująca się sprzedażą, wynajmem, jak również serwisowaniem maszyn czyszczących. Dystrybutor urządzeń czyszczących korzysta z usługi profesjonalnego hostingu, pozycjonowania oraz marketingu internetowego. Dla marki Linea rozbudowaliśmy również stronę www, którą dopasowaliśmy do aktualnych potrzeb i preferencji klienta.

Skutecznie pozycjonujemy stronę www Richd. Anders. Zwiększamy świadomość firmy w Internecie i kreujemy jej pozytywny wizerunek. Zmodernizowaliśmy stronę internetową — jest łatwa w obsłudze, atrakcyjnie się prezentuje i zawiera unikalne treści. Zrealizowaliśmy stronę www, która jest wygodna dla użytkownika. Richd. Anders to producent i dystrybutor elementów drewnianych,...

LS Tech to firma zajmująca się produkcją maszyn pakujących i systemów do paletyzacji. Dla firmy zaprojektowaliśmy unikalną i spójną identyfikację wizualną. Oryginalne logo i wizytówka pozwoli firmie zdobyć nowych klientów. Dla LS Tech stworzyliśmy również materiały reklamowe, które przygotowaliśmy do...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Realizacja strony www medycznej - Hyper Pulse Imeso
A.L.T Hyper Pulse
Strony www
Patkar
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium