Jak przeprowadzamy audyt SEO strony www?
pozycjonowanie

Jak przeprowadzamy audyt SEO strony www?

Audyt SEO należy do działań, na które firmy posiadające własną stronę www decydują się coraz częściej. Stanowi on podstawę wszystkich działań promocyjnych i optymalizacyjnych. Profesjonalnie przeprowadzony audyt SEO jest w stanie udzielić odpowiedzi na wiele pytań istotnych dla przyszłego pozycjonowania strony i pozwala dowiedzieć się, czy wykorzystywany jest jej pełen potencjał.

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO strony www jest raportem tworzonym na podstawie analizy strony internetowej. Pod ocenę brany jest cały zakres czynników, które wpływają na pozycjonowanie strony w Google. Dokładna analiza pozwala znaleźć wszystkie ewentualne błędy i braki na stronie, które można następnie wyeliminować w wyniku optymalizacji. Strony internetowe często zawierają błędy, które obniżają ich wartość i sprawiają, że ich pozycje w Google ulegają spadkowi. Warto więc inwestować w audyt, ponieważ jest on pierwszym krokiem do poprawy wartości strony i zwiększenia skuteczności prowadzonych działań marketingowych.

Jakie elementy podlegają audytowi?

W naszych audytach skupiamy się wokół kwestii, które mogą mieć w krótszym lub dalszym okresie wpływ na pozycję strony. Podczas analizy strony sprawdzamy m.in. następujące czynniki:

  • treści - opisy, teksty oraz artykuły dostępne na stronie sprawdzane są pod kątem unikalności, tj. czy nie duplikują się z innymi witrynami. Pod uwagę bierzemy również objętość, tzn. czy teksty nie są za krótkie i nie wymagają rozbudowania. Badamy również słowa kluczowe, sprawdzając czy są dopasowane tematycznie do tekstów, naturalnie wkomponowane i czy nie następuje efekt przesycenia. 
  • szybkość ładowania strony - czynnik ten jest jednym z najważniejszych branych pod uwagę aspektów przez Google. Sprawdzamy jak szybko dana witryna ładuje się zarówno w wersji desktopowej, a także na urządzeniu mobilnym. 
  • ergonomia strony - badając ten czynnik oceniamy przede wszystkim użyteczność strony dla użytkownika. Sprawdzamy, czy witryna posiada intuicyjną nawigację, czy informacje przedstawione zostały w sposób, który pozwali użytkownikowi szybko się z nimi zapoznać oraz czy strona nie posiada elementów, które powodują zaburzenie jej struktury i przejrzystości
  • niedziałające linki - martwe linki prowadzące do istniejących stron, czy puste bloki informujące o tym, że strona jest aktualnie w budowie potrafią skutecznie obniżyć wartość witryny i zniechęcić użytkownika do przebywania na niej. 
  • profil linków prowadzących do strony www - zamieszczanie linków w sposób niezgodny z wytycznymi Google, a także linkowanie z niezaufanych stron o niskiej jakości może skutkować karą od Google i spadkiem pozycji strony w wyszukiwarce. 

Przeprowadzamy zarówno audyty kompleksowe, które polegają na sprawdzeniu całej witryny pod kątem poprawności, jak również takie, których zadaniem jest sprawdzenie tylko tych elementów, które ustalone zostały z klientem. Wiele zależy od tego jak bardzo rozbudowana jest dana strona www. W przypadku obszernych serwisów wykonanie audytu wymaga poświęcenia dużej ilości czasu, aby sprawdzić czy każda podstrona i zawarte na niej elementy są zgodne z wytycznymi wyszukiwarki.

Jakie korzyści zapewnia profesjonalnie przeprowadzony audyt SEO?

W wyniku audytu otrzymujemy obszerny raport zawierający informacje o wykrytych błędach, które wymagają poprawy. Efektem takiej analizy jest zidentyfikowanie mocnych i słabych stron witryny, które pomogą firmie zaplanować i podjąć właściwą strategię działań. Dbamy o to, aby przygotowana przez nas dokumentacja zawierała przejrzysty dla klienta układ i dokładny opis danego problemu. Raporty zawierają również wytyczne do optymalizacji oraz wskazówki niezbędne do dalszego rozwoju witryny. Wykonany przez nas audyt SEO nie wiąże się z żadnym zobowiązaniem dotyczącym przyszłych prac rozwojowych. Na podstawie otrzymanych wytycznych możemy jednak podjąć z klientem dalszą współpracę i przeprowadzić optymalizację strony.

autor
Autor artykułu
Mateusz Wiktor
Specjalista od pozycjonowania stron www, sklepów internetowych
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Jak przeprowadzamy audyt SEO strony www?
4.7/5 na podstawie 83 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest optymalizacja sklepu online
Optymalizacja sklepu internetowego to proces polegający na dostosowaniu i ulepszaniu różnych aspektów strony internetowej, aby zwiększyć jej efektywność i funkcjonalność. Celem optymalizacji jest nie tylko przyciągnięcie większej liczby odwiedzających, ale także zapewnienie im jak najlepszego doświadczenia użytkownika, co z kolei skutkuje zwiększeniem współczynnika konwersji i sprzedaży.
Optymalizacja sklepu internetowego to proces polegający na dostosowaniu i ulepszaniu różnych aspektów strony internetowej, aby zwiększyć jej efektywność i funkcjonalność. Celem optymalizacji jest nie tylko przyciągnięcie większej liczby odwiedzających, ale także zapewnienie im jak najlepszego doświadczenia użytkownika, co z kolei skutkuje zwiększeniem współczynnika konwersji i sprzedaży.
02
Co to jest link nofollow
Link "nofollow" to atrybut stosowany w kodzie HTML, który informuje wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, że powinny zignorować dany link podczas indeksowania strony i przepływu wartości PageRank.
Link
03
Co to jest elektroniczny obieg dokumentów intranet ?
Elektroniczny obieg dokumentów w intranecie to proces zarządzania dokumentami, który odbywa się wewnątrz organizacji za pomocą systemu intranetowego.
Elektroniczny obieg dokumentów w intranecie to proces zarządzania dokumentami, który odbywa się wewnątrz organizacji za pomocą systemu intranetowego.
04
Co to jest mailing ?
Mailing to termin odnoszący się do wysyłki masowej wiadomości e-mail do grupy odbiorców. Jest to popularna forma marketingu internetowego, która polega na wysyłaniu elektronicznych wiadomości do potencjalnych lub obecnych klientów.
Mailing to termin odnoszący się do wysyłki masowej wiadomości e-mail do grupy odbiorców. Jest to popularna forma marketingu internetowego, która polega na wysyłaniu elektronicznych wiadomości do potencjalnych lub obecnych klientów.
05
Co to są opinie w marketingu szeptanym
Opinie w marketingu szeptanym odnoszą się do przekazu informacji o produkcie lub usłudze, który jest generowany przez zwykłych użytkowników, a nie przez firmę lub reklamodawcę.
Opinie w marketingu szeptanym odnoszą się do przekazu informacji o produkcie lub usłudze, który jest generowany przez zwykłych użytkowników, a nie przez firmę lub reklamodawcę.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Współpraca z Kancelarią Notarialną Aleksandra Jurczak umożliwiła modernizację strony www, jak również dostosowane do indywidualnych potrzeb kancelarii hostingu witryny internetowej. Kancelaria Notarialna Aleksandra Jurczak specjalizuje się w usługach z zakresu czynności notarialnych.

Zakres działań - marketing internetowy. Italia Style to sklep internetowy, w którego ofercie dostępne są luksusowe meble włoskie do salonu, jadalni, sypialni, a także pokoju dziecięcego czy nawet biura. W bogatym asortymencie marki można znaleźć wysokiej jakości meble wykończone w niepowtarzalnym stylu, dzięki którym bez większego problemu urządzisz...

Zakres działań - strona internetowa. ID Point to dystrybutor włoskich mebli i dodatków, dzięki którym aranżowane wnętrza zyskają na luksusowym, a zarazem nowoczesnym charakterze. Architekci pracujący w firmie Id Point pomagają klientom tworzyć koncepcje aranżacyjne poszczególnych wnętrz, do których następnie dobierają...

Zakres działań: hosting strony www. Van Pur to jedna z największych spółek piwowarskich w Polsce, która w swojej działalności skupia się na budowaniu i wzmacnianiu wizerunku marek regionalnych browarów oraz produkcji oryginalnych opakowań, czyli etykiet dla piw.

Dla firmy Impresja Ślubna Rzeszów przygotowaliśmy ofertę, w której znajduje się skuteczna usługa pozycjonowania strony www, którą zaprojektowaliśmy zgodnie z indywidualnymi preferencjami klienta. Impresja korzysta również z usług z zakresu hostingu, który jest przydatny w przypadku korzystania z indywidualnej domeny oraz poczty e-mail.

Dla firmy Movitech zmodernizowaliśmy stronę www oraz świadczymy usługę kolokacji serwerów. Firmie Movitech zaproponowaliśmy również usługę pomocy technicznej oraz hosting strony www, który odpowiada indywidualnym potrzebom firmy. Movitech to firma,...

Aby wzmocnić pozycję firmy Stelmet na rynku, zaprojektowaliśmy dla niej oryginalne materiały reklamowe. Przygotowane grafiki zostały przystosowane do profesjonalnego druku. Zajęliśmy się również rozbudową strony www Stelmet, która została dostosowana do potrzeb klientów. Stelmet specjalizuje się...

Zbudowaliśmy profesjonalną stronę www oraz sklep internetowy Artelito. Firma specjalizujące się w produkcji oraz dystrybucji mebli tapicerowanych. Sklep online został dodatkowo zintegrowany z systemem Optima. Integracja pozwoliła na usprawnienie procesu sprzedaży. Dzięki naszym usługom klienci mogą realizować swój...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Identyfikacja wizualna dla firmy STELMET
Stelmet
Identyfikacja wizualna
Realizacja aplikacji edukacyjnej Miasto Zawodów
Miasto zawodów
Strony www
Boost Genius
Strony www
strona www okręgowej izby lekarskiej Tarnów
OIL Tarnów
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium