Jak wykorzystujemy marketing szeptany w promocji lekarzy?
pozycjonowanie

Jak wykorzystujemy marketing szeptany w promocji lekarzy?

Zdrowie jest jedną z najważniejszych wartości, dlatego usługi medyczne od wielu lat należą do najczęściej poszukiwanych w sieci informacji. Portale internetowe poświęcone tematyce zdrowotnej cieszą się ogromną popularnością, a na forach i grupach dyskusyjnych, internauci wymieniają się opiniami na temat poszczególnych lekarzy oraz placówek medycznych. Jak wiadomo, dobra opinia szybko się roznosi, jednak zła jeszcze szybciej. To, co mówią o nas inni, może wpłynąć zarówno na sukces, jak też na porażkę. W zawodzie lekarza opinie są szczególnie istotne, ponieważ to właśnie one wpływają na wybór odpowiedniego specjalisty.

Według amerykańskich agencji marketingowych, które zajmują się badaniem opinii konsumentów, aż połowa społeczeństwa podejmuje decyzje o wyborze usług na podstawie opinii, które znajduje w sieci. W rekomendacjach internautów tkwi ogromny potencjał. Właśnie dlatego tak wielu naszych klientów wdraża marketing szeptany, który pozwala na pozyskiwanie i zarządzanie opiniami.

Marketing szeptany w promocji lekarzy

Marketing szeptany w kontekście usług medycznych nie jest niczym nowym. Jeszcze zanim został spopularyzowany Internet, większość osób przy wyborze specjalisty korzystała z tzw. poczty pantoflowej. Przekazywane przez znajomych i członków rodziny opinie były często decydującym kryterium w tym aspekcie. Obecnie dużym ułatwieniem stał się Internet, w którym można zasięgnąć opinii szerokiego grona pacjentów i łatwiej znaleźć właściwego specjalistę. Tutaj kluczową rolę odgrywają przede wszystkim portale o tematyce zdrowotnej i fora internetowe. Można z ich pomocą dowiedzieć się jakie są doświadczenia innych związanych z wizytą u lekarza w placówce prywatnej lub państwowej. Dobre opinie odnośnie danego lekarza dają także możliwość zwiększenia poczucia bezpieczeństwa, które jest bardzo istotne w przypadku wyboru osoby, w której ręce powierzamy zdrowie. Właśnie dlatego jednym z najpopularniejszych rozwiązań pomagającym w promowaniu świadczeń lekarskich jest marketing szeptany.

Jak pozyskiwać opinie?

Jako wykonawcy jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom rozwiązania, które pomogą w pozyskiwaniu rekomendacji i kreowaniu pozytywnego wizerunku. Aby nasze wdrożenia mogły zadziałać, potrzebne jest jednak wsparcie ze strony klienta. My nie mamy bezpośredniego kontaktu z pacjentami, natomiast lekarz tak. Zachęcamy więc do tego, aby nie obawiać się prosić pacjentów o wystawianie opinii. Nie każda z zadowolonych osób wpadnie na to, aby podzielić się swoją opinią w sieci. Zupełnie inaczej jest natomiast w przypadku niezadowolonych pacjentów. Ci na pewno zadają o to, aby każdy mógł dowiedzieć się o zastrzeżeniach co do wizyty. Zdarza się więc, że pomimo usilnych starań lekarza negatywne opinie pojawiają się w sieci, podczas gdy brakuje tych pozytywnych. Niestety taka sytuacja kreuje niekorzystny wizerunek i zniechęca potencjalnych pacjentów do wizyt. Warto temu zapobiegać, dbając o przewagę dobrych komentarzy nad tymi złymi, które zawsze mogą się pojawić.

Lekarze należą do niezwykle aktywnych osób. Pomagają codziennie wielu pacjentom, doradzają, ratują życie i zdrowie, a także udzielają się w stowarzyszeniach naukowych. To wszystko sprawia, że trudno znaleźć im czas na aktywność w sieci. Wielu lekarzy nie ma możliwości, aby zająć się prowadzeniem profilu w serwisie medycznym, udostępniać informacje o sobie czy brać czynny udział w dyskusjach online. W Agencji Interaktywnej Argonium pomagamy zaprezentować się lekarzom i podmiotom medycznym w sieci oraz dotrzeć do potencjalnych pacjentów.

Marketing szeptany w komunikacji z pacjentem

Stosowanie marketingu szeptanego do promowania jest rozwiązaniem, które pozwala nie tylko poinformować o realizowanych usługach medycznych. To także narzędzie komunikacji, które pozwala na prowadzenie dyskusji i kontakt z pacjentami. Za pozytywne komentarze możemy pacjentowi podziękować, co z pewnością będzie z pewnością dla wielu z nich miłym zaskoczeniem. Z kolei w przypadku gdy pacjent ma zarzuty i nie jest zadowolony z wizyty, skłonność do ugody i przeprosiny ze strony lekarza będą oznaką dla innych pacjentów, że specjalista nie traktuje nikogo z góry. Opinie pacjentów są również okazją do tego, aby wyciągnąć wnioski i ulepszać jakość świadczonych usług.

autor
Autor artykułu
Mateusz Wiktor
Specjalista od pozycjonowania stron www, sklepów internetowych
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Jak wykorzystujemy marketing szeptany w promocji lekarzy?
4.5/5 na podstawie 105 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Audyt SEO
Co to jest audyt SEO? To szczegółowa analiza Twojej strony www pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych.
Co to jest audyt SEO? To szczegółowa analiza Twojej strony www pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych.
02
Co to są opinie w marketingu szeptanym
Opinie w marketingu szeptanym odnoszą się do przekazu informacji o produkcie lub usłudze, który jest generowany przez zwykłych użytkowników, a nie przez firmę lub reklamodawcę.
Opinie w marketingu szeptanym odnoszą się do przekazu informacji o produkcie lub usłudze, który jest generowany przez zwykłych użytkowników, a nie przez firmę lub reklamodawcę.
03
Co to jest optymalizacja sklepu online
Optymalizacja sklepu internetowego to proces polegający na dostosowaniu i ulepszaniu różnych aspektów strony internetowej, aby zwiększyć jej efektywność i funkcjonalność. Celem optymalizacji jest nie tylko przyciągnięcie większej liczby odwiedzających, ale także zapewnienie im jak najlepszego doświadczenia użytkownika, co z kolei skutkuje zwiększeniem współczynnika konwersji i sprzedaży.
Optymalizacja sklepu internetowego to proces polegający na dostosowaniu i ulepszaniu różnych aspektów strony internetowej, aby zwiększyć jej efektywność i funkcjonalność. Celem optymalizacji jest nie tylko przyciągnięcie większej liczby odwiedzających, ale także zapewnienie im jak najlepszego doświadczenia użytkownika, co z kolei skutkuje zwiększeniem współczynnika konwersji i sprzedaży.
04
Co to jest WCAG 2.1?
WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines 2.1) to zestaw wytycznych opracowanych przez organizację World Wide Web Consortium (W3C). Mają one na celu zapewnienie dostępności treści internetowych dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines 2.1) to zestaw wytycznych opracowanych przez organizację World Wide Web Consortium (W3C). Mają one na celu zapewnienie dostępności treści internetowych dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
05
Co to jest domena?
Domena, inaczej nazwa domenowa, to unikalny adres internetowy, który pozwala użytkownikom na łatwe odnalezienie i dostęp do strony internetowej.
Domena, inaczej nazwa domenowa, to unikalny adres internetowy, który pozwala użytkownikom na łatwe odnalezienie i dostęp do strony internetowej.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zarkes działań - strona internetowa. Warszawski Instytut Naczyniowy w Warszawie zajmuje się kompleksowym leczeniem nóg, m.in. żylaków kończyn dolnych, niewydolności żylnej oraz obrzęków tłuszczowych. Klinika Doppler Instytut powstała po to, aby pacjent w jednej placówce mógł otrzymać kompletną pomoc na najwyższym...

Zakres dziłań - treści na strony www. Bispol to rodzinna firma, która od 1993 roku produkuje na nowoczesnych liniach produkcyjnych świece zapachowe i bezzapachowe, podgrzewacze, dyfuzory i woski zapachowe, wkłady oraz znicze dystrybuując je na terenie całej Europy.

Zakres działań - marketing internetowy. Italia Style to sklep internetowy, w którego ofercie dostępne są luksusowe meble włoskie do salonu, jadalni, sypialni, a także pokoju dziecięcego czy nawet biura. W bogatym asortymencie marki można znaleźć wysokiej jakości meble wykończone w niepowtarzalnym stylu, dzięki którym bez większego problemu urządzisz...

Zakres działań: hosting strony www. Tworzywa Sztuczne PZL Mielec to firma specjalizująca się w produkcji części oraz zespołów kompozytowych dla kolejnictwa i motoryzacji, lotnictwa, a także innych wyrobów specjalnych.

Zbudowaliśmy profesjonalną stronę www, którą zoptymalizowaliśmy pod kątem wyszukiwarki Google dla Hotel & Restauracja Coloseum. Dzięki usłudze marketingu internetowego promujemy ofertę hotelu Coloseum w sieci, a także dbamy o stabilność i bezpieczeństwo strony www, dzięki hostingowi oraz wsparciu...

Współpraca z Meble Ada polegała na rozbudowie sklepu online, dzięki czemu możliwe było zwiększenie zasięgu sprzedaży mebli na znacznie większą skalę. Z oferowanych usług firma Meble Ada korzysta również ze wsparcia technicznego oraz hostingu, dzięki czemu ma gwarancję stabilności serwera....

Aby wzmocnić pozycję marki Hensfort w Internecie, zaoferowaliśmy firmie usługi marketingu internetowego. Prowadzone przez nas działania promocyjne przyczynią się do zwiększenia wyników sprzedaży. Dla producenta okien i drzwi energooszczędnych Hensfort zbudowaliśmy profesjonalną stronę internetową wraz z konfiguratorami online.

Maxton Design jest producentem wysokogatunkowych części samochodowego tuningu optycznego, który znany jest miłośnikom motoryzacji na całym świecie. Polska firma zajmuje się profesjonalną produkcją trwałych, nowoczesnych, a zarazem wysoce estetycznych splitterów, spoilerów, dokładek progów, zderzaków oraz innych akcesoriów...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Strona www dla hotelu w Bieszczadach - Chutor Kozacki
Chutor Kozacki
Strony www
Realizacja aplikacji edukacyjnej Miasto Zawodów
Miasto zawodów
Strony www
Konfigurator internetowy łodzi
Yachts and Boat
Strony www
Bendiks Rzeszów - nowa strona internetowa
Bendiks Rzeszów
Strony www
Realizacja strony internetowej Folwark Center Rzeszów
Folwark Center
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium