Jak zwiększyć sprzedaż w Internecie?

Sklep internetowy jest doskonałą alternatywą dla tradycyjnych form sprzedaży. Zawsze dostępny i z nieograniczonym zasięgiem jest w stanie zarabiać 24 godziny na dobę. Aby sklep mógł przynosić zyski, wymagane jest jednak nieustanne dbanie o promocję, wizerunek i obsługę klienta. Nie bez znaczenia jest również sama witryna. Nie każdy właściciel sklepu internetowego zdaje sobie sprawę, że nie tylko liczba odwiedzających ma wpływ na zysk, ale przede wszystkim to, ilu z nich zdecyduje się na zakupy.

Szeroki asortyment i konkurencyjne ceny obecnie nie wystarczą do zwiększenia sprzedaży w e-sklepie. Należy wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów i poprzez wprowadzanie odpowiednich udogodnień dbać to, aby zakupy były proste oraz intuicyjne.

Jakie problemy najczęściej wpływają negatywnie na sprzedaż?

Wiele sklepów może poszczycić się wysokim wskaźnikiem odwiedzin, jednak niewielu użytkowników decyduje się na realizację transakcji. Marnuje się przez to cały wysiłek i trud wkładany w promocję i pozycjonowanie. Wielokrotnie powtarzamy, że podstawą skutecznego biznesu w sieci jest odpowiednio zbudowany i zoptymalizowany sklep internetowy.

Pominięcie tych aspektów przekłada się na duży współczynnik odrzuceń. Chcąc utrzymać sprzedaż na wysokim poziomie, należy zadbać o kilka istotnych kwestii. Ważna jest przede wszystkim użyteczność witryny. Klient powinien z łatwością poruszać się pomiędzy kategoriami sklepu, mieć dostęp do odpowiednich filtrów i opcji sortowania wyników. Przydatna jest również wyszukiwarka, która pozwoli odszukać odpowiedni produkt po wpisaniu jego nazwy. Jeśli klient nie może wygodnie przeglądać oferty, to opuści taki sklep i dokona zakupów u konkurencji. Kolejnym problemem, który zauważa wielu przedsiębiorców jest zjawisko porzucania koszyków przez klientów. Mówimy o nim w sytuacji, kiedy po dodaniu produktów do koszyka, transakcja nie jest finalizowana.

Przyczyn takich zachowań użytkowników jest co najmniej kilka. Najczęściej jest to wymuszona rejestracja. Internautom robiącym zakupy online, zazwyczaj zależy na czasie. Nie każdy z nich chce zakładać konto w sklepie, zwłaszcza jeśli zamierza zrobić w nim zakupy tylko jednorazowo. Warto zatem udostępnić opcję zakupów bez rejestracji, aby część użytkowników mogła dokonać transakcji bez podawania loginu i hasła. Sam proces również powinien przebiegać szybko i intuicyjnie. Konieczna jest także integracja z systemami płatności, by każdy z klientów mógł wybrać najwygodniejszy dla niego sposób zapłaty. Wszystkie te kwestie pomoże rozwiązać odpowiednio zbudowany i zaprojektowany sklep internetowy.

Co zrobić gdy nie ma klientów?

Niska sprzedaż w sklepie internetowym może także wynikać z braku lub źle prowadzonych działań promocyjnych. Dobrze zbudowany i zoptymalizowany sklep internetowy warto pozycjonować, ponieważ to jeden z najlepszych sposobów na pozyskanie potencjalnych klientów. Organiczny ruch, czyli ten pozyskany z bezpłatnych wyników wyszukiwania, postrzegany jest jako najbardziej wartościowy i przekłada się w dużym stopniu na wzrost sprzedaży. Nie oznacza to, że należy rezygnować z linków sponsorowanych, czyli wykupionych w ramach kampanii Google Ads. Wyświetlane są natychmiast po uruchomieniu kampanii, dlatego świetnie sprawdzą się zwłaszcza w przypadku sklepów, które dopiero rozpoczynają swoją działalność. Oprócz tego warto stosować marketing internetowy, ponieważ skuteczny przekaz reklamowy może przyciągnąć wielu klientów.

Pomagamy zwiększać sprzedaż w Internecie

Właściciele sklepów często mają dylemat czy zlecić budowę, pozycjonowanie i promocję sklepu jednej agencji interaktywnej, czy rozdzielić te zadania na różnych wykonawców. Pierwszy wariant zapewnia zdecydowanie więcej korzyści. W takiej sytuacji firma zna sklep "od podszewki", ponieważ sama go zaprojektowała i wykonała. Zna również wszystkie jego mocne strony, dlatego będzie w stanie dopasować odpowiednie działania wykorzystujące w 100 % potencjał witryny.

Wiemy jakie działania wdrożyć, aby zadbać zarówno o duży ruch, jak też wzrost współczynnika konwersji. Najlepszym tego przykładem jest nasz klient - Italia Style. Zbudowaliśmy dla niego nowy sklep internetowy i wdrożyliśmy pozycjonowanie, zwiększając sprzedaż aż o 300 %!