Roboty google oceniają treści słowo po słowu - użytkownicy wzrokowo. Opisy produktów należy pisać pod użytkownika, a nie pod wyszukiwarkę. 

Treści w sklepie internetowym wraz z techniczną optymalizacją serwisu oraz linkami zewnętrznymi są kluczowymi czynnikami w zakresie pozycjonowania. Warto więc o nie zadbać, aby sklep zyskał wyższą pozycję w wyszukiwarkach i generował większy ruch. Zaprezentujemy, w jaki sposób dzięki optymalizacji treści przyczyniliśmy się do zwiększenia widoczności oraz ilości odwiedzin w sklepach dwóch naszych klientów - italiastyle.pl i pbc24.pl.

Jak optymalizacja treści wpływa na widoczność strony?

Optymalizacja treści na stronie ma duże znaczenie dla robotów Google, które odwiedzając witryny oceniają je względem swoich wytycznych. Im większą wartość ma taka strona, tym większe ma szanse na to, aby była lepiej widoczna w naturalnych wynikach wyszukiwania. Optymalizacja treści to cykliczny proces, który poprzedzony jest zawsze gruntowną analizą. Sprawdzamy, m.in. czy treści na stronie nie są duplikatem i czy teksty odpowiadają tematyce słów kluczowych. Następnie wykonujemy takie czynności, jak rozbudowanie teksów, odpowienie nasycenie ich słowami kluczowymi, poprawę struktury (dodanie nagłówków, śródtytułów, wypunktowań itp.). Co ważne - każdy tekst np. opis produktu budowny jest wg wspólnie wypracowanego wzoru z klientem. 

Jest to proces długofalowy, który wymaga regularnej pracy nad stroną, tym bardziej, że konkurencja również nieustannie stosuje podobne działania, aby być jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Do tego trzeba wziąć pod uwagę stale zmieniające się algorytmy Google, które stawiają coraz to nowsze wyzwania wobec sklepów internetowych. Wszystkie te czynniki powodują ciągłą potrzebę optymalizacji sklepu online, aby zapewnić mu wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. 

  • Optymalizacja treści (opisów produktów) jest działaniem bardzo pozytywnym i w większości przypadków przynosi oczekiwane efekty, jednak musi zostać przeprowadzona w sposób profesjonalny. Istnieje ryzyko, że zbyt duża ilość treści wpłynie negatywnie na UX i użytkownicy niechętnie będą zagłębiać się w tekst.
  • Podczas naszych prac zawsze skupiamy się więc na tym, aby najważniejsze informacje trafiały jak najwyżej, aby odbiorca mógł zapoznać się z najważniejszymi cechami produktu lub warunkami oferty, a dopiero na końcu umieszczamy dodatkowe zagadnienia.
  • Przy optymalizacji treści pilnujemy także, aby rozbudowywany tekst nie poruszał zbyt wiele wątków pobocznych, które mogłyby wpłynąć na rozmycie tematu i w konsekwencji obniżyć wartość strony. 

Jakie korzyści zapewnia optymalizacja treści w sklepie internetowym?

Do głównych atutów, jakie oferuje optymalizacja treści należy zwiększenie widoczności witryny na poszczególne słowa kluczowe, co bezpośrednio przyczynia się do generowania większego ruchu naturalnego. Rozbudowane teksty sprawiają również, że strona zyskuje większy autorytet wśród robotów Google, co przekłada się na jej lepszą pozycję w wyszukiwarce. 

Prezentowane poniżej wykresy są niezbitym dowodem na to, jak ważna jest ciągła optymalizacja treści na stronie. Są one efektem współpracy z naszymi klientami, podczas której osiągnięty został wzrost widoczności strony. Tylko w wyniku samej optymalizacji treści na poziomie 90%, bez dokonywania żadnych innych zmian, ruch organiczny na stronie zwiększył się o 100%. Tendencja wzrostu utrzymywała się w kolejnych miesiącach z prędkością około 50%. 

Zaplanowane i zrealizowane przez nas działania zaowocowały satysfakcjonującymi wynikami zarówno dla nas, jak i dla naszych klientów. Oprócz optymalizacji zadbaliśmy również, aby strony z produktami były unikalne i wartościowe. Dodatkowo mocno wspieraliśmy działania związane z optymalizacją treści przy pomocy marketingu szeptanego. 

Praca nad treścią w sklepie internetowym wymaga dużej wiedzy, mnóstwa czasu, a często także wykorzystania płatnych narzędzi. Jest to jednak działanie warte wysiłku, co można zaobserwować na przykładzie zaprezentowanych przez nas wyników.