Każda minuta niedostępności twojej strony www przekłada się na straty finansowe dla firmy. Taki stan wpływa również negatywnie na wizerunek marki. W sytuacji, gdy serwis przestanie działać poprawnie lub nawet całkowicie padnie, np. pod wpływem zbyt dużej liczby odwiedzin użytkowników, czekanie kilka dni czy nawet tygodni na naprawę, może cię dużo kosztować. Dzięki umowie SLA, czas ten można skrócić nawet do kilku minut.

W przypadku braku umowy SLA, firma nie tylko zostaje narażona na straty, ale również ma ograniczone możliwości w dochodzeniu swoich praw. Nie wiadomo również jak szybko (i czy w ogóle) odpowiednie osoby zajmą się zaistniałym problemem oraz jego rozwiązaniem.

Czym jest SLA?

SLA (Service Level Agreement) jest umową, która szczegółowo określa gwarancję poziomu świadczenia usług. Pojawia się najczęściej wtedy, gdy zawierana jest umowa na określone usługi IT. Zakres umowy SLA obejmuje:

  • udostępnienie narzędzi do zgłaszania awarii i nieprawidłowości w działaniu strony www,
  • dostępność administratora, który zareaguje na zgłoszenie w czasie określonym w umowie,
  • zapewnienie wsparcia technicznego,
  • monitoring oraz reagowanie na sytuacje, które mogą mieć wpływ na dostępność strony www.

Umowa SLA określa takie parametry jak:

  • wymagany poziom dostępności - w tym przypadku jest to procent czasu, przez jaki usługa ma być dostępna w ciągu roku,
  • sposób zgłaszania problemów z działaniem strony,
  • sposób monitorowania usługi.

Ponadto bardzo istotne są dwa elementy umowy takie jak:

  • czas reakcji - określający w jakim czasie od zgłoszenia przez klienta błędu przystąpimy do jego naprawy,
  • czas naprawy - czyli termin w jakim usuniemy awarię i przywrócimy stronę do poprawnego działania.

Dlaczego warto posiadać umowę SLA dla strony internetowej?

W Argonium umowa SLA dla strony internetowej występuje wraz z umową administracji stron www, dzięki czemu zapewniamy klientowi kompleksową obsługę jego witryny. Dzięki umowie SLA, wyznaczony zostaje opiekun strony www, z którym klient może kontaktować się w celu ustalenia, jakie modyfikacje lub dodatkowe rozwiązania chciałby wprowadzić na stronie. W ten sposób klient poświęca tylko 15 minut swojego czasu w ciągu miesiąca, podczas gdy po naszej stronie jest około 30 godzin pracy. Zapewniamy jednocześnie bezproblemową komunikację w rejestrowaniu wszystkich błędów i nieprawidłowości w działaniu strony. Sposób funkcjonowania naszej linii wsparcia zostaje szczegółowo wskazany w umowie.

Umowa SLA to także standard w przypadku dostawców, którzy oferują pewne rozwiązania i mają pełną kontrolę nad nimi. W Argonium oferujemy klientom umowy SLA, ponieważ chcemy zapewnić najwyższą jakość dostępności naszych usług, od których często zależy biznes naszych klientów. Zapewniamy wysoką dostępność stron www, a czas reakcji jest liczony w minutach, ponieważ jesteśmy pewni naszych rozwiązań. Dzięki umowie SLA dla strony internetowej, wszystko jest po naszej stronie. My nadzorujemy czy strona działa poprawnie, a klient nie musi zajmować się sprawami, które mogłyby go odciągnąć od realizacji głównych celów swojego biznesu.