Responsive Web Design polega na projektowaniu stron w taki sposób, aby mogły być poprawnie wyświetlane na mobilnych. Technologia ta została opracowana w odpowiedzi na wzrost użytkowników smartfonów i tabletów w ostatnich latach. Głównym celem stron responsywnych jest możliwość ich automatycznego i dynamicznego dopasowania do rozdzielczości ekranu odbiorcy, a także sformatowanie zawartej na nich treści. Dzięki temu użytkownik może wygodnie przeglądać całą zawartość niezależnie od urządzenia, z jakiego korzysta.

Kiedy stosujemy strony responsywne?

Z uwagi na obecne potrzeby rynku i trendy zachodzące w tworzeniu stron internetowych, każdy nowy projekt powinien posiadać wersję responsywną. Klientom, którzy startują z nową stroną www lub sklepem internetowym zalecamy więc wybór opcji responsywności. Jeśli planujesz natomiast dokonać modernizacji swojej strony internetowej, warto sprawdzić, jak często odwiedzana jest ona przez użytkowników mobilnych. Dzięki temu ocenisz czy warto wprowadzać w niej tego rodzaju zmiany. Obecnie jest to jednak niemal standard, dlatego wdrażając responsywność okażesz swoim odbiorcom, że twoja marka idzie z duchem czasu i dostosowuje się do ich potrzeb.

Responsywna strona www powinna maksymalnie zachęcić do kontaktu klienta z firmą oraz ułatwić dojazd np. integracjia z mapami google.

Projektujemy strony internetowe, które zapewniają poprawne wyświetlanie na wszystkich urządzeń mobilnych. Odwiedziny serwisu, który nie posiada wdrożonej responsywności oznacza niewygodną nawigację, konieczność powiększenia mikroskopijnej czcionki, nie wspominając o elementach graficznych, które często ulegają przemieszczeniu i zasłaniają ważną treść. Strony wykonane w technologii RWD są natomiast elastyczne i przyjazne dla użytkowników. Podczas otwierania witryny w przeglądarce na tablecie lub smartfonie zmieni się jej układ, który wpłynie na poszczególne elementy witryny.
Projektując witryny responsywne testujemy je również pod kątem tego, czy użytkownik będzie mógł wygodnie i sprawnie poruszać się pomiędzy poszczególnymi zakładkami. Jest to szczególnie istotne w przypadku stron, których zadaniem jest nakłonienie użytkownika do podjęcia określonego działania, tj. zakupu produktu, rejestracji lub wypełnienia formularza kontaktowego.

Korzyści posiadania strony responsywnej

  • Szybkość - responsywny design jest w stanie zapewnić stronie szybsze ładowanie, dzięki czemu użytkownik nie zniechęci się do odwiedzin długim wczytywaniem.
  • Skuteczność w pozyskiwaniu klientów - statystyki wskazują, że liczba użytkowników odwiedzających strony internetowe z urządzeń mobilnych stale rośnie. Jest to przede wszystkim duża wygoda, z uwagi na fakt, że większość z nas wychodząc z domu zabiera ze sobą smartfon lub tablet, który pozwala na korzystanie z Internetu w autobusie, w poczekalni lub w innym dowolnym miejscu, gdzie tylko jest dostęp do sieci. Jeśli zatem wykorzystasz technologię RWD tworząc stronę firmową, będziesz mieć większe szanse na lepsze i szybsze dotarcie do potencjalnych klientów.
  • Efektywniejsze pozycjonowanie - jeśli zależy ci na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, responsywna strona jest koniecznością. Google darzy większym autorytetem strony, które są dla użytkowników wygodne w obsłudze, dlatego responsywność jest jednym z kluczowych czynników branych pod uwagę przy ustalaniu pozycji strony.
  • Oszczędność - korzyścią stron opartych o technologię RWD jest to, że nie trzeba dbać jednocześnie o utrzymywanie dwóch wersji stron, tylko posiada się jedną, uwzględniającą potrzeby zarówno użytkowników komputerowych, jak też mobilnych. Dzięki temu koszt posiadania strony responsywnej jest również niższy niż w przypadku prowadzenia strony desktopowej i mobilnej.

Posiadanie responsywnej strony internetowej, jest obecnie wyznacznikiem każdej profesjonalnej i otwartej na potrzeby swoich klientów firmy