Buzz marketing

Buzz marketing (marketing szeptany) to jedna z najskuteczniejszych form promocji w sieci. Przed dokonaniem zakupu lub skorzystaniem z usługi danej firmy, większość z nas najpierw sprawdza opinie w Internecie, aby upewnić się co do słuszności wyboru. Rekomendacje innych mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe i postrzegane są jako wiarygodne. Nie jest więc zaskoczeniem, że ta forma marketingu internetowego jest niezwykle popularna i przynosi wiele korzyści dla firmy, która ją stosuje.

Czym tak naprawdę jest Buzz marketing?

Marketing szeptany to silne narzędzie wykorzystywane przy realizacji internetowej strategii marketingowej. Działania w tym obszarze skupiają się na wywołaniu dyskusji wokół danego produktu bądź usługi. Marketing szeptany może obejmować działania jawne, stosowane przez ambasadorów marek i influencerów oraz niejawne, które realizuje się poprzez dyskusje na forach internetowych, blogach i w komentarzach.

Marketing szeptany opiera się najczęściej na stosowaniu tzw. community marketing, czyli promocji produktów na forach i grupach dyskusyjnych, gdzie przebywa nasza grupa docelowa. Promocję przeprowadza się poprzez wywołanie dyskusji na temat konkretnego produktu lub usługi i ukazanie jej zalet. Inną powszechnie stosowaną formą jest brand blogging. Polega na publikacji artykułów na blogach, które obecnie mają ogromy wpływ na kształtowanie trendów i są uznawane za opiniotwórcze. Z marketingiem szeptanym często kojarzony jest także marketing wirusowy. Opiera się on na stworzeniu przekazu, który będzie wyjątkowo atrakcyjny dla odbiorców. Może to być film, wpis w mediach społecznościowych lub mem, którego internauci będą chętnie udostępniać wywołując pozytywne skojarzenia na temat danego produktu.

Jak działamy w Argonium?

1. Pierwszym krokiem jest przygotowanie bazy medialnej, czyli zestawienia grup dyskusyjnych, forów oraz stron o tematyce branżowej.
2. Następnie planujemy działania, które pozwolą osiągnąć zamierzone cele.
3. Przechodzimy do opracowania harmonogramu, według którego będą publikowane wpisy i komentarze.
4. Na końcu wdrażamy kampanię reklamową realizując zaplanowane działania.

Marketing szeptany wymaga wbrew pozorom dokładnego planowania i starannego opracowania kampanii. Dzięki temu otrzymujemy wymierne efekty w postaci wzrostu sprzedaży i generowania większych przychodów.

Korzyści, jakie otrzymasz decydując się na marketing szeptany oferowany w Argonium:

1. Wypromujesz swoje produkty bądź usługi w Internecie.
2. Zwiększysz rozpoznawalność marki.
3. Zbudujesz zaufanie klientów do swojej oferty.
4. Dotrzesz do szerokiego grona użytkowników.
5. Zyskasz długofalowy efekt.
6. Nie poniesiesz dużych nakładów finansowych.