Poczekalnia w twoim gabinecie świeci pustkami, a telefon w recepcji milczy? Możesz to zmienić! Problem rozwiąże marketing szeptany medyczny, który dzięki skutecznym działaniem sprawi, że więcej pacjentów dowie się o istnieniu twojej placówki.

Usługi medyczne są jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się sektorów na rynku. Z roku na rok przybywa placówek zajmujących się ochroną zdrowia i medycyną estetyczną. Konkurencja w tej branży jest zatem bardzo liczna. Aby zbudować rozpoznawalność, wyrobić renomę i zapracować na zaufanie pacjentów, często nie wystarczą umiejętności i specjalistyczna wiedza. Sprawę utrudnia również Kodeks Etyki Lekarskiej, który zakazuje reklamowania praktyk medycznych. Jak zatem nie naruszyć prawa i jednocześnie dotrzeć ze swoimi usługami do odbiorców? Odpowiedzią na te potrzeby jest marketing medyczny.

Na czym polega marketing szeptany medyczny?

Marketing szeptany, inaczej buzz marketing w ostatnich latach zyskał na popularności. Polega on na przekazywaniu odbiorcom komunikatów, czyli "szeptaniu" na temat danej marki, produktu bądź usługi. Celem takich działań jest wywołanie dyskusji, jednak w sposób całkowicie naturalny i niewymuszony. W marketingu szeptanym obowiązują ściśle określone zasady, zgodnie z którymi prowadzone działania muszą być etyczne. Nie można oczerniać konkurencji, ani przekazywać informacji niezgodnych z prawdą.
Marketing medyczny skupia się przede wszystkim na tych działaniach, których zadaniem jest propagowanie i utrzymywanie pożądanego wizerunku. Za pośrednictwem Internetu pacjenci mogą dzielić się swoimi opiniami i doświadczeniami odnośnie danego lekarza i świadczonych przez niego usług. Marketing szeptany z założenia nie wywiera perswazji, tak jak inne formy promocji i nie zachęca jawnie oraz nie nakłania do skorzystania ze świadczeń. Tym samym nie narusza przepisów, które regulują zasady działalności podmiotów medycznych.

Zgodnie z ustawą o działalności leczniczej, lekarze oraz placówki medyczne mogą podawać do wiadomości publicznej informacje na temat rodzaju i zakresu świadczonych usług. Treść i forma komunikatów nie mogą mieć jednak cech reklamy. Marketing szeptany medyczny jest więc narzędziem, który w świetle przepisów prawa nie wykracza poza narzucone ograniczenia.

Jak wykorzystać marketing szeptany w klinice medycyny estetycznej?

Marketing szeptany wykonany bez odpowiedniej wiedzy bardziej szkodzi niż pomaga. Obiecywanie cudów jest oszustwem. Nieetyczne wypowiedzi bardzo szybko są zamienianie na negatywne opinie.

czytaj więcej...
Jak wykorzystać marketing szeptany w klinice medycyny estetycznej?

Jak działa marketing szeptany medyczny?

W sieci funkcjonuje wiele serwisów, na których pacjenci mogą ocenić danego lekarza, placówkę medyczną, czy nawet konkretną usługę. Pozytywną opinię można uzyskać nie tylko dzięki sprawowaniu profesjonalnej opieki nad pacjentami, ale także dzięki systematycznym i efektywnym działaniom w Internecie. Niestety, specjaliści pracujący w usługach medycznych najczęściej nie mają czasu, aby móc się tym zajmować. Z tego względu, nasza Agencja zajmuje się działaniami internetowymi w imieniu klientów, aby mogli oni w pełni poświęcić swój czas pacjentom. Kreujemy relacje z użytkownikami na portalach i forach internetowych, a także czuwamy nad rzetelnymi komentarzami, które są publikowane w sieci.

Jakie korzyści oferuje marketing szeptany medyczny?

  • Większe zainteresowania usługami - dzięki wyeksponowaniu mocnych stron twojej działalności oraz przekazaniu ich do wiadomości publicznej, potencjalni pacjenci dowiedzą się o twoim istnieniu.
  • Pozytywny wizerunek gabinetu - dzięki działaniom marketingu szeptanego będziesz mieć kontrolę nad tym jak postrzegany jest twój gabinet, a pacjenci będą bardziej skłonni do skorzystania z usług.
  • Wzrost zaufania wśród pacjentów - lekarze, którzy cieszą się dobrą opinią wzbudzają znacznie większe zaufanie, a kolejki do ich gabinetu są bardzo długie, ponieważ oczekujące w nich osoby wiedzą, że powierzają swoje zdrowie w najlepsze ręce.

Czy wiesz, że aż 70% osób podczas wyboru lekarza pyta o opinię innych? Świadomość w zakresie profilaktyki zdrowotnej stale wzrasta, dlatego coraz więcej osób przykłada uwagę do wyboru jak najlepszych usług i znalezienia wykwalifikowanych specjalistów, którzy zapewnią im właściwą opiekę. W Argonium pomożemy tym osobom trafić właśnie do twojego gabinetu!

Możemy dla Ciebie zrobić więcej:

Marketing szeptany
budowanie_swiadomosci_marki
Budowanie świadomości marki
budowanie_wizerunku_marki
Budowanie wizerunku marki
intranet
Intranet
Marketing internetowy
Wzrost ruchu organicznego
Strony www