CMS

CMS

Strona www, platforma sprzedażowa, blog, czy wizytówka firmy mogą być z łatwością obsługiwane przez każdego bez względu na jego doświadczenie czy wiedzę programistyczną przy pomocy CMS-a. Korzystając z panelu administracyjnego wystarczy uzupełnić stronę treścią i wybrać gotowy szablon graficzny by dokonać na niej zmian. Systemy CMS mają bardzo prostą obsługę i z tego też względu cieszą się ogromną popularnością. Według statystyk około 60% stron internetowych opiera się na CMS-ach. Co to jest CMS i jak działa?

Co to jest CMS?

CMS z ang. Content Managment System to system zarządzania treścią. Najprościej rzec ujmując jest to witryna internetowa wyposażona w panel administracyjny dzięki któremu można bezpłatnie i samodzielnie zmieniać treści bez znajomości programowania. Własnoręczna edycja treści, modyfikowanie, dodawanie i usuwanie tekstów, grafik, tabel, filmów a czasem całych podstron jest możliwa tylko poprzez wciskanie przycisków. CMS posiada zazwyczaj tzw. wtyczki, którymi są forum dyskusyjne, galeria zdjęć, system rezerwacji czy dodatki które ułatwiają pozycjonowanie. Dzięki temu bezpłatnie można rozszerzyć funkcjonalność strony. CMS-y działają dzięki setkom tysięcy linii kodu programowania. Kod może być ujawniony lub nie i z tego względu systemy zarządzania treścią dzielą się na dwa rodzaje.

Rodzaje CMS-ów:

  • Systemy o otwartym kodzie źródłowym udostępniają kod publicznie i bezpłatnie. Używa ich wiele osób tworząc ogromne ilości wtyczek, różnych dodatków i szablonów graficznych. Ze względów bezpieczeństwa jednak kod źródłowy otwarty musi być na bieżąco aktualizowany. W bardziej popularnych CMS-ach aktualizacja ogranicza się do kliknięcia jednego przycisku , w tych bardziej skomplikowanych wymaga wiedzy programistycznej co wiąże się z dodatkowymi kosztami.
  • Systemy o zamkniętym kodzie źródłowym, są tworzone jako produkty danej firmy i znane tylko jej klientom. Kod taki jest znany tylko wąskiemu gronu klientów danej firmy, i rozwijany przez nią. W tym przypadku aktualizacja jest prowadzona rzadko a jeśli już to zazwyczaj jej koszt jest wliczony w cenę CMS-u.
  • CMS-y hostowane w tym przypadku często nie ma opłaty za hosting i brakuje dostępu do kodu źródłowego. Używany CMS zainstalowany jest wówczas na serwerach usługodawcy i ma ograniczone możliwości.
  • autorski system CMS- jest tworzony na bazie konkretnych potrzeb danej strony internetowej. Dedykowany CMS daje możliwość wdrożenia dowolnych funkcjonalności według określonego budżetu.

Jak działa CMS?

CMS składa się z dwóch części. Pierwszą jest aplikacja zarządzania treścią czyli panel administracyjny z edytorem treści, dzięki któremu można dodawać tekst, a następnie go pogrubić, wyjustować, dodać zdjęcia, a także dodać linki do zewnętrznych serwisów lub innych podstron. Ponadto można zmodyfikować sposób wyświetlania treści, ustawić dowolny motyw, zmienić ustawienie witryny, czy zainstalować rozszerzenia. Wszystkich tych czynności dokonuje się bez wykorzystania kodu. Drugą częścią systemu jest aplikacja zarządzania dostawą. Jest to kod odpowiedzialny za publikowanie zmian. W tym przypadku dane pobierane są z CMA, a następnie uaktualniane w bazie danych i przekształcane na kod. Następnie dane wyświetlają się użytkownikom strony www.

Dla kogo pracujemy?

Zakres działań - strona internetowa. Maxton Design jest producentem wysokogatunkowych części samochodowego tuningu optycznego, który znany jest miłośnikom motoryzacji na całym świecie. Polska firma zajmuje się profesjonalną produkcją trwałych, nowoczesnych, a zarazem wysoce estetycznych splitterów, spoilerów, dokładek progów,...

Zakres działań - sklep internetowy. Zagano to firma zajmująca się projektowaniem oraz produkcją wysokogatunkowej odzieży kąpielowej i sportowej o nowoczesnym designie i świetnych walorach użytkowych. Kolekcje strojów kąpielowych Zagano idealnie sprawdzą się u osób aktywnych, które podczas pływania i uprawiania sportu cenią sobie wysoką...

Zakres działań: hosting strony www. Van Pur to jedna z największych spółek piwowarskich w Polsce, która w swojej działalności skupia się na budowaniu i wzmacnianiu wizerunku marek regionalnych browarów oraz produkcji oryginalnych opakowań, czyli etykiet dla piw.