Jak tworzymy identyfikację wizualną dla sklepu internetowego?
serwisy www

Jak tworzymy identyfikację wizualną dla sklepu internetowego?

Identyfikacja wizualna sklepu on-line

Sposób, w jaki twój sklep internetowy będzie postrzegany przez potencjalnych klientów oraz jak duża ich część zdecyduje się na zakupy, zależy w dużej mierze od identyfikacji wizualnej. To pojecie sprowadzane jest zwykle do logo jakim posługuje się sklep. Elementów składających się na identyfikację wizualną jest jednak o wiele więcej. Zaliczane są do nich również fonty (czcionki) oraz barwy, jakimi posługuje się firma. Można wymienić tutaj także materiały promocyjne, zarówno te wykorzystywane w Internecie (banery), jak i wszelkie wydruki (plakaty, broszury, ulotki).

Identyfikacja wizualna to cały zbiór elementów wpływających na tożsamość marki oraz sposób, w jaki będzie odbierana i zapamiętywana przez odbiorców. Jeśli zostanie dobrze zaprojektowana już na samym początku, pomoże oszczędzić czas i pieniądze na wprowadzanie zmian w przyszłości.

Etapy tworzenia identyfikacji wizualnej

Budowanie spójnej identyfikacji wizualnej to proces złożony. Tutaj szczególnie istotne są umiejętności myślenia strategicznego, dzięki którym zaprojektowana identyfikacja wizualna będzie aktualna także za kilka lat. Wyczucie projektowe, dokładna analiza oraz sprawne nadzorowanie całego procesu również są niezwykle istotne.

Pierwszy etap - badanie i analiza

W pierwszej kolejności musimy dokładnie poznać zarówno potrzeby klienta, jak również zbadać rynek. Specyfika branży, charakterystyka grupy docelowej oraz aktualnych trendów stanowią punkt odniesienia, do którego możemy opracować założenia projektu. Na tym etapie potrzebujemy również wsparcia ze strony klienta. Musimy poznać strategię jego marki, aby przygotowana identyfikacja wizualna mogła pokrywać się z głównymi celami i wizją rozwoju. Sprawdzamy również jak radzi sobie konkurencja i zastanawiamy się, co możemy zrobić lepiej, aby sklep mógł się wyróżniać.

Drugi etap - wybór elementów

Na bazie zebranych informacji przystępujemy do wyboru elementów, z jakich będzie składał się system identyfikacji wizualnej. Jeśli budżet nie stanowi problemu, zalecamy kompleksowe projektowanie. Z kolei, gdy klientowi zależy jedynie na wybranych elementach, przygotowujemy propozycję, która jest dostosowana do jego indywidualnych wymagań. Opracowany system identyfikacji wizualnej możemy zawsze rozbudować o niezbędne składniki.

Trzeci etap - projektowanie

Etap ten polega na opracowaniu wybranych i zaakceptowanych przez klienta elementów identyfikacji wizualnej. Angażujemy nasz zespół, aby przygotować system identyfikacji z jak największą dokładnością w określonym w umowie terminie.

Czwarty etap - wdrożenie i nadzór

Zwieńczeniem całego procesu jest zaprezentowanie identyfikacji sklepu. Zaprojektowane elementy są widoczne dla klientów oraz konkurencji i mogą przynosić dla sklepu korzyści. Na ogół nasi klienci decydują się na kontynuowanie współpracy przy tworzeniu materiałów promocyjnych z zastosowaniem przygotowanych elementów identyfikacji wizualnej, dlatego etap ten może przerodzić się w kolejne projekty.

Co daje identyfikacja wizualna?

Zakres oddziaływania identyfikacji wizualnej zależy zarówno od tego, jak szeroki jest zestaw elementów przygotowanych w ramach systemu oraz od ich spójności i dopasowania do danej działalności. Wśród największych korzyści można wymienić m.in.:

  • zwiększenie konkurencyjność na rynku - indywidualna identyfikacja wizualna już od początku stawia firmę w mocniejszej pozycji. Dzięki temu narzędziu łatwiej można wybić się na tle konkurencji i zyskiwać skuteczniejsze efekty w biznesie.
  • budowanie świadomość marki - elementy identyfikacji wizualnej ułatwiają zapamiętywanie i budują skojarzenia ze sklepem. Dzięki temu staje się on bardziej rozpoznawalny wśród odbiorców.
  • zwiększenie profesjonalizmu - dopracowane elementy składające się na identyfikację wizualną sprawiają, że sklep online jest postrzegany przez potencjalnych nabywców jako bardziej profesjonalny. Przekłada się to na większe prawdopodobieństwo, że zdecydują się w nim dokonać zakupu.
  • tworzy tożsamość marki - raz zaprojektowane elementy można konsekwentnie wykorzystywać podczas promocji i zamieszczać na materiałach reklamowych czy w mediach społecznościowych.

Zapewne każdy z nas jest w stanie wymienić sklep online, który od strony wizualnej jest zwyczajnie brzydki, a mimo to nieźle sobie radzi. Należy jednak pamiętać, że taka sytuacja jest dla firmy bardzo niekorzystna na dłuższą metę, a w przypadku mocno konkurencyjnych branż może spowodować duże straty. Klienci zniechęcą się przestarzałą lub chaotyczną szatą graficzną, a możliwości rozwoju dla sklepu będą mocno ograniczone.

Wielu przedsiębiorców, którzy dopiero zaczynają stawiać pierwsze kroki w branży e-commerce, bardzo ostrożnie podchodzi inwestowania, nie mając pewności czy ich biznes wypali. Tymczasem nowe sklepy internetowe, które nie zdążyły jeszcze wypracować mocnej pozycji na rynku, powinny przekonać potencjalnych klientów, że warto nawiązać z nimi współpracę. Warto więc już na samym początku zadbać o identyfikację wizualną, tym bardziej, że prędzej czy później i tak będzie potrzebna.

Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Ile kosztuje pozycjonowanie?
Koszt pozycjonowania strony www lub sklepu internetowego zależy od ilości pracy jaką należy włożyć w dany projekt.
Koszt pozycjonowania strony www lub sklepu internetowego zależy od ilości pracy jaką należy włożyć w dany projekt.
02
YouTube
YouTube znalazł swoje stałe miejsce w przestrzeni internetowej. Można na nim znaleźć właściwie wszystko - ulubione piosenki, śmieszne amatorskie filmiki, poradniki, czy pełnometrażowe filmy. Portal ten to jednak nie tylko łatwo dostępna rozrywka, ale też świetne narzędzie do promocji biznesu w sieci.
YouTube znalazł swoje stałe miejsce w przestrzeni internetowej. Można na nim znaleźć właściwie wszystko - ulubione piosenki, śmieszne amatorskie filmiki, poradniki, czy pełnometrażowe filmy. Portal ten to jednak nie tylko łatwo dostępna rozrywka, ale też świetne narzędzie do promocji biznesu w sieci.
03
Co to jest strona www?
Strona internetowa jest niezwykle istotnym elementem tożsamości biznesu w sieci. Jest to miejsce, do którego odsyłasz internautów i adres, po którym można Cię znaleźć w wynikach wyszukiwania.
Strona internetowa jest niezwykle istotnym elementem tożsamości biznesu w sieci. Jest to miejsce, do którego odsyłasz internautów i adres, po którym można Cię znaleźć w wynikach wyszukiwania.
04
Audyt SEO
Co to jest audyt SEO? To szczegółowa analiza Twojej strony www pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych.
Co to jest audyt SEO? To szczegółowa analiza Twojej strony www pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych.
05
Linkedin
LinkedIn jest rozwiązaniem, które powstało w odpowiedzi na nagłą zmianę rynku pracy, związaną z tym, że obecnie większość rekrutacji odbywa się online. Dotyczy to zwłaszcza branży IT. Portal ten rozwijał się z czasem, a obecnie stał się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingowych.
LinkedIn jest rozwiązaniem, które powstało w odpowiedzi na nagłą zmianę rynku pracy, związaną z tym, że obecnie większość rekrutacji odbywa się online. Dotyczy to zwłaszcza branży IT. Portal ten rozwijał się z czasem, a obecnie stał się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingowych.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Patkar specjalizuje się w produkcji różnorodnych wyrobów wykonywanych z drewna i wikliny. Produkuje między innymi karmniki i budki lęgowe dla ptaków, skrzynie z drewna do sadzenia roślin, wiklinowe oraz drewniane płoty ogrodowe. Patkar również tworzy nieskazitelne i w pełni naturalne wyroby, tj. domki i karmniki dla zwierząt, kosze transportowe, klatki i...

Folwark Center Rzeszów to kompleks budynków na Słocinie w Rzeszowie, dla którego przygotowaliśmy oryginalną identyfikację wizualną. Dla firmy stworzyliśmy profesjonalną stronę internetową, którą skutecznie pozycjonujemy. Budujemy wizerunek marki w sieci z wykorzystaniem usługi...

Zbudowaliśmy profesjonalną stronę www oraz sklep internetowy Artelito. Firma specjalizujące się w produkcji oraz dystrybucji mebli tapicerowanych. Sklep online został dodatkowo zintegrowany z systemem Optima. Integracja pozwoliła na usprawnienie procesu sprzedaży. Dzięki naszym usługom klienci mogą realizować swój...

Zakres działań - strona internetowa. Kenomi Development to spółka, która zajmuje się projektowaniem, a następnie realizacją nowoczesnych, komfortowych i praktycznych projektów deweloperskich mieszkań na terenie kraju. Obecnie firma zajmuje się realizacją osiedla "Dzika Róża", a także planowaniem kolejnych dwóch inwestycji na...

Poznaj nasze Realizacje
konfigurator online kostki brukowej
Konfigurator kostki
Strony www
Realizacja strony www dla kliniki onkologicznej Onkomedica
Onkomedica
Strony www
Strona www dla producenta okien
Hensfort
Strony www
Realizacja strony www dla hotelu i restauracji Siedlisko Janczar
Siedlisko Janczar
Strony www