5 najważniejszych cech dobrego tekstu na stronę www
content marketing

5 najważniejszych cech dobrego tekstu na stronę www

O tym jak ważne są treści na stronie internetowej nie musimy nikogo uświadamiać. Internet charakteryzuje się jednak ogromną dynamiką działań, dlatego należy zadbać o to, aby przygotowane teksty posiadały odpowiednią formę. Użytkownicy odwiedzający strony internetowe poświęcają bardzo małą ilość czasu na przeglądanie i zagłębianie się w treści. Chcąc skupić ich uwagę musimy zadbać o to, aby teksty były przystępne i dopasowane do czytelników.

10 sekund - tyle czasu średnio poświęca użytkownik na jedną stronę internetową. To właśnie od treści zależy, czy pozostanie na dłużej, dlatego warto poznać jakie cechy wpływają na to, czy dany tekst jest skuteczny.

1. Czytelny przekaz

Użytkownicy odwiedzający strony internetowe oczekują konkretnych informacji. Musimy więc podać je im już na samym początku, bez owijania w bawełnę. Tworzenie zawiłych, poetyckich wprowadzeń zostawmy osobom, które zajmują się literaturą. Teksty na stronie muszą mieć charakter informacyjny, a sam przekaz powinien być zrozumiały i czytelny. To, co najważniejsze przekazujemy już na samym początku, a dopiero w następnych akapitach zajmujemy się szczegółowym wyjaśnieniem.

2. Jasne i merytoryczne informacje

Tworząc treści musimy postawić się w pozycji czytelnika. Stosując dużą ilość skomplikowanych słów i tworząc długie, złożone zdania sprawiamy, że tekst staje się trudniejszy w odbiorze. Dobierając słowa, starajmy się więc wziąć pod uwagę, kim jest nasza grupa docelowa. Jeśli chcemy tworzyć treści, które będą zrozumiałe dla laików, wystrzegajmy się stosowania zwrotów, które wymagają zaawansowanej wiedzy w danej dziedzinie.

3. Unikalność i wartość

Unikalność tekstu jest jednym z najważniejszych aspektów, według których Google ocenia strony i przyporządkowuje im określone pozycje. Algorytm sprawdza podobieństwo tekstu z innymi i jeśli zakwalifikuje go jako duplikat, to taka strona zostaje umieszczona na niższych pozycjach Taki proces wynika przede wszystkim z ogromnej ilości stron internetowych i treści dostępnych w sieci. Wyszukiwarka w ten sposób dokonuje selekcji, ułatwiając użytkownikom dotarcie do tych stron, które mają największą przydatność. Musimy mieć również na uwadze, że dla Google istotna jest nie tylko sama unikalność tekstu, ale również wartość jaką oferuje czytelnikowi. Jak napisać unikalny i wartościowy tekst? Wbrew pozorom wzorowanie się na innych treściach nie jest wcale złe, a w niektórych przypadkach konieczne do tego, aby stworzyć tekst który nie zawiera błędów merytorycznych i nieprawdziwych informacji. Należy jednak pamiętać, aby nie inspirować się treściami zbyt mocno.

4. Poprawność stylistyczna

Ten punkt może wydać się oczywisty, a tymczasem wciąż nie brakuje stron, na których treści są niezrozumiałe i sprawiają, że ich odbiór jest dla czytelnika męczący. Najczęstszym problem jest obecność zbyt dużej ilości słów kluczowych w stosunku do objętości tekstu, przez co staje się on nienaturalny. Umiejętność zachowania poprawności stylistycznej i odpowiedniego wkomponowania fraz kluczowych w tekst nie jest wcale takie proste i wymaga umiejętności oraz profesjonalizmu.

5. Przejrzysty układ

Użytkownicy, którzy wchodzą na stronę rzadko czytają teksty. Najczęściej jedynie skanują je wzrokiem, aby wyłapać informacje, których poszukują. Warto ułatwić im to zadanie i zadbać o to, aby układ tekstu był przejrzysty oraz czytelny. Pomoże w tym odpowiednie sformatowanie tekstu i zastosowanie nagłówków, śródtytułów, wypunktowań, pogrubień. Jeśli mamy do przekazania obszerniejszą treść, bardzo istotny jest podział na akapity, które zapewniają przejrzystą strukturę. Ważne są również grafiki i zdjęcia. Wzbogacenie o nie tekstu sprawi, że będzie on bardziej atrakcyjny dla czytelnika.

Za pomocą tekstów na stronie www możesz przekazać odbiorcy to, co podczas bezpośredniego kontaktu. Taki komunikat stanowi jednak większe wyzwanie, ponieważ musisz zawalczyć o uwagę użytkownika. Warto podjąć ten wysiłek, ponieważ dzięki skutecznym tekstom możesz osiągnąć wiele korzyści.

autor
Autor artykułu
Beata Pietrzak
Specjalista od tworzenia treści na strony www oraz sklepy online
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
5 najważniejszych cech dobrego tekstu na stronę www
4.7/5 na podstawie 93 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest rebranding?
Rebranding marki to proces zmiany wizerunku, nazwy, logo, strategii marketingowej lub innych elementów związanych z identyfikacją marki w celu odświeżenia, ulepszenia lub dostosowania jej do zmieniających się potrzeb i oczekiwań klientów, rynku lub celów firmy. Jest to strategiczne podejście, które ma na celu zwiększenie atrakcyjności marki, poprawę percepcji klientów, zwiększenie konkurencyjności i przyspieszenie wzrostu.
Rebranding marki to proces zmiany wizerunku, nazwy, logo, strategii marketingowej lub innych elementów związanych z identyfikacją marki w celu odświeżenia, ulepszenia lub dostosowania jej do zmieniających się potrzeb i oczekiwań klientów, rynku lub celów firmy. Jest to strategiczne podejście, które ma na celu zwiększenie atrakcyjności marki, poprawę percepcji klientów, zwiększenie konkurencyjności i przyspieszenie wzrostu.
02
Co to jest SEO
SEO, czyli Search Engine Optimization (Optymalizacja dla Wyszukiwarek Internetowych), to zestaw strategii i praktyk mających na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w organicznych (niepłatnych) wynikach wyszukiwania.
SEO, czyli Search Engine Optimization (Optymalizacja dla Wyszukiwarek Internetowych), to zestaw strategii i praktyk mających na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w organicznych (niepłatnych) wynikach wyszukiwania.
03
Instagram
Instagram miał być siecią społecznościową służącą zabawie, polegającej na udostępnianiu zdjęć pomiędzy użytkownikami. Jednak stał się narzędziem, które pozwala zbliżyć się do znanych marek lub osób. Ten portal społecznościowy daje ogromne możliwości promocji firmy w sieci.
Instagram miał być siecią społecznościową służącą zabawie, polegającej na udostępnianiu zdjęć pomiędzy użytkownikami. Jednak stał się narzędziem, które pozwala zbliżyć się do znanych marek lub osób. Ten portal społecznościowy daje ogromne możliwości promocji firmy w sieci.
04
Co to jest link nofollow
Link "nofollow" to atrybut stosowany w kodzie HTML, który informuje wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, że powinny zignorować dany link podczas indeksowania strony i przepływu wartości PageRank.
Link
05
Co to jest DTP?
DTP (Desktop Publishing) to skrót od angielskiego terminu "Desktop Publishing," który można przetłumaczyć na polski jako "składanie materiałów wydawniczych na komputerze." DTP jest procesem tworzenia, projektowania i przygotowywania różnych materiałów wydawniczych, takich jak broszury, ulotki, czasopisma, gazety, plakaty, katalogi, książki, banery reklamowe i wiele innych, przy użyciu specjalistycznego oprogramowania komputerowego.
DTP (Desktop Publishing) to skrót od angielskiego terminu
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zakres działań - strona www. White Sails Solina to ośrodek wypoczynkowy nad Jeziorem Solińskim, w którym można zarezerwować nocleg, skorzystać z oferty SPA, a także spróbować przepysznych dań w dwóch restauracjach z widokiem na przepiękny krajobraz. 1 W White Sails Solina można odpocząć od codzienności i podarować sobie chwilę...

Zakres działań - strona www. Siedlisko Janczar to kompleks wypoczynkowo-rekreacyjny, w którym można odpocząć od zgiełku miasta i codziennych obowiązków. Siedlisko janczar jest przyjazne dla osób, które poszukują wytchnienia od szybkiego tempa życia, jak również dla osób ceniących aktywny wypoczynek. W...

Zakres dziłań - treści na strony www. Bispol to rodzinna firma, która od 1993 roku produkuje na nowoczesnych liniach produkcyjnych świece zapachowe i bezzapachowe, podgrzewacze, dyfuzory i woski zapachowe, wkłady oraz znicze dystrybuując je na terenie całej Europy.

Zakres działań - hosting, administracja strony www. Z grupą Cellfast współpracujemy od  ponad 6 lat nad utrzymaniem stabilnego i szybkiego hostingu dla serwisu www oraz utrzymanie/ aktualziację strony www.

CARPATHIA CONSULTING GROUP istnieje na rynku od 2009 roku i cieszy się uznaniem jako ceniony partner w dziedzinie pozyskiwania środków. Bogate doświadczenie oraz ekspertyza, są owocem wieloletniej pracy  założyciela, Piotra Fularza, oraz zgranego zespołu CCG, który aktywnie działa w tej sferze od 2003 roku. Firma stanowi bezsporne centrum kompetencji w obszarze...

Firma Mostostal Warszawa S.A. od ponad siedemdziesięciu ośmiu lat funkcjonuje na rynku polskim. Od początku swej działalności prowadziła zrównoważony rozwój i podejmowała się realizacji różnego rodzaju projektów. Wykonywane przez firmę Mostostal Warszawa obiekty obejmują praktycznie każdy sektor budowlany: ogólny, drogowy, przemysłowy,...

Zbudowaliśmy profesjonalną stronę www oraz sklep internetowy Artelito. Firma specjalizujące się w produkcji oraz dystrybucji mebli tapicerowanych. Sklep online został dodatkowo zintegrowany z systemem Optima. Integracja pozwoliła na usprawnienie procesu sprzedaży. Dzięki naszym usługom klienci mogą realizować swój...

Zakres działań - tworzenie opisów produktów. Flos-lek to polska marka kosmetyczna, która z sukcesem zajmuje się produkcją wysokogatunkowych dermokosmetyków oraz kosmetyków przeznaczonych do pielęgnacji skóry wrażliwej i wymagającej.

 

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Strona www dla agencji pośrednictwa pracy
Axamo
Strony www
Whiteberg
Strony www
Identyfikacja wizualna dla firmy STELMET
Stelmet
Identyfikacja wizualna
Strona produktowa piwa rzemieślniczego
Browar Janczar
Strony www
Strona www dla producenta okien
Hensfort
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium