Archetyp marki - Bohater
marketing internetowy

Archetyp marki - Bohater

Chcesz wyróżnić swoją markę na rynku, a jednocześnie zaklasyfikować ją jako określony typ osobowości, z którym będą mogli utożsamiać się członkowie Twojej grupy docelowej? Koniecznie odnajdź dla swojej marki archetyp! Agencja interaktywna Argonium wykorzystuje archetyp przy budowie brandingu - w końcu darzymy sympatią to, z czym całkowicie się identyfikujemy i zgadzamy. Kształtowanie wizerunku marki przy wykorzystaniu archetypu stanowi skuteczną strategię marketingową, która przedkłada się na efekty sprzedażowe wielu biznesów. Nie jest wcale powiedziane, że archetypy marek są zarezerwowane jedynie dla światowych gigantów. Pomagają one bowiem w zrozumieniu misji i wartości firm oraz ukierunkowaniu ich kampanii reklamowej.

Podział archetypów marek

Aby odnieść sukces na rynku, należy zrozumieć swojego odbiorcę i nadać podobną tożsamość swojej marce. Za określonymi cechami charakteru, pragnieniami, obawami, skojarzeniami i motywacjami stoją archetypy wywodzące się z koncepcji wymyślonej przez Carla Gustava Junga, a spopularyzowane we współczesnym marketingu przez Margaret Mark i Carol S. Pearson. Wyróżniły one 12 archetypów marek, przypisując im określone motywacje:

  • stabilność: Twórca, Władca, Opiekun;
  • niezależność: Mędrzec, Odkrywca, Niewinny/Uczciwy;
  • władza: Bohater, Buntownik, Czarodziej/Magik;
  • przynależność: Kochanek, Towarzysz, Błazen.

 

Określenie archetypu marki stanowi dobrze przemyślaną decyzję związaną ze sprecyzowaniem grupy docelowej - jej pragnień, lęków oraz motywacji. To, kim jest Twój klient, związane jest ściśle z tym, kim jest Twoja marka. W końcu konsumenci wybierają produkty te, które wydają im się spełniać ich potrzeby. Archetyp wykorzystywany jest przy budowie identyfikacji wizualnej firmy przez agencję interaktywną Argonium, ponieważ tworzy jej spójny i kompleksowy wizerunek kojarzony z określonym typem osobowości człowieka.

 

Zobacz Archtypy:

 

Archetyp Bohatera (The Hero)

Bohater ratuje świat i walczy ze złem, nawet gdy są nim tylko/aż brudne naczynia. Archetyp Bohatera (inaczej Wojownika) kojarzony jest z siłą, odwagą oraz określonym systemem wartości i moralnością. Podejmuje on mnóstwo wysiłków i nie boi się ciężkiej pracy, aby móc uczynić świat lepszym miejscem. Marki posługujące się Archetypem Bohatera dostarczają na wyciągnięcie ręki rozwiązanie określonego problemu za sprawą użycia ich produktów lub skorzystania z danych usług. Mogą to być na przykład: środki czystości, usługi mechanika czy tzw. złotej rączki. Popularnymi na rynku i nieustraszonymi w swych działaniach Bohaterami są choćby: Duracell, Leroy Merlin, Nike oraz FedEx.

autor
Autor artykułu
Oskar Szczepański
Specjalista od marketingu internetowego, socialmedia
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Archetyp marki - Bohater
4.3/5 na podstawie 127 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest responsywność stron www?
Responsywność strony internetowej jest niezbędna, ponieważ coraz więcej osób korzysta z Internetu na różnych urządzeniach, także mobilnych.
Responsywność strony internetowej jest niezbędna, ponieważ coraz więcej osób korzysta z Internetu na różnych urządzeniach, także mobilnych.
02
Jakie płatności występują w sklepach internetowych?
Sklepy internetowe oferują różnorodne metody płatności, aby umożliwić klientom wygodne i bezpieczne dokonywanie transakcji online.
Sklepy internetowe oferują różnorodne metody płatności, aby umożliwić klientom wygodne i bezpieczne dokonywanie transakcji online.
03
Co to jest SEO marketing
SEO (Search Engine Optimization) marketing to strategia marketingowa skoncentrowana na optymalizacji strony internetowej w celu zwiększenia jej widoczności w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych.
SEO (Search Engine Optimization) marketing to strategia marketingowa skoncentrowana na optymalizacji strony internetowej w celu zwiększenia jej widoczności w wynikach organicznych wyszukiwarek internetowych.
04
Co to jest WCAG 2.1?
WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines 2.1) to zestaw wytycznych opracowanych przez organizację World Wide Web Consortium (W3C). Mają one na celu zapewnienie dostępności treści internetowych dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines 2.1) to zestaw wytycznych opracowanych przez organizację World Wide Web Consortium (W3C). Mają one na celu zapewnienie dostępności treści internetowych dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
05
Pozycjonowanie Long tail
Pozycjonowanie long tail (pozycjonowanie długi ogon / pozycjonowanie szerokie) to sposób promocji nazywany również metodą długiego ogona. Polega ona na używaniu wielowyrazowych, złożonych fraz, których celem jest zwiększenie liczby użytkowników odwiedzających stronę www.
Pozycjonowanie long tail (pozycjonowanie długi ogon / pozycjonowanie szerokie) to sposób promocji nazywany również metodą długiego ogona. Polega ona na używaniu wielowyrazowych, złożonych fraz, których celem jest zwiększenie liczby użytkowników odwiedzających stronę www.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zakres działań - sklep internetowy. Zagano to firma zajmująca się projektowaniem oraz produkcją wysokogatunkowej odzieży kąpielowej i sportowej o nowoczesnym designie i świetnych walorach użytkowych. Kolekcje strojów kąpielowych Zagano idealnie sprawdzą się u osób aktywnych, które podczas pływania i uprawiania sportu cenią sobie wysoką...

Zakres dziłań - treści na strony www. Bispol to rodzinna firma, która od 1993 roku produkuje na nowoczesnych liniach produkcyjnych świece zapachowe i bezzapachowe, podgrzewacze, dyfuzory i woski zapachowe, wkłady oraz znicze dystrybuując je na terenie całej Europy.

Zakres działań: hosting strony www. Tworzywa Sztuczne PZL Mielec to firma specjalizująca się w produkcji części oraz zespołów kompozytowych dla kolejnictwa i motoryzacji, lotnictwa, a także innych wyrobów specjalnych.

Zakres działań: hosting strony www. Van Pur to jedna z największych spółek piwowarskich w Polsce, która w swojej działalności skupia się na budowaniu i wzmacnianiu wizerunku marek regionalnych browarów oraz produkcji oryginalnych opakowań, czyli etykiet dla piw.

CARPATHIA CONSULTING GROUP istnieje na rynku od 2009 roku i cieszy się uznaniem jako ceniony partner w dziedzinie pozyskiwania środków. Bogate doświadczenie oraz ekspertyza, są owocem wieloletniej pracy  założyciela, Piotra Fularza, oraz zgranego zespołu CCG, który aktywnie działa w tej sferze od 2003 roku. Firma stanowi bezsporne centrum kompetencji w obszarze...

Firma Mostostal Warszawa S.A. od ponad siedemdziesięciu ośmiu lat funkcjonuje na rynku polskim. Od początku swej działalności prowadziła zrównoważony rozwój i podejmowała się realizacji różnego rodzaju projektów. Wykonywane przez firmę Mostostal Warszawa obiekty obejmują praktycznie każdy sektor budowlany: ogólny, drogowy, przemysłowy,...

LS Tech to firma zajmująca się produkcją maszyn pakujących i systemów do paletyzacji. Dla firmy zaprojektowaliśmy unikalną i spójną identyfikację wizualną. Oryginalne logo i wizytówka pozwoli firmie zdobyć nowych klientów. Dla LS Tech stworzyliśmy również materiały reklamowe, które przygotowaliśmy do...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Realizacja strony www dla firmy przemysłowej STELMET
Stelmet
Strony www
Realizacja strony internetowej TDF Rzeszów
TDF Rzeszów
Strony www
Strona produktowa piwa rzemieślniczego
Browar Janczar
Strony www
Realizacja strony internetowej Folwark Center Rzeszów
Folwark Center
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium