Audyt sklepu online
pozycjonowanie

Audyt sklepu online

Przeprowadzanie audytów SEO dla sklepów internetowych jest coraz powszechniejsze ze względu na wysoką konkurencyjność w sieci, która zmusza właścicieli sklepów do coraz większej uwagi w kwestii zwiększania jakości usług na każdej płaszczyźnie. Często zdarza się, że pomimo wysokiej pozycji w wyszukiwarkach sklep internetowy nie generuje sprzedaży. Potencjalni klienci przeglądają ofertę, umieszczają produkty w koszyku, jednak nie finalizują transakcji. W takich sytuacjach pomocny będzie audyt SEO. 

Czym jest audyt SEO sklepu online?

Audyt sklepu internetowego jest obszerną analizą, która ma na celu pozyskanie informacji na temat ewentualnych nieprawidłowości, błędów i słanych punktów, które wymagają poprawy. Obejmuje on czynniki istotne zarówno dla pozycjonowania, jak również pod kątem użyteczności sklepu internetowego dla użytkownika. Na podstawie audytu SEO można wykonać optymalizację sklepu, która pomoże zwiększyć ruch, a w konsekwencji odnotować wzrost sprzedaży. Wykonanie audytu dla sklepu internetowego pozwoli poznać odpowiedzi na następujące pytania:

  • czy sklep spełnia standardy wyznaczone przez Google?
  • jakie działania podjąć, aby sklep był częściej odwiedzany?
  • co można zrobić, aby zwiększyć sprzedaż?

Zakres audytu

Audyt SEO sklepu internetowego zasadniczo nie różni się od audytu strony www, jednak specyfika witryn sprzedażowych wymaga koncentracji na nieco innych elementach. Wykorzystując różnego typu narzędzia do analizy, badamy wiele istotnych czynników, które mają wpływ na pozycjonowanie sklepu i konwersję. Ocenie podlega przede wszystkim architektura informacji i nawigacja w sklepie internetowym. Sprawdzamy, czy elementy takie jak "dodaj do koszyka" są widoczne dla użytkownika oraz czy cały proces zakupowy przebiega w prosty i intuicyjny sposób. 
Podczas audytu sprawdzamy także opisy produktów. W przypadku sklepów internetowych stanowią one jeden z najważniejszych elementów, który decyduje o tym, czy klient zostanie przekonany do zawarcia transakcji. Opisy produktów są także miejscem do umieszczenia fraz kluczowych, które będą pomocne w pozyskiwaniu ruchu z wyszukiwarek. Google promuje treści tekstowe, które są rozbudowane, dlatego analizujemy opisy również pod kątem ich objętości.
Szybkość ładowania sklepu jest także bardzo istotna w równym stopniu dla Google, co dla wygody użytkownika. Wykonując audyt SEO mamy na uwadze, że wielu użytkowników przegląda oferty sklepów internetowych ze swoich smartfonów i tabletów. Sprawdzamy więc również szybkość ładowania wersji mobilnej strony. 

Audyt SEO sklepu online to inwestycja, która pozwala na wykonanie optymalizacji serwisu, aby mógł on osiągać lepsze pozycje w wyszukiwarkach, a tym samym zwiększał ruch i generował większą sprzedaż. Audyt pozwala również określić, jakie zmiany należy wdrożyć, aby sklep stał się przyjazny dla użytkownika i zachęcał go do dokonania zakupu. Poznanie mocnych i słabych stron posiadanego sklepu internetowego pozwala również zwiększyć skuteczność przyszłych działań marketingowych.

Szczegółowy audyt jest czasochłonną pracą zakończoną raportem, który trafia do klienta. Obszerność takiego raportu zależy od wielkości sklepu internetowego oraz ilości zdiagnozowanych błędów. W dokumentacji wyszczególnione zostają wszystkie błędy, braki oraz niezgodności z wytycznymi Google. W raporcie zamieszczamy proponowane rozwiązania i wskazówki, które pozwolą naprawić zaistniałe problemy. Możemy wykonać ich wdrożenie, czyli optymalizację, jeśli klient sobie tego zażyczy. Audyt można przeprowadzić w dowolnym momencie, jednak rekomendujemy jego wykonanie już na etapie tworzenia nowego sklepu internetowego. Poznanie błędów i nieprawidłowości projektu sklepu pozwoli ograniczyć koszty związane z jego modernizacją. O audycie warto pomyśleć również podczas wprowadzania istotnych zmian, a także gdy sklep odnotowuje spadek ruchu lub problemy sprzedażowe.

autor
Autor artykułu
Mateusz Wiktor
Specjalista od pozycjonowania stron www, sklepów internetowych
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Audyt sklepu online
4.8/5 na podstawie 82 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest Captcha?
Captcha, co jest skrótem od "Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart" (Całkowicie Zautomatyzowany Publiczny Test Turinga, pozwalający odróżnić Komputery od Ludzi), to system zabezpieczeń używany w celu odróżnienia ludzkich użytkowników od botów.
Captcha, co jest skrótem od
02
Co to jest budowanie wizerunku w internecie?
Budowanie wizerunku w internecie, znane również jako budowanie reputacji online, to proces kształtowania i zarządzania wizerunkiem, jaki osoba, firma, marka lub organizacja prezentują w przestrzeni internetowej.
Budowanie wizerunku w internecie, znane również jako budowanie reputacji online, to proces kształtowania i zarządzania wizerunkiem, jaki osoba, firma, marka lub organizacja prezentują w przestrzeni internetowej.
03
Linkedin
LinkedIn jest rozwiązaniem, które powstało w odpowiedzi na nagłą zmianę rynku pracy, związaną z tym, że obecnie większość rekrutacji odbywa się online. Dotyczy to zwłaszcza branży IT. Portal ten rozwijał się z czasem, a obecnie stał się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingowych.
LinkedIn jest rozwiązaniem, które powstało w odpowiedzi na nagłą zmianę rynku pracy, związaną z tym, że obecnie większość rekrutacji odbywa się online. Dotyczy to zwłaszcza branży IT. Portal ten rozwijał się z czasem, a obecnie stał się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingowych.
04
Filtry google
Pozycja twojej strony spadła w wynikach wyszukiwania, a ruch organiczny zmniejszył się nieoczekiwanie? Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Google obciążyło Cię karą za niestosowanie się do zasad wyszukiwarki Google. Dla nas nie ma jednak sytuacji bez wyjścia. W Argonium sprawdzimy, czy na twoją stronę został nałożony filtr, a jeśli tak się stało to znajdziemy przyczynę i ją usuniemy.
Pozycja twojej strony spadła w wynikach wyszukiwania, a ruch organiczny zmniejszył się nieoczekiwanie? Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Google obciążyło Cię karą za niestosowanie się do zasad wyszukiwarki Google. Dla nas nie ma jednak sytuacji bez wyjścia. W Argonium sprawdzimy, czy na twoją stronę został nałożony filtr, a jeśli tak się stało to znajdziemy przyczynę i ją usuniemy.
05
Co to jest strategia pozycjonowania SEO
Strategia pozycjonowania SEO (Search Engine Optimization) to plan działania mający na celu zwiększenie widoczności i pozycji strony internetowej w wynikach organicznych wyszukiwarek, takich jak Google, Bing.
Strategia pozycjonowania SEO (Search Engine Optimization) to plan działania mający na celu zwiększenie widoczności i pozycji strony internetowej w wynikach organicznych wyszukiwarek, takich jak Google, Bing.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Onkomedica to placówka jednocząca specjalistów z województwa mazowieckiego zajmujących się diagnostyka i leczeniem chorób onkologicznych u osób dorosłych. Dla Centrum Terapii Nowotworów przygotowaliśmy profesjonalną stronę internetową wraz z usługą hostingu, administracji strony www oraz marketingu...

Zakres działań - sklep internetowy. Zagano to firma zajmująca się projektowaniem oraz produkcją wysokogatunkowej odzieży kąpielowej i sportowej o nowoczesnym designie i świetnych walorach użytkowych. Kolekcje strojów kąpielowych Zagano idealnie sprawdzą się u osób aktywnych, które podczas pływania i uprawiania sportu cenią sobie wysoką...

Zarkes działań - strona internetowa. Warszawski Instytut Naczyniowy w Warszawie zajmuje się kompleksowym leczeniem nóg, m.in. żylaków kończyn dolnych, niewydolności żylnej oraz obrzęków tłuszczowych. Klinika Doppler Instytut powstała po to, aby pacjent w jednej placówce mógł otrzymać kompletną pomoc na najwyższym...

Zakres działań: hosting strony www. Van Pur to jedna z największych spółek piwowarskich w Polsce, która w swojej działalności skupia się na budowaniu i wzmacnianiu wizerunku marek regionalnych browarów oraz produkcji oryginalnych opakowań, czyli etykiet dla piw.

Dla firmy Aparo serwis samochodowy Rzeszów przygotowaliśmy ofertę, w której znajduje się skuteczne pozycjonowanie nowej strony www. Dla serwisu pojazdów Aparo Rzeszów działamy również w zakresie marketingu internetowego, dzięki czemu mamy możliwość zwrócenia uwagi...

Dla firmy Movitech zmodernizowaliśmy stronę www oraz świadczymy usługę kolokacji serwerów. Firmie Movitech zaproponowaliśmy również usługę pomocy technicznej oraz hosting strony www, który odpowiada indywidualnym potrzebom firmy. Movitech to firma,...

Zakres działań - strona www. Początki firmy Hasborg sięgają 1997 roku. Firma jest uznawana za jedną z przodujących marek w branży piekarniczej i cukierniczej, ponieważ zajmuje się projektowaniem oraz produkcją niezawodnych maszyn piekarniczych, a także solidnych automatów przeznaczonych do wykorzystywania w cukierniach. Dzięki nowoczesnym...

Sharp jest firmą, która nieustannie dąży do innowacji — opracowuje jedyne w swoim rodzaju produkty i rozwiązania z branży IT, dzięki którym jakość życia ludzi na całym świecie ulegnie poprawie. Sharp oferuje usługi IT, a także nowoczesne rozwiązania do zarządzania komunikacją oraz dokumentami.

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
realizacja sklepu internetowego akcesoria biurowe
Najlepszy toner
Sklepy online
Realizacja sklepu internetowego offstore
Offstore
Sklepy online
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium