Jak zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym?
pozycjonowanie

Jak zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym?

Obecnie niemal każdy produkt można dostać nie wychodząc z domu, co przyczynia się do wzrostu liczby konsumentów dokonujących zakupów w sklepach internetowych. Przekłada się to również na większą liczbę serwisów oferujących sprzedaż produktów i usług online. Nie jest łatwo przebić się przez konkurencję, która dokonuje wszelkich starań, aby dążyć do zapewnianie jeszcze lepszej jakości standardów nie tylko w kwestii asortymentu, ale również funkcjonowania sklepu. Warto zatem poznać najskuteczniejsze sposoby na zwiększanie współczynnika konwersji w e-biznesie.

Nie tylko atrakcyjne produkty i promocyjne ceny potrafią zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym. Można wdrożyć wiele działań, dzięki którym sprzedaż zacznie rosnąć.

Uzupełnij sklep treściami wysokiej jakości

Obecnie chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć jak ważny jest content oraz jaka jest jego rola dla stron i sklepów internetowych. To między innymi na jego podstawie, wyszukiwarka decyduje o kolejności, w jakiej rozmieszczone zostaną witryny w wynikach wyszukania. Wysoka jakość treści budzi zaufanie nie tylko Google, ale również użytkowników. Klient czytając opis produktu może przekonać się do jego zakupu, jeśli treść będzie zawierała ważne informacje oraz język korzyści, wzbudzający chęć posiadania danej rzeczy. Dostarczając klientowi rozbudowanych i wartościowych opisów produktów sprawimy, że będzie on bardziej skłonny sfinalizować transakcję. Oprócz tego warto zadbać o inne treści do sklepu internetowego. Przede wszystkim konieczny będzie opis samego sklepu. Powinien mieć on charakter mocno marketingowy, przedstawiający sklep jako rzetelnego sprzedawcę oraz przekazujący korzyści, jakie wiążą się z dokonywaniem zakupów właśnie w tym miejscu. Warto więc zlecić to zadanie profesjonalistom, którzy opracują spersonalizowany przekaz dostosowany do twojej grupy docelowej.

Zadbaj o intuicyjny proces zakupowy

Sposób w jaki przebiega proces zakupowy ma ogromny wpływ na to czy, klienci sfinalizują transakcję. Wielokrotnie zdarza się, że porzucają oni swoje wirtualne koszyki. Jedną z głównych przyczyn tego zjawiska jest wydłużona ścieżka zakupowa. Klienta od zakupu nie powinna dzielić zbyt duża liczba kliknięć. Im więcej czynności jest zmuszony wykonać, tym większe prawdopodobieństwo, że zniechęci się i zrezygnuje z zakupu. Klient nie powinien również błądzić w poszukiwaniu opcji "dodaj do koszyka" czy "kup teraz". Elementy te powinny być doskonale widoczne, także na mniejszych ekranach urządzeń mobilnych. Ważną kwestią jest również opcja płatności. Zdecydowanie polecamy integrację sklepu internetowego z nowoczesnymi systemami, które pozwalają przekierować kupującego bezpośrednio do wybranego przez niego miejsca zapłaty.

Responsywność

Sklep, który w obecnych czasach nie jest przystosowany do urządzeń mobilnych traci mnóstwo klientów. Osób, które przeglądają oferty sklepów przy użyciu smartfonów i tabletów jest coraz więcej, dlatego zadbanie o responsywność powinno być jednym z priorytetowych zadań. Dzięki tej opcji strona automatycznie dostosuje się do rozdzielczości ekranu, z którego korzysta użytkownik, dzięki czemu wygodnie będzie można z niego korzystać.

Design

Jednym z czynników, dla których internauci decydują się na zakupy w danym sklepie jest jego design. Atrakcyjna szata graficzna jest ogromnym wyzwaniem z uwagi na to, jak różne są gusta poszczególnych odbiorców i jak dynamicznie zmieniają się trendy w projektowaniu. Najlepszym rozwiązaniem jest więc zlecenie tego zadania profesjonalnej agencji. W Argonium dbamy o to, aby wygląd sklepu posiadał spójną identyfikację wizualną, która będzie wykorzystywana również w przyszłych kampaniach marketingowych. Nie korzystamy z gotowych szablonów, ponieważ zdajemy sobie sprawę, że to co sprawdza się w przypadku danej branży niekoniecznie będzie pasowało do innej. Szata graficzna sklepu internetowego zawsze musi być dopasowana do grupy docelowej.

Opinie klientów

Marketing szeptany to jedno ze skuteczniejszych narzędzi na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Według badań, konsumenci bardzo często opierają swoje decyzje zakupowe na rekomendacjach innych osób, dlatego sklep powinien dbać o to, jaką mają opinię w sieci. Udostępnienie przy każdym produkcie pola z wypowiedziami klientów zwiększy wiarygodność sklepu, a także przekona ich do zakupu. Ponadto pytając klientów o opinię, pokazujemy im jak ważne jest ich zdanie, co w konsekwencji wpływa na pozytywny wizerunek sklepu, a także lojalność nabywców.

Powyższe metody to część naszych pomysłów na to, w jaki sposób zwiększyć wskaźnik konwersji w sklepie internetowym. Są to fundamentalne aspekty, dlatego jeśli planujesz optymalizację sklepu, to warto rozpocząć właśnie od nich. Bez zadbania o te kwestie nawet najlepsze działania promocyjne i konkurencyjne ceny nie pozwolą wykorzystać w pełni potencjału twojego sklepu online.

autor
Autor artykułu
Mateusz Wiktor
Specjalista od pozycjonowania stron www, sklepów internetowych
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Jak zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym?
4.1/5 na podstawie 109 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Czym zajmuje się agencja interaktywna?
Agencja interaktywna to firma specjalizująca się w świadczeniu usług z zakresu marketingu cyfrowego i interaktywnych rozwiązań internetowych.
Agencja interaktywna to firma specjalizująca się w świadczeniu usług z zakresu marketingu cyfrowego i interaktywnych rozwiązań internetowych.
02
Słownik terminów w Google Ads
Co oznaczają skróty Google Ads? , jak np. "Nasze CPC jest niższe niż u konkurencji" czy "Zauważyliśmy znaczny wzrost w CTR". Oto wyjaśnienie tych terminów:
Co oznaczają skróty Google Ads? , jak np.
03
Co to jest Alt na zdjęciach?
Atrybut alt, czyli tekst alternatywny, to krótki opis grafiki lub zdjęcia umieszczony w kodzie HTML strony internetowej.
Atrybut alt, czyli tekst alternatywny, to krótki opis grafiki lub zdjęcia umieszczony w kodzie HTML strony internetowej.
04
Co to jest Skype?
Skype to oprogramowanie komunikacyjne, które umożliwia użytkownikom prowadzenie rozmów głosowych, wideokonferencji, wymianę wiadomości tekstowych oraz plików przez Internet.
Skype to oprogramowanie komunikacyjne, które umożliwia użytkownikom prowadzenie rozmów głosowych, wideokonferencji, wymianę wiadomości tekstowych oraz plików przez Internet.
05
Co to jest optymalizacja strony www
Optymalizacja strony internetowej (SEO) to proces dostosowywania różnych elementów strony w celu poprawy jej widoczności w wynikach wyszukiwania organicznego wyszukiwarek internetowych.
Optymalizacja strony internetowej (SEO) to proces dostosowywania różnych elementów strony w celu poprawy jej widoczności w wynikach wyszukiwania organicznego wyszukiwarek internetowych.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zakres działań - strona www. Siedlisko Janczar to kompleks wypoczynkowo-rekreacyjny, w którym można odpocząć od zgiełku miasta i codziennych obowiązków. Siedlisko janczar jest przyjazne dla osób, które poszukują wytchnienia od szybkiego tempa życia, jak również dla osób ceniących aktywny wypoczynek. W...

Zarkes działań - strona internetowa. Warszawski Instytut Naczyniowy w Warszawie zajmuje się kompleksowym leczeniem nóg, m.in. żylaków kończyn dolnych, niewydolności żylnej oraz obrzęków tłuszczowych. Klinika Doppler Instytut powstała po to, aby pacjent w jednej placówce mógł otrzymać kompletną pomoc na najwyższym...

Zakres działań: hosting strony www. Tworzywa Sztuczne PZL Mielec to firma specjalizująca się w produkcji części oraz zespołów kompozytowych dla kolejnictwa i motoryzacji, lotnictwa, a także innych wyrobów specjalnych.

Zakres działań: hosting strony www. Chema-Elektromet to firma farmaceutyczna, która od ponad 60 lat produkuje produkty lecznicze oraz wyroby medyczne, które są przeznaczone przede wszystkim dla dermatologów i stomatologów. W swojej pracy Chema-Elektromet wykorzystuje nowoczesne rozwiązania technologiczne, dzięki którym ciągle...

Współpraca z Park Hotel Rzeszów opiera się przede wszystkim na usłudze pozycjonowania strony www, dzięki któremu możliwe jest zwiększenie jej pozycji na liście wyników Google. Dla kompleksu usługowego i wypoczynkowego Park Hotel Rzeszów przygotowaliśmy również kreatywną...

Dla firmy Aparo serwis samochodowy Rzeszów przygotowaliśmy ofertę, w której znajduje się skuteczne pozycjonowanie nowej strony www. Dla serwisu pojazdów Aparo Rzeszów działamy również w zakresie marketingu internetowego, dzięki czemu mamy możliwość zwrócenia uwagi...

Współpraca z Kliniką Medycyny Estetycznej Dr Parda polegała na stworzeniu funkcjonalnej i atrakcyjnej wizualnie strony www. Z oferowanych przez nas usług Klinika Dr Parda korzysta również z administracji strony internetowej, jak również z marketingu internetowego. Zajmujemy sie tworzeniem treści, a skutecznie pozycjonowanie...

Sharp jest firmą, która nieustannie dąży do innowacji — opracowuje jedyne w swoim rodzaju produkty i rozwiązania z branży IT, dzięki którym jakość życia ludzi na całym świecie ulegnie poprawie. Sharp oferuje usługi IT, a także nowoczesne rozwiązania do zarządzania komunikacją oraz dokumentami.

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Strona www dla producenta tonerów - DMD Tonery Rzeszów
DMD Tonery
Strony www
Bendiks Rzeszów - nowa strona internetowa
Bendiks Rzeszów
Strony www
Realizacja strony www dla developera Kenomi
Kenomi Deweloper
Strony www
realizacja sklepu internetowego akcesoria biurowe
Najlepszy toner
Sklepy online
Strona www dla producenta okien
Hensfort
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium