Marketing szeptany w promocji gabinetu lekarskiego
pozycjonowanie

Marketing szeptany w promocji gabinetu lekarskiego

Rynek usług lekarskich rozwija się bardzo dynamicznie. Lekarze, którzy nie chcą aby poczekalnia w ich gabinecie świeciła pustkami, muszą stale dbać o pozytywny wizerunek i pozyskiwać nowych pacjentów. Wiele osób poszukuje specjalistów i odpowiedniego gabinetu głównie w Internecie. Jest to także znakomite miejsce, aby zamieścić wizytówkę gabinetu i opublikować zakres świadczonych usług. Największe znaczenie mają jednak pozytywne opinie, wystawiane przez zadowolonych pacjentów. Właśnie dlatego wielu lekarzy i dentystów decyduje się na promowanie swojego gabinetu poprzez marketing szeptany.

Pozyskiwanie nowych pacjentów

Odbiorcami usług świadczonych przez gabinety lekarskie są pacjenci. Promocja powinna w tym przypadku polegać przede wszystkim na wyjściu naprzeciw ich potrzebom i oczekiwaniom. Warto przy tym pamiętać, że artykuły polskich ustaw dość mocno ograniczają możliwości reklamowania praktyk lekarskich. Realizowanie strategii marketingowej wymaga więc odpowiedniego wyczucia. W tej kwestii promowanie usług w Internecie jest oczywistym wyborem, ponieważ gabinet lekarski nie może reklamować się w tradycyjnych mediach czy w przestrzeni publicznej.
Najważniejsze w promocji gabinetu lekarskiego, to bycie we właściwym miejscu, czyli tam, gdzie mogą przebywać pacjenci. Tematyka zdrowotna w sieci cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Internauci codzienne poszukują informacji zarówno o specjalistach, zabiegach, kuracjach czy lekach. Ich wybór jest najczęściej uzależniony od opinii innych osób. Jak pokazują statystyki - rekomendacje pacjentów stanowią decydujące kryterium dla około 80 proc. społeczeństwa. Korzystając z odpowiednich narzędzi, można więc otworzyć drzwi gabinetu dla nowych pacjentów.

Jeszcze przed erą internetu, gabinet lekarski wybierało się najczęściej z polecenia innych. W tej kwestii nie zmieniło się wiele. Duża grupa osób poszukujących specjalistów opiera swój wybór na opiniach innych. Źródłem informacji jest w tym przypadku najczęściej sieć. Internauci przy wyborze gabinetu lekarskiego korzystają z popularnych serwisów branżowych, forów internetowych i grup dyskusyjnych.

Obustronna komunikacja

Tradycyjne media umożliwiają jedynie komunikacje jednostronną. Z kolei Internet otworzył możliwość budowania relacji. Warto skorzystać z tej opcji promując gabinet lekarski. Marketing szeptany jest doskonałym narzędziem do pobudzenia dyskusji i zachęcenia do wypowiedzi. Powszechnie wiadomo jednak, że zadowoleni konsumenci podzielą się dobrym doświadczeniem jedynie z kilkoma osobami, podczas gdy dla tych niezadowolonych punktem honoru stanie się, aby poinformować o tym fakcie wszystkich wokół. Pacjentów trzeba więc zachęcić do tego, aby wyrazili swoją opinię na temat usług świadczonych w gabinecie. Dużą rolę odgrywa tutaj lekarz, który jeszcze podczas wizyty może poprosić pacjenta o to, aby pozostawił opinię i podzielił się swoim doświadczeniem. Możemy również zachęcić do tego poprzez wysłanie wiadomości e-mail. Za każdą opinię pozostawioną przez pacjenta dziękujemy. To miły gest, który pozytywnie zaskoczy zarówno obecnych pacjentów, jak i przyszłych. Innym sposobem na pozyskanie dobrych opinii jest skorzystanie z usług profesjonalnej agencji, w której specjaliści od marketingu szeptanego będą pobudzać na forach internetowych dyskusję na temat gabinetu oraz polecać usługi w komentarzach pod artykułami na serwisach tematycznych. Podobnie jak w przypadku wszystkich innych działań promocyjnych, marketing szeptany dla gabinetu lekarskiego wymaga stałego monitorowania, aby przyjęta strategia mogła być odpowiednio optymalizowana w celu generowania jeszcze lepszych efektów.

Aby gabinet lekarski mógł funkcjonować i prężnie się rozwijać, musi czerpać zyski. Z powodu swojej specyfiki, a także prawnych ograniczeń, potrzebuje jednak szczególnego wsparcia marketingowego. Działania promocyjne w tym zakresie powinny być przede wszystkim ukierunkowane na pacjenta, aby dostarczać mu rzetelnych informacji.

autor
Autor artykułu
Mateusz Wiktor
Specjalista od pozycjonowania stron www, sklepów internetowych
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Marketing szeptany w promocji gabinetu lekarskiego
5/5 na podstawie 110 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest link follow
Link follow to atrybut linka, który nie jest powszechnie używany w kontekście linków internetowych. Niemniej jednak, jeśli miałbym wyjaśnić go na podstawie terminologii związanej z linkami, można by go zrozumieć jako odniesienie do standardowych linków, które nie posiadają atrybutu "nofollow".
Link follow to atrybut linka, który nie jest powszechnie używany w kontekście linków internetowych. Niemniej jednak, jeśli miałbym wyjaśnić go na podstawie terminologii związanej z linkami, można by go zrozumieć jako odniesienie do standardowych linków, które nie posiadają atrybutu
02
Co to są opinie w marketingu szeptanym
Opinie w marketingu szeptanym odnoszą się do przekazu informacji o produkcie lub usłudze, który jest generowany przez zwykłych użytkowników, a nie przez firmę lub reklamodawcę.
Opinie w marketingu szeptanym odnoszą się do przekazu informacji o produkcie lub usłudze, który jest generowany przez zwykłych użytkowników, a nie przez firmę lub reklamodawcę.
03
Błąd 404
Błąd 404, znany także jako "Error 404", "404 Not Found", czy "HTTP 404", to komunikat o błędzie w standardzie protokołu HTTP, który informuje, że klient (np. przeglądarka internetowa) był w stanie skomunikować się z serwerem, ale serwer nie mógł znaleźć żądanych danych.
Błąd 404, znany także jako
04
Co to jest WCAG 2.1?
WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines 2.1) to zestaw wytycznych opracowanych przez organizację World Wide Web Consortium (W3C). Mają one na celu zapewnienie dostępności treści internetowych dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines 2.1) to zestaw wytycznych opracowanych przez organizację World Wide Web Consortium (W3C). Mają one na celu zapewnienie dostępności treści internetowych dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
05
Co to jest optymalizacja sklepu online
Optymalizacja sklepu internetowego to proces polegający na dostosowaniu i ulepszaniu różnych aspektów strony internetowej, aby zwiększyć jej efektywność i funkcjonalność. Celem optymalizacji jest nie tylko przyciągnięcie większej liczby odwiedzających, ale także zapewnienie im jak najlepszego doświadczenia użytkownika, co z kolei skutkuje zwiększeniem współczynnika konwersji i sprzedaży.
Optymalizacja sklepu internetowego to proces polegający na dostosowaniu i ulepszaniu różnych aspektów strony internetowej, aby zwiększyć jej efektywność i funkcjonalność. Celem optymalizacji jest nie tylko przyciągnięcie większej liczby odwiedzających, ale także zapewnienie im jak najlepszego doświadczenia użytkownika, co z kolei skutkuje zwiększeniem współczynnika konwersji i sprzedaży.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Onkomedica to placówka jednocząca specjalistów z województwa mazowieckiego zajmujących się diagnostyka i leczeniem chorób onkologicznych u osób dorosłych. Dla Centrum Terapii Nowotworów przygotowaliśmy profesjonalną stronę internetową wraz z usługą hostingu, administracji strony www oraz marketingu...

Zakres działań - strona www. Siedlisko Janczar to kompleks wypoczynkowo-rekreacyjny, w którym można odpocząć od zgiełku miasta i codziennych obowiązków. Siedlisko janczar jest przyjazne dla osób, które poszukują wytchnienia od szybkiego tempa życia, jak również dla osób ceniących aktywny wypoczynek. W...

Zakres działań - strona internetowa. ID Point to dystrybutor włoskich mebli i dodatków, dzięki którym aranżowane wnętrza zyskają na luksusowym, a zarazem nowoczesnym charakterze. Architekci pracujący w firmie Id Point pomagają klientom tworzyć koncepcje aranżacyjne poszczególnych wnętrz, do których następnie dobierają...

Zakres działań: hosting strony www. Van Pur to jedna z największych spółek piwowarskich w Polsce, która w swojej działalności skupia się na budowaniu i wzmacnianiu wizerunku marek regionalnych browarów oraz produkcji oryginalnych opakowań, czyli etykiet dla piw.

Dla firmy Impresja Ślubna Rzeszów przygotowaliśmy ofertę, w której znajduje się skuteczna usługa pozycjonowania strony www, którą zaprojektowaliśmy zgodnie z indywidualnymi preferencjami klienta. Impresja korzysta również z usług z zakresu hostingu, który jest przydatny w przypadku korzystania z indywidualnej domeny oraz poczty e-mail.

Linea to firma zajmująca się sprzedażą, wynajmem, jak również serwisowaniem maszyn czyszczących. Dystrybutor urządzeń czyszczących korzysta z usługi profesjonalnego hostingu, pozycjonowania oraz marketingu internetowego. Dla marki Linea rozbudowaliśmy również stronę www, którą dopasowaliśmy do aktualnych potrzeb i preferencji klienta.

Zakres działań - strona www. Początki firmy Hasborg sięgają 1997 roku. Firma jest uznawana za jedną z przodujących marek w branży piekarniczej i cukierniczej, ponieważ zajmuje się projektowaniem oraz produkcją niezawodnych maszyn piekarniczych, a także solidnych automatów przeznaczonych do wykorzystywania w cukierniach. Dzięki nowoczesnym...

Zakres działań - strona intenetowa. Firma Bendiks Rzeszów zajmuje się profesjonalnym serwisem alternatorów, rozruszników, klimatyzacji, jak również układów zapłonowych. Bendiks Rzeszów prowadzi również sprzedaż hurtową i detaliczną części potrzebnych do naprawienia wymienionych podzespołów, a...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Realizacja sklepu internetowego offstore
Offstore
Sklepy online
Realizacja strony www dla kliniki onkologicznej Onkomedica
Onkomedica
Strony www
Realizacja strony internetowej TDF Rzeszów
TDF Rzeszów
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium