Pozycjonowanie lokalne - czym jest i jak je stosować?
pozycjonowanie

Pozycjonowanie lokalne - czym jest i jak je stosować?

Jak działa pozycjonowanie lokalne?

Dominującym sektorem działalności gospodarczej na polskim rynku są małe i średnie przedsiębiorstwa. Większość z nich prowadzi swój biznes na małym obszarze, na przykład na terytorium danego miasta lub województwa. Podstawowym elementem strategii promowania dla takich firm jest pozycjonowanie lokalne, oraz pozycjonowanie w mapach Google.

Statystyki wskazują, że ogromna część użytkowników, zwłaszcza podczas korzystania z urządzeń mobilnych wpisuje w wyszukiwarkę zapytania związane z lokalnymi usługami. Oprócz naturalnych wyników, Google wyświetla im także blok z wizytówkami trzech firm. Po kliknięciu w jedną z nich użytkownik przeniesiony zostaje do Google Maps, gdzie może poznać więcej informacji na temat danej firmy. Jakich usług lokalnych najczęściej poszukują użytkownicy? Najczęściej są to bary i restauracje, sklepy, usługi związane ze zdrowiem i rekreacją, rozrywka, podróże i usługi finansowe.

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne to hasła np. pomoc drogowa Szczecin, fryzjer Kraków, serwis klimatyzacji Warszawa...

Ideą pozycjonowania lokalnego jest skupienie się na takim obszarze, w jakim działa dana firma. Dzięki temu nie traci się energii, czasu, ani pieniędzy na promowanie firmy poza obszarem działań. Przedstawimy tę sytuację na przykładzie firmy, która świadczy usługi pomocy drogowej z Rzeszowa. Firma działa tylko lokalnie, dlatego zaproponowaliśmy, aby działania w ramach pozycjonowania pozwoliły dotrzeć jej do klientów z obszaru, w którym świadczone są usługi. W ten sposób firma nie musi tracić czasu na odbieranie telefonów od osób dzwoniących z drugiego końca Polski, a zamiast tego może na bieżąco obsługiwać klientów z regionu.

Jakie etapy wykonujemy w ramach pozycjonowania lokalnego?

Dopiero po dokładnej analizie działalności klienta oraz rozpoznaniu problemu, możemy zaproponować klientowi odpowiednie rozwiązanie. Pozycjonowanie lokalne ma bardzo podobny charakter do pozycjonowania ogólnego. Do najważniejszych czynników w obu przypadkach należy optymalizacja strony oraz prowadzących do niej linków. Wykonujemy także analizę słów kluczowych dla branży klienta. W przypadku pozycjonowania lokalnego istnieje również pewna specyficzna grupa czynników oraz technik.

Przed przygotowaniem planu działania i zaproponowaniem optymalnego rozwiązania musimy dobrze poznać naszego klienta. Istotne są wszelkie informacje na temat branży w jakiej firma prowadzi swoją działalność, na jakim obszarze działania oraz jaka jest grupa docelowa, do której chce dotrzeć. Wszystkie te informacje są niezwykle pomocne w opracowaniu działań, które przyniosą pożądane rezultaty.

Wizytówka w Google Moja Firma

Google Moja Firma jest narzędziem przeznaczonym do tworzenia wizytówek dla firm, które działają lokalnie. Jeśli powiążemy taką wizytówkę ze stroną internetową istnieje większa szansa na to, że pojawi się ona w wynikach wyszukiwania na lokalne słowa kluczowe. Założenie wizytówki w usłudze Google Moja Firma wymaga posiadania konta w Gmail. Po zalogowaniu się wybieramy typ firmy spośród proponowanych oraz wprowadzamy informacje o firmie. Bardzo istotnym krokiem jest określenie zakresu działania, ponieważ będą one wpływać to, w jakiej odległości od lokalizacji firmy będą wyświetlać się informacje.

Opinie o firmie

Gdy wizytówka zostanie dodana i zweryfikowana, użytkownicy otrzymają możliwość, aby oceniać usługi twojej firmy. Średnia ocen oraz ich liczba będzie widoczna przy wyświetlanych wynikach wyszukiwania. Warto zadbać o to, aby liczba pozytywnych ocen była jak największa, nie tylko z perspektywy tego, że wpłynie to na postrzeganie prze potencjalnych klientów. Wskaźnik ten może decydować także o pozycji strony w wynikach wyszukiwania.

Dane teleadresowe

Na pozycjonowanie lokalne wpływa także zgodność danych teleadresowych, takich jak nazwa firmy, adres oraz telefon. Dzięki temu algorytm Google oceni taką firmę za wiarygodną. W przypadku zmiany numeru telefonu czy adresu siedziby musimy więc zaktualizować informacje we wszystkich miejscach, w których je zamieściliśmy. Im więcej miejsc uzupełnimy o takie dane teleadresowe, tym lepiej strona będzie postrzegana przez wyszukiwarkę. Nie chodzi o to, aby tworzyć nowe witryny i umieszczać na nich adres i telefon, ale o to by dane te znalazły się na stronach, które na przykład prowadzą spis usługodawców z danej branży.

Linki z lokalnych stron

Linki prowadzące do strony są bardzo istotnym czynnikiem determinującym jej pozycję w wyszukiwarce. Prowadząc biznes w obrębie danego regionu, musimy zadbać o to, aby linki miały charakter lokalny. Na jakich stronach warto je zamieszczać? Mogą to być serwisy z aktualnościami z danego regionu, czy inne strony związane tematycznie z danym miastem. Ważne, aby były to zaufane domeny.

Optymalizacja

Optymalizacja strony jest niezbędnym krokiem, który musimy wykonać przy pozycjonowaniu lokalnym. Warto zadbać o to, aby w treści strony znalazła się nazwa miasta. Niezbędne jest także podanie pełnego adresu oraz numeru telefonu do firmy. Można do tego celu wykorzystać odpowiednie znaczniki.

autor
Autor artykułu
Mateusz Wiktor
Specjalista od pozycjonowania stron www, sklepów internetowych
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Pozycjonowanie lokalne - czym jest i jak je stosować?
4.2/5 na podstawie 68 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Czym zajmuje się agencja interaktywna?
Agencja interaktywna to firma specjalizująca się w świadczeniu usług z zakresu marketingu cyfrowego i interaktywnych rozwiązań internetowych.
Agencja interaktywna to firma specjalizująca się w świadczeniu usług z zakresu marketingu cyfrowego i interaktywnych rozwiązań internetowych.
02
Co to są opinie w marketingu szeptanym
Opinie w marketingu szeptanym odnoszą się do przekazu informacji o produkcie lub usłudze, który jest generowany przez zwykłych użytkowników, a nie przez firmę lub reklamodawcę.
Opinie w marketingu szeptanym odnoszą się do przekazu informacji o produkcie lub usłudze, który jest generowany przez zwykłych użytkowników, a nie przez firmę lub reklamodawcę.
03
Co to jest mailing ?
Mailing to termin odnoszący się do wysyłki masowej wiadomości e-mail do grupy odbiorców. Jest to popularna forma marketingu internetowego, która polega na wysyłaniu elektronicznych wiadomości do potencjalnych lub obecnych klientów.
Mailing to termin odnoszący się do wysyłki masowej wiadomości e-mail do grupy odbiorców. Jest to popularna forma marketingu internetowego, która polega na wysyłaniu elektronicznych wiadomości do potencjalnych lub obecnych klientów.
04
Ile kosztuje pozycjonowanie?
Koszt pozycjonowania strony www lub sklepu internetowego zależy od ilości pracy jaką należy włożyć w dany projekt.
Koszt pozycjonowania strony www lub sklepu internetowego zależy od ilości pracy jaką należy włożyć w dany projekt.
05
Co to jest responsywność stron www?
Responsywność strony internetowej jest niezbędna, ponieważ coraz więcej osób korzysta z Internetu na różnych urządzeniach, także mobilnych.
Responsywność strony internetowej jest niezbędna, ponieważ coraz więcej osób korzysta z Internetu na różnych urządzeniach, także mobilnych.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zarkes działań - strona internetowa. Warszawski Instytut Naczyniowy w Warszawie zajmuje się kompleksowym leczeniem nóg, m.in. żylaków kończyn dolnych, niewydolności żylnej oraz obrzęków tłuszczowych. Klinika Doppler Instytut powstała po to, aby pacjent w jednej placówce mógł otrzymać kompletną pomoc na najwyższym...

Zakres działań: hosting strony www. Tworzywa Sztuczne PZL Mielec to firma specjalizująca się w produkcji części oraz zespołów kompozytowych dla kolejnictwa i motoryzacji, lotnictwa, a także innych wyrobów specjalnych.

Zakres działań: hosting strony www. Chema-Elektromet to firma farmaceutyczna, która od ponad 60 lat produkuje produkty lecznicze oraz wyroby medyczne, które są przeznaczone przede wszystkim dla dermatologów i stomatologów. W swojej pracy Chema-Elektromet wykorzystuje nowoczesne rozwiązania technologiczne, dzięki którym ciągle...

Zakres działań: hosting strony www. Van Pur to jedna z największych spółek piwowarskich w Polsce, która w swojej działalności skupia się na budowaniu i wzmacnianiu wizerunku marek regionalnych browarów oraz produkcji oryginalnych opakowań, czyli etykiet dla piw.

Patkar specjalizuje się w produkcji różnorodnych wyrobów wykonywanych z drewna i wikliny. Produkuje między innymi karmniki i budki lęgowe dla ptaków, skrzynie z drewna do sadzenia roślin, wiklinowe oraz drewniane płoty ogrodowe. Patkar również tworzy nieskazitelne i w pełni naturalne wyroby, tj. domki i karmniki dla zwierząt, kosze transportowe, klatki i...

Zbudowaliśmy profesjonalną stronę www, którą zoptymalizowaliśmy pod kątem wyszukiwarki Google dla Hotel & Restauracja Coloseum. Dzięki usłudze marketingu internetowego promujemy ofertę hotelu Coloseum w sieci, a także dbamy o stabilność i bezpieczeństwo strony www, dzięki hostingowi oraz wsparciu...

Dla firmy Movitech zmodernizowaliśmy stronę www oraz świadczymy usługę kolokacji serwerów. Firmie Movitech zaproponowaliśmy również usługę pomocy technicznej oraz hosting strony www, który odpowiada indywidualnym potrzebom firmy. Movitech to firma,...

Sharp jest firmą, która nieustannie dąży do innowacji — opracowuje jedyne w swoim rodzaju produkty i rozwiązania z branży IT, dzięki którym jakość życia ludzi na całym świecie ulegnie poprawie. Sharp oferuje usługi IT, a także nowoczesne rozwiązania do zarządzania komunikacją oraz dokumentami.

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Strona www dla producenta okien
Hensfort
Strony www
Identyfikacja wizualna dla firmy STELMET
Stelmet
Identyfikacja wizualna
Realizacja aplikacji edukacyjnej Miasto Zawodów
Miasto zawodów
Strony www
Strona www dla agencji pośrednictwa pracy
Axamo
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium