Dlaczego warto mieć umowę SLA?
serwisy www

Dlaczego warto mieć umowę SLA?

Wciąż niewielka liczba firm, które wdrażają rozwiązania informatyczne, decyduje się na podpisanie umowy SLA. Często jest ona postrzegana jako zbędny wydatek. Tymczasem, to właśnie brak umowy SLA może być powodem nieprzewidzianych i znacznie wyższych strat, które mogą powstać w wyniku przerwy ciągłości pracy systemu i brakiem możliwości naprawy tego stanu. Firma może z tego powodu ponieść nie tylko koszty finansowe, ale także utracić swoją wiarygodność i zaufanie klientów.

Czym jest umowa SLA?

Umowa SLA (z ang. Services Level Agreement) oznacza umowę zwartą pomiędzy dwoma podmiotami, dotyczącą gwarantowanego poziomu świadczenia usług. W dokumencie określa się, na jakim poziomie i zakresie dostawca będzie realizował wobec klienta usługi. W praktyce chodzi o to, aby umowa mogła zapewniać klientowi możliwość zgłaszania nieprawidłowości i błędów oraz gwarantowała dostęp do specjalistów, którzy będą w stanie rozwiązać problemy w określonym czasie. Umowa zapewnia również monitorowanie systemu, poprzez mierzenie jego wydajności, co pozwala na szybką reakcję w przypadku ewentualnych spadków.

Nawet, krótka przerwa w dostępie do usług może wygenerować potężne straty, zwłaszcza, gdy firma działa na dużą skalę. Umowa SLA stanowi dla przedsiębiorstwa zabezpieczenie, ponieważ w przypadku awarii systemu, szybkie przywrócenie go do działania stanowi dla nas priorytet.

Jakie korzyści zapewnia umowa SLA?

  • Po podpisaniu umowy, w sytuacji awarii natychmiast reagujemy na incydenty, aby przywrócić naszemu klientowi ciągłość działania jego serwisu lub sytemu. Dzięki temu klient nie naraża swojej działalności na niepotrzebne koszty, spadek wydajności pracowników czy utratę zaufania swoich klientów z powodu nagłej awarii. Umowa SLA określa dwa czasy: reakcji - czyli okres od zgłoszenia przez klienta błędu, aż do jego zarejestrowania przez nas oraz czas naprawy - okres od zgłoszenia błędu do przywrócenia działania procesu.
  • Dzięki umowie SLA posiadamy aktualną wiedzę dotyczącą wdrożonego rozwiązania i możemy je stale śledzić. Często można spotkać się z opinią, że jeśli dany system został wdrożony kilka lat temu i przez ten czas działał bez zarzutu, to umowa SLA jest niepotrzebna. W rzeczywistości jednak, spadek stabilności można zanotować w każdej sytuacji, np. gdy wraz z rozwojem serwisu wzrośnie liczba jego użytkowników lub na wskutek działań promocyjnych ruch na stronie wyraźnie się zwiększy. W przypadku braku umowy SLA, każda awaria może wygenerować duży koszt i wydłużyć czas naprawy.
  • Posiadanie umowy SLA to również możliwość stałego monitorowania, które pozwoli wykryć spadek stabilności sytemu i wdrożyć odpowiednie działania naprawcze przed wystąpieniem awarii. Dzięki temu użytkownicy nie odczują pogorszenia funkcjonalności systemu i będzie on dla nich stale dostępny na odpowiednim poziomie.

Jak reagujemy na zgłoszenia błędów?

W sytuacji, gdy serwis przestanie działać, umowa SLA gwarantuje naszą natychmiastową reakcję. Rozwiązujemy problem, który często wymaga od nas przerwania pracy na innymi projektami, ponieważ sytuacja jest w tym przypadku krytyczna. Przykładowo, gdy w systemie informatycznym wykryte zostaną błędy, które powodują generowanie strat (np. brak naliczania dodatkowych opłat do zamówienia z powodu błędów w systemie lub konfiguracji produktów), sprawdzamy problem i natychmiast go rozwiązujemy.

Oferujemy natychmiastowy czas reakcji na zgłoszenie awarii. 5 minut - tyle zajmuje nam rozpoczęcie pracy nad zgłoszeniem na podstawie umowy SLA. 

autor
Autor artykułu
Konrad Sobański
Specjalista od stron www, sklepów online
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Dlaczego warto mieć umowę SLA?
4.2/5 na podstawie 98 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
YouTube
YouTube znalazł swoje stałe miejsce w przestrzeni internetowej. Można na nim znaleźć właściwie wszystko - ulubione piosenki, śmieszne amatorskie filmiki, poradniki, czy pełnometrażowe filmy. Portal ten to jednak nie tylko łatwo dostępna rozrywka, ale też świetne narzędzie do promocji biznesu w sieci.
YouTube znalazł swoje stałe miejsce w przestrzeni internetowej. Można na nim znaleźć właściwie wszystko - ulubione piosenki, śmieszne amatorskie filmiki, poradniki, czy pełnometrażowe filmy. Portal ten to jednak nie tylko łatwo dostępna rozrywka, ale też świetne narzędzie do promocji biznesu w sieci.
02
Co to jest czat GPT
Chat GPT to temat, o którym ostatnimi czasy głośno wśród użytkowników Internetu. Został on uruchomiony 30 listopada 2022 roku i od tego momentu zyskał ogromną popularność - w ciągu pięciu dni zarejestrowało się na nim ponad milion użytkowników. Internauci wykorzystują go na różne sposoby, kierując do niego różne zapytania o charakterze edukacyjnym i informacyjnym. Chat GPT sprawdza się w wielu branżach, jak choćby copywriting, programowanie czy obsługa klienta. Czym dokładniej jest Chat GPT? W jaki sposób można go używać?
Chat GPT to temat, o którym ostatnimi czasy głośno wśród użytkowników Internetu. Został on uruchomiony 30 listopada 2022 roku i od tego momentu zyskał ogromną popularność - w ciągu pięciu dni zarejestrowało się na nim ponad milion użytkowników. Internauci wykorzystują go na różne sposoby, kierując do niego różne zapytania o charakterze edukacyjnym i informacyjnym. Chat GPT sprawdza się w wielu branżach, jak choćby copywriting, programowanie czy obsługa klienta. Czym dokładniej jest Chat GPT? W jaki sposób można go używać?
03
Co to jest domena?
Domena, inaczej nazwa domenowa, to unikalny adres internetowy, który pozwala użytkownikom na łatwe odnalezienie i dostęp do strony internetowej.
Domena, inaczej nazwa domenowa, to unikalny adres internetowy, który pozwala użytkownikom na łatwe odnalezienie i dostęp do strony internetowej.
04
Co to jest Breadcrumbs
Breadcrumbs (tłumaczone jako "okruszki strony www") to element nawigacji na stronach internetowych, który informuje użytkownika o aktualnej lokalizacji na stronie w kontekście hierarchii jej struktury. Jest to rodzaj ścieżki, która przedstawia użytkownikowi ścieżkę, którą podążył, aby dotrzeć do aktualnej strony lub sekcji.
Breadcrumbs (tłumaczone jako
05
Co to jest logo ?
Logo to graficzny znak, symbol lub znak firmowy, który reprezentuje daną firmę, markę, organizację, produkt lub usługę. Jest to graficzny element identyfikacyjny, który ma za zadanie wizualnie identyfikować i odróżniać daną jednostkę od innych. Logo jest kluczowym elementem identyfikacji wizualnej i pomaga budować rozpoznawalność marki.
Logo to graficzny znak, symbol lub znak firmowy, który reprezentuje daną firmę, markę, organizację, produkt lub usługę. Jest to graficzny element identyfikacyjny, który ma za zadanie wizualnie identyfikować i odróżniać daną jednostkę od innych. Logo jest kluczowym elementem identyfikacji wizualnej i pomaga budować rozpoznawalność marki.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zakres działań - strona www. White Sails Solina to ośrodek wypoczynkowy nad Jeziorem Solińskim, w którym można zarezerwować nocleg, skorzystać z oferty SPA, a także spróbować przepysznych dań w dwóch restauracjach z widokiem na przepiękny krajobraz. 1 W White Sails Solina można odpocząć od codzienności i podarować sobie chwilę...

Zakres dziłań - treści na strony www. Bispol to rodzinna firma, która od 1993 roku produkuje na nowoczesnych liniach produkcyjnych świece zapachowe i bezzapachowe, podgrzewacze, dyfuzory i woski zapachowe, wkłady oraz znicze dystrybuując je na terenie całej Europy.

Zakres działań - marketing internetowy. Italia Style to sklep internetowy, w którego ofercie dostępne są luksusowe meble włoskie do salonu, jadalni, sypialni, a także pokoju dziecięcego czy nawet biura. W bogatym asortymencie marki można znaleźć wysokiej jakości meble wykończone w niepowtarzalnym stylu, dzięki którym bez większego problemu urządzisz...

Zakres działań - strona internetowa. Meble.pl to nowoczesny sklep internetowy, którego asortyment składa się ze stylowych, praktycznych, a zarazem wysokojakościowych mebli oraz wyposażenia wnętrz. W bogatej ofercie sklepu internetowego dostępne są meble, dzięki którym zaaranżujesz swoje wymarzone wnętrze. Wychodząc naprzeciw potrzebom swoich...

CARPATHIA CONSULTING GROUP istnieje na rynku od 2009 roku i cieszy się uznaniem jako ceniony partner w dziedzinie pozyskiwania środków. Bogate doświadczenie oraz ekspertyza, są owocem wieloletniej pracy  założyciela, Piotra Fularza, oraz zgranego zespołu CCG, który aktywnie działa w tej sferze od 2003 roku. Firma stanowi bezsporne centrum kompetencji w obszarze...

Whiteberg specjalizuje się w obsłudze prawnej, jak i podatkowej biznesu. Oferują wysoką jakość usług prawnych, spójnie powiązanych z założeniami klientów, koncentrując się przy tym na zapewnieniu bezpieczeństwa strategii podejmowanych działań. Whiteberg posiada w swoim zespole wybitnych specjalistów, którzy zakładają obszerne i konkretne rozwiązania...

Aby wzmocnić pozycję marki Hensfort w Internecie, zaoferowaliśmy firmie usługi marketingu internetowego. Prowadzone przez nas działania promocyjne przyczynią się do zwiększenia wyników sprzedaży. Dla producenta okien i drzwi energooszczędnych Hensfort zbudowaliśmy profesjonalną stronę internetową wraz z konfiguratorami online.

Z Okręgową Izbą Lekarską w Tarnowie współpracowaliśmy podczas tworzenia profesjonalnej strony www w oparciu o nasz autorski system CMS. Dzięki intuicyjnemu panelowi sterowania zarządzanie stroną www czy wprowadzenie modyfikacji jest szybkie i nadzwyczaj proste. Wszystkie zaproponowane przez nas rozwiązania...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Zaprojektowanie logo dla firmy geologicznej
G&G Wiercenia
Identyfikacja wizualna
Realizacja strony www dla firmy usługowej Carpathia
CCG
Strony www
medyczna strona produktowa chemaortho
Chemaortho
Strony www
konfigurator online kostki brukowej
Konfigurator kostki
Strony www
Realizacja strony internetowej dla Maxton Design
Maxton Design
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium