Responsywne strony www
serwisy www

Responsywne strony www

Responsive Web Design polega na projektowaniu stron w taki sposób, aby mogły być poprawnie wyświetlane na mobilnych. Technologia ta została opracowana w odpowiedzi na wzrost użytkowników smartfonów i tabletów w ostatnich latach. Głównym celem stron responsywnych jest możliwość ich automatycznego i dynamicznego dopasowania do rozdzielczości ekranu odbiorcy, a także sformatowanie zawartej na nich treści. Dzięki temu użytkownik może wygodnie przeglądać całą zawartość niezależnie od urządzenia, z jakiego korzysta.

Kiedy stosujemy strony responsywne?

Z uwagi na obecne potrzeby rynku i trendy zachodzące w tworzeniu stron internetowych, każdy nowy projekt powinien posiadać wersję responsywną. Klientom, którzy startują z nową stroną www lub sklepem internetowym zalecamy więc wybór opcji responsywności. Jeśli planujesz natomiast dokonać modernizacji swojej strony internetowej, warto sprawdzić, jak często odwiedzana jest ona przez użytkowników mobilnych. Dzięki temu ocenisz czy warto wprowadzać w niej tego rodzaju zmiany. Obecnie jest to jednak niemal standard, dlatego wdrażając responsywność okażesz swoim odbiorcom, że twoja marka idzie z duchem czasu i dostosowuje się do ich potrzeb.

Responsywna strona www powinna maksymalnie zachęcić do kontaktu klienta z firmą oraz ułatwić dojazd np. integracjia z mapami google.

Projektujemy strony internetowe, które zapewniają poprawne wyświetlanie na wszystkich urządzeń mobilnych. Odwiedziny serwisu, który nie posiada wdrożonej responsywności oznacza niewygodną nawigację, konieczność powiększenia mikroskopijnej czcionki, nie wspominając o elementach graficznych, które często ulegają przemieszczeniu i zasłaniają ważną treść. Strony wykonane w technologii RWD są natomiast elastyczne i przyjazne dla użytkowników. Podczas otwierania witryny w przeglądarce na tablecie lub smartfonie zmieni się jej układ, który wpłynie na poszczególne elementy witryny.
Projektując witryny responsywne testujemy je również pod kątem tego, czy użytkownik będzie mógł wygodnie i sprawnie poruszać się pomiędzy poszczególnymi zakładkami. Jest to szczególnie istotne w przypadku stron, których zadaniem jest nakłonienie użytkownika do podjęcia określonego działania, tj. zakupu produktu, rejestracji lub wypełnienia formularza kontaktowego.

Korzyści posiadania strony responsywnej

  • Szybkość - responsywny design jest w stanie zapewnić stronie szybsze ładowanie, dzięki czemu użytkownik nie zniechęci się do odwiedzin długim wczytywaniem.
  • Skuteczność w pozyskiwaniu klientów - statystyki wskazują, że liczba użytkowników odwiedzających strony internetowe z urządzeń mobilnych stale rośnie. Jest to przede wszystkim duża wygoda, z uwagi na fakt, że większość z nas wychodząc z domu zabiera ze sobą smartfon lub tablet, który pozwala na korzystanie z Internetu w autobusie, w poczekalni lub w innym dowolnym miejscu, gdzie tylko jest dostęp do sieci. Jeśli zatem wykorzystasz technologię RWD tworząc stronę firmową, będziesz mieć większe szanse na lepsze i szybsze dotarcie do potencjalnych klientów.
  • Efektywniejsze pozycjonowanie - jeśli zależy ci na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, responsywna strona jest koniecznością. Google darzy większym autorytetem strony, które są dla użytkowników wygodne w obsłudze, dlatego responsywność jest jednym z kluczowych czynników branych pod uwagę przy ustalaniu pozycji strony.
  • Oszczędność - korzyścią stron opartych o technologię RWD jest to, że nie trzeba dbać jednocześnie o utrzymywanie dwóch wersji stron, tylko posiada się jedną, uwzględniającą potrzeby zarówno użytkowników komputerowych, jak też mobilnych. Dzięki temu koszt posiadania strony responsywnej jest również niższy niż w przypadku prowadzenia strony desktopowej i mobilnej.

Posiadanie responsywnej strony internetowej, jest obecnie wyznacznikiem każdej profesjonalnej i otwartej na potrzeby swoich klientów firmy.

autor
Autor artykułu
Konrad Sobański
Specjalista od stron www, sklepów online
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Responsywne strony www
4.5/5 na podstawie 85 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest Alt na zdjęciach?
Atrybut alt, czyli tekst alternatywny, to krótki opis grafiki lub zdjęcia umieszczony w kodzie HTML strony internetowej.
Atrybut alt, czyli tekst alternatywny, to krótki opis grafiki lub zdjęcia umieszczony w kodzie HTML strony internetowej.
02
YouTube
YouTube znalazł swoje stałe miejsce w przestrzeni internetowej. Można na nim znaleźć właściwie wszystko - ulubione piosenki, śmieszne amatorskie filmiki, poradniki, czy pełnometrażowe filmy. Portal ten to jednak nie tylko łatwo dostępna rozrywka, ale też świetne narzędzie do promocji biznesu w sieci.
YouTube znalazł swoje stałe miejsce w przestrzeni internetowej. Można na nim znaleźć właściwie wszystko - ulubione piosenki, śmieszne amatorskie filmiki, poradniki, czy pełnometrażowe filmy. Portal ten to jednak nie tylko łatwo dostępna rozrywka, ale też świetne narzędzie do promocji biznesu w sieci.
03
Co to jest mailing ?
Mailing to termin odnoszący się do wysyłki masowej wiadomości e-mail do grupy odbiorców. Jest to popularna forma marketingu internetowego, która polega na wysyłaniu elektronicznych wiadomości do potencjalnych lub obecnych klientów.
Mailing to termin odnoszący się do wysyłki masowej wiadomości e-mail do grupy odbiorców. Jest to popularna forma marketingu internetowego, która polega na wysyłaniu elektronicznych wiadomości do potencjalnych lub obecnych klientów.
04
Co to jest link follow
Link follow to atrybut linka, który nie jest powszechnie używany w kontekście linków internetowych. Niemniej jednak, jeśli miałbym wyjaśnić go na podstawie terminologii związanej z linkami, można by go zrozumieć jako odniesienie do standardowych linków, które nie posiadają atrybutu "nofollow".
Link follow to atrybut linka, który nie jest powszechnie używany w kontekście linków internetowych. Niemniej jednak, jeśli miałbym wyjaśnić go na podstawie terminologii związanej z linkami, można by go zrozumieć jako odniesienie do standardowych linków, które nie posiadają atrybutu
05
Pozycjonowanie regionalne
Pozycjonowanie regionalne inaczej nazywane pozycjonowanie lokalne to strategia marketingowa, której celem jest poprawa widoczności i pozycji firmy w wynikach wyszukiwania lokalnych usług lub produktów w określonym obszarze geograficznym.
Pozycjonowanie regionalne inaczej nazywane pozycjonowanie lokalne to strategia marketingowa, której celem jest poprawa widoczności i pozycji firmy w wynikach wyszukiwania lokalnych usług lub produktów w określonym obszarze geograficznym.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Współpraca z Kancelarią Notarialną Aleksandra Jurczak umożliwiła modernizację strony www, jak również dostosowane do indywidualnych potrzeb kancelarii hostingu witryny internetowej. Kancelaria Notarialna Aleksandra Jurczak specjalizuje się w usługach z zakresu czynności notarialnych.

Zakres dziłań - treści na strony www. Bispol to rodzinna firma, która od 1993 roku produkuje na nowoczesnych liniach produkcyjnych świece zapachowe i bezzapachowe, podgrzewacze, dyfuzory i woski zapachowe, wkłady oraz znicze dystrybuując je na terenie całej Europy.

Zakres działań - strona www. Rad-Pol jest dystrybutorem klasycznych mebli włoskiej produkcji, które wykonane są z wysokogatunkowych materiałów i odznaczają się ponadczasowo pięknym wykończeniem. Firma Rad-Pol, która na rynku meblowym działa od 1986 roku zajmuje się również produkcją eleganckich mebli, jak również...

Zakres działań - strona internetowa. Meble.pl to nowoczesny sklep internetowy, którego asortyment składa się ze stylowych, praktycznych, a zarazem wysokojakościowych mebli oraz wyposażenia wnętrz. W bogatej ofercie sklepu internetowego dostępne są meble, dzięki którym zaaranżujesz swoje wymarzone wnętrze. Wychodząc naprzeciw potrzebom swoich...

Dla firmy Impresja Ślubna Rzeszów przygotowaliśmy ofertę, w której znajduje się skuteczna usługa pozycjonowania strony www, którą zaprojektowaliśmy zgodnie z indywidualnymi preferencjami klienta. Impresja korzysta również z usług z zakresu hostingu, który jest przydatny w przypadku korzystania z indywidualnej domeny oraz poczty e-mail.

Linea to firma zajmująca się sprzedażą, wynajmem, jak również serwisowaniem maszyn czyszczących. Dystrybutor urządzeń czyszczących korzysta z usługi profesjonalnego hostingu, pozycjonowania oraz marketingu internetowego. Dla marki Linea rozbudowaliśmy również stronę www, którą dopasowaliśmy do aktualnych potrzeb i preferencji klienta.

Zakres działań - strona internetowa. Kenomi Development to spółka, która zajmuje się projektowaniem, a następnie realizacją nowoczesnych, komfortowych i praktycznych projektów deweloperskich mieszkań na terenie kraju. Obecnie firma zajmuje się realizacją osiedla "Dzika Róża", a także planowaniem kolejnych dwóch inwestycji na...

Sharp jest firmą, która nieustannie dąży do innowacji — opracowuje jedyne w swoim rodzaju produkty i rozwiązania z branży IT, dzięki którym jakość życia ludzi na całym świecie ulegnie poprawie. Sharp oferuje usługi IT, a także nowoczesne rozwiązania do zarządzania komunikacją oraz dokumentami.

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Boost Genius
Strony www
Strona www dla agencji pośrednictwa pracy
Axamo
Strony www
Whiteberg
Strony www
Realizacja strony www dla developera Kenomi
Kenomi Deweloper
Strony www
Realizacja strony www dla kliniki onkologicznej Onkomedica
Onkomedica
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium