SSL na stronę www
serwisy www

SSL na stronę www

W ciągu ostatnich lat wiele stron internetowych zaczęło wprowadzać certyfikat SSL, który ma służyć zabezpieczeniu informacji. Można go rozpoznać po zielonej kłódce dostępnej u góry strony przy pasku adresowym. Jego zaletami jest łatwość wdrożenia oraz pewność działania. SSL można zastosować w każdej branży i na każdej stronie. Pozostaje jednak pytanie - czy zawsze jest potrzebny?

SSL (Secure Sockets Layer) to protokół sieciowy, który używany jest do zabezpieczenia połączenia internetowego. Szyfruje ruch sieciowy pomiędzy serwerem w oparciu o który działa witryna, a przeglądarką. Jest stosowany jako standard chroniący przepływ informacji na stronach www przed przechwyceniem ich przez osoby trzecie.

Jakie strony www potrzebują certyfikatu?

Korzystanie z certyfikatu SSL nie jest wymogiem, jednak powoli staje się standardem dla stron internetowych, które chcą dbać o bezpieczeństwo użytkowników. W rzeczywistości nie zawsze jest jednak potrzebny, zwłaszcza gdy strona ma charakter wyłącznie informacyjny, a użytkownicy nie podają na niej żadnych swoich danych. O SSL powinni pomyśleć w szczególności właściciele serwisów internetowych, które przetwarzają poufne informacje, a ich złamanie mogłoby spowodować naruszenie prywatność i niosłoby ze sobą konsekwencje prawne. Tutaj przede wszystkim należy wymienić wszystkie strony przetwarzające dane osobowe (data urodzenia, PESEL, numer dowodu osobistego) oraz dane medyczne (na przykład informacje o stanie zdrowia pacjentów). SSL jest także niezbędny dla sklepów internetowych i stron przetwarzających dane o płatnościach. Witryny, które są w posiadaniu innych zastrzeżonych informacji, takich dokumenty prawne, bazy klientów czy umowy, także powinny być w stosowny sposób zabezpieczone.

Czy każda strona musi posiadać certyfikat SSL?

Certyfikat SSL poza wyżej wymienionymi przypadkami nie musi być stosowany. W ostatnich latach jednak normą staje się wykorzystywanie certyfikatu w przypadku wszelkich serwisów społecznościowych, które zbierają informacje dotyczące logowania. Wiele witryn wprowadziło ten rodzaj zabezpieczenia również z uwagi na fakt, że Google jakiś czas temu zaczęło oznaczać nieposiadające go strony jako niezabezpieczone, nawet jeśli nie zawierają żadnych treści. Właściciele serwisów zaczęli obawiać się, że wpłynie to negatywnie na liczbę użytkowników, dlatego zaczęli postrzegać kwestię certyfikatu SSL jako również ważny element co responsywność czy szybkość ładowania. W przeciwieństwie do tych aspektów, protokół SSL nie niesie jednak ze sobą żadnych wymiernych korzyści, poza wizerunkowymi. Wbrew powszechnie panującej opinii, nie wpływa również w żaden sposób na pozycjonowanie. To jeden z najczęstszych mitów SEO, który ma zachęcić właścicieli stron do wykupienia dodatkowej usługi, którą regularnie trzeba odnawiać.
Warto również umiejętnie rozróżniać dane osobowe poufne od zwykłych. Nie zaliczają się do nich na przykład adresy e-mail, które podawane są często przez użytkowników w formularzach kontaktowych dostępnych na wielu stronach. Serwisy, które je zawierają również nie mają obowiązku stosowania protokołu.

Strony www tworzone u nas nie wymagają stosowania certyfikatu SSL, ponieważ budowane są w oparciu o autorski system CMS, którego zaletą jest indywidualny panel administracyjny, różniący się od milionów stron opartych na ogólnodostępnych rozwiązaniach. Informacje (w tym również hasła) są szyfrowane i niemożliwe do odczytania. W przypadku stron opartych na darmowy CMS (np. WordPress), SSL jest już zalecany, ponieważ roboty mogą je łatwo wyszukiwać i atakować.

autor
Autor artykułu
Konrad Sobański
Specjalista od stron www, sklepów online
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
SSL na stronę www
4.4/5 na podstawie 116 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Opisy kategorii w sklepie internetowym
Opisy kategorii w sklepie internetowym to tekstowe przedstawienia poszczególnych sekcji lub działów sklepu, które grupują podobne lub powiązane ze sobą produkty.
Opisy kategorii w sklepie internetowym to tekstowe przedstawienia poszczególnych sekcji lub działów sklepu, które grupują podobne lub powiązane ze sobą produkty.
02
Co to jest konwersja w sklepie internetowym ?
W kontekście sklepu internetowego konwersja odnosi się do procesu przekształcania odwiedzających stronę internetową sklepu w klientów dokonujących zakupów. Mierzy się ją poprzez wskaźnik konwersji, który określa procentową liczbę odwiedzających, którzy dokonują zamówienia lub podejmują inne pożądane działania, takie jak zapisanie się do newslettera czy dodanie produktu do koszyka.
W kontekście sklepu internetowego konwersja odnosi się do procesu przekształcania odwiedzających stronę internetową sklepu w klientów dokonujących zakupów. Mierzy się ją poprzez wskaźnik konwersji, który określa procentową liczbę odwiedzających, którzy dokonują zamówienia lub podejmują inne pożądane działania, takie jak zapisanie się do newslettera czy dodanie produktu do koszyka.
03
Co to jest WCAG 2.1?
WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines 2.1) to zestaw wytycznych opracowanych przez organizację World Wide Web Consortium (W3C). Mają one na celu zapewnienie dostępności treści internetowych dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines 2.1) to zestaw wytycznych opracowanych przez organizację World Wide Web Consortium (W3C). Mają one na celu zapewnienie dostępności treści internetowych dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
04
Co to jest domena?
Domena, inaczej nazwa domenowa, to unikalny adres internetowy, który pozwala użytkownikom na łatwe odnalezienie i dostęp do strony internetowej.
Domena, inaczej nazwa domenowa, to unikalny adres internetowy, który pozwala użytkownikom na łatwe odnalezienie i dostęp do strony internetowej.
05
Co to są social media?
Social media, po polsku znane jako media społecznościowe, to platformy internetowe i aplikacje, które umożliwiają użytkownikom tworzenie, udostępnianie i interakcję z treściami oraz nawiązywanie kontaktów z innymi użytkownikami. Te platformy są wykorzystywane do komunikacji, dzielenia się informacjami, zawierania znajomości, a także do budowania społeczności online.
Social media, po polsku znane jako media społecznościowe, to platformy internetowe i aplikacje, które umożliwiają użytkownikom tworzenie, udostępnianie i interakcję z treściami oraz nawiązywanie kontaktów z innymi użytkownikami. Te platformy są wykorzystywane do komunikacji, dzielenia się informacjami, zawierania znajomości, a także do budowania społeczności online.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Onkomedica to placówka jednocząca specjalistów z województwa mazowieckiego zajmujących się diagnostyka i leczeniem chorób onkologicznych u osób dorosłych. Dla Centrum Terapii Nowotworów przygotowaliśmy profesjonalną stronę internetową wraz z usługą hostingu, administracji strony www oraz marketingu...

Zakres działań - strona www. Rad-Pol jest dystrybutorem klasycznych mebli włoskiej produkcji, które wykonane są z wysokogatunkowych materiałów i odznaczają się ponadczasowo pięknym wykończeniem. Firma Rad-Pol, która na rynku meblowym działa od 1986 roku zajmuje się również produkcją eleganckich mebli, jak również...

Zakres działań - strona internetowa. ID Point to dystrybutor włoskich mebli i dodatków, dzięki którym aranżowane wnętrza zyskają na luksusowym, a zarazem nowoczesnym charakterze. Architekci pracujący w firmie Id Point pomagają klientom tworzyć koncepcje aranżacyjne poszczególnych wnętrz, do których następnie dobierają...

Zakres działań: hosting strony www. Tworzywa Sztuczne PZL Mielec to firma specjalizująca się w produkcji części oraz zespołów kompozytowych dla kolejnictwa i motoryzacji, lotnictwa, a także innych wyrobów specjalnych.

Pater Group jest polską firmą rodzinną założoną w 1976 roku, przez Andrzeja Daniluk, która specjalizuje się w produkcji kostki brukowej spełniającej oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów. Proponowane produkty stworzone są z najlepszej jakości surowców pozyskiwanych przez firmę. Oczekiwania klienta są priorytetem do spełnienia, dzięki którym...

Folwark Center Rzeszów to kompleks budynków na Słocinie w Rzeszowie, dla którego przygotowaliśmy oryginalną identyfikację wizualną. Dla firmy stworzyliśmy profesjonalną stronę internetową, którą skutecznie pozycjonujemy. Budujemy wizerunek marki w sieci z wykorzystaniem usługi...

Zakres działań - strona internetowa. Kenomi Development to spółka, która zajmuje się projektowaniem, a następnie realizacją nowoczesnych, komfortowych i praktycznych projektów deweloperskich mieszkań na terenie kraju. Obecnie firma zajmuje się realizacją osiedla "Dzika Róża", a także planowaniem kolejnych dwóch inwestycji na...

Sharp jest firmą, która nieustannie dąży do innowacji — opracowuje jedyne w swoim rodzaju produkty i rozwiązania z branży IT, dzięki którym jakość życia ludzi na całym świecie ulegnie poprawie. Sharp oferuje usługi IT, a także nowoczesne rozwiązania do zarządzania komunikacją oraz dokumentami.

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
medyczna strona produktowa chemaortho
Chemaortho
Strony www
Strona www dla hotelu w Bieszczadach - Chutor Kozacki
Chutor Kozacki
Strony www
Realizacja strony www dla lekarza dr Łukasz Paluch
Dr Łukasz Paluch
Strony www
Strona produktowa piwa rzemieślniczego
Browar Janczar
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium