Content marketing dla promocji nowego produktu w e-commerce
content marketing

Content marketing dla promocji nowego produktu w e-commerce

W dobie ekspansji handlu elektronicznego, wprowadzenie nowego produktu na rynek stanowi nie lada wyzwanie. Jeśli chodzi o e-commerce, konkurencja jest zacięta a konsumentom oferowane są tysiące rozwiązań, które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się identyczne. W tej przestrzeni, content marketing wyłania się jako jedno z najskuteczniejszych narzędzi działania.

Content marketing, czyli marketing treści, polega na budowaniu wartości marki przez tworzenie i dystrybucję wartościowego, relewantnego i konsekwentnego contentu, mającego na celu przyciągnięcie i zaangażowanie wyraźnie określonej grupy odbiorców - w efekcie doprowadzenia do opłacalnej akcji ze strony klienta.

Dlaczego marketing treści jest tak ważny dla promocji nowego produktu w e-commerce? Oto kilka przyczyn:

  • Buduje świadomość marki. Wprowadzając nowy produkt, niezbędne jest zwiększenie świadomości potencjalnych klientów o jego istnieniu. Treści, takie jak artykuły blogowe, posty na mediach społecznościowych, infografiki, e-booki, mogą skutecznie przyciągnąć uwagę i zbudować świadomość marki oraz produktu.
  • Edukuje potencjalnych klientów. Dostarczając wartościowych informacji dotyczących produktu i przekazując, jak rozwiązuje on konkretne problemy czy spełnia oczekiwania, content marketing pomaga kształtować decyzje zakupowe. Wprowadzenie nowego produktu to idealny czas, aby za pomocą treści pokazać jego unikalne cechy i zalety.
  • Buduje zaufanie i lojalność klientów. Treści, które dostarczają rzeczywistej wartości, a nie są jedynie przepełnione reklamami, sprzyjają budowaniu zaufania. Gdy klienci zaczynają postrzegać markę jako źródło cennych informacji, wzrasta ich lojalność i prawdopodobieństwo, że wybiorą właśnie Twoją ofertę.
  • Optmalizuje pozycjonowanie (SEO). Wysokiej jakości, zoptymalizowane pod kątem SEO treści, mogą poprawić widoczność produktu w wyszukiwarkach internetowych. Regularnie publikowane treści, zawierające odpowiednie słowa kluczowe, zwiększają szanse na wyżej ranking w wynikach wyszukiwania, co prowadzi do naturalnego przyciągnięcia ruchu na stronę.
  • Wzmacnia zaangażowanie w mediach społecznościowych. Content marketing może być doskonałym materiałem do dzielenia się w mediach społecznościowych. Dzięki temu, produkty mogą zostać szybko i szeroko rozpowszechnione, a treści wirusowe mogą przynieść nieoczekiwanie duży zasięg.

Jak zastosować content marketing dla promocji nowego produktu w e-commerce?

  • Zdefiniuj swoją publikę. Zanim zaczniesz tworzyć treści, ważne jest, aby dokładnie zrozumieć, kto jest Twoim odbiorcą, jakie są jego potrzeby i zachowania. Twój content musi być dopasowany do profilu konsumentów, których chcesz przyciągnąć.
  • Twórz wartościowe treści. Nic nie zastąpi wartościowych, dobrze napisanych treści. Zamiast skupiać się na bezpośredniej sprzedaży, dostarczaj informacji, które będą przydatne dla Twojej grupy docelowej. Dobierz format treści do kanału dystrybucji - blog, media społecznościowe, video, newsletter, infografiki etc.
  • Użyj storytellingu. Opowieść wokół produktu może czynić go bardziej atrakcyjnym i zapadającym w pamięć. Narracja może być związana z historią powstania produktu, jego zastosowaniem w niecodziennych sytuacjach czy też doświadczeniami klientów.
  • Optmalizuj pod kątem SEO. Upewnij się, że wszystkie treści są zoptymalizowane pod SEO. To nie tylko słowa kluczowe, ale też struktura strony, szybkość ładowania, linki wewnętrzne i zewnętrzne, a także dopracowanie meta tagów.
  • Mierz skuteczność i optymalizuj działania. Zawsze śledź rezultaty swoich działań content marketingowych i dokonuj niezbędnych korekt. Narzędzia analityczne mogą dostarczyć wiedzy o tym, które treści są najbardziej angażujące i konwertujące.

Przykłady skutecznych opisów produktów w e-commerce

Rosnąca konkurencja w sektorze handlu elektronicznego, skuteczne opisy produktów stanowią jeden z kluczowych czynników sukcesu e-commerce. Dobrze napisany opis nie tylko informuje klienta o cechach i funkcjonalnościach produktu, ale również przekonuje go do jego zakupu. Poniżej przedstawiamy praktyczne przykłady jak kreatywnie i efektywnie tworzyć opisy produktów.

Zrozumienie potrzeb klienta

Przed napisaniem opisu produktu, ważne jest zrozumienie potrzeb i punktu widzenia potencjalnego klienta. Na przykład, jeśli sprzedajemy buty do biegania, klient poszukujący takiego produktu prawdopodobnie będzie zainteresowany ich komfortem, przyczepnością do podłoża, odpornością na warunki pogodowe czy technologią amortyzującą.

  • Przykład: "Odkryj bezkompromisowy komfort oraz wsparcie na każdym kilometrze z naszymi nowymi butami X-Trail. Wyposażone w zaawansowaną technologię amortyzacji, długotrwałą przyczepność i materiały odporne na różne warunki pogodowe, te buty pozwolą Ci skupić się wyłącznie na swoich biegowych celach."

Wykorzystanie korzyści zamiast funkcji

Skupienie się na korzyściach, jakie daje produkt, a nie tylko na jego funkcjach, pomaga klientowi wyobrazić sobie, jak produkt poprawi jego życie lub rozwiąże konkretny problem.

  • Przykład: "Zegarek SmartTime nie tylko mierzy czas, ale też staje się Twoim personalnym trenerem zdrowia. Dzięki wbudowanym sensorom śledzącym aktywność fizyczną i monitorującym sen, każdy dzień z SmartTime pomoże Ci działać na pełnych obrotach!"

Emocjonalny rezonans

Nawiązywanie do emocji klientów jest potężnym narzędziem w copywritingu. Opisy powinny budzić pozytywne skojarzenia, które ułatwią klientom podjęcie decyzji o zakupie.

  • Przykład: "Ciesz się magicznymi momentami przy rodzinnych posiłkach z ekskluzywną zastawą stołową Bella. Jej klasyczny design i doskonała jakość wprowadzą do Twojego domu atmosferę ciepła i elegancji, przemieniając każde spotkanie w wyjątkowe wydarzenie."

SEO i kluczowe słowa

Optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych (SEO) to nieodzowny element skutecznego opisu produktu. Wykorzystanie kluczowych słów nie tylko pomoże Twoim produktom zająć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, ale też sprawi, że opis będzie bardziej relatywny i użyteczny dla klientów.

  • Przykład: "Odkryj nasz ekologiczny, bawełniany T-shirt eco-fit, który idealnie wpisuje się w filozofię zrównoważonej mody. Organiczne materiały, wysoka jakoła wykonania i ponadczasowy styl sprawią, że eco-fit stanie się Twoim ulubionym wyborem na codzień i na specjalne okazje."

Wizualna atrakcyjność i skanowalność

Internetowe opisy produktów muszą być łatwe do szybkiego zeskanowania i przyswojenia. Warto używać punktorów, krótkich akapitów i wyróżnionych słów, aby ułatwić klientom wynajdywanie najważniejszych informacji.

  • Przykład: "Atuty naszych słuchawek Hi-Fi Sonic:
    • Krystalicznie czysty dźwięk dzięki technologii TrueSound
    • Komfort noszenia na najwyższym poziomie: lekkie i wyściełane
    • 24-godzinna bateria: muzyka gra dłużej niż Ty!
    • Szybkie i stabilne połączenie Bluetooth 5.0"

Opowiedz historię

Ludzie kochają historie, a produkty z historią często mają większą wartość dla konsumentów. Opowiedzenie historii marki lub produktu dodaje charakteru i buduje zaufanie do marki.

  • Przykład: "Każdy nasz ręcznie szyty portfel Vintage Heritage przenosi w czasie do epoki rzemieślniczej precyzji. Narodziła się ona z marzeń naszego założyciela, który w swojej małej pracowni tworzył produkt nie tylko wyjątkowy, ale i praktyczny. Vintage Heritage to więcej niż portfel - to cząstka tradycji."

Wykorzystanie społecznych dowodów słuszności

Recenzje i rekomendacje mogą znacząco wpłynąć na postrzeganie produktu. Umieszczenie ich w opisach potwierdza jego wartość w oczach klientów.

  • Przykład: "Już ponad 10 000 zadowolonych klientów nie może się mylić - nasz blender kuchenny SmoothMaster jest najlepszym wyborem dla miłośników zdrowych i smacznych smoothie."

 

Wartość opisu produktu zaczyna się od zrozumienia potrzeb klienta. Przykłady podkreślają, jak istotne jest skoncentrowanie się na korzyściach, jakie daje produkt, zamiast wyłącznie na jego funkcjach. Emocjonalny rezonans i wykorzystanie kluczowych słów SEO są kluczowe dla przyciągnięcia uwagi klienta i zwiększenia widoczności w wyszukiwarkach. Opowiadanie historii produktu dodaje mu charakteru, podczas gdy społeczne dowody słuszności, takie jak recenzje, potwierdzają jego wartość w oczach klientów.

autor
Autor artykułu
Beata Pietrzak
Specjalista od tworzenia treści na strony www oraz sklepy online
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Content marketing dla promocji nowego produktu w e-commerce
4.4/5 na podstawie 206 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest rebranding?
Rebranding marki to proces zmiany wizerunku, nazwy, logo, strategii marketingowej lub innych elementów związanych z identyfikacją marki w celu odświeżenia, ulepszenia lub dostosowania jej do zmieniających się potrzeb i oczekiwań klientów, rynku lub celów firmy. Jest to strategiczne podejście, które ma na celu zwiększenie atrakcyjności marki, poprawę percepcji klientów, zwiększenie konkurencyjności i przyspieszenie wzrostu.
Rebranding marki to proces zmiany wizerunku, nazwy, logo, strategii marketingowej lub innych elementów związanych z identyfikacją marki w celu odświeżenia, ulepszenia lub dostosowania jej do zmieniających się potrzeb i oczekiwań klientów, rynku lub celów firmy. Jest to strategiczne podejście, które ma na celu zwiększenie atrakcyjności marki, poprawę percepcji klientów, zwiększenie konkurencyjności i przyspieszenie wzrostu.
02
Co to jest WCAG?
Internet jest kopalnią wszystkiego. Sklepy, banki, instytucje kultury i państwowe, rozrywka czy nauka - wszystkie te miejsca są dostępne dla nas zarówno w życiu realnym, jak i w Internecie. Nie wyobrażamy sobie już życia bez sieci internetowej.
Internet jest kopalnią wszystkiego. Sklepy, banki, instytucje kultury i państwowe, rozrywka czy nauka - wszystkie te miejsca są dostępne dla nas zarówno w życiu realnym, jak i w Internecie. Nie wyobrażamy sobie już życia bez sieci internetowej.
03
Co to są raporty SEO
Raportowanie w ramach działań SEO to nie tylko zestawienie danych i statystyk. To przede wszystkim narzędzie umożliwiające zrozumienie, jakie działania przynoszą oczekiwane rezultaty, a które wymagają korekty czy intensyfikacji. W Argonium kładziemy nacisk na dostarczanie raportów, które są nie tylko informacyjne, ale także strategiczne, aby nasi klienci mogli podejmować świadome decyzje biznesowe.
Raportowanie w ramach działań SEO to nie tylko zestawienie danych i statystyk. To przede wszystkim narzędzie umożliwiające zrozumienie, jakie działania przynoszą oczekiwane rezultaty, a które wymagają korekty czy intensyfikacji. W Argonium kładziemy nacisk na dostarczanie raportów, które są nie tylko informacyjne, ale także strategiczne, aby nasi klienci mogli podejmować świadome decyzje biznesowe.
04
Co to jest WebDesign?
Webdesign to proces tworzenia stron internetowych, który obejmuje zarówno aspekty wizualne, jak i funkcjonalność.
Webdesign to proces tworzenia stron internetowych, który obejmuje zarówno aspekty wizualne, jak i funkcjonalność.
05
Co to jest API
API (Application Programming Interface) w kontekście sklepu internetowego to zestaw definicji i protokołów, które pozwalają różnym aplikacjom i systemom komunikować się ze sklepem online.
API (Application Programming Interface) w kontekście sklepu internetowego to zestaw definicji i protokołów, które pozwalają różnym aplikacjom i systemom komunikować się ze sklepem online.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zarkes działań - strona internetowa. Warszawski Instytut Naczyniowy w Warszawie zajmuje się kompleksowym leczeniem nóg, m.in. żylaków kończyn dolnych, niewydolności żylnej oraz obrzęków tłuszczowych. Klinika Doppler Instytut powstała po to, aby pacjent w jednej placówce mógł otrzymać kompletną pomoc na najwyższym...

Zakres działań - marketing internetowy. Italia Style to sklep internetowy, w którego ofercie dostępne są luksusowe meble włoskie do salonu, jadalni, sypialni, a także pokoju dziecięcego czy nawet biura. W bogatym asortymencie marki można znaleźć wysokiej jakości meble wykończone w niepowtarzalnym stylu, dzięki którym bez większego problemu urządzisz...

Zakres działań - strona internetowa. Meble.pl to nowoczesny sklep internetowy, którego asortyment składa się ze stylowych, praktycznych, a zarazem wysokojakościowych mebli oraz wyposażenia wnętrz. W bogatej ofercie sklepu internetowego dostępne są meble, dzięki którym zaaranżujesz swoje wymarzone wnętrze. Wychodząc naprzeciw potrzebom swoich...

Zakres działań: hosting strony www. Chema-Elektromet to firma farmaceutyczna, która od ponad 60 lat produkuje produkty lecznicze oraz wyroby medyczne, które są przeznaczone przede wszystkim dla dermatologów i stomatologów. W swojej pracy Chema-Elektromet wykorzystuje nowoczesne rozwiązania technologiczne, dzięki którym ciągle...

CARPATHIA CONSULTING GROUP istnieje na rynku od 2009 roku i cieszy się uznaniem jako ceniony partner w dziedzinie pozyskiwania środków. Bogate doświadczenie oraz ekspertyza, są owocem wieloletniej pracy  założyciela, Piotra Fularza, oraz zgranego zespołu CCG, który aktywnie działa w tej sferze od 2003 roku. Firma stanowi bezsporne centrum kompetencji w obszarze...

Firma Mostostal Warszawa S.A. od ponad siedemdziesięciu ośmiu lat funkcjonuje na rynku polskim. Od początku swej działalności prowadziła zrównoważony rozwój i podejmowała się realizacji różnego rodzaju projektów. Wykonywane przez firmę Mostostal Warszawa obiekty obejmują praktycznie każdy sektor budowlany: ogólny, drogowy, przemysłowy,...

Folwark Center Rzeszów to kompleks budynków na Słocinie w Rzeszowie, dla którego przygotowaliśmy oryginalną identyfikację wizualną. Dla firmy stworzyliśmy profesjonalną stronę internetową, którą skutecznie pozycjonujemy. Budujemy wizerunek marki w sieci z wykorzystaniem usługi...

Maxton Design jest producentem wysokogatunkowych części samochodowego tuningu optycznego, który znany jest miłośnikom motoryzacji na całym świecie. Polska firma zajmuje się profesjonalną produkcją trwałych, nowoczesnych, a zarazem wysoce estetycznych splitterów, spoilerów, dokładek progów, zderzaków oraz innych akcesoriów...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
medyczna strona produktowa chemaortho
Chemaortho
Strony www
Strona www dla producenta okien
Hensfort
Strony www
konfigurator online kostki brukowej
Konfigurator kostki
Strony www
Lwowski Baciar
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium