Badania wskazują, że nawet 80% wejść na daną stronę www ma miejsce dzięki zastosowaniu zwrotów długiego ogona. Tego typu opisy odnoszą się głównie konkretnych produktów i ich właściwości. Dla przykładu: w przypadku promowania sklepu oferującego ubrania męskie, pozycjonowanie zwykłe będzie zawierać krótkie frazy, np. " elegancka koszula". Pozycjonowanie szerokie znacznie rozwinie ten zwrot i w tym przypadku mógłby on wyglądać następująco "elegancka koszula bawełniana z kołnierzykiem włoskim w rozmiarze 43". Użytkownik, który wpisze w wyszukiwarkę podobne zapytanie znacznie łatwiej odnajdzie Twój produkt. Dzięki pozycjonowaniu szerokiemu Twoja strona www będzie znajdować się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, co znacznie zwiększa szansę na to, że oferta dotrze do możliwie największej liczby zainteresowanych.
Jednak, aby pozycjonowanie szerokie mogło przynieść korzyści dla strony www, musi ona najpierw przejść proces optymalizacji. Na czym on polega? Optymalizacja to dokładna analiza strony oraz poprawa znajdujących się na niej błędów. Zakłada ona również sprawdzenie i dostosowanie treści serwisu pod kątem SEO. Wszystkie jego elementy muszą być unikatowe, w szczególności teksty, w których umieszczane są słowa kluczowe. Wyeliminowanie barier zaistniałych na witrynie wpływa na jej właściwą indeksację oraz późniejsze skuteczne działania promocyjne.
Pozycjonowanie szerokie wymaga również pozyskania wartościowych linków, które będą odwoływać się do naszej strony internetowej. Zazwyczaj pochodzą one z artykułów, komentarzy, innych stron www i blogów. Należy omijać tutaj niskiej jakości źródła i mało wiarygodne witryny.