Reklama kliniki medycyny estetycznej przez marketing szeptany

Kliniki medycyny estetycznej zyskują coraz większą popularność. Wiele osób znajduje wśród nich sposób na rozwiązanie problemów zdrowotnych, jak również tych, które powodują dyskomfort psychiczny. Wśród klientów, z którymi mamy przyjemność współpracować znajdują się takie placówki. Dzięki temu dowiedzieliśmy się jak bardzo konkurencyjna jest branża medycyny estetycznej, zwłaszcza w obszarze Warszawy i okolic. Działania promocyjne w tym przypadku wymagają więc od nas przemyślanej strategii. Dodatkowo, kliniki nie mają jednak takich samych możliwości korzystania z reklamy, jak zwykłe przedsiębiorstwa. Ze względu na uchwałę Naczelnej Rady Lekarskiej, reklamowanie usług medycznych jest zakazane. Jak zatem poinformować pacjentów o realizowanych świadczeniach?

Czego nie wolno klinikom?

Działalność lecznicza, w tym również medycyna estetyczna jest objęta pewnymi przepisami, które wytyczają zasady odnośnie etyki. Informują one o zakazie stosowania komunikatów, które miałyby cechy reklamy. Nie oznacza to więc, że klinika nie może posiadać własnej strony internetowej w której przedstawi swój zakres usług. Opisy nie mogą zawierać jednak żadnych obietnic dotyczących efektów zabiegów, ani też jawnie zachęcać do skorzystania z oferty. Klinika nie może także sugerować, że urządzenia czy preparaty wykorzystywane w zabiegach nie powodują żadnych działań niepożądanych. Co więcej, nie należy również stosować określeń, które miałyby na celu wartościowanie danej metody leczenia, skłaniając pacjenta do jej wyboru. Ograniczenia wobec klinik dotyczą jedynie formy komunikatów, a nie miejsca, gdzie się pojawiają. Oznacza to, że klinika może być obecna również na portalach społecznościowych, serwisach tematycznych, czy stronach i forach, gdzie pacjenci wymieniają się opiniami. Co ważne - wygląd strony www rónież ma ogromne znaczenie w budowie wizerunku kliniki w internecie.

W promowaniu klinik można napotkać wiele barier. Liczna konkurencja oraz ograniczenia dotyczące reklamowania usług medycznych wymagają stosowania odpowiednich działań. Jedną z najskuteczniejszych metod jest w tym przypadku marketing szeptany. Dzięki niemu można dotrzeć bezpośrednio do pacjentów i osiągnąć satysfakcjonujące efekty

Jak marketing szeptany wpływa na wizerunek kliniki?

Jedną z najważniejszych ról w przypadku informowania o usługach medycznych, odgrywają opinie pacjentów. Jeśli klinika posiada pozytywne rekomendacje, będzie znacznie chętniej wybierana niż placówki konkurencyjne. Najlepszą rzeczą jaką możemy zrobić, jest więc zachęcenie pacjentów do podzielenia się swoimi doświadczeniami.

Ze statystyk wynika, że na 100 zadowolonych osób, tylko kilka z nich wyrazi swoją opinię i poleci usługi innym osobom. Zupełnie inaczej jest jednak w przypadku niezadowolonych osób. Znaczna większość będzie skłonna do wystawienia negatywnej opinii w wizytówce Google, na Facebooku czy portalu serwisie branżowym. Warto więc zachęcać pacjentów do tego, aby wystawili opinię we wskazanym miejscu.

W przypadku pozytywnych opinii, warto za nie podziękować. Jeśli natomiast zdarzy się, że niezadowolony pacjent wytoczy przeciwko klinice krytykę, nie wykłócamy się o to kto ma rację. Najlepsze co można zrobić w sytuacji, gdy pacjent ma zastrzeżenia co do wizyty lub zabiegu, to przeprosić. Potencjalni pacjenci, którzy będą rozważać skorzystanie z usług kliniki z pewnością docenią fakt, że placówka nie traktuje innych pacjentów z góry.

Obsługa posprzedażowa - jak dbać o pacjenta?

O pozytywny wizerunek można zadbać również poprzez utrzymanie kontaktu z pacjentem. Jest to analogią do systemów posprzedażowych, które wdrażają przedsiębiorstwa. Pacjent, który zarejestruje się lub zostanie przyjęty na wizytę, może otrzymać maila z podziękowaniem. Dzięki powiadomieniom można przypominać również o terminach kolejnych wizyt, zamiast zapisywać je na kartkach. Dbając o to, aby treść takiego maila nie posiadała formy komercyjnej, działamy zgodnie z przepisami i dbamy o wizerunek kliniki.

W przypadku klinik realizujących świadczenia medyczne, pozytywny wizerunek jest niezwykle istotny. Pacjenci wybierają najchętniej właśnie te placówki, o których słyszeli dobre opinie. Systemy i rozwiązania, które wdrażamy, pozwalają wypracować efekty dla klinik, jednak nasz klient musi je wspierać. Najważniejszy jest bezpośredni kontakt z pacjentem i zachęcenie go do tego, aby wyraził swoją opinię.