Audyt sklepu online
pozycjonowanie

Audyt sklepu online

Przeprowadzanie audytów SEO dla sklepów internetowych jest coraz powszechniejsze ze względu na wysoką konkurencyjność w sieci, która zmusza właścicieli sklepów do coraz większej uwagi w kwestii zwiększania jakości usług na każdej płaszczyźnie. Często zdarza się, że pomimo wysokiej pozycji w wyszukiwarkach sklep internetowy nie generuje sprzedaży. Potencjalni klienci przeglądają ofertę, umieszczają produkty w koszyku, jednak nie finalizują transakcji. W takich sytuacjach pomocny będzie audyt SEO. 

Czym jest audyt SEO sklepu online?

Audyt sklepu internetowego jest obszerną analizą, która ma na celu pozyskanie informacji na temat ewentualnych nieprawidłowości, błędów i słanych punktów, które wymagają poprawy. Obejmuje on czynniki istotne zarówno dla pozycjonowania, jak również pod kątem użyteczności sklepu internetowego dla użytkownika. Na podstawie audytu SEO można wykonać optymalizację sklepu, która pomoże zwiększyć ruch, a w konsekwencji odnotować wzrost sprzedaży. Wykonanie audytu dla sklepu internetowego pozwoli poznać odpowiedzi na następujące pytania:

  • czy sklep spełnia standardy wyznaczone przez Google?
  • jakie działania podjąć, aby sklep był częściej odwiedzany?
  • co można zrobić, aby zwiększyć sprzedaż?

Zakres audytu

Audyt SEO sklepu internetowego zasadniczo nie różni się od audytu strony www, jednak specyfika witryn sprzedażowych wymaga koncentracji na nieco innych elementach. Wykorzystując różnego typu narzędzia do analizy, badamy wiele istotnych czynników, które mają wpływ na pozycjonowanie sklepu i konwersję. Ocenie podlega przede wszystkim architektura informacji i nawigacja w sklepie internetowym. Sprawdzamy, czy elementy takie jak "dodaj do koszyka" są widoczne dla użytkownika oraz czy cały proces zakupowy przebiega w prosty i intuicyjny sposób. 
Podczas audytu sprawdzamy także opisy produktów. W przypadku sklepów internetowych stanowią one jeden z najważniejszych elementów, który decyduje o tym, czy klient zostanie przekonany do zawarcia transakcji. Opisy produktów są także miejscem do umieszczenia fraz kluczowych, które będą pomocne w pozyskiwaniu ruchu z wyszukiwarek. Google promuje treści tekstowe, które są rozbudowane, dlatego analizujemy opisy również pod kątem ich objętości.
Szybkość ładowania sklepu jest także bardzo istotna w równym stopniu dla Google, co dla wygody użytkownika. Wykonując audyt SEO mamy na uwadze, że wielu użytkowników przegląda oferty sklepów internetowych ze swoich smartfonów i tabletów. Sprawdzamy więc również szybkość ładowania wersji mobilnej strony. 

Audyt SEO sklepu online to inwestycja, która pozwala na wykonanie optymalizacji serwisu, aby mógł on osiągać lepsze pozycje w wyszukiwarkach, a tym samym zwiększał ruch i generował większą sprzedaż. Audyt pozwala również określić, jakie zmiany należy wdrożyć, aby sklep stał się przyjazny dla użytkownika i zachęcał go do dokonania zakupu. Poznanie mocnych i słabych stron posiadanego sklepu internetowego pozwala również zwiększyć skuteczność przyszłych działań marketingowych.

Szczegółowy audyt jest czasochłonną pracą zakończoną raportem, który trafia do klienta. Obszerność takiego raportu zależy od wielkości sklepu internetowego oraz ilości zdiagnozowanych błędów. W dokumentacji wyszczególnione zostają wszystkie błędy, braki oraz niezgodności z wytycznymi Google. W raporcie zamieszczamy proponowane rozwiązania i wskazówki, które pozwolą naprawić zaistniałe problemy. Możemy wykonać ich wdrożenie, czyli optymalizację, jeśli klient sobie tego zażyczy. Audyt można przeprowadzić w dowolnym momencie, jednak rekomendujemy jego wykonanie już na etapie tworzenia nowego sklepu internetowego. Poznanie błędów i nieprawidłowości projektu sklepu pozwoli ograniczyć koszty związane z jego modernizacją. O audycie warto pomyśleć również podczas wprowadzania istotnych zmian, a także gdy sklep odnotowuje spadek ruchu lub problemy sprzedażowe.

autor
Autor artykułu
Mateusz Wiktor
Specjalista od pozycjonowania stron www, sklepów internetowych
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Audyt sklepu online
4.8/5 na podstawie 82 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Pozycjonowanie regionalne
Pozycjonowanie regionalne inaczej nazywane pozycjonowanie lokalne to strategia marketingowa, której celem jest poprawa widoczności i pozycji firmy w wynikach wyszukiwania lokalnych usług lub produktów w określonym obszarze geograficznym.
Pozycjonowanie regionalne inaczej nazywane pozycjonowanie lokalne to strategia marketingowa, której celem jest poprawa widoczności i pozycji firmy w wynikach wyszukiwania lokalnych usług lub produktów w określonym obszarze geograficznym.
02
Co to jest księga znaków?
Księga znaków, inaczej zwana księgą identyfikacji wizualnej, to dokument lub zbiór wytycznych, który szczegółowo określa, jak powinny być stosowane elementy identyfikacji wizualnej firmy, w tym przede wszystkim logo.
Księga znaków, inaczej zwana księgą identyfikacji wizualnej, to dokument lub zbiór wytycznych, który szczegółowo określa, jak powinny być stosowane elementy identyfikacji wizualnej firmy, w tym przede wszystkim logo.
03
Błąd 404
Błąd 404, znany także jako "Error 404", "404 Not Found", czy "HTTP 404", to komunikat o błędzie w standardzie protokołu HTTP, który informuje, że klient (np. przeglądarka internetowa) był w stanie skomunikować się z serwerem, ale serwer nie mógł znaleźć żądanych danych.
Błąd 404, znany także jako
04
Co to jest identyfikacja wizualna?
dentyfikacja wizualna to znacznie więcej niż logo. To kompleksowa reprezentacja wizualna marki, obejmująca logo, kolorystykę, typografię, oraz inne elementy graficzne.
dentyfikacja wizualna to znacznie więcej niż logo. To kompleksowa reprezentacja wizualna marki, obejmująca logo, kolorystykę, typografię, oraz inne elementy graficzne.
05
Jakie formy dostawy są w sklepach internetowych ?
Sklepy internetowe oferują różne formy dostawy, aby zapewnić klientom wygodną i efektywną dostawę zamówionych produktów.
Sklepy internetowe oferują różne formy dostawy, aby zapewnić klientom wygodną i efektywną dostawę zamówionych produktów.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zakres działań - strona www. White Sails Solina to ośrodek wypoczynkowy nad Jeziorem Solińskim, w którym można zarezerwować nocleg, skorzystać z oferty SPA, a także spróbować przepysznych dań w dwóch restauracjach z widokiem na przepiękny krajobraz. 1 W White Sails Solina można odpocząć od codzienności i podarować sobie chwilę...

Zakres działań - strona www. Siedlisko Janczar to kompleks wypoczynkowo-rekreacyjny, w którym można odpocząć od zgiełku miasta i codziennych obowiązków. Siedlisko janczar jest przyjazne dla osób, które poszukują wytchnienia od szybkiego tempa życia, jak również dla osób ceniących aktywny wypoczynek. W...

Zakres działań - marketing internetowy. Italia Style to sklep internetowy, w którego ofercie dostępne są luksusowe meble włoskie do salonu, jadalni, sypialni, a także pokoju dziecięcego czy nawet biura. W bogatym asortymencie marki można znaleźć wysokiej jakości meble wykończone w niepowtarzalnym stylu, dzięki którym bez większego problemu urządzisz...

Zakres działań: hosting strony www. Chema-Elektromet to firma farmaceutyczna, która od ponad 60 lat produkuje produkty lecznicze oraz wyroby medyczne, które są przeznaczone przede wszystkim dla dermatologów i stomatologów. W swojej pracy Chema-Elektromet wykorzystuje nowoczesne rozwiązania technologiczne, dzięki którym ciągle...

Firma Mostostal Warszawa S.A. od ponad siedemdziesięciu ośmiu lat funkcjonuje na rynku polskim. Od początku swej działalności prowadziła zrównoważony rozwój i podejmowała się realizacji różnego rodzaju projektów. Wykonywane przez firmę Mostostal Warszawa obiekty obejmują praktycznie każdy sektor budowlany: ogólny, drogowy, przemysłowy,...

Współpraca z Kliniką Medycyny Estetycznej Dr Parda polegała na stworzeniu funkcjonalnej i atrakcyjnej wizualnie strony www. Z oferowanych przez nas usług Klinika Dr Parda korzysta również z administracji strony internetowej, jak również z marketingu internetowego. Zajmujemy sie tworzeniem treści, a skutecznie pozycjonowanie...

Maxton Design jest producentem wysokogatunkowych części samochodowego tuningu optycznego, który znany jest miłośnikom motoryzacji na całym świecie. Polska firma zajmuje się profesjonalną produkcją trwałych, nowoczesnych, a zarazem wysoce estetycznych splitterów, spoilerów, dokładek progów, zderzaków oraz innych akcesoriów...

Zakres działań - hosting strony www. Kernau to polska marka oferująca nowoczesny sprzęt AGD oraz RTV, która zajmuje ugruntowaną pozycję na rynku. Urządzenia marki Kernau spełniają wysokie oczekiwania użytkowników pod względem parametrów technicznych, jak i modernistycznego designu.

 

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Strona www dla producenta okien
Hensfort
Strony www
Realizacja strony www medycznej - Hyper Pulse Imeso
A.L.T Hyper Pulse
Strony www
Strona www dla producenta urządzeń pakujących
LS Tech
Strony www
Strona produktowa piwa rzemieślniczego
Browar Janczar
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium