Oferujemy kompleksowe wdrożenie mechanizmu uzyskiwania zgody na cookies, który zapewnia pełną zgodność z Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych (RODO) oraz Dyrektywą o prywatności elektronicznej.
Wprowadzenie Cookie Banera z trybem uzyskiwania zgody użytkownika na śledzenie i personalizację to najprostszy sposób na spełnienie wymagań prawnych. W związku z wyrokiem Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) z października 2019 roku, instalowanie cookies bez wyraźnej zgody użytkownika jest niedopuszczalne. Prawo obowiązujące w Unii Europejskiej zabrania przechowywania informacji, które mogą bezpośrednio lub pośrednio identyfikować użytkownika, bez jego wyraźnej zgody. Oznacza to, że nie wystarczy jedynie informować użytkowników o przetwarzaniu plików cookies – konieczne jest uzyskanie ich wyraźnej zgody przed zapisaniem jakichkolwiek cookies na ich urządzeniu.
Implementacja Cookie Banera z trybem uzyskiwania zgody nie tylko zapewnia zgodność z przepisami, ale również buduje zaufanie użytkowników do Twojej strony internetowej. Nasze rozwiązania są kompleksowe i obejmują zarówno stworzenie banera, jak i wdrożenie najnowszej wersji Consent Mode 2.0, który dynamicznie dostosowuje sposób zbierania danych w zależności od wyrażonej zgody użytkownika.
Jeśli chcesz prowadzić skuteczne działania marketingowe w Internecie, identyfikacja użytkowników w systemie statystyk Google Analytics jest niezwykle ważna. Choć dane osobowe są anonimizowane, śledzenie zachowania tego samego użytkownika na różnych urządzeniach i platformach pozwala na bardziej precyzyjne analizy i lepsze dopasowanie treści marketingowych. Google Analytics domyślnie identyfikuje użytkowników i zapisuje identyfikatory śledzenia w plikach cookies. Aby spełnić wymagania RODO, konieczne jest uzyskanie zgody użytkownika na tę identyfikację. W przeciwnym razie możliwe jest wyłączenie tej opcji, co jednak ogranicza ilość danych przesyłanych do Google Analytics. W przypadku korzystania z Google Analytics 4 (GA4), Google stosuje modele konwersji do wypełniania luk w gromadzonych danych.
Dodatkowo, jeśli korzystasz z Google Ads do publikacji reklam spersonalizowanych, remarketingu lub analizy danych o konwersji, musisz uzyskać zgodę użytkownika na identyfikację. W przeciwnym razie Google Ads może zablokować Twoje konto reklamowe. System reklamowy Google po wykryciu braku zgody daje 30 dni na dostosowanie strony internetowej do wymagań. Na 7 dni przed upływem tego terminu przesyła ostateczne wezwanie do działania. Brak dostosowania skutkuje zablokowaniem konta reklamowego, a korespondencja z Supportem Google nie wstrzymuje tego procesu.
Dlatego nie warto zwlekać. Skontaktuj się z nami już dziś, aby wdrożyć mechanizm uzyskiwania zgody na cookies. Nasz zespół ekspertów w Argonium zadba o to, aby Twoja strona internetowa była w pełni zgodna z przepisami RODO i GDPR, co pozwoli uniknąć problemów z Google Analytics i Google Ads, a także zapewni bezpieczeństwo i prywatność danych Twoich użytkowników.