Pozycjonowanie stron internetowych jest złożonym i długofalowym procesem wymagającym specjalistycznej wiedzy oraz odpowiedniej strategi, która pozwoli dopasować się do dynamicznie zmieniających się wytycznych wyszukiwarki Google. Głównym celem pozycjonowania jest maksymalne zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Skutecznemu pozycjonowaniu często też towarzyszy działanie SEO. Dzięki temu uzyskuje się wysokie pozycje w wyszukiwarce, co przekłada się na szybsze odnalezienie danej witryny przez potencjalnych klientów.
Odpowiednio wykonane pozycjonowanie i optymalizacja SEO jest działaniem dedykowanym i wieloetapowym, na który składa się kilka kluczowych elementów. Przemyślana strategia i rozłożenie każdego etapu w czasie znacznie zwiększa skuteczność. Nasza Agencja pozycjonuje strony www o wartościowych treściach i dobrze dobranych słowach kluczowych. Odpowiednie zadbanie o różne elementy strony ma zasadniczy wpływ na to, które miejsce zajmie ona w wyszukiwarce Google.
Najważniejsze obszary pozycjonowania
Działania związane z pozycjonowaniem dzielą się na kilka kategorii, które najbardziej wpływają na widoczność strony w internecie, należą do nich:
- wysoka jakość materiałów, które zostaną opublikowane na stronie, czyli zdjęć, grafik oraz , unikalnych treści. Dobrze dobrane treści dostarczają wartościowych informacji. Tylko wartościowe teksty, unikalne opisy produktów i usług przełożą się na faktyczne większe wyniki w wyszukiwarce. Nasz zespół copywriterów dba o treści na stronach klientów.
- witryna wygodna w obsłudze, dzięki czemu przyjazna dla użytkownika. Powinna szybko się ładować, być dostosowana do różnego rodzaju urządzeń - responsywna strona www, i zawierać odpowiedni układ treści. Ważne są także przyciągające nagłówki prawidłowo powiązane z treścią. Dobre pod względem merytorycznym i informacyjnym grafiki i zdjęcia także przyczynią się do lepszej pozycji witryny w wyszukiwarkach Google.
- optymalizacja kodu, czyli prawidłowe dostosowanie źródła HTML pod roboty indeksujące Google, ułatwi im zrozumienie treści umieszczonych na stronie, a tym samym wyniesie stronę www na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
- odpowiednie nagromadzenie i dobór słów kluczowych, ponieważ tylko zgodność słów kluczowych z treścią witryny, spowodują że kiedy użytkownik wpisze dane zapytanie od razu zostanie przekierowany dokładnie tam gdzie znajdzie na nie odpowiedź.
- linkowanie , zarówno wewnętrzne do podstron danej strony, jak i zewnętrzne. Linki zewnętrze są bardzo ważne w procesie pozycjonowania - ważna jest ich jakość, a nie ilość. Pozycjonując strony www oraz sklepy internetowe skupiamy sie na pozyskiwnaiu wartościowych linków z stron o podobnej tematyce.
- popularność strony internetowej, którą kształtuje się poprzez wszystkie powyższe działania czyli jej responsywność, atrakcyjne treści, czy nagłówki. Od tego ile przeglądarek przekieruje użytkownika na daną stronę ma kolosalny wpływ na jej pozycję w wyszukiwarkach.
- marketing szeptany jest niezbędny w procesie pozycjonowania - poza pozyskiwaniem aktywnych linków potrzene są rónież linki nieaktywne które wpływają na wartosć pozycjonowaniej domeny internetowej. Łączymy marketing szpetany z content marketingiem.
Korzyści pozycjonowania:
- zwiększenie widoczności witryny, dzięki czemu odbiorcy łatwiej odnajdą Cię w wyszukiwarce
- wykreowanie lepszego wizerunku firmy
- przewaga nad innymi, dobre pozycjonowanie strony pozwala wybić się na lidera w danej branży
- przypisanie do docelowego odbiorcy, dzięki temu strona pojawi się użytkownikowi właśnie wtedy gdy on jej poszukuje i jest odpowiedzią na jego zainteresowania.
- stały dopływ nowych klientów dzięki długofalowym efektom
- buduje wiarygodność i zaufanie do marki
- wyższa pozycja w Google przekłada się na większą sprzedaż a tym samym generuje konkretne korzyści finansowe.
Profesjonalne pozycjonowanie = sukces biznesowy
Pozycjonowanie wykonuje się stale - nie jest to działanie jednorazowe. Efekty widoczne są po kilku miesiącach, ale na pewno warto w nie zainwestować i poczekać. To co otrzymuje się w zamian to przede wszystkim duży ruch organiczny na stronie, ale też wyższa rozpoznawalność marki oraz zdobycie większej grupy klientów. Dotarcie do konkretnych odbiorców i danie im informacji, usług czy rozwiązań dokładnie takich jakich poszukują jest ogromnym sukcesem wizerunkowym i finansowym.
Jeśli zależy Ci na tym, aby Twoja strona www lub sklep internetowy był widoczny w sieci, a tym samym był na nim ruch, koniecznym działaniem jest jej skuteczne pozycjonowanie. W tym zakresie najlepiej powierzyć to profesjonalistom. To nie tylko oszczędność własnego cennego czasu, ale też pieniędzy, ponieważ by zrobić to dobrze potrzeba wielu lat doświadczenia i praktyki. Najlepiej zrobi to firma, która ma zespół specjalistów, zasoby intelektualne i finansowe oraz działa na odpowiednio dużą skalę.