5 najważniejszych cech dobrego opisu produktu w sklepie internetowym
content marketing

5 najważniejszych cech dobrego opisu produktu w sklepie internetowym

Opisy produktów stanowią jeden z najistotniejszych elementów sklepu internetowego. Pełnią one funkcję wirtualnego sprzedawcy. Mogą sprawić, że sklep będzie generował dla ciebie duże zyski, lecz równie dobrze są w stanie odwieść klienta od transakcji.

Wielu sprzedawców uważa, że ich produkty są oczywiste i nie wymagają dokładnego omawiania. Tymczasem z perspektywy klienta sytuacja wygląda wygląda zupełnie inaczej. W sklepie internetowym nie są oni w stanie oni dokładnie obejrzeć towaru, dotknąć go, ani sprawdzić jak działa. Szczegółowe opisy pomagają rozwiać wątpliwości i podjąć decyzję o zakupie.

Jakie cechy powinien mieć skuteczny opis?

  • Dobrze dobrane słowa kluczowe

Opisy produktów doskonale nadają się do tego, aby wkomponować w nie słowa kluczowe, które pomogą zwiększyć ruch w twoim sklepie internetowym. Klienci wpisując w wyszukiwarkę zapytania odpowiadające słowom kluczowym, będą mogli szybko trafić do konkretnego interesującego ich produktu. Warto więc zadbać, aby każdy opis był zgodny z zasadami SEO. Tworząc teksty w Argonium pamiętamy o tym, aby zachować ich naturalny odbiór. Sztuczne nasycenie słowami kluczowymi sprawia, że czytanie tekstu staje się męczące, a Google może nałożyć na witrynę karę w postaci filtra.

  • Właściwa struktura tekstu

Przy tworzeniu treści na stronę zawsze staramy się zwrócić uwagę na jego strukturę. Klienci w większości przypadków nie czytają całego tekstu, a już na pewno nie robią tego w sytuacji, kiedy napotykają na blok treści. Tekst powinien być skanowalny, aby łatwo można było wychwycić z niego ważniejsze informacje. Jak to zrobić? Poprzez odpowiednie formatowanie. Podzielenie tekstu na akapity czy dodanie śródtytułów sprawia, że tekst staje się bardziej przyjazny w odbiorze. Przy ważnych informacjach można zastosować pogrubioną czcionkę, natomiast właściwości produktu oraz jego cechy warto zaprezentować w postaci wypunktowanej listy, dzięki czemu informacje te będą łatwiej przyswajalne.

 

  • Jasny przekaz

Pamiętaj, że opis produktu ma mieć charakter informacyjny, dlatego skup się na tym co chcesz przekazać. Ważne, aby już od samego początku przejść do sedna, zamiast stosować długie i skomplikowane wprowadzenia. Klient chce dowiedzieć się z opisu jak najwięcej o samym produkcie, zatem jeśli będzie musiał przebrnąć przez długi poemat, szybko się zniechęci. Nie oznacza to jednak, że opis ma bazować jedynie na suchych faktach. Klienci oczekują przede wszystkim korzyści, dlatego w tekstach staramy się pobudzić wyobraźnię czytelnika, aby mógł się skupić na tym co zyska kupując dany produkt. Jeśli opisujemy krem przeciwzmarszczkowy nadmieniamy, że pozwoli utrzymać skórę młodą i gładką na dłużej. Gdy natomiast tworzymy opis o rozkładanym, stole, wspominamy o tym, że klient będzie mógł wykorzystać tę funkcję podczas rodzinnych spotkań.

  • Unikalność tekstów

Unikalne treści są niezwykle ważne dla sklepu, jeśli chcemy zadbać o to, aby osiągał wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Często popełnianym błędem jest wykorzystywanie na stronie treści dostarczonych przez producenta produktu. W sytuacji gdy sklep nie jest wyłącznym dystrybutorem, z opisów tych korzystają również inne sklepy, przez co wyszukiwarka traktuje je wszystkie jako kopie, umieszczając na odległych wynikach wyszukiwania. Inwestycja w unikalne opisy produktów to duża korzyść dla sklepu on-line.

  • Opisy dostosowane do grupy docelowej

Opisy produktów w sklepie internetowym mają za zadanie zastąpić sprzedawcę, dlatego język treści i styl wypowiedzi powinien być dostosowany do grupy odbiorców. Na samym początku określamy, kto jest skłonny kupić produkty. Jeśli oferta skierowana jest głównie do osób młodych, można pozwolić sobie w opisach na większą swobodę i trochę luzu. Jeśli natomiast mamy do czynienia z produktami dla biznesu, zachowujemy w wypowiedziach bardziej formalny ton. Tworzone opisy muszą być zrozumiałe dla klientów. Jeśli wśród nich są laicy, unikamy specjalistycznych słów, których mogą nie zrozumieć.

Tworzenie unikalnych, rozbudowanych i wartościowych opisów wymaga czasu, jednak wysiłek ten zawsze procentuje. Dzięki takim opisom zwiększamy szansę na to, że potencjalny klient odwiedzający sklep internetowy dokona w nim zakupu, a algorytmy Google docenią jakość witryny i nagrodzą ją wysoką pozycją w wynikach wyszukiwania.

autor
Autor artykułu
Beata Pietrzak
Specjalista od tworzenia treści na strony www oraz sklepy online
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
5 najważniejszych cech dobrego opisu produktu w sklepie internetowym
4.4/5 na podstawie 96 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest elektroniczny obieg dokumentów intranet ?
Elektroniczny obieg dokumentów w intranecie to proces zarządzania dokumentami, który odbywa się wewnątrz organizacji za pomocą systemu intranetowego.
Elektroniczny obieg dokumentów w intranecie to proces zarządzania dokumentami, który odbywa się wewnątrz organizacji za pomocą systemu intranetowego.
02
Co to jest FAQ?
FAQ, czyli Frequently Asked Questions, to zestaw najczęściej zadawanych pytań wraz z odpowiedziami, które mają na celu wyjaśnienie wątpliwości i często pojawiających się kwestii dotyczących konkretnego tematu, produktu, czy usługi. Jest to praktyczne narzędzie używane na stronach internetowych, w instrukcjach obsługi czy portalach informacyjnych, które ułatwia użytkownikom szybkie znalezienie potrzebnych informacji, a firmom pozwala na efektywniejsze zarządzanie zapytaniami klientów oraz redukcję obciążenia dla działów obsługi.
FAQ, czyli Frequently Asked Questions, to zestaw najczęściej zadawanych pytań wraz z odpowiedziami, które mają na celu wyjaśnienie wątpliwości i często pojawiających się kwestii dotyczących konkretnego tematu, produktu, czy usługi. Jest to praktyczne narzędzie używane na stronach internetowych, w instrukcjach obsługi czy portalach informacyjnych, które ułatwia użytkownikom szybkie znalezienie potrzebnych informacji, a firmom pozwala na efektywniejsze zarządzanie zapytaniami klientów oraz redukcję obciążenia dla działów obsługi.
03
Co to jest Afiliacja?
Afiliacja, znana również jako marketing afiliacyjny, to rodzaj marketingu opartego na wynikach, w którym przedsiębiorstwo wynagradza jedną lub więcej stron afiliacyjnych za każdego klienta lub odwiedzającego, który został przekierowany przez działania marketingowe afilianta.
Afiliacja, znana również jako marketing afiliacyjny, to rodzaj marketingu opartego na wynikach, w którym przedsiębiorstwo wynagradza jedną lub więcej stron afiliacyjnych za każdego klienta lub odwiedzającego, który został przekierowany przez działania marketingowe afilianta.
04
Co to jest strona produktowa?
Strona produktowa to konkretna strona internetowa, która jest poświęcona prezentacji i promocji konkretnego produktu lub usługi. Jest to miejsce, gdzie można przedstawić szczegółowe informacje na temat produktu, jego cech, korzyści, zastosowań oraz innych istotnych informacji, które mogą pomóc potencjalnym klientom w podjęciu decyzji zakupowej.
Strona produktowa to konkretna strona internetowa, która jest poświęcona prezentacji i promocji konkretnego produktu lub usługi. Jest to miejsce, gdzie można przedstawić szczegółowe informacje na temat produktu, jego cech, korzyści, zastosowań oraz innych istotnych informacji, które mogą pomóc potencjalnym klientom w podjęciu decyzji zakupowej.
05
Co to jest pozycjonowanie Black SEO
Pozycjonowanie "Black SEO" to praktyka manipulowania i oszukiwania algorytmów wyszukiwarek internetowych w celu osiągnięcia wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zakres działań - hosting strony www. Bumera to renomowana firma meblowa, która charakteryzuje się ponad 20-letnim doświadczeniem na rynku. Marka na bieżąco śledzi panujące na świecie trendy, dzięki czemu meble hotelowe i biurowe nie tylko są wysokiej jakości, ale również modne i eleganckie.

Zakres dziłań - treści na strony www. Bispol to rodzinna firma, która od 1993 roku produkuje na nowoczesnych liniach produkcyjnych świece zapachowe i bezzapachowe, podgrzewacze, dyfuzory i woski zapachowe, wkłady oraz znicze dystrybuując je na terenie całej Europy.

Zakres działań - strona www. Rad-Pol jest dystrybutorem klasycznych mebli włoskiej produkcji, które wykonane są z wysokogatunkowych materiałów i odznaczają się ponadczasowo pięknym wykończeniem. Firma Rad-Pol, która na rynku meblowym działa od 1986 roku zajmuje się również produkcją eleganckich mebli, jak również...

Zakres działań: hosting strony www. Van Pur to jedna z największych spółek piwowarskich w Polsce, która w swojej działalności skupia się na budowaniu i wzmacnianiu wizerunku marek regionalnych browarów oraz produkcji oryginalnych opakowań, czyli etykiet dla piw.

Firma Mostostal Warszawa S.A. od ponad siedemdziesięciu ośmiu lat funkcjonuje na rynku polskim. Od początku swej działalności prowadziła zrównoważony rozwój i podejmowała się realizacji różnego rodzaju projektów. Wykonywane przez firmę Mostostal Warszawa obiekty obejmują praktycznie każdy sektor budowlany: ogólny, drogowy, przemysłowy,...

Folwark Center Rzeszów to kompleks budynków na Słocinie w Rzeszowie, dla którego przygotowaliśmy oryginalną identyfikację wizualną. Dla firmy stworzyliśmy profesjonalną stronę internetową, którą skutecznie pozycjonujemy. Budujemy wizerunek marki w sieci z wykorzystaniem usługi...

Sharp jest firmą, która nieustannie dąży do innowacji — opracowuje jedyne w swoim rodzaju produkty i rozwiązania z branży IT, dzięki którym jakość życia ludzi na całym świecie ulegnie poprawie. Sharp oferuje usługi IT, a także nowoczesne rozwiązania do zarządzania komunikacją oraz dokumentami.

Zakres działań - tworzenie opisów produktów. Flos-lek to polska marka kosmetyczna, która z sukcesem zajmuje się produkcją wysokogatunkowych dermokosmetyków oraz kosmetyków przeznaczonych do pielęgnacji skóry wrażliwej i wymagającej.

 

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
konfigurator online kostki brukowej
Konfigurator kostki
Strony www
Realizacja strony internetowej dystrybutora mebli ID Point
ID Point
Strony www
Realizacja strony www medycznej - Hyper Pulse Imeso
A.L.T Hyper Pulse
Strony www
Boost Genius
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium