5 najważniejszych cech dobrego opisu produktu w sklepie internetowym
content marketing

5 najważniejszych cech dobrego opisu produktu w sklepie internetowym

Opisy produktów stanowią jeden z najistotniejszych elementów sklepu internetowego. Pełnią one funkcję wirtualnego sprzedawcy. Mogą sprawić, że sklep będzie generował dla ciebie duże zyski, lecz równie dobrze są w stanie odwieść klienta od transakcji.

Wielu sprzedawców uważa, że ich produkty są oczywiste i nie wymagają dokładnego omawiania. Tymczasem z perspektywy klienta sytuacja wygląda wygląda zupełnie inaczej. W sklepie internetowym nie są oni w stanie oni dokładnie obejrzeć towaru, dotknąć go, ani sprawdzić jak działa. Szczegółowe opisy pomagają rozwiać wątpliwości i podjąć decyzję o zakupie.

Jakie cechy powinien mieć skuteczny opis?

  • Dobrze dobrane słowa kluczowe

Opisy produktów doskonale nadają się do tego, aby wkomponować w nie słowa kluczowe, które pomogą zwiększyć ruch w twoim sklepie internetowym. Klienci wpisując w wyszukiwarkę zapytania odpowiadające słowom kluczowym, będą mogli szybko trafić do konkretnego interesującego ich produktu. Warto więc zadbać, aby każdy opis był zgodny z zasadami SEO. Tworząc teksty w Argonium pamiętamy o tym, aby zachować ich naturalny odbiór. Sztuczne nasycenie słowami kluczowymi sprawia, że czytanie tekstu staje się męczące, a Google może nałożyć na witrynę karę w postaci filtra.

  • Właściwa struktura tekstu

Przy tworzeniu treści na stronę zawsze staramy się zwrócić uwagę na jego strukturę. Klienci w większości przypadków nie czytają całego tekstu, a już na pewno nie robią tego w sytuacji, kiedy napotykają na blok treści. Tekst powinien być skanowalny, aby łatwo można było wychwycić z niego ważniejsze informacje. Jak to zrobić? Poprzez odpowiednie formatowanie. Podzielenie tekstu na akapity czy dodanie śródtytułów sprawia, że tekst staje się bardziej przyjazny w odbiorze. Przy ważnych informacjach można zastosować pogrubioną czcionkę, natomiast właściwości produktu oraz jego cechy warto zaprezentować w postaci wypunktowanej listy, dzięki czemu informacje te będą łatwiej przyswajalne.

 

  • Jasny przekaz

Pamiętaj, że opis produktu ma mieć charakter informacyjny, dlatego skup się na tym co chcesz przekazać. Ważne, aby już od samego początku przejść do sedna, zamiast stosować długie i skomplikowane wprowadzenia. Klient chce dowiedzieć się z opisu jak najwięcej o samym produkcie, zatem jeśli będzie musiał przebrnąć przez długi poemat, szybko się zniechęci. Nie oznacza to jednak, że opis ma bazować jedynie na suchych faktach. Klienci oczekują przede wszystkim korzyści, dlatego w tekstach staramy się pobudzić wyobraźnię czytelnika, aby mógł się skupić na tym co zyska kupując dany produkt. Jeśli opisujemy krem przeciwzmarszczkowy nadmieniamy, że pozwoli utrzymać skórę młodą i gładką na dłużej. Gdy natomiast tworzymy opis o rozkładanym, stole, wspominamy o tym, że klient będzie mógł wykorzystać tę funkcję podczas rodzinnych spotkań.

  • Unikalność tekstów

Unikalne treści są niezwykle ważne dla sklepu, jeśli chcemy zadbać o to, aby osiągał wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Często popełnianym błędem jest wykorzystywanie na stronie treści dostarczonych przez producenta produktu. W sytuacji gdy sklep nie jest wyłącznym dystrybutorem, z opisów tych korzystają również inne sklepy, przez co wyszukiwarka traktuje je wszystkie jako kopie, umieszczając na odległych wynikach wyszukiwania. Inwestycja w unikalne opisy produktów to duża korzyść dla sklepu on-line.

  • Opisy dostosowane do grupy docelowej

Opisy produktów w sklepie internetowym mają za zadanie zastąpić sprzedawcę, dlatego język treści i styl wypowiedzi powinien być dostosowany do grupy odbiorców. Na samym początku określamy, kto jest skłonny kupić produkty. Jeśli oferta skierowana jest głównie do osób młodych, można pozwolić sobie w opisach na większą swobodę i trochę luzu. Jeśli natomiast mamy do czynienia z produktami dla biznesu, zachowujemy w wypowiedziach bardziej formalny ton. Tworzone opisy muszą być zrozumiałe dla klientów. Jeśli wśród nich są laicy, unikamy specjalistycznych słów, których mogą nie zrozumieć.

Tworzenie unikalnych, rozbudowanych i wartościowych opisów wymaga czasu, jednak wysiłek ten zawsze procentuje. Dzięki takim opisom zwiększamy szansę na to, że potencjalny klient odwiedzający sklep internetowy dokona w nim zakupu, a algorytmy Google docenią jakość witryny i nagrodzą ją wysoką pozycją w wynikach wyszukiwania.

autor
Autor artykułu
Beata Pietrzak
Specjalista od tworzenia treści na strony www oraz sklepy online
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
5 najważniejszych cech dobrego opisu produktu w sklepie internetowym
4.4/5 na podstawie 96 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest mailing ?
Mailing to termin odnoszący się do wysyłki masowej wiadomości e-mail do grupy odbiorców. Jest to popularna forma marketingu internetowego, która polega na wysyłaniu elektronicznych wiadomości do potencjalnych lub obecnych klientów.
Mailing to termin odnoszący się do wysyłki masowej wiadomości e-mail do grupy odbiorców. Jest to popularna forma marketingu internetowego, która polega na wysyłaniu elektronicznych wiadomości do potencjalnych lub obecnych klientów.
02
Co to jest WCAG 2.1?
WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines 2.1) to zestaw wytycznych opracowanych przez organizację World Wide Web Consortium (W3C). Mają one na celu zapewnienie dostępności treści internetowych dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines 2.1) to zestaw wytycznych opracowanych przez organizację World Wide Web Consortium (W3C). Mają one na celu zapewnienie dostępności treści internetowych dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
03
Co to jest sklep internetowy ?
Sklep internetowy, znany również jako sklep online lub e-sklep, to platforma internetowa, na której przedsiębiorstwo sprzedaje swoje produkty lub usługi bezpośrednio klientom za pośrednictwem Internetu.
Sklep internetowy, znany również jako sklep online lub e-sklep, to platforma internetowa, na której przedsiębiorstwo sprzedaje swoje produkty lub usługi bezpośrednio klientom za pośrednictwem Internetu.
04
Pinterest
Pinterest to platforma mediów społecznościowych, która umożliwia użytkownikom przeglądanie, zapisywanie i udostępnianie treści w formie obrazów i inspiracji. Jest to swoiste wirtualne tablice ogłoszeń, na których użytkownicy mogą gromadzić i organizować grafiki, zdjęcia, projekty, przepisy kulinarne, inspiracje modowe, pomysły na dekoracje wnętrz i wiele więcej.
Pinterest to platforma mediów społecznościowych, która umożliwia użytkownikom przeglądanie, zapisywanie i udostępnianie treści w formie obrazów i inspiracji. Jest to swoiste wirtualne tablice ogłoszeń, na których użytkownicy mogą gromadzić i organizować grafiki, zdjęcia, projekty, przepisy kulinarne, inspiracje modowe, pomysły na dekoracje wnętrz i wiele więcej.
05
Co to jest Alt na zdjęciach?
Atrybut alt, czyli tekst alternatywny, to krótki opis grafiki lub zdjęcia umieszczony w kodzie HTML strony internetowej.
Atrybut alt, czyli tekst alternatywny, to krótki opis grafiki lub zdjęcia umieszczony w kodzie HTML strony internetowej.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zakres działań - hosting strony www. Bumera to renomowana firma meblowa, która charakteryzuje się ponad 20-letnim doświadczeniem na rynku. Marka na bieżąco śledzi panujące na świecie trendy, dzięki czemu meble hotelowe i biurowe nie tylko są wysokiej jakości, ale również modne i eleganckie.

Zakres dziłań - treści na strony www. Bispol to rodzinna firma, która od 1993 roku produkuje na nowoczesnych liniach produkcyjnych świece zapachowe i bezzapachowe, podgrzewacze, dyfuzory i woski zapachowe, wkłady oraz znicze dystrybuując je na terenie całej Europy.

Zakres działań - hosting, administracja strony www. Z grupą Cellfast współpracujemy od  ponad 6 lat nad utrzymaniem stabilnego i szybkiego hostingu dla serwisu www oraz utrzymanie/ aktualziację strony www.

Zakres działań: hosting strony www. Van Pur to jedna z największych spółek piwowarskich w Polsce, która w swojej działalności skupia się na budowaniu i wzmacnianiu wizerunku marek regionalnych browarów oraz produkcji oryginalnych opakowań, czyli etykiet dla piw.

Patkar specjalizuje się w produkcji różnorodnych wyrobów wykonywanych z drewna i wikliny. Produkuje między innymi karmniki i budki lęgowe dla ptaków, skrzynie z drewna do sadzenia roślin, wiklinowe oraz drewniane płoty ogrodowe. Patkar również tworzy nieskazitelne i w pełni naturalne wyroby, tj. domki i karmniki dla zwierząt, kosze transportowe, klatki i...

Aby wzmocnić pozycję firmy Stelmet na rynku, zaprojektowaliśmy dla niej oryginalne materiały reklamowe. Przygotowane grafiki zostały przystosowane do profesjonalnego druku. Zajęliśmy się również rozbudową strony www Stelmet, która została dostosowana do potrzeb klientów. Stelmet specjalizuje się...

Maxton Design jest producentem wysokogatunkowych części samochodowego tuningu optycznego, który znany jest miłośnikom motoryzacji na całym świecie. Polska firma zajmuje się profesjonalną produkcją trwałych, nowoczesnych, a zarazem wysoce estetycznych splitterów, spoilerów, dokładek progów, zderzaków oraz innych akcesoriów...

Zakres działań - hosting strony www. Kernau to polska marka oferująca nowoczesny sprzęt AGD oraz RTV, która zajmuje ugruntowaną pozycję na rynku. Urządzenia marki Kernau spełniają wysokie oczekiwania użytkowników pod względem parametrów technicznych, jak i modernistycznego designu.

 

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
konfigurator online kostki brukowej
Konfigurator kostki
Strony www
Strona www dla agencji pośrednictwa pracy
Axamo
Strony www
Whiteberg
Strony www
Realizacja sklepu internetowego Artelito
Artelito
Sklepy online
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium