Onkomedica to placówka jednocząca specjalistów z województwa mazowieckiego zajmujących się diagnostyka i leczeniem chorób onkologicznych u osób dorosłych. Dla Centrum Terapii Nowotworów przygotowaliśmy profesjonalną stronę internetową wraz z usługą hostingu, administracji strony www oraz marketingu...
Archetyp marki - Mędrzec
Wykorzystanie archetypu w agencji interaktywnej przy budowie brandingu pozwala marce na stanie się czymś więcej niż tylko sprzedawanymi produktami. Za pojęciem "archetypu marki" kryje się kompleksowy zespół jej cech, wartości, przekonań i skojarzeń oraz odczuć, jakie wywołuje u odbiorców. Ta antropomorfizacja marki coraz częściej wykorzystywana jest w kampaniach reklamowych, mając na celu dotarcie do konkretnie ustalonej grupy docelowej. Określenie archetypu marki jest istotne dla zdefiniowania jej tożsamości, ustalenia misji i relacji łączącej jej z klientem oraz świadomego i umiejętnego posługiwania się tymi elementami podczas realizacji kampanii reklamowej.
Archetyp Mędrca (The Sage)
Archetyp Mędrca kojarzony jest z wiedzą, inteligencją, zaufaniem i dążeniem do prawdy. Marka utożsamiająca się z Mędrcem pełni funkcję mentora lub nauczyciela udzielającego porad i wskazówek odbiorcom. Cieszy się on autorytetem, szacunkiem i zaufaniem wśród grupy docelowej. Mędrzec jest specjalistą w swojej dziedzinie, który posiada szeroką wiedzę merytoryczną na określony temat oraz wieloletnie doświadczenie. Archetyp Mędrca nie sprawdzi się w przypadku wszystkich branż ze względu na możliwość wzbudzania subiektywnych odczuć u odbiorców związanych z przemądrzałością, skostnieniem i patrzeniem z góry.
Archetypem Mędrca z wielkim powodzeniem posługują się firmy działające na rynku farmaceutycznym, finansowym czy edukacyjnym. Najbardziej znanym Mędrcem jest choćby marka Google, która obrała sobie za cel podawanie konkretnych danych i faktów.
Archetypy marek w budowie brandingu
Wykorzystywanie archetypu marki w agencji interaktywnej stanowi skuteczne narzędzie stosowane przy budowie identyfikacji wizualnej firmy. Z każdym archetypem związane są różnorodne cechy osobowości, z którymi utożsamiają się potencjalni klienci marki. Prawidłowe dobranie archetypu do danego biznesu stanowi podstawę dla skuteczności realizowanej przy jego pomocy kampanii reklamowej, ponieważ trudno by sympatią i lojalnością darzyły markę osoby całkowicie się z nią nieutożsamiające. We współczesnym marketingu funkcjonuje 12 archetypów, których typologię podajemy za Margaret Mark i Carol S. Pearson. Są to:
- Archetyp Twórca,
- Archetyp Bohater,
- Archetyp Opiekun,
- Archetyp Niewinny/Uczciwy,
- Archetyp Mędrzec,
- Archetyp Władca,
- Archetyp Odkrywca,
- Archetyp Towarzysz,
- Archetyp Czarodziej/Magik,
- Archetyp Buntownik,
- Archetyp Kochanek,
- Archetyp Błazen/Głupiec.