Archetyp marki - Mędrzec
marketing internetowy

Archetyp marki - Mędrzec

Wykorzystanie archetypu w agencji interaktywnej przy budowie brandingu pozwala marce na stanie się czymś więcej niż tylko sprzedawanymi produktami. Za pojęciem "archetypu marki" kryje się kompleksowy zespół jej cech, wartości, przekonań i skojarzeń oraz odczuć, jakie wywołuje u odbiorców. Ta antropomorfizacja marki coraz częściej wykorzystywana jest w kampaniach reklamowych, mając na celu dotarcie do konkretnie ustalonej grupy docelowej. Określenie archetypu marki jest istotne dla zdefiniowania jej tożsamości, ustalenia misji i relacji łączącej jej z klientem oraz świadomego i umiejętnego posługiwania się tymi elementami podczas realizacji kampanii reklamowej.

Archetyp Mędrca (The Sage)

Archetyp Mędrca kojarzony jest z wiedzą, inteligencją, zaufaniem i dążeniem do prawdy. Marka utożsamiająca się z Mędrcem pełni funkcję mentora lub nauczyciela udzielającego porad i wskazówek odbiorcom. Cieszy się on autorytetem, szacunkiem i zaufaniem wśród grupy docelowej. Mędrzec jest specjalistą w swojej dziedzinie, który posiada szeroką wiedzę merytoryczną na określony temat oraz wieloletnie doświadczenie. Archetyp Mędrca nie sprawdzi się w przypadku wszystkich branż ze względu na możliwość wzbudzania subiektywnych odczuć u odbiorców związanych z przemądrzałością, skostnieniem i patrzeniem z góry.

Archetypem Mędrca z wielkim powodzeniem posługują się firmy działające na rynku farmaceutycznym, finansowym czy edukacyjnym. Najbardziej znanym Mędrcem jest choćby marka Google, która obrała sobie za cel podawanie konkretnych danych i faktów.

Archetypy marek w budowie brandingu

Wykorzystywanie archetypu marki w agencji interaktywnej stanowi skuteczne narzędzie stosowane przy budowie identyfikacji wizualnej firmy. Z każdym archetypem związane są różnorodne cechy osobowości, z którymi utożsamiają się potencjalni klienci marki. Prawidłowe dobranie archetypu do danego biznesu stanowi podstawę dla skuteczności realizowanej przy jego pomocy kampanii reklamowej, ponieważ trudno by sympatią i lojalnością darzyły markę osoby całkowicie się z nią nieutożsamiające. We współczesnym marketingu funkcjonuje 12 archetypów, których typologię podajemy za Margaret Mark i Carol S. Pearson. Są to:

 

 

Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest budowanie wizerunku w internecie?
Budowanie wizerunku w internecie, znane również jako budowanie reputacji online, to proces kształtowania i zarządzania wizerunkiem, jaki osoba, firma, marka lub organizacja prezentują w przestrzeni internetowej.
Budowanie wizerunku w internecie, znane również jako budowanie reputacji online, to proces kształtowania i zarządzania wizerunkiem, jaki osoba, firma, marka lub organizacja prezentują w przestrzeni internetowej.
02
Co to jest pozycjonowanie white SEO
Pozycjonowanie "White SEO" to zbiór etycznych, legalnych i zgodnych z wytycznymi wyszukiwarek technik optymalizacji stron internetowych w celu poprawy ich pozycji w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie
03
Co to jest integracja b2b?
Integracja B2B (Business-to-Business) odnosi się do procesu łączenia i harmonizowania systemów, procesów i danych pomiędzy dwoma lub więcej przedsiębiorstwami w celu ułatwienia efektywnej wymiany informacji, realizacji transakcji i współpracy.
Integracja B2B (Business-to-Business) odnosi się do procesu łączenia i harmonizowania systemów, procesów i danych pomiędzy dwoma lub więcej przedsiębiorstwami w celu ułatwienia efektywnej wymiany informacji, realizacji transakcji i współpracy.
04
Co to jest link follow
Link follow to atrybut linka, który nie jest powszechnie używany w kontekście linków internetowych. Niemniej jednak, jeśli miałbym wyjaśnić go na podstawie terminologii związanej z linkami, można by go zrozumieć jako odniesienie do standardowych linków, które nie posiadają atrybutu "nofollow".
Link follow to atrybut linka, który nie jest powszechnie używany w kontekście linków internetowych. Niemniej jednak, jeśli miałbym wyjaśnić go na podstawie terminologii związanej z linkami, można by go zrozumieć jako odniesienie do standardowych linków, które nie posiadają atrybutu
05
Jakie płatności występują w sklepach internetowych?
Sklepy internetowe oferują różnorodne metody płatności, aby umożliwić klientom wygodne i bezpieczne dokonywanie transakcji online.
Sklepy internetowe oferują różnorodne metody płatności, aby umożliwić klientom wygodne i bezpieczne dokonywanie transakcji online.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zakres działań - strona www. White Sails Solina to ośrodek wypoczynkowy nad Jeziorem Solińskim, w którym można zarezerwować nocleg, skorzystać z oferty SPA, a także spróbować przepysznych dań w dwóch restauracjach z widokiem na przepiękny krajobraz. 1 W White Sails Solina można odpocząć od codzienności i podarować sobie chwilę...

Zakres działan - strona internetowa. Szklane Tarasy to jeden z rzeszowskich deweloperów, który ze względu na swoje wieloletnie doświadczenie ma na swoim koncie ogromną ilość zrealizowanych inwestycji mieszkaniowych oraz kompleksów wielorodzinnych budynków mieszkalnych. Mieszkania projektowane, a następnie realizowane przez dewelopera...

Zakres działań - strona internetowa. Meble.pl to nowoczesny sklep internetowy, którego asortyment składa się ze stylowych, praktycznych, a zarazem wysokojakościowych mebli oraz wyposażenia wnętrz. W bogatej ofercie sklepu internetowego dostępne są meble, dzięki którym zaaranżujesz swoje wymarzone wnętrze. Wychodząc naprzeciw potrzebom swoich...

Zakres działań: hosting strony www. Van Pur to jedna z największych spółek piwowarskich w Polsce, która w swojej działalności skupia się na budowaniu i wzmacnianiu wizerunku marek regionalnych browarów oraz produkcji oryginalnych opakowań, czyli etykiet dla piw.

CARPATHIA CONSULTING GROUP istnieje na rynku od 2009 roku i cieszy się uznaniem jako ceniony partner w dziedzinie pozyskiwania środków. Bogate doświadczenie oraz ekspertyza, są owocem wieloletniej pracy  założyciela, Piotra Fularza, oraz zgranego zespołu CCG, który aktywnie działa w tej sferze od 2003 roku. Firma stanowi bezsporne centrum kompetencji w obszarze...

Firma Mostostal Warszawa S.A. od ponad siedemdziesięciu ośmiu lat funkcjonuje na rynku polskim. Od początku swej działalności prowadziła zrównoważony rozwój i podejmowała się realizacji różnego rodzaju projektów. Wykonywane przez firmę Mostostal Warszawa obiekty obejmują praktycznie każdy sektor budowlany: ogólny, drogowy, przemysłowy,...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Sklep internetowy z częściami do elektronarzędzi  Mikron
Mikron
Sklepy online
Zaprojektowanie logo dla firmy geologicznej
G&G Wiercenia
Identyfikacja wizualna
Strona www dla hotelu w Bieszczadach - Chutor Kozacki
Chutor Kozacki
Strony www
Realizacja strony www dla firmy usługowej Carpathia
CCG
Strony www
Realizacja sklepu internetowego Artelito
Artelito
Sklepy online