Optymalizacja treści w sklepie internetowym
pozycjonowanie

Optymalizacja treści w sklepie internetowym

Roboty google oceniają treści słowo po słowie - użytkownicy wzrokowo. Opisy produktów należy pisać pod użytkownika, a nie pod wyszukiwarkę. 

Treści w sklepie internetowym wraz z techniczną optymalizacją serwisu oraz linkami zewnętrznymi są kluczowymi czynnikami w zakresie pozycjonowania. Warto więc o nie zadbać, aby sklep zyskał wyższą pozycję w wyszukiwarkach i generował większy ruch. Zaprezentujemy, w jaki sposób dzięki optymalizacji treści przyczyniliśmy się do zwiększenia widoczności oraz ilości odwiedzin w sklepach dwóch naszych klientów - italiastyle.pl i pbc24.pl.

Jak optymalizacja treści wpływa na widoczność strony?

Optymalizacja treści na stronie ma duże znaczenie dla robotów Google, które odwiedzając witryny oceniają je względem swoich wytycznych. Im większą wartość ma taka strona, tym większe ma szanse na to, aby była lepiej widoczna w naturalnych wynikach wyszukiwania. Optymalizacja treści to cykliczny proces, który poprzedzony jest zawsze gruntowną analizą. Sprawdzamy, m.in. czy treści na stronie nie są duplikatem i czy teksty odpowiadają tematyce słów kluczowych. Następnie wykonujemy takie czynności, jak rozbudowanie teksów, odpowiednie nasycenie ich słowami kluczowymi, poprawę struktury (dodanie nagłówków, śródtytułów, wypunktowań itp.). Co ważne - każdy tekst np. opis produktu budowany jest wg wspólnie wypracowanego wzoru z klientem. 

Jest to proces długofalowy, który wymaga regularnej pracy nad stroną, tym bardziej, że konkurencja również nieustannie stosuje podobne działania, aby być jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Do tego trzeba wziąć pod uwagę stale zmieniające się algorytmy Google, które stawiają coraz to nowsze wyzwania wobec sklepów internetowych. Wszystkie te czynniki powodują ciągłą potrzebę optymalizacji sklepu online, aby zapewnić mu wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

  • Optymalizacja treści (opisów produktów) jest działaniem bardzo pozytywnym i w większości przypadków przynosi oczekiwane efekty, jednak musi zostać przeprowadzona w sposób profesjonalny. Istnieje ryzyko, że zbyt duża ilość treści wpłynie negatywnie na UX i użytkownicy niechętnie będą zagłębiać się w tekst.
  • Podczas naszych prac zawsze skupiamy się więc na tym, aby najważniejsze informacje trafiały jak najwyżej, aby odbiorca mógł zapoznać się z najważniejszymi cechami produktu lub warunkami oferty, a dopiero na końcu umieszczamy dodatkowe zagadnienia.
  • Przy optymalizacji treści pilnujemy także, aby rozbudowywany tekst nie poruszał zbyt wiele wątków pobocznych, które mogłyby wpłynąć na rozmycie tematu i w konsekwencji obniżyć wartość strony.

Jakie korzyści zapewnia optymalizacja treści w sklepie internetowym?

Do głównych atutów, jakie oferuje optymalizacja treści należy zwiększenie widoczności witryny na poszczególne słowa kluczowe, co bezpośrednio przyczynia się do generowania większego ruchu naturalnego. Rozbudowane teksty sprawiają również, że strona zyskuje większy autorytet wśród robotów Google, co przekłada się na jej lepszą pozycję w wyszukiwarce. 

Prezentowane poniżej wykresy są niezbitym dowodem na to, jak ważna jest ciągła optymalizacja treści na stronie. Są one efektem współpracy z naszymi klientami, podczas której osiągnięty został wzrost widoczności strony. Tylko w wyniku samej optymalizacji treści na poziomie 90%, bez dokonywania żadnych innych zmian, ruch organiczny na stronie zwiększył się o 100%. Tendencja wzrostu utrzymywała się w kolejnych miesiącach z prędkością około 50%.

Zaplanowane i zrealizowane przez nas działania zaowocowały satysfakcjonującymi wynikami zarówno dla nas, jak i dla naszych klientów. Oprócz optymalizacji zadbaliśmy również, aby strony z produktami były unikalne i wartościowe. Dodatkowo mocno wspieraliśmy działania związane z optymalizacją treści przy pomocy marketingu szeptanego. 

Praca nad treścią w sklepie internetowym wymaga dużej wiedzy, mnóstwa czasu, a często także wykorzystania płatnych narzędzi. Jest to jednak działanie warte wysiłku, co można zaobserwować na przykładzie zaprezentowanych przez nas wyników.

Poznaj naszą bazę wiedzy
02
Audyt SEO
Co to jest audyt SEO? To szczegółowa analiza Twojej strony www pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych.
Co to jest audyt SEO? To szczegółowa analiza Twojej strony www pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych.
03
Co to jest strona www?
Strona internetowa jest niezwykle istotnym elementem tożsamości biznesu w sieci. Jest to miejsce, do którego odsyłasz internautów i adres, po którym można Cię znaleźć w wynikach wyszukiwania.
Strona internetowa jest niezwykle istotnym elementem tożsamości biznesu w sieci. Jest to miejsce, do którego odsyłasz internautów i adres, po którym można Cię znaleźć w wynikach wyszukiwania.
04
Facebook
Facebook stanowi jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingowych, a w połączeniu z Facebook ADS są nierozłączną część pracy niejednego specjalisty od social mediów oraz SEM.
Facebook stanowi jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingowych, a w połączeniu z Facebook ADS są nierozłączną część pracy niejednego specjalisty od social mediów oraz SEM.
05
YouTube
YouTube znalazł swoje stałe miejsce w przestrzeni internetowej. Można na nim znaleźć właściwie wszystko - ulubione piosenki, śmieszne amatorskie filmiki, poradniki, czy pełnometrażowe filmy. Portal ten to jednak nie tylko łatwo dostępna rozrywka, ale też świetne narzędzie do promocji biznesu w sieci.
YouTube znalazł swoje stałe miejsce w przestrzeni internetowej. Można na nim znaleźć właściwie wszystko - ulubione piosenki, śmieszne amatorskie filmiki, poradniki, czy pełnometrażowe filmy. Portal ten to jednak nie tylko łatwo dostępna rozrywka, ale też świetne narzędzie do promocji biznesu w sieci.

pozycjonowanie

Najczęściej zadawane pytania
Jakie działania są najskuteczniejsze w pozycjonowaniu?

Pozycjonowanie strony www to działanie obejmujące działania na stronie www oraz poza nią (linkowanie, cytowanie adresu URL itp). Obecnie pozycjonowanie strony internetowej wymaga w pierwszej kolejności pełną oraz dokładną optymalizację strony www. Jakość strony pod kątem technicznym oraz merytorycznym to klucz do sukcesu lub porażki. Algorytm google ocenia czy strona jest wartościowa dla użytkownika czy nie - jeżeli nie będzie wartościowa to żadne działania SEO nie poprawią jej pozycji.  Najważniejsze działania w pierwszej fazie pozycjonowania to:

  • optymalizacja treści oraz nagłówków (menu, nawigacja, struktura strony www)

  • optymalizacja kodu html - title, description. mikrotagi, przyjazne adresy url

  • wartościowe unikalne treści skierowane do użytkownika, a nie do robotów 

  • optymalizacja grafik oraz innych elementów strony (wprowadzenie grafik w formacie webp)

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Koszt pozycjonowania sklepu online w każdym przypadku to indywidualna wycena. Nie da się podać jednej ceny za usługę pozycjonowanie sklepu. Każdy sklep internatowy jest inny, wymaga innej pracy oraz więcej lub mniej godzin pracy.  Strategię cenową jaką praktykujemy to podanie szacunkowego budżetu klientowi i dostosowanie się to jego możliwości finansowych.

Ile czasu trwa pozycjonowanie sklepu internetowego?

Widoczne efekty są po 3 - 6 miesiącach w zależność od stopnia i intensywności działań. Bardzo ważną kwestią jest to jak szybko wyszukiwarka Google będzie indeksowała zmiany w sklepie ponieważ pierwsze i najważniejsze działania to optymalizacja sklepu internetowego oraz budowa wartościowych treści połączone z strategią budowania linków 

Pozycjonowanie sklepu - samodzielnie czy agencja?

Proces pozycjonowanie sklepu internetowego to nie jest już tylko hurtowe pozyskiwanie  linków. Obecnie pozycjonowanie to głównie optymalizacja kodu sklepu. struktury sklepu, nawigacji oraz co najważniejsze treści. Cały proces wymaga zaangażowania nie mniej niż 3 - 4 specjalistów: analityk, pozycjoner, copywriter itp. Zatrudnienie Agencji SEO do tego celu gwarantuje, że wszystkie działania będą realizowane jednocześnie i na wysokim poziomie. Kolejnym bardzo ważnym czynnikiem jest odpowiedzialność - Agencja nigdy nie mogła powiedzieć, że czegoś nie jest w stanie zrobić - zadaniem Agencji SEO jest kompleksowa obsługa z zakresu pozycjonowania, optymalizacji oraz content marketingu.

Jak zaczynamy optymalizację SEO?

Współpraca z nami przebiega na kilku etapach, aby jej wyniki były w pełni zadowalające dla Klienta. Przeprowadzana przez nas optymalizacja stron pod kątem SEO składa się z:

  • Poznania potrzeb biznesowych Klienta,
  • Przygotowania audytu SEO,
  • Wyceny konkretnych elementów optymalizacji oraz możliwości wdrożenia optymalizacji,
  • Wdrożenia sugerowanych zmian lub koordynowanie wprowadzania zmian,
  • Kontroli poprawności wprowadzonych zmian oraz ewentualnych poprawek.

 

Wdrażamy optymalizację w stronach oraz sklepach internetowych do których mamy dostęp (pełny dostęp do kodu źródłowego) w przypadku stron lub sklepów internetowych do których nie mamy dostępu - koordynujemy wdrożenia optymalizacji

Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Współpraca z Park Hotel Rzeszów opiera się przede wszystkim na usłudze pozycjonowania strony www, dzięki któremu możliwe jest zwiększenie jej pozycji na liście wyników Google. Dla kompleksu usługowego i wypoczynkowego Park Hotel Rzeszów przygotowaliśmy również kreatywną...

Dla marki Resmar przygotowaliśmy ofertę, w której znajduje się skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego. Co więcej, działamy w zakresie marketingu internetowego — sprawnie i szybko tworzymy treści SEO oraz opisy produktów, które zwrócą uwagę potencjalnych klientów. Dzięki oferowanym przez nas działaniom...

Aby wzmocnić pozycję firmy Stelmet na rynku, zaprojektowaliśmy dla niej oryginalne materiały reklamowe. Przygotowane grafiki zostały przystosowane do profesjonalnego druku. Zajęliśmy się również rozbudową strony www Stelmet, która została dostosowana do potrzeb klientów. Stelmet specjalizuje się...

Zakres działań - strona www. Początki firmy Hasborg sięgają 1997 roku. Firma jest uznawana za jedną z przodujących marek w branży piekarniczej i cukierniczej, ponieważ zajmuje się projektowaniem oraz produkcją niezawodnych maszyn piekarniczych, a także solidnych automatów przeznaczonych do wykorzystywania w cukierniach. Dzięki nowoczesnym...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Realizacja strony www medycznej - Hyper Pulse Imeso
A.L.T Hyper Pulse
Strony www
Realizacja sklepu internetowego offstore
Offstore
Sklepy online
Realizacja aplikacji edukacyjnej Miasto Zawodów
Miasto zawodów
Strony www
strona www okręgowej izby lekarskiej Tarnów
OIL Tarnów
Strony www