LinkedIn - jedno z najpotężniejszych narzędzi marketingowych
LinkedIn jest rozwiązaniem, które powstało w odpowiedzi na nagłą zmianę rynku pracy, związaną z tym, że obecnie większość rekrutacji odbywa się online. Dotyczy to zwłaszcza branży IT. Portal ten rozwijał się z czasem, a obecnie stał się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingowych. Głownie ze względu na to, że ta transformacja wymagała od firm opracowania skutecznej strategii marketingowej, by uzyskać przewagę w swoich branżach. LinkedIn ma niewiele wspólnego z innymi serwisami społecznościowymi. Opiera się raczej na nawiązywaniu kontaktów, które przydatne są w życiu zawodowym.
Co to jest LinkedIn?
LinkedIn jest to międzynarodowy portal społecznościowy, który został założony po to, by ułatwiać użytkownikom nawiązywanie kontaktów zawodowo-biznesowych. Serwis ten daje możliwość pracodawcom zamieszczanie ofert pracy. Portal ten zrzesza trzy najważniejsze grupy zawodowe- pracodawców prowadzących własna działalność gospodarczą, osoby poszukujące pracy oraz osoby reprezentujące daną instytucję, zakład pracy lub takie, które nią zarządzają. Linkedin ma służyć przede wszystkim nawiązywaniu kontaktów zawodowo biznesowych oraz szerzeniu wiedzy. Ma ponad 750 milionów użytkowników i jest jedną z najlepszych platform do marketingu biznesowego. Świetnie nadaje się do znajdowania wykwalifikowanych leadów sprzedażowych, a także cennych zasobów ludzkich. Swoje profile na tym portalu internetowym ma ponad 57 milionów firm z całego świata. Linkedin działa od 2003 roku i ma 24 wersje językowe w tym polską.
Jak działa LinkedIn?
LinkedIn działa podobnie jak inne portale społecznościowe. Jego funkcjonowanie opiera się na algorytmie, który jest stale aktualizowany po to, by zapewnić użytkownikom jak najwięcej korzyści. Osoby posiadające profil na tym portalu społecznościowym codziennie dostają nowe powiadomienia z propozycjami znajomości, wiadomościami o aktualnych rekrutacjach, informacją o aktywności znajomych itp. Korzystanie z tej sieci społecznościowej daje też wiele szans na budowanie marki HR oraz znalezienie wielu cennych kontaktów biznesowych. Podobnie jak prowadzenie Facebooka i Instagrama także LinkedIn wymaga opracowania strategii marketingowej do promocji firmy na tym portalu. Odpowiednia kampania promocji firmy pomoże w budowaniu świadomości marki, zwiększeniu ruchu w witrynie oraz przyciągnięciu potencjalnych klientów. Promowanie marki na LinkedIn wymaga jednak jasno sprecyzowanych celów i określonej taktyki. Jest to ważne ponieważ rodzaj publikowanych treści i sposób ich dystrybucji zależy bezpośrednio od nich.
Jakie funkcje ma LinkedIn?
- umożliwia publikację i wyszukiwanie ofert pracy,
- pozwala na promocję firmy, bloga i innych kanałów,
- daje możliwość dodawania wartościowych publikacji ,
- pozwala na promowanie publikacji,
- umożliwia umieszczanie referencji,
- daje możliwość potwierdzenia umiejętności,
- wyświetla statystyki (np. liczba osób, które odwiedziły profil),
- pozwala na uczestnictwo w grupach tematycznych,
- daje możliwość przynależności do grup związanych z daną branżą.