Jak wykorzystujemy marketing internetowy do promocji aptek internetowych?
pozycjonowanie

Jak wykorzystujemy marketing internetowy do promocji aptek internetowych?

Rynek aptek internetowych rozwinął się bardzo dynamicznie i jest wysoce konkurencyjny. Aby zwiększyć sprzedaż, należy dbać o ruch na stronie i zachęcać potencjalnych klientów do składania zamówień. W świetle obowiązującego prawa, apteki internetowe mają niestety ograniczoną swobodę w korzystaniu z form promocji i muszą je wybierać z dużą rozwagą.

Prawo Farmaceutyczne ustanowione w 2012 roku w znacznym stopniu ogranicza możliwość stosowania działań marketingowych dla aptek. Ustawodawca nie sformułował jednak jasno, jakie działania są niedozwolone. Można w tej kwestii powoływać się na wyrok NSA z dnia 19 listopada 2014 r., gdzie za naruszenie zakazu reklamy uznaje się działania, których zamiarem jest próba przyciągnięcia potencjalnych klientów i nakłonienie do zakupu towaru w wybranej aptece w celu zwiększenia sprzedaży. W domyśle nie można zatem stosować programów lojalnościowych, akcji promocyjnych, ani informować o produktach i cenach za pomocą ulotek czy gazetek reklamowych. Działania marketingowe będą więc w tym przypadku skupiać się przede wszystkim na internetowych środkach przekazu.

Rozwój sklepu online

Podstawowym narzędziem jest witryna internetowa, na której są dostępne produkty. Musi być ona stale rozwijana i to nie tylko poprzez włączanie nowych produktów do oferty. Potrzebne jest rozwiązanie, które sprawi, że potencjalni klienci chętnie będą odwiedzać sklep. Jak jednak zachęcić ich do tego, gdy nie można informować o rabatach, promocjach, ani organizować żadnych akcji promocyjnych? Rozsądnym wyjściem jest umieszczanie na stronie internetowej artykułów o tematyce medycznej i farmaceutycznej. Internauci bardzo chętnie czytają wszelkie porady zdrowotne, a ich tematyka jest na tyle szeroka, że z pewnością nie zabraknie pomysłów na ciekawe treści. W tekstach nie można polecać konkretnych produktów i preparatów, ale można opisać zastosowanie danej substancji leczniczej lub poinformować o korzystnym wpływie konkretnej grupy witamin na organizm.

W przypadku wątpliwości co do tego, które komunikaty są dozwolone, a które nie, warto skorzystać z pomocy fachowej agencji interaktywnej. Profesjonaliści będą wiedzieć, które informacje są zgodne z obowiązującym prawem i etyką, a także zadbają o to, aby teksty były wartościowe i angażujące.

Budowanie relacji z klientami

Legalne formy promocji dla aptek internetowych umożliwiają budowanie długotrwałych relacji z klientami. Wielu menedżerów otwarcie twierdzi, że pozyskanie nowych klientów jest bardziej kosztowne niż zachęcenie do zakupu tych stałych. Większość aptek internetowych niestety wciąż skupia swoje działania na na staraniach o nowego klienta, zapominając o dbaniu o satysfakcję tych dotychczasowych. Klient, który dokonał zakupu w e-aptece, wie jaki jest poziom obsługi klienta i postrzega taki sklep jaki godny zaufania. Prawdopodobieństwo, że dokona zakupu ponownie, zamiast rozglądać się za konkurencyjnymi ofertami jest bardzo duże. Nie obejdzie się jednak bez właściwej komunikacji ze strony apteki. Tutaj ponownie warto wykorzystać content marketing jako narzędzie budowania więzi z odbiorcami. Przydatne będą również kanały social media, poprzez które można dzielić się z odbiorcami ciekawymi informacjami.

Dbanie o reputację e-apteki

Zapewniając wysoki standard obsługi i realizując terminowo zamówienia, zyskujemy wartości, których najbardziej poszukują potencjalni nabywcy w sieci. Warto zatem zadbać o to, aby dotychczasowy klient podzielił się pozytywnymi doświadczeniami w Internecie. Pomocne będą przede wszystkim serwisy opiniujące, fora internetowe, a także grupy dyskusyjne. Nie warto jednak liczyć na to, że klient sam z własnej woli będzie dzielił się dobrą opinią. Niewielu zadowolonych klientów to robi, dlatego warto im przypomnieć poprzez wystosowanie odpowiedniego maila z powiadomieniem. Dobrym rozwiązaniem jest także zlecenie profesjonalnej agencji działań z zakresu marketingu szeptanego. Specjaliści będą pobudzać dyskusje odnośnie sklepu, zachęcając użytkowników do wypowiedzi.

Głównym celem aptek internetowych, podobnie jak innych sklepów online jest generowanie przychodów i zysków. Zwiększając liczbę klientów i zamówień, e-apteka będzie mogła się rozwijać i umacniać swoją pozycję na rynku. Ograniczenia promocyjne wynikające z regulacji prawnych nie oznaczają wcale, że nie można zrealizować skutecznych działań marketingowych. Należy jednak sięgnąć po odpowiednie narzędzia, zgodne z literą prawa.

autor
Autor artykułu
Mateusz Wiktor
Specjalista od pozycjonowania stron www, sklepów internetowych
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Jak wykorzystujemy marketing internetowy do promocji aptek internetowych?
4.3/5 na podstawie 107 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest Captcha?
Captcha, co jest skrótem od "Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart" (Całkowicie Zautomatyzowany Publiczny Test Turinga, pozwalający odróżnić Komputery od Ludzi), to system zabezpieczeń używany w celu odróżnienia ludzkich użytkowników od botów.
Captcha, co jest skrótem od
02
Co to jest domena?
Domena, inaczej nazwa domenowa, to unikalny adres internetowy, który pozwala użytkownikom na łatwe odnalezienie i dostęp do strony internetowej.
Domena, inaczej nazwa domenowa, to unikalny adres internetowy, który pozwala użytkownikom na łatwe odnalezienie i dostęp do strony internetowej.
03
Co to jest budowanie wizerunku w internecie?
Budowanie wizerunku w internecie, znane również jako budowanie reputacji online, to proces kształtowania i zarządzania wizerunkiem, jaki osoba, firma, marka lub organizacja prezentują w przestrzeni internetowej.
Budowanie wizerunku w internecie, znane również jako budowanie reputacji online, to proces kształtowania i zarządzania wizerunkiem, jaki osoba, firma, marka lub organizacja prezentują w przestrzeni internetowej.
04
Opisy kategorii w sklepie internetowym
Opisy kategorii w sklepie internetowym to tekstowe przedstawienia poszczególnych sekcji lub działów sklepu, które grupują podobne lub powiązane ze sobą produkty.
Opisy kategorii w sklepie internetowym to tekstowe przedstawienia poszczególnych sekcji lub działów sklepu, które grupują podobne lub powiązane ze sobą produkty.
05
Co to jest logo ?
Logo to graficzny znak, symbol lub znak firmowy, który reprezentuje daną firmę, markę, organizację, produkt lub usługę. Jest to graficzny element identyfikacyjny, który ma za zadanie wizualnie identyfikować i odróżniać daną jednostkę od innych. Logo jest kluczowym elementem identyfikacji wizualnej i pomaga budować rozpoznawalność marki.
Logo to graficzny znak, symbol lub znak firmowy, który reprezentuje daną firmę, markę, organizację, produkt lub usługę. Jest to graficzny element identyfikacyjny, który ma za zadanie wizualnie identyfikować i odróżniać daną jednostkę od innych. Logo jest kluczowym elementem identyfikacji wizualnej i pomaga budować rozpoznawalność marki.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zakres działań - strona www. Siedlisko Janczar to kompleks wypoczynkowo-rekreacyjny, w którym można odpocząć od zgiełku miasta i codziennych obowiązków. Siedlisko janczar jest przyjazne dla osób, które poszukują wytchnienia od szybkiego tempa życia, jak również dla osób ceniących aktywny wypoczynek. W...

Zakres działań - strona www. Rad-Pol jest dystrybutorem klasycznych mebli włoskiej produkcji, które wykonane są z wysokogatunkowych materiałów i odznaczają się ponadczasowo pięknym wykończeniem. Firma Rad-Pol, która na rynku meblowym działa od 1986 roku zajmuje się również produkcją eleganckich mebli, jak również...

Zakres działań - strona internetowa. Meble.pl to nowoczesny sklep internetowy, którego asortyment składa się ze stylowych, praktycznych, a zarazem wysokojakościowych mebli oraz wyposażenia wnętrz. W bogatej ofercie sklepu internetowego dostępne są meble, dzięki którym zaaranżujesz swoje wymarzone wnętrze. Wychodząc naprzeciw potrzebom swoich...

Zakres działań: hosting strony www. Van Pur to jedna z największych spółek piwowarskich w Polsce, która w swojej działalności skupia się na budowaniu i wzmacnianiu wizerunku marek regionalnych browarów oraz produkcji oryginalnych opakowań, czyli etykiet dla piw.

Stworzyliśmy nowoczesną i funkcjonalną stronę internetową dla niepublicznego przedszkola Akademia Małych Odkrywców w Rzeszowie, która doskonale oddaje unikalny charakter tego miejsca. Nasz zespół poświęcił szczególną uwagę każdemu detlowi, aby strona była intuicyjna, estetyczna i idealnie dopasowana do potrzeb zarówno rodziców, jak i dzieci.

Yachts and Boat to renomowany sprzedawca łodzi marek Banta oraz Nautic, oferujący najwyższej jakości produkty dla miłośników żeglarstwa. Firma wyróżnia się na rynku dzięki możliwości personalizacji łodzi, którą zapewniają konfiguratory online stworzone przez Argonium. Dzięki nim, klienci Yachts and Boat mogą tworzyć swoje wymarzone łodzie, spełniające wszystkie wymagania...

Dla marki Resmar przygotowaliśmy ofertę, w której znajduje się skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego. Co więcej, działamy w zakresie marketingu internetowego — sprawnie i szybko tworzymy treści SEO oraz opisy produktów, które zwrócą uwagę potencjalnych klientów. Dzięki oferowanym przez nas działaniom...

Zakres działań - strona intenetowa. Firma Bendiks Rzeszów zajmuje się profesjonalnym serwisem alternatorów, rozruszników, klimatyzacji, jak również układów zapłonowych. Bendiks Rzeszów prowadzi również sprzedaż hurtową i detaliczną części potrzebnych do naprawienia wymienionych podzespołów, a...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Strona www dla producenta tonerów - DMD Tonery Rzeszów
DMD Tonery
Strony www
Realizacja strony internetowej Folwark Center Rzeszów
Folwark Center
Strony www
Realizacja sklepu internetowo z meblami
Italmeble
Sklepy online
Realizacja strony internetowej dystrybutora mebli ID Point
ID Point
Strony www
Realizacja DTP dla maxton design
Maxton Design
Identyfikacja wizualna
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium