Co to jest marketing zintegrowany?
pozycjonowanie

Co to jest marketing zintegrowany?

Marketing internetowy stanowi obecnie jedno z najbardziej podstawowych narzędzi promowania marki lub jej konkretnych usług/produktów. W wielu przypadkach korzysta się z jednego, maksymalnie kilku kanałów komunikacji. Warto jednak zintegrować ze sobą poszczególne działania promocyjne, aby osiągnąć jeszcze lepsze efekty kampanii.

Czym jest marketing zintegrowany?

Marketing zintegrowany (z ang. Inbound Marketing) jest połączeniem wszystkich działań reklamowych, jakie można realizować za pośrednictwem sieci. Ma na celu zwiększenie ruchu organicznego i dotarcie do odbiorców z komunikatem o marce, produkcie lub usłudze przy pomocy wielu kanałów i form komunikacji. Tak kompleksowe podejście do marketingu wynika przede wszystkim z różnorodnych preferencji konsumentów oraz ich zachowań. Synergia i spójność działań mogą przynosić rewelacyjne rezultaty.

Rosnące wymagania odbiorców w stosunku do marek stanowią dla nich duże wyzwanie. Skuteczna promocja coraz częściej opiera się na zintegrowaniu wielu działań marketingowych, które pozwalają wykorzystać potencjał różnych kanałów w dotarciu do klientów.

Zintegrowane działania reklamowe

W ramach marketingu zintegrowanego można wyróżnić kilka głównych form marketingu, które się na niego składają.

  • Content marketing - czyli marketing treści. Odgrywa obecnie bardzo ważną rolę w promocji firm na rynku. Polega na tworzeniu wartościowych i merytorycznych treści, nie zawsze o charakterze reklamowym. Często mają one natywny wydźwięk, a komunikaty reklamowe przekazywane są w sposób subtelny. Content marketing jest bardzo pozytywnie postrzegany przez odbiorców i pomaga tworzyć z nimi trwałe relacje. Może przyjmować formę blogów, poradników, artykułów sponsorowanych, infografik i wielu innych.
  • Pozycjonowanie - wszelkie działania związane z optymalizacją stron www i sklepów, budowaniem profilu linków oraz tworzeniem treści zgodnych z wymaganiami wyszukiwarki, pozwalają zwiększać pozycję promowanej strony www lub sklepu internetowego, skutecznie przyciągając potencjalnych klientów. Najlepsze wyniki sprzedażowe osiągają właśnie te firmy, które zajmują czołowe pozycje w wynikach wyszukiwania, dlatego pozycjonowanie jest czynnością, na której należy się mocno skupić.
  • Buzz marketing - czyli inaczej marketing szeptany, można zaliczyć do bardzo efektywnych narzędzi promujących. Ma duży wpływ na budowanie świadomości marki lub produktu wśród odbiorców i przekłada się na ich decyzje zakupowe. Prowadzony jest głównie na forach internetowych, najczęściej takich, które powiązane są tematycznie z branżą w jakiej działa firma, dla której realizowane są działania. Polega na pobudzaniu dyskusji i informowaniu (szeptaniu) na określony temat. Marketing szeptany pozwala również na pozyskiwanie linków wzmacniających efekty pozycjonowania.
  • Google Ads - płatne kampanie Google są bardzo wartościowymi narzędziami, które mogą stanowić ogromne wsparcie w pozyskiwaniu ruchu. Ich największą zaletą są szybkie efekty, które widoczne są natychmiast po wdrożeniu. Są również bardzo elastyczne, dlatego czas trwania oraz pozostałe parametry można dostosowywać do indywidualnych potrzeb.
  • Social media - obecnie prowadzenie firmowych profili społecznościowych jest obowiązkowym punktem każdej strategii internetowej. To jeden z najlepszych sposobów na zwiększenie grona aktualnych i potencjalnych klientów oraz budowanie z nimi długotrwałych relacji. Portale te pozwalają dzielić się rożnymi treściami, udostępniać je dla innych użytkowników i kształtować wizerunek danej marki. Należy wyróżnić tutaj przede wszystkim takie serwisy społecznościowe jak Facebook i Instagram, które oferują dedykowane narzędzia dla biznesu, pozwalające monitorować efektywność realizowanej kampanii.

Połączenie ze sobą wielu skutecznych działań może przynieść mnóstwo korzyści. Najważniejsze jest jednak przemyślane zaplanowanie ich realizacji. Marketing zintegrowany powinien być dostosowany ściśle do potrzeb i celów biznesowych danej firmy. Musi być również nieustannie monitorowany i optymalizowany zgodnie ze zmianami zachodzącymi na rynku. Posiadając wsparcie doświadczonego zespołu, który dysponuje odpowiednimi narzędziami analitycznymi można prowadzić efektywne kampanie przekładające się na pożądane rezultaty.

Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Linkedin
inkedin jest rozwiązaniem, które powstało w odpowiedzi na nagłą zmianę rynku pracy, związaną z tym, że obecnie większość rekrutacji odbywa się online. Dotyczy to zwłaszcza branży IT. Portal ten rozwijał się z czasem, a obecnie stał się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingowych.
inkedin jest rozwiązaniem, które powstało w odpowiedzi na nagłą zmianę rynku pracy, związaną z tym, że obecnie większość rekrutacji odbywa się online. Dotyczy to zwłaszcza branży IT. Portal ten rozwijał się z czasem, a obecnie stał się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingowych.
02
Co to jest Umowa SLA
Co to jest Umowa SLA i do czego służy ? Dlaczego warto mieć podpisaną umowę SLA ?
Co to jest Umowa SLA i do czego służy ? Dlaczego warto mieć podpisaną umowę SLA ?
03
Facebook
Facebook stanowi jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingowych, a w połączeniu z Facebook Ads są nierozłączną częścią pracy niejednego specjalisty od social mediów oraz SEM.
Facebook stanowi jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingowych, a w połączeniu z Facebook Ads są nierozłączną częścią pracy niejednego specjalisty od social mediów oraz SEM.
04
Instagram
Instagram miał być siecią społecznościową służącą zabawie, polegającej na udostępnianiu zdjęć pomiędzy użytkownikami. Jednak stał się narzędziem, które pozwala zbliżyć się do znanych marek lub osób. Ten portal społecznościowy daje ogromne możliwości promocji firmy w sieci.
Instagram miał być siecią społecznościową służącą zabawie, polegającej na udostępnianiu zdjęć pomiędzy użytkownikami. Jednak stał się narzędziem, które pozwala zbliżyć się do znanych marek lub osób. Ten portal społecznościowy daje ogromne możliwości promocji firmy w sieci.
05
Co to jest agencja interaktywna
Z usług agencji interaktywnych korzysta coraz więcej firm. Nic dziwnego - od kiedy korzystanie z Internetu przybrało wymiar globalny to właśnie w nim zaczęła toczyć się większa część naszego życia.
Z usług agencji interaktywnych korzysta coraz więcej firm. Nic dziwnego - od kiedy korzystanie z Internetu przybrało wymiar globalny to właśnie w nim zaczęła toczyć się większa część naszego życia.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Dla firmy Movitech zmodernizowaliśmy stronę www oraz świadczymy usługę kolokacji serwerów. Firmie Movitech zaproponowaliśmy również usługę pomocy technicznej oraz hosting strony www, który odpowiada indywidualnym potrzebom firmy. Movitech to firma,...

Dla marki Resmar przygotowaliśmy ofertę, w której znajduje się skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego. Co więcej, działamy w zakresie marketingu internetowego — sprawnie i szybko tworzymy treści SEO oraz opisy produktów, które zwrócą uwagę potencjalnych klientów. Dzięki oferowanym przez nas działaniom...

Skutecznie pozycjonujemy stronę www Richd. Anders. Zwiększamy świadomość firmy w Internecie i kreujemy jej pozytywny wizerunek. Zmodernizowaliśmy stronę internetową — jest łatwa w obsłudze, atrakcyjnie się prezentuje i zawiera unikalne treści. Zrealizowaliśmy stronę www, która jest wygodna dla użytkownika. Richd. Anders to producent i dystrybutor elementów drewnianych,...

Aby wzmocnić pozycję firmy Stelmet na rynku, zaprojektowaliśmy dla niej oryginalne materiały reklamowe. Przygotowane grafiki zostały przystosowane do profesjonalnego druku. Zajęliśmy się również rozbudową strony www Stelmet, która została dostosowana do potrzeb klientów. Stelmet specjalizuje się...

Poznaj nasze Realizacje
Realizacja strony www medycznej - Hyper Pulse Imeso
A.L.T Hyper Pulse
Strony www
Realizacja aplikacji edukacyjnej miasto zawodów
Miasto zawodów
Strony www