Jak przeprowadzamy audyt SEO strony www?
pozycjonowanie

Jak przeprowadzamy audyt SEO strony www?

Audyt SEO należy do działań, na które firmy posiadające własną stronę www decydują się coraz częściej. Stanowi on podstawę wszystkich działań promocyjnych i optymalizacyjnych. Profesjonalnie przeprowadzony audyt SEO jest w stanie udzielić odpowiedzi na wiele pytań istotnych dla przyszłego pozycjonowania strony i pozwala dowiedzieć się, czy wykorzystywany jest jej pełen potencjał.

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO strony www jest raportem tworzonym na podstawie analizy strony internetowej. Pod ocenę brany jest cały zakres czynników, które wpływają na pozycjonowanie strony w Google. Dokładna analiza pozwala znaleźć wszystkie ewentualne błędy i braki na stronie, które można następnie wyeliminować w wyniku optymalizacji. Strony internetowe często zawierają błędy, które obniżają ich wartość i sprawiają, że ich pozycje w Google ulegają spadkowi. Warto więc inwestować w audyt, ponieważ jest on pierwszym krokiem do poprawy wartości strony i zwiększenia skuteczności prowadzonych działań marketingowych.

Jakie elementy podlegają audytowi?

W naszych audytach skupiamy się wokół kwestii, które mogą mieć w krótszym lub dalszym okresie wpływ na pozycję strony. Podczas analizy strony sprawdzamy m.in. następujące czynniki:

  • treści - opisy, teksty oraz artykuły dostępne na stronie sprawdzane są pod kątem unikalności, tj. czy nie duplikują się z innymi witrynami. Pod uwagę bierzemy również objętość, tzn. czy teksty nie są za krótkie i nie wymagają rozbudowania. Badamy również słowa kluczowe, sprawdzając czy są dopasowane tematycznie do tekstów, naturalnie wkomponowane i czy nie następuje efekt przesycenia. 
  • szybkość ładowania strony - czynnik ten jest jednym z najważniejszych branych pod uwagę aspektów przez Google. Sprawdzamy jak szybko dana witryna ładuje się zarówno w wersji desktopowej, a także na urządzeniu mobilnym. 
  • ergonomia strony - badając ten czynnik oceniamy przede wszystkim użyteczność strony dla użytkownika. Sprawdzamy, czy witryna posiada intuicyjną nawigację, czy informacje przedstawione zostały w sposób, który pozwali użytkownikowi szybko się z nimi zapoznać oraz czy strona nie posiada elementów, które powodują zaburzenie jej struktury i przejrzystości
  • niedziałające linki - martwe linki prowadzące do istniejących stron, czy puste bloki informujące o tym, że strona jest aktualnie w budowie potrafią skutecznie obniżyć wartość witryny i zniechęcić użytkownika do przebywania na niej. 
  • profil linków prowadzących do strony www - zamieszczanie linków w sposób niezgodny z wytycznymi Google, a także linkowanie z niezaufanych stron o niskiej jakości może skutkować karą od Google i spadkiem pozycji strony w wyszukiwarce. 

Przeprowadzamy zarówno audyty kompleksowe, które polegają na sprawdzeniu całej witryny pod kątem poprawności, jak również takie, których zadaniem jest sprawdzenie tylko tych elementów, które ustalone zostały z klientem. Wiele zależy od tego jak bardzo rozbudowana jest dana strona www. W przypadku obszernych serwisów wykonanie audytu wymaga poświęcenia dużej ilości czasu, aby sprawdzić czy każda podstrona i zawarte na niej elementy są zgodne z wytycznymi wyszukiwarki.

Jakie korzyści zapewnia profesjonalnie przeprowadzony audyt SEO?

W wyniku audytu otrzymujemy obszerny raport zawierający informacje o wykrytych błędach, które wymagają poprawy. Efektem takiej analizy jest zidentyfikowanie mocnych i słabych stron witryny, które pomogą firmie zaplanować i podjąć właściwą strategię działań. Dbamy o to, aby przygotowana przez nas dokumentacja zawierała przejrzysty dla klienta układ i dokładny opis danego problemu. Raporty zawierają również wytyczne do optymalizacji oraz wskazówki niezbędne do dalszego rozwoju witryny. Wykonany przez nas audyt SEO nie wiąże się z żadnym zobowiązaniem dotyczącym przyszłych prac rozwojowych. Na podstawie otrzymanych wytycznych możemy jednak podjąć z klientem dalszą współpracę i przeprowadzić optymalizację strony.

Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest system CMS?
CMS z ang. Content Management System to system zarządzania treścią. Najprościej rzec ujmując jest to witryna internetowa wyposażona w panel administracyjny dzięki któremu można bezpłatnie i samodzielnie zmieniać treści bez znajomości programowania.
CMS z ang. Content Management System to system zarządzania treścią. Najprościej rzec ujmując jest to witryna internetowa wyposażona w panel administracyjny dzięki któremu można bezpłatnie i samodzielnie zmieniać treści bez znajomości programowania.
02
Audyt SEO
Co to jest audyt SEO? To szczegółowa analiza Twojej strony www pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych.
Co to jest audyt SEO? To szczegółowa analiza Twojej strony www pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych.
03
Facebook
Facebook stanowi jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingowych, a w połączeniu z Facebook ADS są nierozłączną część pracy niejednego specjalisty od social mediów oraz SEM.
Facebook stanowi jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingowych, a w połączeniu z Facebook ADS są nierozłączną część pracy niejednego specjalisty od social mediów oraz SEM.
04
Co to jest strona www?
Strona internetowa jest niezwykle istotnym elementem tożsamości biznesu w sieci. Jest to miejsce, do którego odsyłasz internautów i adres, po którym można Cię znaleźć w wynikach wyszukiwania.
Strona internetowa jest niezwykle istotnym elementem tożsamości biznesu w sieci. Jest to miejsce, do którego odsyłasz internautów i adres, po którym można Cię znaleźć w wynikach wyszukiwania.
05
YouTube
YouTube znalazł swoje stałe miejsce w przestrzeni internetowej. Można na nim znaleźć właściwie wszystko - ulubione piosenki, śmieszne amatorskie filmiki, poradniki, czy pełnometrażowe filmy. Portal ten to jednak nie tylko łatwo dostępna rozrywka, ale też świetne narzędzie do promocji biznesu w sieci.
YouTube znalazł swoje stałe miejsce w przestrzeni internetowej. Można na nim znaleźć właściwie wszystko - ulubione piosenki, śmieszne amatorskie filmiki, poradniki, czy pełnometrażowe filmy. Portal ten to jednak nie tylko łatwo dostępna rozrywka, ale też świetne narzędzie do promocji biznesu w sieci.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Dla firmy Aparo serwis samochodowy Rzeszów przygotowaliśmy ofertę, w której znajduje się skuteczne pozycjonowanie nowej strony www. Dla serwisu pojazdów Aparo Rzeszów działamy również w zakresie marketingu internetowego, dzięki czemu mamy możliwość zwrócenia uwagi...

Linea to firma zajmująca się sprzedażą, wynajmem, jak również serwisowaniem maszyn czyszczących. Dystrybutor urządzeń czyszczących korzysta z usługi profesjonalnego hostingu, pozycjonowania oraz marketingu internetowego. Dla marki Linea rozbudowaliśmy również stronę www, którą dopasowaliśmy do aktualnych potrzeb i preferencji klienta.

Dla ośrodka Cogito, który zajmuje się przeciwdziałaniem oraz leczeniem zaburzeń psychicznych u dzieci, młodzieży i dorosłych zaprojektowaliśmy nowoczesną stronę www, którą zoptymalizowaliśmy pod kątem wyszukiwarki Google. Dysponujemy własną serwerownią, dlatego dla ośrodka Cogito zaproponowaliśmy hosting strony www, który umożliwia intuicyjne...

Sharp jest firmą, która nieustannie dąży do innowacji — opracowuje jedyne w swoim rodzaju produkty i rozwiązania z branży IT, dzięki którym jakość życia ludzi na całym świecie ulegnie poprawie. Sharp oferuje usługi IT, a także nowoczesne rozwiązania do zarządzania komunikacją oraz dokumentami.

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Strona produktowa piwa rzemieślniczego
Browar Janczar
Strony www
strona www okręgowej izby lekarskiej Tarnów
OIL Tarnów
Strony www
Realizacja aplikacji edukacyjnej Miasto Zawodów
Miasto zawodów
Strony www
Realizacja sklepu internetowego Artelito
Artelito
Sklepy online