Zakres działań - strona www. White Sails Solina to ośrodek wypoczynkowy nad Jeziorem Solińskim, w którym można zarezerwować nocleg, skorzystać z oferty SPA, a także spróbować przepysznych dań w dwóch restauracjach z widokiem na przepiękny krajobraz. 1 W White Sails Solina można odpocząć od codzienności i podarować sobie chwilę...
Jak wykorzystujemy marketing szeptany w promocji lekarzy?
Zdrowie jest jedną z najważniejszych wartości, dlatego usługi medyczne od wielu lat należą do najczęściej poszukiwanych w sieci informacji. Portale internetowe poświęcone tematyce zdrowotnej cieszą się ogromną popularnością, a na forach i grupach dyskusyjnych, internauci wymieniają się opiniami na temat poszczególnych lekarzy oraz placówek medycznych. Jak wiadomo, dobra opinia szybko się roznosi, jednak zła jeszcze szybciej. To, co mówią o nas inni, może wpłynąć zarówno na sukces, jak też na porażkę. W zawodzie lekarza opinie są szczególnie istotne, ponieważ to właśnie one wpływają na wybór odpowiedniego specjalisty.
Według amerykańskich agencji marketingowych, które zajmują się badaniem opinii konsumentów, aż połowa społeczeństwa podejmuje decyzje o wyborze usług na podstawie opinii, które znajduje w sieci. W rekomendacjach internautów tkwi ogromny potencjał. Właśnie dlatego tak wielu naszych klientów wdraża marketing szeptany, który pozwala na pozyskiwanie i zarządzanie opiniami.
Marketing szeptany w promocji lekarzy
Marketing szeptany w kontekście usług medycznych nie jest niczym nowym. Jeszcze zanim został spopularyzowany Internet, większość osób przy wyborze specjalisty korzystała z tzw. poczty pantoflowej. Przekazywane przez znajomych i członków rodziny opinie były często decydującym kryterium w tym aspekcie. Obecnie dużym ułatwieniem stał się Internet, w którym można zasięgnąć opinii szerokiego grona pacjentów i łatwiej znaleźć właściwego specjalistę. Tutaj kluczową rolę odgrywają przede wszystkim portale o tematyce zdrowotnej i fora internetowe. Można z ich pomocą dowiedzieć się jakie są doświadczenia innych związanych z wizytą u lekarza w placówce prywatnej lub państwowej. Dobre opinie odnośnie danego lekarza dają także możliwość zwiększenia poczucia bezpieczeństwa, które jest bardzo istotne w przypadku wyboru osoby, w której ręce powierzamy zdrowie. Właśnie dlatego jednym z najpopularniejszych rozwiązań pomagającym w promowaniu świadczeń lekarskich jest marketing szeptany.
Jak pozyskiwać opinie?
Jako wykonawcy jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom rozwiązania, które pomogą w pozyskiwaniu rekomendacji i kreowaniu pozytywnego wizerunku. Aby nasze wdrożenia mogły zadziałać, potrzebne jest jednak wsparcie ze strony klienta. My nie mamy bezpośredniego kontaktu z pacjentami, natomiast lekarz tak. Zachęcamy więc do tego, aby nie obawiać się prosić pacjentów o wystawianie opinii. Nie każda z zadowolonych osób wpadnie na to, aby podzielić się swoją opinią w sieci. Zupełnie inaczej jest natomiast w przypadku niezadowolonych pacjentów. Ci na pewno zadają o to, aby każdy mógł dowiedzieć się o zastrzeżeniach co do wizyty. Zdarza się więc, że pomimo usilnych starań lekarza negatywne opinie pojawiają się w sieci, podczas gdy brakuje tych pozytywnych. Niestety taka sytuacja kreuje niekorzystny wizerunek i zniechęca potencjalnych pacjentów do wizyt. Warto temu zapobiegać, dbając o przewagę dobrych komentarzy nad tymi złymi, które zawsze mogą się pojawić.
Lekarze należą do niezwykle aktywnych osób. Pomagają codziennie wielu pacjentom, doradzają, ratują życie i zdrowie, a także udzielają się w stowarzyszeniach naukowych. To wszystko sprawia, że trudno znaleźć im czas na aktywność w sieci. Wielu lekarzy nie ma możliwości, aby zająć się prowadzeniem profilu w serwisie medycznym, udostępniać informacje o sobie czy brać czynny udział w dyskusjach online. W Agencji Interaktywnej Argonium pomagamy zaprezentować się lekarzom i podmiotom medycznym w sieci oraz dotrzeć do potencjalnych pacjentów.
Marketing szeptany w komunikacji z pacjentem
Stosowanie marketingu szeptanego do promowania jest rozwiązaniem, które pozwala nie tylko poinformować o realizowanych usługach medycznych. To także narzędzie komunikacji, które pozwala na prowadzenie dyskusji i kontakt z pacjentami. Za pozytywne komentarze możemy pacjentowi podziękować, co z pewnością będzie z pewnością dla wielu z nich miłym zaskoczeniem. Z kolei w przypadku gdy pacjent ma zarzuty i nie jest zadowolony z wizyty, skłonność do ugody i przeprosiny ze strony lekarza będą oznaką dla innych pacjentów, że specjalista nie traktuje nikogo z góry. Opinie pacjentów są również okazją do tego, aby wyciągnąć wnioski i ulepszać jakość świadczonych usług.