Jak wykorzystujemy marketing szeptany w promocji lekarzy?
pozycjonowanie

Jak wykorzystujemy marketing szeptany w promocji lekarzy?

Zdrowie jest jedną z najważniejszych wartości, dlatego usługi medyczne od wielu lat należą do najczęściej poszukiwanych w sieci informacji. Portale internetowe poświęcone tematyce zdrowotnej cieszą się ogromną popularnością, a na forach i grupach dyskusyjnych, internauci wymieniają się opiniami na temat poszczególnych lekarzy oraz placówek medycznych. Jak wiadomo, dobra opinia szybko się roznosi, jednak zła jeszcze szybciej. To, co mówią o nas inni, może wpłynąć zarówno na sukces, jak też na porażkę. W zawodzie lekarza opinie są szczególnie istotne, ponieważ to właśnie one wpływają na wybór odpowiedniego specjalisty.

Według amerykańskich agencji marketingowych, które zajmują się badaniem opinii konsumentów, aż połowa społeczeństwa podejmuje decyzje o wyborze usług na podstawie opinii, które znajduje w sieci. W rekomendacjach internautów tkwi ogromny potencjał. Właśnie dlatego tak wielu naszych klientów wdraża marketing szeptany, który pozwala na pozyskiwanie i zarządzanie opiniami.

Marketing szeptany w promocji lekarzy

Marketing szeptany w kontekście usług medycznych nie jest niczym nowym. Jeszcze zanim został spopularyzowany Internet, większość osób przy wyborze specjalisty korzystała z tzw. poczty pantoflowej. Przekazywane przez znajomych i członków rodziny opinie były często decydującym kryterium w tym aspekcie. Obecnie dużym ułatwieniem stał się Internet, w którym można zasięgnąć opinii szerokiego grona pacjentów i łatwiej znaleźć właściwego specjalistę. Tutaj kluczową rolę odgrywają przede wszystkim portale o tematyce zdrowotnej i fora internetowe. Można z ich pomocą dowiedzieć się jakie są doświadczenia innych związanych z wizytą u lekarza w placówce prywatnej lub państwowej. Dobre opinie odnośnie danego lekarza dają także możliwość zwiększenia poczucia bezpieczeństwa, które jest bardzo istotne w przypadku wyboru osoby, w której ręce powierzamy zdrowie. Właśnie dlatego jednym z najpopularniejszych rozwiązań pomagającym w promowaniu świadczeń lekarskich jest marketing szeptany.

Jak pozyskiwać opinie?

Jako wykonawcy jesteśmy w stanie zaoferować naszym klientom rozwiązania, które pomogą w pozyskiwaniu rekomendacji i kreowaniu pozytywnego wizerunku. Aby nasze wdrożenia mogły zadziałać, potrzebne jest jednak wsparcie ze strony klienta. My nie mamy bezpośredniego kontaktu z pacjentami, natomiast lekarz tak. Zachęcamy więc do tego, aby nie obawiać się prosić pacjentów o wystawianie opinii. Nie każda z zadowolonych osób wpadnie na to, aby podzielić się swoją opinią w sieci. Zupełnie inaczej jest natomiast w przypadku niezadowolonych pacjentów. Ci na pewno zadają o to, aby każdy mógł dowiedzieć się o zastrzeżeniach co do wizyty. Zdarza się więc, że pomimo usilnych starań lekarza negatywne opinie pojawiają się w sieci, podczas gdy brakuje tych pozytywnych. Niestety taka sytuacja kreuje niekorzystny wizerunek i zniechęca potencjalnych pacjentów do wizyt. Warto temu zapobiegać, dbając o przewagę dobrych komentarzy nad tymi złymi, które zawsze mogą się pojawić.

Lekarze należą do niezwykle aktywnych osób. Pomagają codziennie wielu pacjentom, doradzają, ratują życie i zdrowie, a także udzielają się w stowarzyszeniach naukowych. To wszystko sprawia, że trudno znaleźć im czas na aktywność w sieci. Wielu lekarzy nie ma możliwości, aby zająć się prowadzeniem profilu w serwisie medycznym, udostępniać informacje o sobie czy brać czynny udział w dyskusjach online. W Agencji Interaktywnej Argonium pomagamy zaprezentować się lekarzom i podmiotom medycznym w sieci oraz dotrzeć do potencjalnych pacjentów.

Marketing szeptany w komunikacji z pacjentem

Stosowanie marketingu szeptanego do promowania jest rozwiązaniem, które pozwala nie tylko poinformować o realizowanych usługach medycznych. To także narzędzie komunikacji, które pozwala na prowadzenie dyskusji i kontakt z pacjentami. Za pozytywne komentarze możemy pacjentowi podziękować, co z pewnością będzie z pewnością dla wielu z nich miłym zaskoczeniem. Z kolei w przypadku gdy pacjent ma zarzuty i nie jest zadowolony z wizyty, skłonność do ugody i przeprosiny ze strony lekarza będą oznaką dla innych pacjentów, że specjalista nie traktuje nikogo z góry. Opinie pacjentów są również okazją do tego, aby wyciągnąć wnioski i ulepszać jakość świadczonych usług.

Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Facebook
Facebook stanowi jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingowych, a w połączeniu z Facebook ADS są nierozłączną część pracy niejednego specjalisty od social mediów oraz SEM.
Facebook stanowi jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingowych, a w połączeniu z Facebook ADS są nierozłączną część pracy niejednego specjalisty od social mediów oraz SEM.
02
Instagram
Instagram miał być siecią społecznościową służącą zabawie, polegającej na udostępnianiu zdjęć pomiędzy użytkownikami. Jednak stał się narzędziem, które pozwala zbliżyć się do znanych marek lub osób. Ten portal społecznościowy daje ogromne możliwości promocji firmy w sieci.
Instagram miał być siecią społecznościową służącą zabawie, polegającej na udostępnianiu zdjęć pomiędzy użytkownikami. Jednak stał się narzędziem, które pozwala zbliżyć się do znanych marek lub osób. Ten portal społecznościowy daje ogromne możliwości promocji firmy w sieci.
04
Linkedin
LinkedIn jest rozwiązaniem, które powstało w odpowiedzi na nagłą zmianę rynku pracy, związaną z tym, że obecnie większość rekrutacji odbywa się online. Dotyczy to zwłaszcza branży IT. Portal ten rozwijał się z czasem, a obecnie stał się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingowych.
LinkedIn jest rozwiązaniem, które powstało w odpowiedzi na nagłą zmianę rynku pracy, związaną z tym, że obecnie większość rekrutacji odbywa się online. Dotyczy to zwłaszcza branży IT. Portal ten rozwijał się z czasem, a obecnie stał się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingowych.
05
Audyt SEO
Co to jest audyt SEO? To szczegółowa analiza Twojej strony www pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych.
Co to jest audyt SEO? To szczegółowa analiza Twojej strony www pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Współpraca z Park Hotel Rzeszów opiera się przede wszystkim na usłudze pozycjonowania strony www, dzięki któremu możliwe jest zwiększenie jej pozycji na liście wyników Google. Dla kompleksu usługowego i wypoczynkowego Park Hotel Rzeszów przygotowaliśmy również kreatywną...

Skutecznie pozycjonujemy stronę www Richd. Anders. Zwiększamy świadomość firmy w Internecie i kreujemy jej pozytywny wizerunek. Zmodernizowaliśmy stronę internetową — jest łatwa w obsłudze, atrakcyjnie się prezentuje i zawiera unikalne treści. Zrealizowaliśmy stronę www, która jest wygodna dla użytkownika. Richd. Anders to producent i dystrybutor elementów drewnianych,...

Zbudowaliśmy profesjonalną stronę www oraz sklep internetowy Artelito. Firma specjalizujące się w produkcji oraz dystrybucji mebli tapicerowanych. Sklep online został dodatkowo zintegrowany z systemem Optima. Integracja pozwoliła na usprawnienie procesu sprzedaży. Dzięki naszym usługom klienci mogą realizować swój...

Maxton Design jest producentem wysokogatunkowych części samochodowego tuningu optycznego, który znany jest miłośnikom motoryzacji na całym świecie. Polska firma zajmuje się profesjonalną produkcją trwałych, nowoczesnych, a zarazem wysoce estetycznych splitterów, spoilerów, dokładek progów, zderzaków oraz innych akcesoriów potrzebnych do...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Realizacja strony internetowej Folwark Center Rzeszów
Folwark Center
Strony www
Realizacja aplikacji edukacyjnej Miasto Zawodów
Miasto zawodów
Strony www
Realizacja strony internetowej dla Maxton Design
Maxton Design
Strony www