Ile kosztuje zrobienie strony www?
serwisy www

Ile kosztuje zrobienie strony www?

Posiadanie strony internetowej jest standardem dla każdego, kto prowadzi własną działalność. Nie musi być to duży i rozbudowana strona www. W wielu przypadkach wystarczy jedynie prosta wizytówka. Po podjęciu decyzji o posiadaniu odpowiedniego miejsca w sieci pojawia się jednak pytanie: ile kosztuje strona internetowa? Postaramy się na nie odpowiedzieć, a także przedstawić wady i zalety tworzenia strony przez różnych wykonawców, tj. agencji oraz freelancerów.

Jakie są stawki za tworzenie stron www?

Stworzenie strony internetowej nie jest niczym trudnym. Wystarczy do tego komputer podłączony do sieci, odrobina chęci i w dobie generatorów każdy z nas może tak naprawdę stworzyć swoją własną stronę. Czymś innym jest jednak zaprojektowanie strony internetowej o dobrej jakości, która będzie pomagać w pozyskiwaniu nowych klientów. Takie działanie wymaga już doświadczenia, wiedzy i odpowiednich (najczęściej płatnych) narzędzi. Dlatego profesjonaliści nie wykonują stron internetowych za 300 czy nawet 1000 zł. Jeśli ktoś oferuje ci taką kwotę, to najprawdopodobniej zbiera dopiero doświadczenie ucząc się na tobie. Efekt może być różny, dlatego musisz ocenić, czy możesz sobie pozwolić na takie ryzyko.

Najważniejsze elementy strony są niewidoczne, szczególnie dla osób, które nie posiadają wiedzy o projektowaniu stron. Jakość kodu, optymalizacja, bezpieczeństwo - to wszystko jest na pierwszy rzut oka niezauważalne, jednak w ogromnym stopniu wpływa na funkcjonowanie strony.

Od czego zależy cena strony internetowej?

Przedział kosztowy stron jest bardzo szeroki, a wpływ na cenę ma bardzo szeroka grupa czynników. Duże znaczenie ma przede wszystkim typ strony. Tutaj wyróżnia się dwa podstawowe rodzaje stron: statyczne i dynamiczne. Statyczne to takie, których nie mamy możliwości edytować. Dynamiczne oparte są natomiast o system CMS, który pozwala administratorowi strony zarządzać treścią bezpośrednio z poziomu wygodnego panelu. Nietrudno domyślić się, która z nich wiąże się z wyższym kosztem na etapie budowy. Strony z systemem CMS są jednak warte inwestycji, w szczególności jeśli planujemy dodawać aktualności lub pisać blog. Statyczne strony stosuje się głównie w przypadku wizytówek lub stron produktowych. Cena strony zależna jest również od wyboru wykonawcy. Możemy zlecić projekt freelancerowi lub profesjonalnej agencji. Które z rozwiązań jest lepsze?

Freelancer czy agencja interaktywna?

Stwierdzenie, że lepszym wykonawcą strony internetowej będzie profesjonalna agencja interaktywna mogłoby zostać odebrane jako stronnicze. Postaramy się więc obiektywnie przedstawić zalety i wady obu rozwiązań. Za wyborem freelancera z pewnością przemawiać może cena - w większości przypadków stworzenie strony będzie kosztować mniej niż w agencji. Niestety bardzo trudno trafić na solidną osobę, która stworzy stronę www w pełni zgodną z wytycznymi Google. W agencji do dyspozycji mamy cały sztab osób, które pracują nad naszą stroną - programistów, grafików i pozycjonerów. Osoby te są zwykle wykształcone w swojej dziedzinie i posiadają wysokorozwinięte umiejętności. To wszystko przekłada się na znacznie wyższą jakość witryny niż w przypadku gdy pracę wykonuje jedna osoba, która najczęściej jest wyspecjalizowana tylko w jednym kierunku, a z pozostałych opanowała jedynie podstawy. Dużą zaletą wynikającą z wyboru agencji jest także odpowiedzialność. W naszym przypadku oferujemy klientom roczne wsparcie, na wypadek, gdyby wraz z czasem pojawiły się problemy ze stroną. Oznacza to, że jeśli coś pójdzie źle, dołożymy wszelkich starań, aby to naprawić. W przypadku wolnych strzelców trudno oczekiwać gwarancji. Może okazać się, że po kilku miesiącach osoba taka zakończy swoją działalność lub przejdzie do agencji, a klient pozostanie z niedziałającą stroną, którą i tak finalnie ktoś będzie musiał naprawić. Projektując strony internetowe, oferujemy także usługi komplementarne, takie jak promocja w sieci czy pozycjonowanie. Dzięki temu klienci mogą kontynuować z nami współpracę.

Co składa się na koszt projektu strony internetowej?

  • Rodzaj strony www (statyczna lub zarządzalna z systemem CMS),
  • Objętość strony (liczba projektowanych podstron, modułów, widoków itp),
  • Wygląd strony (wykorzystanie określonych elementów graficznych, efektów, animacji itp.),
  • Liczba oraz rodzaje oczekiwanych funkcjonalności,
  • Ilość wprowadzonych zmian do projektu,
  • Treści i materiały na stronie,
  • Inne elementy ustalane indywidualnie z klientem.

Koszt budowy strony www zależy jest od całej grupy czynników i udzielenie odpowiedzi na pytanie "Ile kosztuje strona internetowa?" - "Tyle co auto którym chcemy jeździć - mozna kupić auto za 800 zł lub za 300 000 zł"

autor
Autor artykułu
Konrad Sobański
Specjalista od stron www, sklepów online
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Ile kosztuje zrobienie strony www?
4.6/5 na podstawie 94 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest konwersja w sklepie internetowym ?
W kontekście sklepu internetowego konwersja odnosi się do procesu przekształcania odwiedzających stronę internetową sklepu w klientów dokonujących zakupów. Mierzy się ją poprzez wskaźnik konwersji, który określa procentową liczbę odwiedzających, którzy dokonują zamówienia lub podejmują inne pożądane działania, takie jak zapisanie się do newslettera czy dodanie produktu do koszyka.
W kontekście sklepu internetowego konwersja odnosi się do procesu przekształcania odwiedzających stronę internetową sklepu w klientów dokonujących zakupów. Mierzy się ją poprzez wskaźnik konwersji, który określa procentową liczbę odwiedzających, którzy dokonują zamówienia lub podejmują inne pożądane działania, takie jak zapisanie się do newslettera czy dodanie produktu do koszyka.
02
Co to jest logo ?
Logo to graficzny znak, symbol lub znak firmowy, który reprezentuje daną firmę, markę, organizację, produkt lub usługę. Jest to graficzny element identyfikacyjny, który ma za zadanie wizualnie identyfikować i odróżniać daną jednostkę od innych. Logo jest kluczowym elementem identyfikacji wizualnej i pomaga budować rozpoznawalność marki.
Logo to graficzny znak, symbol lub znak firmowy, który reprezentuje daną firmę, markę, organizację, produkt lub usługę. Jest to graficzny element identyfikacyjny, który ma za zadanie wizualnie identyfikować i odróżniać daną jednostkę od innych. Logo jest kluczowym elementem identyfikacji wizualnej i pomaga budować rozpoznawalność marki.
03
Pozycjonowanie sklepu internetowego
Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces optymalizacji strony internetowej sklepu w celu poprawy jej widoczności w wynikach organicznych wyszukiwarek, takich jak Google.
Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces optymalizacji strony internetowej sklepu w celu poprawy jej widoczności w wynikach organicznych wyszukiwarek, takich jak Google.
04
Co to jest identyfikacja wizualna?
dentyfikacja wizualna to znacznie więcej niż logo. To kompleksowa reprezentacja wizualna marki, obejmująca logo, kolorystykę, typografię, oraz inne elementy graficzne.
dentyfikacja wizualna to znacznie więcej niż logo. To kompleksowa reprezentacja wizualna marki, obejmująca logo, kolorystykę, typografię, oraz inne elementy graficzne.
05
Pinterest
Pinterest to platforma mediów społecznościowych, która umożliwia użytkownikom przeglądanie, zapisywanie i udostępnianie treści w formie obrazów i inspiracji. Jest to swoiste wirtualne tablice ogłoszeń, na których użytkownicy mogą gromadzić i organizować grafiki, zdjęcia, projekty, przepisy kulinarne, inspiracje modowe, pomysły na dekoracje wnętrz i wiele więcej.
Pinterest to platforma mediów społecznościowych, która umożliwia użytkownikom przeglądanie, zapisywanie i udostępnianie treści w formie obrazów i inspiracji. Jest to swoiste wirtualne tablice ogłoszeń, na których użytkownicy mogą gromadzić i organizować grafiki, zdjęcia, projekty, przepisy kulinarne, inspiracje modowe, pomysły na dekoracje wnętrz i wiele więcej.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Współpraca z Kancelarią Notarialną Aleksandra Jurczak umożliwiła modernizację strony www, jak również dostosowane do indywidualnych potrzeb kancelarii hostingu witryny internetowej. Kancelaria Notarialna Aleksandra Jurczak specjalizuje się w usługach z zakresu czynności notarialnych.

Zakres działań - strona www. White Sails Solina to ośrodek wypoczynkowy nad Jeziorem Solińskim, w którym można zarezerwować nocleg, skorzystać z oferty SPA, a także spróbować przepysznych dań w dwóch restauracjach z widokiem na przepiękny krajobraz. 1 W White Sails Solina można odpocząć od codzienności i podarować sobie chwilę...

Zakres działań - strona www. Rad-Pol jest dystrybutorem klasycznych mebli włoskiej produkcji, które wykonane są z wysokogatunkowych materiałów i odznaczają się ponadczasowo pięknym wykończeniem. Firma Rad-Pol, która na rynku meblowym działa od 1986 roku zajmuje się również produkcją eleganckich mebli, jak również...

Zakres działań: hosting strony www. Van Pur to jedna z największych spółek piwowarskich w Polsce, która w swojej działalności skupia się na budowaniu i wzmacnianiu wizerunku marek regionalnych browarów oraz produkcji oryginalnych opakowań, czyli etykiet dla piw.

Stworzyliśmy nowoczesną i funkcjonalną stronę internetową dla niepublicznego przedszkola Akademia Małych Odkrywców w Rzeszowie, która doskonale oddaje unikalny charakter tego miejsca. Nasz zespół poświęcił szczególną uwagę każdemu detlowi, aby strona była intuicyjna, estetyczna i idealnie dopasowana do potrzeb zarówno rodziców, jak i dzieci.

Marka ITALMEBLE obecna jest w branży eleganckich mebli, oświetlenia, dodatków i wyposażenia wnętrz od kilkunastu lat. Firma oferuje kolekcje mebli, które łączą tradycję i innowację, piękno i funkcjonalność, a także dbałość o szczegóły i spójność elementów. Produkty Italmeble charakteryzują się oryginalnym charakterem i są wykonane z modnych, szlachetnych...

Aby wzmocnić pozycję firmy Stelmet na rynku, zaprojektowaliśmy dla niej oryginalne materiały reklamowe. Przygotowane grafiki zostały przystosowane do profesjonalnego druku. Zajęliśmy się również rozbudową strony www Stelmet, która została dostosowana do potrzeb klientów. Stelmet specjalizuje się...

DMD to firma, która zajmuje się nie tylko produkcją, ale także sprzedażą najwyższej jakości tuszy oraz tonerów do drukarek pod własną marką, jak również materiałów eksploatacyjnych pochodzących od renomowanych marek, np. Canon czy HP. Podkarpacka firma oprócz sprzedaży materiałów eksploatacyjnych do drukarek zajmuje się...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Sklep internetowy z częściami do elektronarzędzi  Mikron
Mikron
Sklepy online
Realizacja strony www dla lekarza dr Łukasz Paluch
Dr Łukasz Paluch
Strony www
medyczna strona produktowa chemaortho
Chemaortho
Strony www
Realizacja strony www dla firmy usługowej Carpathia
CCG
Strony www
Profesjonalna medyczna strona produktowa dla produktu Aftident
Aftident
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium