Marketing szeptany w promocji gabinetu lekarskiego
pozycjonowanie

Marketing szeptany w promocji gabinetu lekarskiego

Rynek usług lekarskich rozwija się bardzo dynamicznie. Lekarze, którzy nie chcą aby poczekalnia w ich gabinecie świeciła pustkami, muszą stale dbać o pozytywny wizerunek i pozyskiwać nowych pacjentów. Wiele osób poszukuje specjalistów i odpowiedniego gabinetu głównie w Internecie. Jest to także znakomite miejsce, aby zamieścić wizytówkę gabinetu i opublikować zakres świadczonych usług. Największe znaczenie mają jednak pozytywne opinie, wystawiane przez zadowolonych pacjentów. Właśnie dlatego wielu lekarzy i dentystów decyduje się na promowanie swojego gabinetu poprzez marketing szeptany.

Pozyskiwanie nowych pacjentów

Odbiorcami usług świadczonych przez gabinety lekarskie są pacjenci. Promocja powinna w tym przypadku polegać przede wszystkim na wyjściu naprzeciw ich potrzebom i oczekiwaniom. Warto przy tym pamiętać, że artykuły polskich ustaw dość mocno ograniczają możliwości reklamowania praktyk lekarskich. Realizowanie strategii marketingowej wymaga więc odpowiedniego wyczucia. W tej kwestii promowanie usług w Internecie jest oczywistym wyborem, ponieważ gabinet lekarski nie może reklamować się w tradycyjnych mediach czy w przestrzeni publicznej.
Najważniejsze w promocji gabinetu lekarskiego, to bycie we właściwym miejscu, czyli tam, gdzie mogą przebywać pacjenci. Tematyka zdrowotna w sieci cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Internauci codzienne poszukują informacji zarówno o specjalistach, zabiegach, kuracjach czy lekach. Ich wybór jest najczęściej uzależniony od opinii innych osób. Jak pokazują statystyki - rekomendacje pacjentów stanowią decydujące kryterium dla około 80 proc. społeczeństwa. Korzystając z odpowiednich narzędzi, można więc otworzyć drzwi gabinetu dla nowych pacjentów.

Jeszcze przed erą internetu, gabinet lekarski wybierało się najczęściej z polecenia innych. W tej kwestii nie zmieniło się wiele. Duża grupa osób poszukujących specjalistów opiera swój wybór na opiniach innych. Źródłem informacji jest w tym przypadku najczęściej sieć. Internauci przy wyborze gabinetu lekarskiego korzystają z popularnych serwisów branżowych, forów internetowych i grup dyskusyjnych.

Obustronna komunikacja

Tradycyjne media umożliwiają jedynie komunikacje jednostronną. Z kolei Internet otworzył możliwość budowania relacji. Warto skorzystać z tej opcji promując gabinet lekarski. Marketing szeptany jest doskonałym narzędziem do pobudzenia dyskusji i zachęcenia do wypowiedzi. Powszechnie wiadomo jednak, że zadowoleni konsumenci podzielą się dobrym doświadczeniem jedynie z kilkoma osobami, podczas gdy dla tych niezadowolonych punktem honoru stanie się, aby poinformować o tym fakcie wszystkich wokół. Pacjentów trzeba więc zachęcić do tego, aby wyrazili swoją opinię na temat usług świadczonych w gabinecie. Dużą rolę odgrywa tutaj lekarz, który jeszcze podczas wizyty może poprosić pacjenta o to, aby pozostawił opinię i podzielił się swoim doświadczeniem. Możemy również zachęcić do tego poprzez wysłanie wiadomości e-mail. Za każdą opinię pozostawioną przez pacjenta dziękujemy. To miły gest, który pozytywnie zaskoczy zarówno obecnych pacjentów, jak i przyszłych. Innym sposobem na pozyskanie dobrych opinii jest skorzystanie z usług profesjonalnej agencji, w której specjaliści od marketingu szeptanego będą pobudzać na forach internetowych dyskusję na temat gabinetu oraz polecać usługi w komentarzach pod artykułami na serwisach tematycznych. Podobnie jak w przypadku wszystkich innych działań promocyjnych, marketing szeptany dla gabinetu lekarskiego wymaga stałego monitorowania, aby przyjęta strategia mogła być odpowiednio optymalizowana w celu generowania jeszcze lepszych efektów.

Aby gabinet lekarski mógł funkcjonować i prężnie się rozwijać, musi czerpać zyski. Z powodu swojej specyfiki, a także prawnych ograniczeń, potrzebuje jednak szczególnego wsparcia marketingowego. Działania promocyjne w tym zakresie powinny być przede wszystkim ukierunkowane na pacjenta, aby dostarczać mu rzetelnych informacji.

Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Ile kosztuje pozycjonowanie?
Koszt pozycjonowania strony www lub sklepu internetowego zależy od ilości pracy jaką należy włożyć w dany projekt.
Koszt pozycjonowania strony www lub sklepu internetowego zależy od ilości pracy jaką należy włożyć w dany projekt.
02
Co to jest system CMS?
CMS z ang. Content Management System to system zarządzania treścią. Najprościej rzec ujmując jest to witryna internetowa wyposażona w panel administracyjny dzięki któremu można bezpłatnie i samodzielnie zmieniać treści bez znajomości programowania.
CMS z ang. Content Management System to system zarządzania treścią. Najprościej rzec ujmując jest to witryna internetowa wyposażona w panel administracyjny dzięki któremu można bezpłatnie i samodzielnie zmieniać treści bez znajomości programowania.
03
Co to jest agencja interaktywna?
Z usług agencji interaktywnych korzysta coraz więcej firm. Nic dziwnego - od kiedy korzystanie z Internetu przybrało wymiar globalny to właśnie w nim zaczęła toczyć się większa część naszego życia.
Z usług agencji interaktywnych korzysta coraz więcej firm. Nic dziwnego - od kiedy korzystanie z Internetu przybrało wymiar globalny to właśnie w nim zaczęła toczyć się większa część naszego życia.
04
Co to jest WCAG?
Internet jest kopalnią wszystkiego. Sklepy, banki, instytucje kultury i państwowe, rozrywka czy nauka - wszystkie te miejsca są dostępne dla nas zarówno w życiu realnym, jak i w Internecie. Nie wyobrażamy sobie już życia bez sieci internetowej.
Internet jest kopalnią wszystkiego. Sklepy, banki, instytucje kultury i państwowe, rozrywka czy nauka - wszystkie te miejsca są dostępne dla nas zarówno w życiu realnym, jak i w Internecie. Nie wyobrażamy sobie już życia bez sieci internetowej.
05
Co to jest Umowa SLA?
Co to jest Umowa SLA i do czego służy ? Dlaczego warto mieć podpisaną umowę SLA ?
Co to jest Umowa SLA i do czego służy ? Dlaczego warto mieć podpisaną umowę SLA ?
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Patkar specjalizuje się w produkcji różnorodnych wyrobów wykonywanych z drewna i wikliny. Produkuje między innymi karmniki i budki lęgowe dla ptaków, skrzynie z drewna do sadzenia roślin, wiklinowe oraz drewniane płoty ogrodowe. Patkar również tworzy nieskazitelne i w pełni naturalne wyroby, tj. domki i karmniki dla zwierząt, kosze transportowe, klatki i...

Dla firmy Movitech zmodernizowaliśmy stronę www oraz świadczymy usługę kolokacji serwerów. Firmie Movitech zaproponowaliśmy również usługę pomocy technicznej oraz hosting strony www, który odpowiada indywidualnym potrzebom firmy. Movitech to firma,...

Aby wzmocnić pozycję firmy Stelmet na rynku, zaprojektowaliśmy dla niej oryginalne materiały reklamowe. Przygotowane grafiki zostały przystosowane do profesjonalnego druku. Zajęliśmy się również rozbudową strony www Stelmet, która została dostosowana do potrzeb klientów. Stelmet specjalizuje się...

Maxton Design jest producentem wysokogatunkowych części samochodowego tuningu optycznego, który znany jest miłośnikom motoryzacji na całym świecie. Polska firma zajmuje się profesjonalną produkcją trwałych, nowoczesnych, a zarazem wysoce estetycznych splitterów, spoilerów, dokładek progów, zderzaków oraz innych akcesoriów potrzebnych do...

Poznaj nasze Realizacje
Realizacja sklepu internetowego z meblami - Italia Style
Italia style
Sklepy online
Realizacja strony internetowej Folwark Center Rzeszów
Folwark Center
Strony www
Realizacja strony www dla kliniki onkologicznej Onkomedica
Onkomedica
Strony www
Realizacja aplikacji edukacyjnej Miasto Zawodów
Miasto zawodów
Strony www
Strona www dla producenta okien
Hensfort
Strony www