Marketing szeptany w promocji gabinetu lekarskiego
pozycjonowanie

Marketing szeptany w promocji gabinetu lekarskiego

Rynek usług lekarskich rozwija się bardzo dynamicznie. Lekarze, którzy nie chcą aby poczekalnia w ich gabinecie świeciła pustkami, muszą stale dbać o pozytywny wizerunek i pozyskiwać nowych pacjentów. Wiele osób poszukuje specjalistów i odpowiedniego gabinetu głównie w Internecie. Jest to także znakomite miejsce, aby zamieścić wizytówkę gabinetu i opublikować zakres świadczonych usług. Największe znaczenie mają jednak pozytywne opinie, wystawiane przez zadowolonych pacjentów. Właśnie dlatego wielu lekarzy i dentystów decyduje się na promowanie swojego gabinetu poprzez marketing szeptany.

Pozyskiwanie nowych pacjentów

Odbiorcami usług świadczonych przez gabinety lekarskie są pacjenci. Promocja powinna w tym przypadku polegać przede wszystkim na wyjściu naprzeciw ich potrzebom i oczekiwaniom. Warto przy tym pamiętać, że artykuły polskich ustaw dość mocno ograniczają możliwości reklamowania praktyk lekarskich. Realizowanie strategii marketingowej wymaga więc odpowiedniego wyczucia. W tej kwestii promowanie usług w Internecie jest oczywistym wyborem, ponieważ gabinet lekarski nie może reklamować się w tradycyjnych mediach czy w przestrzeni publicznej.
Najważniejsze w promocji gabinetu lekarskiego, to bycie we właściwym miejscu, czyli tam, gdzie mogą przebywać pacjenci. Tematyka zdrowotna w sieci cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Internauci codzienne poszukują informacji zarówno o specjalistach, zabiegach, kuracjach czy lekach. Ich wybór jest najczęściej uzależniony od opinii innych osób. Jak pokazują statystyki - rekomendacje pacjentów stanowią decydujące kryterium dla około 80 proc. społeczeństwa. Korzystając z odpowiednich narzędzi, można więc otworzyć drzwi gabinetu dla nowych pacjentów.

Jeszcze przed erą internetu, gabinet lekarski wybierało się najczęściej z polecenia innych. W tej kwestii nie zmieniło się wiele. Duża grupa osób poszukujących specjalistów opiera swój wybór na opiniach innych. Źródłem informacji jest w tym przypadku najczęściej sieć. Internauci przy wyborze gabinetu lekarskiego korzystają z popularnych serwisów branżowych, forów internetowych i grup dyskusyjnych.

Obustronna komunikacja

Tradycyjne media umożliwiają jedynie komunikacje jednostronną. Z kolei Internet otworzył możliwość budowania relacji. Warto skorzystać z tej opcji promując gabinet lekarski. Marketing szeptany jest doskonałym narzędziem do pobudzenia dyskusji i zachęcenia do wypowiedzi. Powszechnie wiadomo jednak, że zadowoleni konsumenci podzielą się dobrym doświadczeniem jedynie z kilkoma osobami, podczas gdy dla tych niezadowolonych punktem honoru stanie się, aby poinformować o tym fakcie wszystkich wokół. Pacjentów trzeba więc zachęcić do tego, aby wyrazili swoją opinię na temat usług świadczonych w gabinecie. Dużą rolę odgrywa tutaj lekarz, który jeszcze podczas wizyty może poprosić pacjenta o to, aby pozostawił opinię i podzielił się swoim doświadczeniem. Możemy również zachęcić do tego poprzez wysłanie wiadomości e-mail. Za każdą opinię pozostawioną przez pacjenta dziękujemy. To miły gest, który pozytywnie zaskoczy zarówno obecnych pacjentów, jak i przyszłych. Innym sposobem na pozyskanie dobrych opinii jest skorzystanie z usług profesjonalnej agencji, w której specjaliści od marketingu szeptanego będą pobudzać na forach internetowych dyskusję na temat gabinetu oraz polecać usługi w komentarzach pod artykułami na serwisach tematycznych. Podobnie jak w przypadku wszystkich innych działań promocyjnych, marketing szeptany dla gabinetu lekarskiego wymaga stałego monitorowania, aby przyjęta strategia mogła być odpowiednio optymalizowana w celu generowania jeszcze lepszych efektów.

Aby gabinet lekarski mógł funkcjonować i prężnie się rozwijać, musi czerpać zyski. Z powodu swojej specyfiki, a także prawnych ograniczeń, potrzebuje jednak szczególnego wsparcia marketingowego. Działania promocyjne w tym zakresie powinny być przede wszystkim ukierunkowane na pacjenta, aby dostarczać mu rzetelnych informacji.

autor
Autor artykułu
Mateusz Wiktor
Specjalista od pozycjonowania stron www, sklepów internetowych
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Marketing szeptany w promocji gabinetu lekarskiego
5/5 na podstawie 110 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest rebranding?
Rebranding marki to proces zmiany wizerunku, nazwy, logo, strategii marketingowej lub innych elementów związanych z identyfikacją marki w celu odświeżenia, ulepszenia lub dostosowania jej do zmieniających się potrzeb i oczekiwań klientów, rynku lub celów firmy. Jest to strategiczne podejście, które ma na celu zwiększenie atrakcyjności marki, poprawę percepcji klientów, zwiększenie konkurencyjności i przyspieszenie wzrostu.
Rebranding marki to proces zmiany wizerunku, nazwy, logo, strategii marketingowej lub innych elementów związanych z identyfikacją marki w celu odświeżenia, ulepszenia lub dostosowania jej do zmieniających się potrzeb i oczekiwań klientów, rynku lub celów firmy. Jest to strategiczne podejście, które ma na celu zwiększenie atrakcyjności marki, poprawę percepcji klientów, zwiększenie konkurencyjności i przyspieszenie wzrostu.
02
Co to jest sklep internetowy ?
Sklep internetowy, znany również jako sklep online lub e-sklep, to platforma internetowa, na której przedsiębiorstwo sprzedaje swoje produkty lub usługi bezpośrednio klientom za pośrednictwem Internetu.
Sklep internetowy, znany również jako sklep online lub e-sklep, to platforma internetowa, na której przedsiębiorstwo sprzedaje swoje produkty lub usługi bezpośrednio klientom za pośrednictwem Internetu.
03
Co to jest DTP?
DTP (Desktop Publishing) to skrót od angielskiego terminu "Desktop Publishing," który można przetłumaczyć na polski jako "składanie materiałów wydawniczych na komputerze." DTP jest procesem tworzenia, projektowania i przygotowywania różnych materiałów wydawniczych, takich jak broszury, ulotki, czasopisma, gazety, plakaty, katalogi, książki, banery reklamowe i wiele innych, przy użyciu specjalistycznego oprogramowania komputerowego.
DTP (Desktop Publishing) to skrót od angielskiego terminu
04
Co to jest FAQ?
FAQ, czyli Frequently Asked Questions, to zestaw najczęściej zadawanych pytań wraz z odpowiedziami, które mają na celu wyjaśnienie wątpliwości i często pojawiających się kwestii dotyczących konkretnego tematu, produktu, czy usługi. Jest to praktyczne narzędzie używane na stronach internetowych, w instrukcjach obsługi czy portalach informacyjnych, które ułatwia użytkownikom szybkie znalezienie potrzebnych informacji, a firmom pozwala na efektywniejsze zarządzanie zapytaniami klientów oraz redukcję obciążenia dla działów obsługi.
FAQ, czyli Frequently Asked Questions, to zestaw najczęściej zadawanych pytań wraz z odpowiedziami, które mają na celu wyjaśnienie wątpliwości i często pojawiających się kwestii dotyczących konkretnego tematu, produktu, czy usługi. Jest to praktyczne narzędzie używane na stronach internetowych, w instrukcjach obsługi czy portalach informacyjnych, które ułatwia użytkownikom szybkie znalezienie potrzebnych informacji, a firmom pozwala na efektywniejsze zarządzanie zapytaniami klientów oraz redukcję obciążenia dla działów obsługi.
05
Słownik terminów w Google Ads
Co oznaczają skróty Google Ads? , jak np. "Nasze CPC jest niższe niż u konkurencji" czy "Zauważyliśmy znaczny wzrost w CTR". Oto wyjaśnienie tych terminów:
Co oznaczają skróty Google Ads? , jak np.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zakres działań - strona www. White Sails Solina to ośrodek wypoczynkowy nad Jeziorem Solińskim, w którym można zarezerwować nocleg, skorzystać z oferty SPA, a także spróbować przepysznych dań w dwóch restauracjach z widokiem na przepiękny krajobraz. 1 W White Sails Solina można odpocząć od codzienności i podarować sobie chwilę...

Zakres działań: hosting strony www. Tworzywa Sztuczne PZL Mielec to firma specjalizująca się w produkcji części oraz zespołów kompozytowych dla kolejnictwa i motoryzacji, lotnictwa, a także innych wyrobów specjalnych.

Zakres działań: hosting strony www. Chema-Elektromet to firma farmaceutyczna, która od ponad 60 lat produkuje produkty lecznicze oraz wyroby medyczne, które są przeznaczone przede wszystkim dla dermatologów i stomatologów. W swojej pracy Chema-Elektromet wykorzystuje nowoczesne rozwiązania technologiczne, dzięki którym ciągle...

Zakres działań - hosting, administracja strony www. Z grupą Cellfast współpracujemy od  ponad 6 lat nad utrzymaniem stabilnego i szybkiego hostingu dla serwisu www oraz utrzymanie/ aktualziację strony www.

Patkar specjalizuje się w produkcji różnorodnych wyrobów wykonywanych z drewna i wikliny. Produkuje między innymi karmniki i budki lęgowe dla ptaków, skrzynie z drewna do sadzenia roślin, wiklinowe oraz drewniane płoty ogrodowe. Patkar również tworzy nieskazitelne i w pełni naturalne wyroby, tj. domki i karmniki dla zwierząt, kosze transportowe, klatki i...

Linea to firma zajmująca się sprzedażą, wynajmem, jak również serwisowaniem maszyn czyszczących. Dystrybutor urządzeń czyszczących korzysta z usługi profesjonalnego hostingu, pozycjonowania oraz marketingu internetowego. Dla marki Linea rozbudowaliśmy również stronę www, którą dopasowaliśmy do aktualnych potrzeb i preferencji klienta.

Skutecznie pozycjonujemy stronę www Richd. Anders. Zwiększamy świadomość firmy w Internecie i kreujemy jej pozytywny wizerunek. Zmodernizowaliśmy stronę internetową — jest łatwa w obsłudze, atrakcyjnie się prezentuje i zawiera unikalne treści. Zrealizowaliśmy stronę www, która jest wygodna dla użytkownika. Richd. Anders to producent i dystrybutor elementów drewnianych,...

Aby wzmocnić pozycję firmy Stelmet na rynku, zaprojektowaliśmy dla niej oryginalne materiały reklamowe. Przygotowane grafiki zostały przystosowane do profesjonalnego druku. Zajęliśmy się również rozbudową strony www Stelmet, która została dostosowana do potrzeb klientów. Stelmet specjalizuje się...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Sklep internetowy z częściami do elektronarzędzi  Mikron
Mikron
Sklepy online
Lwowski Baciar
Strony www
Realizacja sklepu internetowego offstore
Offstore
Sklepy online
Realizacja strony www dla firmy usługowej Carpathia
CCG
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium