Marketing szeptany w promocji gabinetu lekarskiego
pozycjonowanie

Marketing szeptany w promocji gabinetu lekarskiego

Rynek usług lekarskich rozwija się bardzo dynamicznie. Lekarze, którzy nie chcą aby poczekalnia w ich gabinecie świeciła pustkami, muszą stale dbać o pozytywny wizerunek i pozyskiwać nowych pacjentów. Wiele osób poszukuje specjalistów i odpowiedniego gabinetu głównie w Internecie. Jest to także znakomite miejsce, aby zamieścić wizytówkę gabinetu i opublikować zakres świadczonych usług. Największe znaczenie mają jednak pozytywne opinie, wystawiane przez zadowolonych pacjentów. Właśnie dlatego wielu lekarzy i dentystów decyduje się na promowanie swojego gabinetu poprzez marketing szeptany.

Pozyskiwanie nowych pacjentów

Odbiorcami usług świadczonych przez gabinety lekarskie są pacjenci. Promocja powinna w tym przypadku polegać przede wszystkim na wyjściu naprzeciw ich potrzebom i oczekiwaniom. Warto przy tym pamiętać, że artykuły polskich ustaw dość mocno ograniczają możliwości reklamowania praktyk lekarskich. Realizowanie strategii marketingowej wymaga więc odpowiedniego wyczucia. W tej kwestii promowanie usług w Internecie jest oczywistym wyborem, ponieważ gabinet lekarski nie może reklamować się w tradycyjnych mediach czy w przestrzeni publicznej.
Najważniejsze w promocji gabinetu lekarskiego, to bycie we właściwym miejscu, czyli tam, gdzie mogą przebywać pacjenci. Tematyka zdrowotna w sieci cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Internauci codzienne poszukują informacji zarówno o specjalistach, zabiegach, kuracjach czy lekach. Ich wybór jest najczęściej uzależniony od opinii innych osób. Jak pokazują statystyki - rekomendacje pacjentów stanowią decydujące kryterium dla około 80 proc. społeczeństwa. Korzystając z odpowiednich narzędzi, można więc otworzyć drzwi gabinetu dla nowych pacjentów.

Jeszcze przed erą internetu, gabinet lekarski wybierało się najczęściej z polecenia innych. W tej kwestii nie zmieniło się wiele. Duża grupa osób poszukujących specjalistów opiera swój wybór na opiniach innych. Źródłem informacji jest w tym przypadku najczęściej sieć. Internauci przy wyborze gabinetu lekarskiego korzystają z popularnych serwisów branżowych, forów internetowych i grup dyskusyjnych.

Obustronna komunikacja

Tradycyjne media umożliwiają jedynie komunikacje jednostronną. Z kolei Internet otworzył możliwość budowania relacji. Warto skorzystać z tej opcji promując gabinet lekarski. Marketing szeptany jest doskonałym narzędziem do pobudzenia dyskusji i zachęcenia do wypowiedzi. Powszechnie wiadomo jednak, że zadowoleni konsumenci podzielą się dobrym doświadczeniem jedynie z kilkoma osobami, podczas gdy dla tych niezadowolonych punktem honoru stanie się, aby poinformować o tym fakcie wszystkich wokół. Pacjentów trzeba więc zachęcić do tego, aby wyrazili swoją opinię na temat usług świadczonych w gabinecie. Dużą rolę odgrywa tutaj lekarz, który jeszcze podczas wizyty może poprosić pacjenta o to, aby pozostawił opinię i podzielił się swoim doświadczeniem. Możemy również zachęcić do tego poprzez wysłanie wiadomości e-mail. Za każdą opinię pozostawioną przez pacjenta dziękujemy. To miły gest, który pozytywnie zaskoczy zarówno obecnych pacjentów, jak i przyszłych. Innym sposobem na pozyskanie dobrych opinii jest skorzystanie z usług profesjonalnej agencji, w której specjaliści od marketingu szeptanego będą pobudzać na forach internetowych dyskusję na temat gabinetu oraz polecać usługi w komentarzach pod artykułami na serwisach tematycznych. Podobnie jak w przypadku wszystkich innych działań promocyjnych, marketing szeptany dla gabinetu lekarskiego wymaga stałego monitorowania, aby przyjęta strategia mogła być odpowiednio optymalizowana w celu generowania jeszcze lepszych efektów.

Aby gabinet lekarski mógł funkcjonować i prężnie się rozwijać, musi czerpać zyski. Z powodu swojej specyfiki, a także prawnych ograniczeń, potrzebuje jednak szczególnego wsparcia marketingowego. Działania promocyjne w tym zakresie powinny być przede wszystkim ukierunkowane na pacjenta, aby dostarczać mu rzetelnych informacji.

autor
Autor artykułu
Mateusz Wiktor
Specjalista od pozycjonowania stron www, sklepów internetowych
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Marketing szeptany w promocji gabinetu lekarskiego
5/5 na podstawie 110 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest logo?
W tym artykule przybliżymy definicję logo, jego znaczenie w budowaniu marki oraz kluczowe elementy, które należy wziąć pod uwagę podczas projektowania.
W tym artykule przybliżymy definicję logo, jego znaczenie w budowaniu marki oraz kluczowe elementy, które należy wziąć pod uwagę podczas projektowania.
02
Co to jest WCAG?
Internet jest kopalnią wszystkiego. Sklepy, banki, instytucje kultury i państwowe, rozrywka czy nauka - wszystkie te miejsca są dostępne dla nas zarówno w życiu realnym, jak i w Internecie. Nie wyobrażamy sobie już życia bez sieci internetowej.
Internet jest kopalnią wszystkiego. Sklepy, banki, instytucje kultury i państwowe, rozrywka czy nauka - wszystkie te miejsca są dostępne dla nas zarówno w życiu realnym, jak i w Internecie. Nie wyobrażamy sobie już życia bez sieci internetowej.
03
Instagram
Instagram miał być siecią społecznościową służącą zabawie, polegającej na udostępnianiu zdjęć pomiędzy użytkownikami. Jednak stał się narzędziem, które pozwala zbliżyć się do znanych marek lub osób. Ten portal społecznościowy daje ogromne możliwości promocji firmy w sieci.
Instagram miał być siecią społecznościową służącą zabawie, polegającej na udostępnianiu zdjęć pomiędzy użytkownikami. Jednak stał się narzędziem, które pozwala zbliżyć się do znanych marek lub osób. Ten portal społecznościowy daje ogromne możliwości promocji firmy w sieci.
04
co to jest link noopener
Link "noopener" to atrybut HTML, który jest używany w znacznikach hiperłączy , aby zapobiec zagrożeniu bezpieczeństwa zwanej "atakami okna docelowego" (ang. "target attacks").
Link
05
Pozycjonowanie sklepu internetowego
Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces optymalizacji strony internetowej sklepu w celu poprawy jej widoczności w wynikach organicznych wyszukiwarek, takich jak Google.
Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces optymalizacji strony internetowej sklepu w celu poprawy jej widoczności w wynikach organicznych wyszukiwarek, takich jak Google.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zakres działań - strona www. White Sails Solina to ośrodek wypoczynkowy nad Jeziorem Solińskim, w którym można zarezerwować nocleg, skorzystać z oferty SPA, a także spróbować przepysznych dań w dwóch restauracjach z widokiem na przepiękny krajobraz. 1 W White Sails Solina można odpocząć od codzienności i podarować sobie chwilę...

Zakres działań - strona www. Rad-Pol jest dystrybutorem klasycznych mebli włoskiej produkcji, które wykonane są z wysokogatunkowych materiałów i odznaczają się ponadczasowo pięknym wykończeniem. Firma Rad-Pol, która na rynku meblowym działa od 1986 roku zajmuje się również produkcją eleganckich mebli, jak również...

Zakres działań - marketing internetowy. Italia Style to sklep internetowy, w którego ofercie dostępne są luksusowe meble włoskie do salonu, jadalni, sypialni, a także pokoju dziecięcego czy nawet biura. W bogatym asortymencie marki można znaleźć wysokiej jakości meble wykończone w niepowtarzalnym stylu, dzięki którym bez większego problemu urządzisz...

Zakres działań - strona internetowa. Meble.pl to nowoczesny sklep internetowy, którego asortyment składa się ze stylowych, praktycznych, a zarazem wysokojakościowych mebli oraz wyposażenia wnętrz. W bogatej ofercie sklepu internetowego dostępne są meble, dzięki którym zaaranżujesz swoje wymarzone wnętrze. Wychodząc naprzeciw potrzebom swoich...

Firma Mostostal Warszawa S.A. od ponad siedemdziesięciu ośmiu lat funkcjonuje na rynku polskim. Od początku swej działalności prowadziła zrównoważony rozwój i podejmowała się realizacji różnego rodzaju projektów. Wykonywane przez firmę Mostostal Warszawa obiekty obejmują praktycznie każdy sektor budowlany: ogólny, drogowy, przemysłowy,...

Współpraca z Park Hotel Rzeszów opiera się przede wszystkim na usłudze pozycjonowania strony www, dzięki któremu możliwe jest zwiększenie jej pozycji na liście wyników Google. Dla kompleksu usługowego i wypoczynkowego Park Hotel Rzeszów przygotowaliśmy również kreatywną...

Dla marki Resmar przygotowaliśmy ofertę, w której znajduje się skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego. Co więcej, działamy w zakresie marketingu internetowego — sprawnie i szybko tworzymy treści SEO oraz opisy produktów, które zwrócą uwagę potencjalnych klientów. Dzięki oferowanym przez nas działaniom...

Aby wzmocnić pozycję firmy Stelmet na rynku, zaprojektowaliśmy dla niej oryginalne materiały reklamowe. Przygotowane grafiki zostały przystosowane do profesjonalnego druku. Zajęliśmy się również rozbudową strony www Stelmet, która została dostosowana do potrzeb klientów. Stelmet specjalizuje się...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
strona www okręgowej izby lekarskiej Tarnów
OIL Tarnów
Strony www
Realizacja strony www dla lekarza dr Łukasz Paluch
Dr Łukasz Paluch
Strony www
Boost Genius
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium