Pozycjonowanie lokalne, zwane także regionalnym, jest metodą promocji, którą stosuje się w celu zdobycia możliwie najwyższej pozycji dla strony internetowej, na wszelkie zapytania odnoszące się do konkretnej lokalizacji. Wystarczy, że w zapytaniu umieszczona zostanie nazwa miasta, dzielnicy lub ulicy. Wyszukiwarka Google jest w stanie określić nasze dokładne położenie, przez co w odpowiedzi na frazę ukażą się wyniki uwzględniające naszą lokalizację. Narzędzie to zalecane jest zwłaszcza małym i nowym przedsiębiorstwom. Dzięki temu lokalne firmy mają szansę osiągnąć sukces w sieci, stać się konkurencyjnymi, a także zdobędą wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google.
Warto wiedzieć, że aby pozycjonowanie lokalne przyniosło oczekiwane rezultaty, trzeba zadbać o wizytówkę Google Moja Firma. Pozwala ona na umieszczenie danych firmy na mapie Google. To bardzo popularne narzędzie i korzysta z niego wielu użytkowników, którzy chcą w konkretnej lokalizacji znaleźć poszukiwane produkty lub usługi. Ponadto, dzięki wizytówce potencjalny klient może sprawdzić, jak daleko ma do Twojej firmy. Google Maps daje możliwość odnalezienia pobliskich restauracji, banków, barów, aptek czy instytucji publicznych. Małe przedsiębiorstwa mogą w ten sposób pozyskać klientów w postaci osób przyjezdnych czy turystów.