Współpraca z Kancelarią Notarialną Aleksandra Jurczak umożliwiła modernizację strony www, jak również dostosowane do indywidualnych potrzeb kancelarii hostingu witryny internetowej. Kancelaria Notarialna Aleksandra Jurczak specjalizuje się w usługach z zakresu czynności notarialnych.
5 najważniejszych cech dobrego tekstu na stronę www
O tym jak ważne są treści na stronie internetowej nie musimy nikogo uświadamiać. Internet charakteryzuje się jednak ogromną dynamiką działań, dlatego należy zadbać o to, aby przygotowane teksty posiadały odpowiednią formę. Użytkownicy odwiedzający strony internetowe poświęcają bardzo małą ilość czasu na przeglądanie i zagłębianie się w treści. Chcąc skupić ich uwagę musimy zadbać o to, aby teksty były przystępne i dopasowane do czytelników.
10 sekund - tyle czasu średnio poświęca użytkownik na jedną stronę internetową. To właśnie od treści zależy, czy pozostanie na dłużej, dlatego warto poznać jakie cechy wpływają na to, czy dany tekst jest skuteczny.
1. Czytelny przekaz
Użytkownicy odwiedzający strony internetowe oczekują konkretnych informacji. Musimy więc podać je im już na samym początku, bez owijania w bawełnę. Tworzenie zawiłych, poetyckich wprowadzeń zostawmy osobom, które zajmują się literaturą. Teksty na stronie muszą mieć charakter informacyjny, a sam przekaz powinien być zrozumiały i czytelny. To, co najważniejsze przekazujemy już na samym początku, a dopiero w następnych akapitach zajmujemy się szczegółowym wyjaśnieniem.
2. Jasne i merytoryczne informacje
Tworząc treści musimy postawić się w pozycji czytelnika. Stosując dużą ilość skomplikowanych słów i tworząc długie, złożone zdania sprawiamy, że tekst staje się trudniejszy w odbiorze. Dobierając słowa, starajmy się więc wziąć pod uwagę, kim jest nasza grupa docelowa. Jeśli chcemy tworzyć treści, które będą zrozumiałe dla laików, wystrzegajmy się stosowania zwrotów, które wymagają zaawansowanej wiedzy w danej dziedzinie.
3. Unikalność i wartość
Unikalność tekstu jest jednym z najważniejszych aspektów, według których Google ocenia strony i przyporządkowuje im określone pozycje. Algorytm sprawdza podobieństwo tekstu z innymi i jeśli zakwalifikuje go jako duplikat, to taka strona zostaje umieszczona na niższych pozycjach Taki proces wynika przede wszystkim z ogromnej ilości stron internetowych i treści dostępnych w sieci. Wyszukiwarka w ten sposób dokonuje selekcji, ułatwiając użytkownikom dotarcie do tych stron, które mają największą przydatność. Musimy mieć również na uwadze, że dla Google istotna jest nie tylko sama unikalność tekstu, ale również wartość jaką oferuje czytelnikowi. Jak napisać unikalny i wartościowy tekst? Wbrew pozorom wzorowanie się na innych treściach nie jest wcale złe, a w niektórych przypadkach konieczne do tego, aby stworzyć tekst który nie zawiera błędów merytorycznych i nieprawdziwych informacji. Należy jednak pamiętać, aby nie inspirować się treściami zbyt mocno.
4. Poprawność stylistyczna
Ten punkt może wydać się oczywisty, a tymczasem wciąż nie brakuje stron, na których treści są niezrozumiałe i sprawiają, że ich odbiór jest dla czytelnika męczący. Najczęstszym problem jest obecność zbyt dużej ilości słów kluczowych w stosunku do objętości tekstu, przez co staje się on nienaturalny. Umiejętność zachowania poprawności stylistycznej i odpowiedniego wkomponowania fraz kluczowych w tekst nie jest wcale takie proste i wymaga umiejętności oraz profesjonalizmu.
5. Przejrzysty układ
Użytkownicy, którzy wchodzą na stronę rzadko czytają teksty. Najczęściej jedynie skanują je wzrokiem, aby wyłapać informacje, których poszukują. Warto ułatwić im to zadanie i zadbać o to, aby układ tekstu był przejrzysty oraz czytelny. Pomoże w tym odpowiednie sformatowanie tekstu i zastosowanie nagłówków, śródtytułów, wypunktowań, pogrubień. Jeśli mamy do przekazania obszerniejszą treść, bardzo istotny jest podział na akapity, które zapewniają przejrzystą strukturę. Ważne są również grafiki i zdjęcia. Wzbogacenie o nie tekstu sprawi, że będzie on bardziej atrakcyjny dla czytelnika.
Za pomocą tekstów na stronie www możesz przekazać odbiorcy to, co podczas bezpośredniego kontaktu. Taki komunikat stanowi jednak większe wyzwanie, ponieważ musisz zawalczyć o uwagę użytkownika. Warto podjąć ten wysiłek, ponieważ dzięki skutecznym tekstom możesz osiągnąć wiele korzyści.