Archetyp marki - Bohater
marketing internetowy

Archetyp marki - Bohater

Chcesz wyróżnić swoją markę na rynku, a jednocześnie zaklasyfikować ją jako określony typ osobowości, z którym będą mogli utożsamiać się członkowie Twojej grupy docelowej? Koniecznie odnajdź dla swojej marki archetyp! Agencja interaktywna Argonium wykorzystuje archetyp przy budowie brandingu - w końcu darzymy sympatią to, z czym całkowicie się identyfikujemy i zgadzamy. Kształtowanie wizerunku marki przy wykorzystaniu archetypu stanowi skuteczną strategię marketingową, która przedkłada się na efekty sprzedażowe wielu biznesów. Nie jest wcale powiedziane, że archetypy marek są zarezerwowane jedynie dla światowych gigantów. Pomagają one bowiem w zrozumieniu misji i wartości firm oraz ukierunkowaniu ich kampanii reklamowej.

Podział archetypów marek

Aby odnieść sukces na rynku, należy zrozumieć swojego odbiorcę i nadać podobną tożsamość swojej marce. Za określonymi cechami charakteru, pragnieniami, obawami, skojarzeniami i motywacjami stoją archetypy wywodzące się z koncepcji wymyślonej przez Carla Gustava Junga, a spopularyzowane we współczesnym marketingu przez Margaret Mark i Carol S. Pearson. Wyróżniły one 12 archetypów marek, przypisując im określone motywacje:

  • stabilność: Twórca, Władca, Opiekun;
  • niezależność: Mędrzec, Odkrywca, Niewinny/Uczciwy;
  • władza: Bohater, Buntownik, Czarodziej/Magik;
  • przynależność: Kochanek, Towarzysz, Błazen.

 

Określenie archetypu marki stanowi dobrze przemyślaną decyzję związaną ze sprecyzowaniem grupy docelowej - jej pragnień, lęków oraz motywacji. To, kim jest Twój klient, związane jest ściśle z tym, kim jest Twoja marka. W końcu konsumenci wybierają produkty te, które wydają im się spełniać ich potrzeby. Archetyp wykorzystywany jest przy budowie identyfikacji wizualnej firmy przez agencję interaktywną Argonium, ponieważ tworzy jej spójny i kompleksowy wizerunek kojarzony z określonym typem osobowości człowieka.

 

Zobacz Archtypy:

 

Archetyp Bohatera (The Hero)

Bohater ratuje świat i walczy ze złem, nawet gdy są nim tylko/aż brudne naczynia. Archetyp Bohatera (inaczej Wojownika) kojarzony jest z siłą, odwagą oraz określonym systemem wartości i moralnością. Podejmuje on mnóstwo wysiłków i nie boi się ciężkiej pracy, aby móc uczynić świat lepszym miejscem. Marki posługujące się Archetypem Bohatera dostarczają na wyciągnięcie ręki rozwiązanie określonego problemu za sprawą użycia ich produktów lub skorzystania z danych usług. Mogą to być na przykład: środki czystości, usługi mechanika czy tzw. złotej rączki. Popularnymi na rynku i nieustraszonymi w swych działaniach Bohaterami są choćby: Duracell, Leroy Merlin, Nike oraz FedEx.

autor
Autor artykułu
Oskar Szczepański
Specjalista od marketingu internetowego, socialmedia
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Archetyp marki - Bohater
4.3/5 na podstawie 127 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest Cookies ?
Cookies, znane również jako ciasteczka internetowe, to małe pliki danych, które są zapisywane na urządzeniu użytkownika podczas przeglądania stron internetowych.
Cookies, znane również jako ciasteczka internetowe, to małe pliki danych, które są zapisywane na urządzeniu użytkownika podczas przeglądania stron internetowych.
02
co to jest link noreferrer
Link "noreferrer" to kolejny atrybut HTML używany w znacznikach hiperłączy , który działa w połączeniu z atrybutem target="_blank". Służy on do zapobiegania przekazywaniu informacji o stronie źródłowej (stronie, z której użytkownik przechodzi do danego linku) do strony docelowej.
Link
03
Czym zajmuje się agencja interaktywna?
Agencja interaktywna to firma specjalizująca się w świadczeniu usług z zakresu marketingu cyfrowego i interaktywnych rozwiązań internetowych.
Agencja interaktywna to firma specjalizująca się w świadczeniu usług z zakresu marketingu cyfrowego i interaktywnych rozwiązań internetowych.
04
Co to jest WCAG 2.1?
WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines 2.1) to zestaw wytycznych opracowanych przez organizację World Wide Web Consortium (W3C). Mają one na celu zapewnienie dostępności treści internetowych dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines 2.1) to zestaw wytycznych opracowanych przez organizację World Wide Web Consortium (W3C). Mają one na celu zapewnienie dostępności treści internetowych dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
05
Co to jest Google Trends
Google Trends to bezpłatne narzędzie analityczne, które pozwala użytkownikom na śledzenie częstotliwości występowania określonych terminów w wyszukiwaniach Google w określonym czasie i miejscu.
Google Trends to bezpłatne narzędzie analityczne, które pozwala użytkownikom na śledzenie częstotliwości występowania określonych terminów w wyszukiwaniach Google w określonym czasie i miejscu.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zakres działań - strona www. Siedlisko Janczar to kompleks wypoczynkowo-rekreacyjny, w którym można odpocząć od zgiełku miasta i codziennych obowiązków. Siedlisko janczar jest przyjazne dla osób, które poszukują wytchnienia od szybkiego tempa życia, jak również dla osób ceniących aktywny wypoczynek. W...

Zarkes działań - strona internetowa. Warszawski Instytut Naczyniowy w Warszawie zajmuje się kompleksowym leczeniem nóg, m.in. żylaków kończyn dolnych, niewydolności żylnej oraz obrzęków tłuszczowych. Klinika Doppler Instytut powstała po to, aby pacjent w jednej placówce mógł otrzymać kompletną pomoc na najwyższym...

Zakres działań - strona internetowa. Meble.pl to nowoczesny sklep internetowy, którego asortyment składa się ze stylowych, praktycznych, a zarazem wysokojakościowych mebli oraz wyposażenia wnętrz. W bogatej ofercie sklepu internetowego dostępne są meble, dzięki którym zaaranżujesz swoje wymarzone wnętrze. Wychodząc naprzeciw potrzebom swoich...

Zakres działań - hosting, administracja strony www. Z grupą Cellfast współpracujemy od  ponad 6 lat nad utrzymaniem stabilnego i szybkiego hostingu dla serwisu www oraz utrzymanie/ aktualziację strony www.

CARPATHIA CONSULTING GROUP istnieje na rynku od 2009 roku i cieszy się uznaniem jako ceniony partner w dziedzinie pozyskiwania środków. Bogate doświadczenie oraz ekspertyza, są owocem wieloletniej pracy  założyciela, Piotra Fularza, oraz zgranego zespołu CCG, który aktywnie działa w tej sferze od 2003 roku. Firma stanowi bezsporne centrum kompetencji w obszarze...

Firma Mostostal Warszawa S.A. od ponad siedemdziesięciu ośmiu lat funkcjonuje na rynku polskim. Od początku swej działalności prowadziła zrównoważony rozwój i podejmowała się realizacji różnego rodzaju projektów. Wykonywane przez firmę Mostostal Warszawa obiekty obejmują praktycznie każdy sektor budowlany: ogólny, drogowy, przemysłowy,...

LS Tech to firma zajmująca się produkcją maszyn pakujących i systemów do paletyzacji. Dla firmy zaprojektowaliśmy unikalną i spójną identyfikację wizualną. Oryginalne logo i wizytówka pozwoli firmie zdobyć nowych klientów. Dla LS Tech stworzyliśmy również materiały reklamowe, które przygotowaliśmy do...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
realizacja sklepu internetowego akcesoria biurowe
Najlepszy toner
Sklepy online
strona www okręgowej izby lekarskiej Tarnów
OIL Tarnów
Strony www
Lwowski Baciar
Strony www
Realizacja strony www dla kliniki onkologicznej Onkomedica
Onkomedica
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium