Jak NIE prowadzić marketingu szeptanego?
content marketing

Jak NIE prowadzić marketingu szeptanego?

Marketing szeptany, inaczej buzz marketing może być skutecznym narzędziem w budowaniu pozytywnego wizerunku marki, a także wsparciem dla prowadzonych działań w ramach pozycjonowania. Zapewnia możliwość dotarcia z ofertą do odbiorców, zwiększa ruch na stronie internetowej i przekłada się na wzrost współczynnika konwersji.

Działania prowadzone są głównie na serwisach społecznościowych, forach i stronach internetowych, na których przebywa grupa docelowa. Marketing szeptany można wykorzystać zarówno do promocji samej marki, jej usług, produktów, bądź wydarzenia. Niestety, jeśli działania zostaną wykonane w sposób nieumiejętny, mogą nie tylko nie przynieść marce żadnych korzyści, ale nawet jej zaszkodzić.

Złe praktyki w marketingu szeptanym

Marketing szeptany może wydawać się dla wielu osób bułką z masłem. Posiadamy temat, którym chcemy zainteresować odbiorców, szukamy w sieci odpowiedniego miejsca, w którym umieścimy komentarz wraz z linkiem kierującym do strony i zabieramy się do działania. Niestety szybko okazuje się, że nasze posty są usuwane, a konta blokowane. Choć marketing szeptany jest z definicji spontanicznym komunikatem, to musi być poprzedzony odpowiednią strategią. Jeśli założymy na forum nowe konto i od razu zaczniemy publikować linki, z większości serwisów zostaniemy od razu usunięci. Konta, z których prowadzona jest aktywność w ramach marketingu szeptanego muszą posiadać historię, aby przekaz reklamowy wydawał się autentyczny. Kluczem do sukcesu jest poprowadzenie dyskusji w taki sposób, aby wywołać wśród odbiorców zainteresowanie. Jeśli już od początku będziemy próbować nakłonić do zakupu, zamiast zachęcić potencjalnego klienta do zapoznania się z ofertą, osiągniemy przeciwny skutek.
Marketing szeptany zakłada, aby opinie były umiarkowanie pozytywne. Oznacza to, że zachwalanie w nieskończoność produktu, który posiada wiele wad, może zakończyć się katastrofą, zwłaszcza gdy do dyskusji włączy się osoba, która miała z nim styczność i jest w stanie wypunktować wszystkie jego słabe strony.

Internauci są bardzo wyczuleni na komentarze, które wyglądają na nienaturalne. Pisanie w samych superlatywach może wzbudzić podejrzenia i sprawić, że odbiorcy zniechęcą się do takiej oferty, a marka zostanie odebrana wśród nich jako nieetyczna i nieuczciwa.

Każde z działań marketingowych powinno przynosić efekty, dlatego nie sprawdzając wyników danej kampanii może okazać się, że tracimy czas i pieniądze na nieskuteczne działania. Należy uważnie śledzić, które z kanałów przynoszą lepsze rezultaty, które gorsze, a które zupełnie się nie opłacają. Dzięki temu można na bieżąco optymalizować działania, aby czerpać z nich większe korzyści.

Najczęstsze błędy popełniane w buzz marketingu

  • Duplikowanie treści - marketing szeptany nie może być działaniem mechanicznym, a już na pewno nie może opierać się kopiowaniu i wklejaniu tych samych treści w różnych miejscach. Każdy post powinien być unikalny, dopasowany do kontekstu i pisany językiem dostosowanym do grupy odbiorców.
  • Pisanie w miejscach niepowiązanych tematycznie - jeden z najczęstszych błędów marketerów polega na próbach pozyskania linków skąd tylko się da. Polecanie marki ubraniowej na forum poświęconym łowieniu ryb mija się jednak z celem, o ile nie posiada ona w swojej ofercie odzieży wędkarskiej.
  • Linkowanie na niezaufanych stronach - pozyskując link ze stron o słabej reputacji można zaszkodzić stronie internetowej powodując obniżenie jej widoczności, a nawet nałożenie kary przez Google.
  • Tworzenie sztucznej dyskusji - rozpoczynanie dyskusji od zapytania "Czy słyszeliście o tym świetnym produkcie?" raczej nie zadziała i dla większości użytkowników będzie utożsamiane z oczywistą reklamą. Umiejętne prowadzenie działań buzz marketingowych powinno zacząć się od ogólnej dyskusji, a dopiero w późniejszej kolejności możemy wtrącić informację o danej marce lub jej produkcie.
  • Tworzenie nowych wątków - nie w każdym przypadku trzeba zakładać nowe wątki ukierunkowane na dyskusję odnośnie danego produktu lub usługi. Czasem wystarczy umiejętnie podłączyć się do już istniejących tematów, aby osiągnąć dobre rezultaty.
  • Wypowiedzi atakujące konkurencję lub osoby negatywnie nastawione do produktu/usługi.

Marketing szeptany nie powinien opierać się na nieetycznych działaniach, które mogłyby wprowadzać konsumenta w błąd lub działać na niekorzyść innych marek.

Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest Responsywność stron www
Responsywność strony internetowej jest niezbędna, ponieważ coraz więcej osób korzysta z Internetu na różnych urządzeniach, także mobilnych.
Responsywność strony internetowej jest niezbędna, ponieważ coraz więcej osób korzysta z Internetu na różnych urządzeniach, także mobilnych.
02
Instagram
Instagram miał być siecią społecznościową służącą zabawie, polegającej na udostępnianiu zdjęć pomiędzy użytkownikami. Jednak stał się narzędziem, które pozwala zbliżyć się do znanych marek lub osób. Ten portal społecznościowy daje ogromne możliwości promocji firmy w sieci.
Instagram miał być siecią społecznościową służącą zabawie, polegającej na udostępnianiu zdjęć pomiędzy użytkownikami. Jednak stał się narzędziem, które pozwala zbliżyć się do znanych marek lub osób. Ten portal społecznościowy daje ogromne możliwości promocji firmy w sieci.
03
Ile kosztuje pozycjonowanie
Koszt pozycjonowania strony www lub sklepu internetowego zależy od ilości pracy jaką należy włożyć w dany projekt.
Koszt pozycjonowania strony www lub sklepu internetowego zależy od ilości pracy jaką należy włożyć w dany projekt.
04
Co to jest system CMS
CMS z ang. Content Management System to system zarządzania treścią. Najprościej rzec ujmując jest to witryna internetowa wyposażona w panel administracyjny dzięki któremu można bezpłatnie i samodzielnie zmieniać treści bez znajomości programowania.
CMS z ang. Content Management System to system zarządzania treścią. Najprościej rzec ujmując jest to witryna internetowa wyposażona w panel administracyjny dzięki któremu można bezpłatnie i samodzielnie zmieniać treści bez znajomości programowania.
05
Co to jest WCAG
Internet jest kopalnią wszystkiego. Sklepy, banki, instytucje kultury i państwowe, rozrywka czy nauka - wszystkie te miejsca są dostępne dla nas zarówno w życiu realnym, jak i w Internecie. Nie wyobrażamy sobie już życia bez sieci internetowej.
Internet jest kopalnią wszystkiego. Sklepy, banki, instytucje kultury i państwowe, rozrywka czy nauka - wszystkie te miejsca są dostępne dla nas zarówno w życiu realnym, jak i w Internecie. Nie wyobrażamy sobie już życia bez sieci internetowej.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Dla firmy Impresja Ślubna Rzeszów przygotowaliśmy ofertę, w której znajduje się skuteczna usługa pozycjonowania strony www, którą zaprojektowaliśmy zgodnie z indywidualnymi preferencjami klienta. Impresja korzysta również z usług z zakresu hostingu, który jest przydatny w przypadku korzystania z indywidualnej domeny oraz poczty e-mail.

Maxton Design jest producentem wysokogatunkowych części samochodowego tuningu optycznego, który znany jest miłośnikom motoryzacji na całym świecie. Polska firma zajmuje się profesjonalną produkcją trwałych, nowoczesnych, a zarazem wysoce estetycznych splitterów, spoilerów, dokładek progów, zderzaków oraz innych akcesoriów potrzebnych do...

Sharp jest firmą, która nieustannie dąży do innowacji — opracowuje jedyne w swoim rodzaju produkty i rozwiązania z branży IT, dzięki którym jakość życia ludzi na całym świecie ulegnie poprawie. Sharp oferuje usługi IT, a także nowoczesne rozwiązania do zarządzania komunikacją oraz dokumentami.

Zakres działań - tworzenie opisów produktów. Flos-lek to polska marka kosmetyczna, która z sukcesem zajmuje się produkcją wysokogatunkowych dermokosmetyków oraz kosmetyków przeznaczonych do pielęgnacji skóry wrażliwej i wymagającej.

 

Poznaj nasze Realizacje
Zaprojektowanie logo dla firmy geologicznej
G&G Wiercenia
Identyfikacja wizualna
Realizacja strony internetowej dystrybutora mebli ID Point
ID Point
Strony www
strona www okręgowej izby lekarskiej Tarnów
OIL Tarnów
Strony www
Bendiks Rzeszów - nowa strona internetowa
Bendiks Rzeszów
Strony www
realizacja sklepu internetowego akcesoria biurowe
Najlepszy toner
Sklepy online