Jak NIE prowadzić marketingu szeptanego?
content marketing

Jak NIE prowadzić marketingu szeptanego?

Marketing szeptany, inaczej buzz marketing może być skutecznym narzędziem w budowaniu pozytywnego wizerunku marki, a także wsparciem dla prowadzonych działań w ramach pozycjonowania. Zapewnia możliwość dotarcia z ofertą do odbiorców, zwiększa ruch na stronie internetowej i przekłada się na wzrost współczynnika konwersji.

Działania prowadzone są głównie na serwisach społecznościowych, forach i stronach internetowych, na których przebywa grupa docelowa. Marketing szeptany można wykorzystać zarówno do promocji samej marki, jej usług, produktów, bądź wydarzenia. Niestety, jeśli działania zostaną wykonane w sposób nieumiejętny, mogą nie tylko nie przynieść marce żadnych korzyści, ale nawet jej zaszkodzić.

Złe praktyki w marketingu szeptanym

Marketing szeptany może wydawać się dla wielu osób bułką z masłem. Posiadamy temat, którym chcemy zainteresować odbiorców, szukamy w sieci odpowiedniego miejsca, w którym umieścimy komentarz wraz z linkiem kierującym do strony i zabieramy się do działania. Niestety szybko okazuje się, że nasze posty są usuwane, a konta blokowane. Choć marketing szeptany jest z definicji spontanicznym komunikatem, to musi być poprzedzony odpowiednią strategią. Jeśli założymy na forum nowe konto i od razu zaczniemy publikować linki, z większości serwisów zostaniemy od razu usunięci. Konta, z których prowadzona jest aktywność w ramach marketingu szeptanego muszą posiadać historię, aby przekaz reklamowy wydawał się autentyczny. Kluczem do sukcesu jest poprowadzenie dyskusji w taki sposób, aby wywołać wśród odbiorców zainteresowanie. Jeśli już od początku będziemy próbować nakłonić do zakupu, zamiast zachęcić potencjalnego klienta do zapoznania się z ofertą, osiągniemy przeciwny skutek.
Marketing szeptany zakłada, aby opinie były umiarkowanie pozytywne. Oznacza to, że zachwalanie w nieskończoność produktu, który posiada wiele wad, może zakończyć się katastrofą, zwłaszcza gdy do dyskusji włączy się osoba, która miała z nim styczność i jest w stanie wypunktować wszystkie jego słabe strony.

Internauci są bardzo wyczuleni na komentarze, które wyglądają na nienaturalne. Pisanie w samych superlatywach może wzbudzić podejrzenia i sprawić, że odbiorcy zniechęcą się do takiej oferty, a marka zostanie odebrana wśród nich jako nieetyczna i nieuczciwa.

Każde z działań marketingowych powinno przynosić efekty, dlatego nie sprawdzając wyników danej kampanii może okazać się, że tracimy czas i pieniądze na nieskuteczne działania. Należy uważnie śledzić, które z kanałów przynoszą lepsze rezultaty, które gorsze, a które zupełnie się nie opłacają. Dzięki temu można na bieżąco optymalizować działania, aby czerpać z nich większe korzyści.

Najczęstsze błędy popełniane w buzz marketingu

  • Duplikowanie treści - marketing szeptany nie może być działaniem mechanicznym, a już na pewno nie może opierać się kopiowaniu i wklejaniu tych samych treści w różnych miejscach. Każdy post powinien być unikalny, dopasowany do kontekstu i pisany językiem dostosowanym do grupy odbiorców.
  • Pisanie w miejscach niepowiązanych tematycznie - jeden z najczęstszych błędów marketerów polega na próbach pozyskania linków skąd tylko się da. Polecanie marki ubraniowej na forum poświęconym łowieniu ryb mija się jednak z celem, o ile nie posiada ona w swojej ofercie odzieży wędkarskiej.
  • Linkowanie na niezaufanych stronach - pozyskując link ze stron o słabej reputacji można zaszkodzić stronie internetowej powodując obniżenie jej widoczności, a nawet nałożenie kary przez Google.
  • Tworzenie sztucznej dyskusji - rozpoczynanie dyskusji od zapytania "Czy słyszeliście o tym świetnym produkcie?" raczej nie zadziała i dla większości użytkowników będzie utożsamiane z oczywistą reklamą. Umiejętne prowadzenie działań buzz marketingowych powinno zacząć się od ogólnej dyskusji, a dopiero w późniejszej kolejności możemy wtrącić informację o danej marce lub jej produkcie.
  • Tworzenie nowych wątków - nie w każdym przypadku trzeba zakładać nowe wątki ukierunkowane na dyskusję odnośnie danego produktu lub usługi. Czasem wystarczy umiejętnie podłączyć się do już istniejących tematów, aby osiągnąć dobre rezultaty.
  • Wypowiedzi atakujące konkurencję lub osoby negatywnie nastawione do produktu/usługi.

Marketing szeptany nie powinien opierać się na nieetycznych działaniach, które mogłyby wprowadzać konsumenta w błąd lub działać na niekorzyść innych marek.

autor
Autor artykułu
Beata Pietrzak
Specjalista od tworzenia treści na strony www oraz sklepy online
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Jak NIE prowadzić marketingu szeptanego?
4.2/5 na podstawie 88 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest Afiliacja?
Afiliacja, znana również jako marketing afiliacyjny, to rodzaj marketingu opartego na wynikach, w którym przedsiębiorstwo wynagradza jedną lub więcej stron afiliacyjnych za każdego klienta lub odwiedzającego, który został przekierowany przez działania marketingowe afilianta.
Afiliacja, znana również jako marketing afiliacyjny, to rodzaj marketingu opartego na wynikach, w którym przedsiębiorstwo wynagradza jedną lub więcej stron afiliacyjnych za każdego klienta lub odwiedzającego, który został przekierowany przez działania marketingowe afilianta.
02
Co to są opinie w marketingu szeptanym
Opinie w marketingu szeptanym odnoszą się do przekazu informacji o produkcie lub usłudze, który jest generowany przez zwykłych użytkowników, a nie przez firmę lub reklamodawcę.
Opinie w marketingu szeptanym odnoszą się do przekazu informacji o produkcie lub usłudze, który jest generowany przez zwykłych użytkowników, a nie przez firmę lub reklamodawcę.
03
co to jest link noreferrer
Link "noreferrer" to kolejny atrybut HTML używany w znacznikach hiperłączy , który działa w połączeniu z atrybutem target="_blank". Służy on do zapobiegania przekazywaniu informacji o stronie źródłowej (stronie, z której użytkownik przechodzi do danego linku) do strony docelowej.
Link
04
Co to jest WebDesign?
Webdesign to proces tworzenia stron internetowych, który obejmuje zarówno aspekty wizualne, jak i funkcjonalność.
Webdesign to proces tworzenia stron internetowych, który obejmuje zarówno aspekty wizualne, jak i funkcjonalność.
05
Linkedin
LinkedIn jest rozwiązaniem, które powstało w odpowiedzi na nagłą zmianę rynku pracy, związaną z tym, że obecnie większość rekrutacji odbywa się online. Dotyczy to zwłaszcza branży IT. Portal ten rozwijał się z czasem, a obecnie stał się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingowych.
LinkedIn jest rozwiązaniem, które powstało w odpowiedzi na nagłą zmianę rynku pracy, związaną z tym, że obecnie większość rekrutacji odbywa się online. Dotyczy to zwłaszcza branży IT. Portal ten rozwijał się z czasem, a obecnie stał się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingowych.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Współpraca z Kancelarią Notarialną Aleksandra Jurczak umożliwiła modernizację strony www, jak również dostosowane do indywidualnych potrzeb kancelarii hostingu witryny internetowej. Kancelaria Notarialna Aleksandra Jurczak specjalizuje się w usługach z zakresu czynności notarialnych.

Zakres działan - strona internetowa. Szklane Tarasy to jeden z rzeszowskich deweloperów, który ze względu na swoje wieloletnie doświadczenie ma na swoim koncie ogromną ilość zrealizowanych inwestycji mieszkaniowych oraz kompleksów wielorodzinnych budynków mieszkalnych. Mieszkania projektowane, a następnie realizowane przez dewelopera...

Zakres dziłań - treści na strony www. Bispol to rodzinna firma, która od 1993 roku produkuje na nowoczesnych liniach produkcyjnych świece zapachowe i bezzapachowe, podgrzewacze, dyfuzory i woski zapachowe, wkłady oraz znicze dystrybuując je na terenie całej Europy.

Zakres działań - strona internetowa. Meble.pl to nowoczesny sklep internetowy, którego asortyment składa się ze stylowych, praktycznych, a zarazem wysokojakościowych mebli oraz wyposażenia wnętrz. W bogatej ofercie sklepu internetowego dostępne są meble, dzięki którym zaaranżujesz swoje wymarzone wnętrze. Wychodząc naprzeciw potrzebom swoich...

Firma Mostostal Warszawa S.A. od ponad siedemdziesięciu ośmiu lat funkcjonuje na rynku polskim. Od początku swej działalności prowadziła zrównoważony rozwój i podejmowała się realizacji różnego rodzaju projektów. Wykonywane przez firmę Mostostal Warszawa obiekty obejmują praktycznie każdy sektor budowlany: ogólny, drogowy, przemysłowy,...

Zbudowaliśmy profesjonalną stronę www oraz sklep internetowy Artelito. Firma specjalizujące się w produkcji oraz dystrybucji mebli tapicerowanych. Sklep online został dodatkowo zintegrowany z systemem Optima. Integracja pozwoliła na usprawnienie procesu sprzedaży. Dzięki naszym usługom klienci mogą realizować swój...

Maxton Design jest producentem wysokogatunkowych części samochodowego tuningu optycznego, który znany jest miłośnikom motoryzacji na całym świecie. Polska firma zajmuje się profesjonalną produkcją trwałych, nowoczesnych, a zarazem wysoce estetycznych splitterów, spoilerów, dokładek progów, zderzaków oraz innych akcesoriów...

Sharp jest firmą, która nieustannie dąży do innowacji — opracowuje jedyne w swoim rodzaju produkty i rozwiązania z branży IT, dzięki którym jakość życia ludzi na całym świecie ulegnie poprawie. Sharp oferuje usługi IT, a także nowoczesne rozwiązania do zarządzania komunikacją oraz dokumentami.

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Strona www dla producenta okien
Hensfort
Strony www
Boost Genius
Strony www
Whiteberg
Strony www
Realizacja strony www dla hotelu i restauracji Siedlisko Janczar
Siedlisko Janczar
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium