Archetyp marki - Władca
marketing internetowy

Archetyp marki - Władca

Archetypy marki stanowią ważny element przy budowie identyfikacji wizualnej firmy wykorzystywany przez agencję interaktywną. Twórczynie koncepcji archetypów marki - Margaret Mark i Carol S. Pearson - wyróżniły ich aż 12. Za każdym z nich kryje się inny zbiór cech osobowości, wartości i symboli. Wybór archetypu marki nie powinien być przypadkowy ze względu na zróżnicowane skojarzenia i emocje (zarówno te pozytywne, jak i negatywne), jakie każdy z nich wzbudza w odbiorcach. Kluczem do sukcesu firmy jest zdefiniowanie tożsamości marki i jej grupy docelowej, które wypływają na podjęcie decyzji odnośnie kierunku kampanii reklamowej. Specjaliści pracujący w agencji interaktywnej mogą pomóc Ci w doborze archetypu marki oddającego najlepiej specyfikę Twojej firmy, jej charakter oraz przyświecające jej wartości.

Archetyp Władcy (The Ruler)

Archetyp Władcy jest kojarzony z siłą, życiem w dostatku, prestiżem i narzucaniem innym swoich zasad. Władcy to typowi przywódcy sprawujący kontrolę nad wszystkim, żyjący w luksusie i wyznaczający nowe trendy na rynku. Archetyp władcy jest zatem zarezerwowany dla silnych marek, liderów w swojej branży oraz tych oferujących wyłącznie towary luksusowe. Władca jest pewny siebie i stać go na drogie produkty, którymi lubi się otaczać - archetyp ten sprawdzi się więc doskonale w przypadku marek wyznających właśnie takie wartości i kierujących swoje produkty do urodzonych monarchów i królowych. Władca zdecydowanie nie ginie w tłumie, a dominuje na rynku i podporządkuje sobie inne marki.

Archetypem Władcy posługują się firmy oferujące drogie i ekskluzywne produkty, takie jak: Rolex, Mercedes oraz IBM. Agencja Interkatywna wykorzystuję Archetyp Władcy przy budowie identyfikacji wizualnej marek będących liderami w branżach: finansowej, jubilerskiej, motoryzacyjnej i temu podobnych.

Z kim utożsamiasz swoją markę?

Istnieje aż 12 archetypów marek odpowiadających za różne cechy, wartości i skojarzenia składające się na ich tożsamość. Są to:

Każdy z wymienionych archetypów skierowany jest w stronę marek o odmiennym profilu działalności oraz zróżnicowanej grupie docelowej. A Ty już wiesz, kim jest Twoja marka? Możemy pomóc Ci w zdefiniowaniu Twojej marki i przyporządkowaniu jej tożsamości w oparciu o dane klienta, specyfikę danego biznesu i skonkretyzowanego odbiorcę.

autor
Autor artykułu
Oskar Szczepański
Specjalista od marketingu internetowego, socialmedia
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Archetyp marki - Władca
4.6/5 na podstawie 124 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest pozycjonowanie Black SEO
Pozycjonowanie "Black SEO" to praktyka manipulowania i oszukiwania algorytmów wyszukiwarek internetowych w celu osiągnięcia wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie
02
Co to jest strategia pozycjonowania SEO
Strategia pozycjonowania SEO (Search Engine Optimization) to plan działania mający na celu zwiększenie widoczności i pozycji strony internetowej w wynikach organicznych wyszukiwarek, takich jak Google, Bing.
Strategia pozycjonowania SEO (Search Engine Optimization) to plan działania mający na celu zwiększenie widoczności i pozycji strony internetowej w wynikach organicznych wyszukiwarek, takich jak Google, Bing.
03
Co to jest DTP?
DTP (Desktop Publishing) to skrót od angielskiego terminu "Desktop Publishing," który można przetłumaczyć na polski jako "składanie materiałów wydawniczych na komputerze." DTP jest procesem tworzenia, projektowania i przygotowywania różnych materiałów wydawniczych, takich jak broszury, ulotki, czasopisma, gazety, plakaty, katalogi, książki, banery reklamowe i wiele innych, przy użyciu specjalistycznego oprogramowania komputerowego.
DTP (Desktop Publishing) to skrót od angielskiego terminu
04
Co to jest integracja b2b?
Integracja B2B (Business-to-Business) odnosi się do procesu łączenia i harmonizowania systemów, procesów i danych pomiędzy dwoma lub więcej przedsiębiorstwami w celu ułatwienia efektywnej wymiany informacji, realizacji transakcji i współpracy.
Integracja B2B (Business-to-Business) odnosi się do procesu łączenia i harmonizowania systemów, procesów i danych pomiędzy dwoma lub więcej przedsiębiorstwami w celu ułatwienia efektywnej wymiany informacji, realizacji transakcji i współpracy.
05
Co to jest link follow
Link follow to atrybut linka, który nie jest powszechnie używany w kontekście linków internetowych. Niemniej jednak, jeśli miałbym wyjaśnić go na podstawie terminologii związanej z linkami, można by go zrozumieć jako odniesienie do standardowych linków, które nie posiadają atrybutu "nofollow".
Link follow to atrybut linka, który nie jest powszechnie używany w kontekście linków internetowych. Niemniej jednak, jeśli miałbym wyjaśnić go na podstawie terminologii związanej z linkami, można by go zrozumieć jako odniesienie do standardowych linków, które nie posiadają atrybutu
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zakres działań - sklep internetowy. Zagano to firma zajmująca się projektowaniem oraz produkcją wysokogatunkowej odzieży kąpielowej i sportowej o nowoczesnym designie i świetnych walorach użytkowych. Kolekcje strojów kąpielowych Zagano idealnie sprawdzą się u osób aktywnych, które podczas pływania i uprawiania sportu cenią sobie wysoką...

Zakres działań - strona internetowa. ID Point to dystrybutor włoskich mebli i dodatków, dzięki którym aranżowane wnętrza zyskają na luksusowym, a zarazem nowoczesnym charakterze. Architekci pracujący w firmie Id Point pomagają klientom tworzyć koncepcje aranżacyjne poszczególnych wnętrz, do których następnie dobierają...

Zakres działań: hosting strony www. Tworzywa Sztuczne PZL Mielec to firma specjalizująca się w produkcji części oraz zespołów kompozytowych dla kolejnictwa i motoryzacji, lotnictwa, a także innych wyrobów specjalnych.

Zakres działań: hosting strony www. Van Pur to jedna z największych spółek piwowarskich w Polsce, która w swojej działalności skupia się na budowaniu i wzmacnianiu wizerunku marek regionalnych browarów oraz produkcji oryginalnych opakowań, czyli etykiet dla piw.

CARPATHIA CONSULTING GROUP istnieje na rynku od 2009 roku i cieszy się uznaniem jako ceniony partner w dziedzinie pozyskiwania środków. Bogate doświadczenie oraz ekspertyza, są owocem wieloletniej pracy  założyciela, Piotra Fularza, oraz zgranego zespołu CCG, który aktywnie działa w tej sferze od 2003 roku. Firma stanowi bezsporne centrum kompetencji w obszarze...

Firma Mostostal Warszawa S.A. od ponad siedemdziesięciu ośmiu lat funkcjonuje na rynku polskim. Od początku swej działalności prowadziła zrównoważony rozwój i podejmowała się realizacji różnego rodzaju projektów. Wykonywane przez firmę Mostostal Warszawa obiekty obejmują praktycznie każdy sektor budowlany: ogólny, drogowy, przemysłowy,...

LS Tech to firma zajmująca się produkcją maszyn pakujących i systemów do paletyzacji. Dla firmy zaprojektowaliśmy unikalną i spójną identyfikację wizualną. Oryginalne logo i wizytówka pozwoli firmie zdobyć nowych klientów. Dla LS Tech stworzyliśmy również materiały reklamowe, które przygotowaliśmy do...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Realizacja sklepu internetowego Artelito
Artelito
Sklepy online
Realizacja strony www dla lekarza dr Łukasz Paluch
Dr Łukasz Paluch
Strony www
Realizacja strony www dla hotelu i restauracji Siedlisko Janczar
Siedlisko Janczar
Strony www
Bendiks Rzeszów - nowa strona internetowa
Bendiks Rzeszów
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium