Archetyp marki - Władca
marketing internetowy

Archetyp marki - Władca

Archetypy marki stanowią ważny element przy budowie identyfikacji wizualnej firmy wykorzystywany przez agencję interaktywną. Twórczynie koncepcji archetypów marki - Margaret Mark i Carol S. Pearson - wyróżniły ich aż 12. Za każdym z nich kryje się inny zbiór cech osobowości, wartości i symboli. Wybór archetypu marki nie powinien być przypadkowy ze względu na zróżnicowane skojarzenia i emocje (zarówno te pozytywne, jak i negatywne), jakie każdy z nich wzbudza w odbiorcach. Kluczem do sukcesu firmy jest zdefiniowanie tożsamości marki i jej grupy docelowej, które wypływają na podjęcie decyzji odnośnie kierunku kampanii reklamowej. Specjaliści pracujący w agencji interaktywnej mogą pomóc Ci w doborze archetypu marki oddającego najlepiej specyfikę Twojej firmy, jej charakter oraz przyświecające jej wartości.

Archetyp Władcy (The Ruler)

Archetyp Władcy jest kojarzony z siłą, życiem w dostatku, prestiżem i narzucaniem innym swoich zasad. Władcy to typowi przywódcy sprawujący kontrolę nad wszystkim, żyjący w luksusie i wyznaczający nowe trendy na rynku. Archetyp władcy jest zatem zarezerwowany dla silnych marek, liderów w swojej branży oraz tych oferujących wyłącznie towary luksusowe. Władca jest pewny siebie i stać go na drogie produkty, którymi lubi się otaczać - archetyp ten sprawdzi się więc doskonale w przypadku marek wyznających właśnie takie wartości i kierujących swoje produkty do urodzonych monarchów i królowych. Władca zdecydowanie nie ginie w tłumie, a dominuje na rynku i podporządkuje sobie inne marki.

Archetypem Władcy posługują się firmy oferujące drogie i ekskluzywne produkty, takie jak: Rolex, Mercedes oraz IBM. Agencja Interkatywna wykorzystuję Archetyp Władcy przy budowie identyfikacji wizualnej marek będących liderami w branżach: finansowej, jubilerskiej, motoryzacyjnej i temu podobnych.

Z kim utożsamiasz swoją markę?

Istnieje aż 12 archetypów marek odpowiadających za różne cechy, wartości i skojarzenia składające się na ich tożsamość. Są to:

Każdy z wymienionych archetypów skierowany jest w stronę marek o odmiennym profilu działalności oraz zróżnicowanej grupie docelowej. A Ty już wiesz, kim jest Twoja marka? Możemy pomóc Ci w zdefiniowaniu Twojej marki i przyporządkowaniu jej tożsamości w oparciu o dane klienta, specyfikę danego biznesu i skonkretyzowanego odbiorcę.

Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Linkedin
LinkedIn jest rozwiązaniem, które powstało w odpowiedzi na nagłą zmianę rynku pracy, związaną z tym, że obecnie większość rekrutacji odbywa się online. Dotyczy to zwłaszcza branży IT. Portal ten rozwijał się z czasem, a obecnie stał się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingowych.
LinkedIn jest rozwiązaniem, które powstało w odpowiedzi na nagłą zmianę rynku pracy, związaną z tym, że obecnie większość rekrutacji odbywa się online. Dotyczy to zwłaszcza branży IT. Portal ten rozwijał się z czasem, a obecnie stał się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingowych.
03
Co to jest responsywność stron www?
Responsywność strony internetowej jest niezbędna, ponieważ coraz więcej osób korzysta z Internetu na różnych urządzeniach, także mobilnych.
Responsywność strony internetowej jest niezbędna, ponieważ coraz więcej osób korzysta z Internetu na różnych urządzeniach, także mobilnych.
04
Co to jest system CMS?
CMS z ang. Content Management System to system zarządzania treścią. Najprościej rzec ujmując jest to witryna internetowa wyposażona w panel administracyjny dzięki któremu można bezpłatnie i samodzielnie zmieniać treści bez znajomości programowania.
CMS z ang. Content Management System to system zarządzania treścią. Najprościej rzec ujmując jest to witryna internetowa wyposażona w panel administracyjny dzięki któremu można bezpłatnie i samodzielnie zmieniać treści bez znajomości programowania.
05
YouTube
YouTube znalazł swoje stałe miejsce w przestrzeni internetowej. Można na nim znaleźć właściwie wszystko - ulubione piosenki, śmieszne amatorskie filmiki, poradniki, czy pełnometrażowe filmy. Portal ten to jednak nie tylko łatwo dostępna rozrywka, ale też świetne narzędzie do promocji biznesu w sieci.
YouTube znalazł swoje stałe miejsce w przestrzeni internetowej. Można na nim znaleźć właściwie wszystko - ulubione piosenki, śmieszne amatorskie filmiki, poradniki, czy pełnometrażowe filmy. Portal ten to jednak nie tylko łatwo dostępna rozrywka, ale też świetne narzędzie do promocji biznesu w sieci.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę
elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Strona www dla producenta okien
Hensfort
Strony www
Realizacja strony internetowej dla Maxton Design
Maxton Design
Strony www
Strona produktowa piwa rzemieślniczego
Browar Janczar
Strony www
konfigurator online kostki brukowej
Konfigurator kostki
Strony www