Jak tworzyć skuteczne treści na strony www?
content marketing

Jak tworzyć skuteczne treści na strony www?

Coraz więcej firm decydujących się na własną stronę www przykłada uwagę nie tylko wyglądu, ale również do treści, które zostaną na niej umieszczone. Jeśli napisane są w profesjonalny sposób, mają wartość merytoryczną i są unikatowe, potrafią przyciągnąć potencjalnych klientów. Jeśli natomiast zostały zostały stworzone w sposób niedbały, mogą skutecznie odstraszyć. Teksty na stronie www pełnią jeszcze inną bardzo istotną rolę - pomagają w uzyskaniu wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania.

Co dają unikalne i wartościowe treści na stronie internetowej?

Obecnie pozycjonowanie strony opiera się głównie na tworzeniu wysokiej jakości unikalnych treści. O ile pojęcie "unikalność"można łatwo zdefiniować i rozumie się przez nie, że tekst powinien być oryginalny, nieskopiowany, to określenie "wartościowy" wzbudza wiele nieścisłości. Jakie kryteria odpowiadają za to, czy dany tekst jest wartościowy? Przede wszystkim musi on być dostosowany do grupy docelowej. Zdefiniowanie odbiorców, do których chcemy trafić jest bardzo istotne, ponieważ pozwala określić obszar tematyczny i język, jaki będzie stosowany przy tworzeniu danych treści. Inaczej będą brzmieć artykuły kierowane do specjalistów z danej branży, a inaczej do grupy, w której mogą znajdować się laicy w danej tematyce. Mówiąc o tym, że dany tekst jest wartościowy, nie chodzi jednak wyłącznie o aspekt językowy oraz łatwość przyswojenia przez czytelnika danej treści. Tekstom na stronach internetowych stawia się znacznie wyższe wymagania. Muszą być pisane na temat, co oznacza, że powinny skupiać się wokół zakresu związanego z daną stroną. Tekst powinien dostarczać również konkretnych informacji, aby odbiorca nie miał poczucia, że zmarnował czas na czytanie. Długość tekstu również ma znaczenie. Aby roboty Google miały odpowiednią ilość materiału do oceny, tekst nie powinien być za krótki.

Właściwie napisany, rozbudowany tekst, nasycony w odpowiedni sposób słowami kluczowymi pomoże zwiększyć widoczność strony. W trakcie naszych realizacji mogliśmy wielokrotnie zaobserwować, jak po zmianie treści zwiększał się ruch na stronie i jak bardzo podniosły się jej pozycje w wyszukiwarkach.

Jak tworzyć profesjonalne teksty?

Tworzenie tekstów wymaga dużej wiedzy i profesjonalnego podejścia. Nie mogą być one pisane wyłącznie pod wyszukiwarki, ale przede wszystkim dla ludzi. Pracując nad realizacjami przygotowujemy w pierwszej kolejności szablon, według którego piszemy wszystkie treści. Jest to bardzo istotne, szczególnie w przypadku, gdy do pracy nad tekstami angażujemy więcej osób z naszego zespołu. Dzięki temu, że każda z nich ma punkt odniesienia w postaci szablonu, opracowywane treści są ze sobą spójne, a nie chaotyczne. W ten sposób postępowaliśmy podczas prac nad treściami dla sklepu pbc24.pl, dla którego przygotowaliśmy opisy dla wszystkich produktów oraz artykuły sponsorowane.

Aktualizacja treści z korzyścią dla SEO

Roboty Google pracują stale, dokonując selekcji serwisów każdego dnia. Oddzielają niskiej jakości witryny i spam od stron które mogą być dla użytkowników wartościowe. Do tej "gorszej" kategorii zaliczane są strony, które zawierają nieaktualne treści. Częstotliwość z jaką publikowane są treści jest bardzo ważnym czynnikiem mającym wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Strona pozostawiona "sama sobie" i nieaktualizowana zostanie za jakiś czas zapomniana zarówno przez użytkowników, jak też przez roboty Google. Nie chodzi jednak o to, aby wrzucać na stronę jakiekolwiek teksty. Redagowanie w nieskończoność tego samego artykułu nie pomoże w niczym stronie. Treści muszą być wartościowe zarówno dla robotów wyszukiwarki, jak i dla użytkowników, dlatego należy przygotować dla strony unikalny zestaw teksów. Poprzez aktualizację treści na stronie, roboty Google otrzymują sygnał, że mogą na niej znaleźć nowe informacje, które mogą być wartościowe dla odwiedzających ją użytkowników.

autor
Autor artykułu
Beata Pietrzak
Specjalista od tworzenia treści na strony www oraz sklepy online
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Jak tworzyć skuteczne treści na strony www?
4.9/5 na podstawie 81 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest responsywność stron www?
Responsywność strony internetowej jest niezbędna, ponieważ coraz więcej osób korzysta z Internetu na różnych urządzeniach, także mobilnych.
Responsywność strony internetowej jest niezbędna, ponieważ coraz więcej osób korzysta z Internetu na różnych urządzeniach, także mobilnych.
02
Co to jest logo ?
Logo to graficzny znak, symbol lub znak firmowy, który reprezentuje daną firmę, markę, organizację, produkt lub usługę. Jest to graficzny element identyfikacyjny, który ma za zadanie wizualnie identyfikować i odróżniać daną jednostkę od innych. Logo jest kluczowym elementem identyfikacji wizualnej i pomaga budować rozpoznawalność marki.
Logo to graficzny znak, symbol lub znak firmowy, który reprezentuje daną firmę, markę, organizację, produkt lub usługę. Jest to graficzny element identyfikacyjny, który ma za zadanie wizualnie identyfikować i odróżniać daną jednostkę od innych. Logo jest kluczowym elementem identyfikacji wizualnej i pomaga budować rozpoznawalność marki.
03
Co to jest Anchor tekst
Anchor tekst to klikalny, zazwyczaj podkreślony lub sformatowany tekst, który stanowi hiperłącze (link) do innej strony internetowej lub dokumentu. Wszyscy użytkownicy internetu spotykają się z anchor tekstami, gdy przeglądają strony internetowe, ponieważ są one jednym z podstawowych sposobów nawigacji między stronami.
Anchor tekst  to klikalny, zazwyczaj podkreślony lub sformatowany tekst, który stanowi hiperłącze (link) do innej strony internetowej lub dokumentu. Wszyscy użytkownicy internetu spotykają się z anchor tekstami, gdy przeglądają strony internetowe, ponieważ są one jednym z podstawowych sposobów nawigacji między stronami.
04
Co to jest konwersja w sklepie internetowym ?
W kontekście sklepu internetowego konwersja odnosi się do procesu przekształcania odwiedzających stronę internetową sklepu w klientów dokonujących zakupów. Mierzy się ją poprzez wskaźnik konwersji, który określa procentową liczbę odwiedzających, którzy dokonują zamówienia lub podejmują inne pożądane działania, takie jak zapisanie się do newslettera czy dodanie produktu do koszyka.
W kontekście sklepu internetowego konwersja odnosi się do procesu przekształcania odwiedzających stronę internetową sklepu w klientów dokonujących zakupów. Mierzy się ją poprzez wskaźnik konwersji, który określa procentową liczbę odwiedzających, którzy dokonują zamówienia lub podejmują inne pożądane działania, takie jak zapisanie się do newslettera czy dodanie produktu do koszyka.
05
Audyt pozycjonowania
Audyt Pozycjonowania SEO (Search Engine Optimization) staje się kluczowym elementem strategii marketingowej każdej firmy.
Audyt Pozycjonowania SEO (Search Engine Optimization) staje się kluczowym elementem strategii marketingowej każdej firmy.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zakres działań - sklep internetowy. Zagano to firma zajmująca się projektowaniem oraz produkcją wysokogatunkowej odzieży kąpielowej i sportowej o nowoczesnym designie i świetnych walorach użytkowych. Kolekcje strojów kąpielowych Zagano idealnie sprawdzą się u osób aktywnych, które podczas pływania i uprawiania sportu cenią sobie wysoką...

Zakres działań - strona www. Rad-Pol jest dystrybutorem klasycznych mebli włoskiej produkcji, które wykonane są z wysokogatunkowych materiałów i odznaczają się ponadczasowo pięknym wykończeniem. Firma Rad-Pol, która na rynku meblowym działa od 1986 roku zajmuje się również produkcją eleganckich mebli, jak również...

Zakres działań - strona internetowa. Meble.pl to nowoczesny sklep internetowy, którego asortyment składa się ze stylowych, praktycznych, a zarazem wysokojakościowych mebli oraz wyposażenia wnętrz. W bogatej ofercie sklepu internetowego dostępne są meble, dzięki którym zaaranżujesz swoje wymarzone wnętrze. Wychodząc naprzeciw potrzebom swoich...

Zakres działań - strona internetowa. ID Point to dystrybutor włoskich mebli i dodatków, dzięki którym aranżowane wnętrza zyskają na luksusowym, a zarazem nowoczesnym charakterze. Architekci pracujący w firmie Id Point pomagają klientom tworzyć koncepcje aranżacyjne poszczególnych wnętrz, do których następnie dobierają...

Folwark Center Rzeszów to kompleks budynków na Słocinie w Rzeszowie, dla którego przygotowaliśmy oryginalną identyfikację wizualną. Dla firmy stworzyliśmy profesjonalną stronę internetową, którą skutecznie pozycjonujemy. Budujemy wizerunek marki w sieci z wykorzystaniem usługi...

DMD to firma, która zajmuje się nie tylko produkcją, ale także sprzedażą najwyższej jakości tuszy oraz tonerów do drukarek pod własną marką, jak również materiałów eksploatacyjnych pochodzących od renomowanych marek, np. Canon czy HP. Podkarpacka firma oprócz sprzedaży materiałów eksploatacyjnych do drukarek zajmuje się...

Maxton Design jest producentem wysokogatunkowych części samochodowego tuningu optycznego, który znany jest miłośnikom motoryzacji na całym świecie. Polska firma zajmuje się profesjonalną produkcją trwałych, nowoczesnych, a zarazem wysoce estetycznych splitterów, spoilerów, dokładek progów, zderzaków oraz innych akcesoriów...

Zakres działań - hosting strony www. Kernau to polska marka oferująca nowoczesny sprzęt AGD oraz RTV, która zajmuje ugruntowaną pozycję na rynku. Urządzenia marki Kernau spełniają wysokie oczekiwania użytkowników pod względem parametrów technicznych, jak i modernistycznego designu.

 

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Strona www dla producenta tonerów - DMD Tonery Rzeszów
DMD Tonery
Strony www
Konfigurator internetowy łodzi
Yachts and Boat
Konfiguratory
Realizacja sklepu internetowego offstore
Offstore
Sklepy online
Realizacja strony www dla hotelu i restauracji Siedlisko Janczar
Siedlisko Janczar
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium