Marketing szeptany w promocji kliniki
content marketing

Marketing szeptany w promocji kliniki

Reklama kliniki medycyny estetycznej przez marketing szeptany

Kliniki medycyny estetycznej zyskują coraz większą popularność. Wiele osób znajduje wśród nich sposób na rozwiązanie problemów zdrowotnych, jak również tych, które powodują dyskomfort psychiczny. Wśród klientów, z którymi mamy przyjemność współpracować znajdują się takie placówki. Dzięki temu dowiedzieliśmy się jak bardzo konkurencyjna jest branża medycyny estetycznej, zwłaszcza w obszarze Warszawy i okolic. Działania promocyjne w tym przypadku wymagają więc od nas przemyślanej strategii. Dodatkowo, kliniki nie mają jednak takich samych możliwości korzystania z reklamy, jak zwykłe przedsiębiorstwa. Ze względu na uchwałę Naczelnej Rady Lekarskiej, reklamowanie usług medycznych jest zakazane. Jak zatem poinformować pacjentów o realizowanych świadczeniach?

Czego nie wolno klinikom?

Działalność lecznicza, w tym również medycyna estetyczna jest objęta pewnymi przepisami, które wytyczają zasady odnośnie etyki. Informują one o zakazie stosowania komunikatów, które miałyby cechy reklamy. Nie oznacza to więc, że klinika nie może posiadać własnej strony internetowej w której przedstawi swój zakres usług. Opisy nie mogą zawierać jednak żadnych obietnic dotyczących efektów zabiegów, ani też jawnie zachęcać do skorzystania z oferty. Klinika nie może także sugerować, że urządzenia czy preparaty wykorzystywane w zabiegach nie powodują żadnych działań niepożądanych. Co więcej, nie należy również stosować określeń, które miałyby na celu wartościowanie danej metody leczenia, skłaniając pacjenta do jej wyboru. Ograniczenia wobec klinik dotyczą jedynie formy komunikatów, a nie miejsca, gdzie się pojawiają. Oznacza to, że klinika może być obecna również na portalach społecznościowych, serwisach tematycznych, czy stronach i forach, gdzie pacjenci wymieniają się opiniami. Co ważne - wygląd strony www również ma ogromne znaczenie w budowie wizerunku kliniki w internecie.

W promowaniu klinik można napotkać wiele barier. Liczna konkurencja oraz ograniczenia dotyczące reklamowania usług medycznych wymagają stosowania odpowiednich działań. Jedną z najskuteczniejszych metod jest w tym przypadku marketing szeptany. Dzięki niemu można dotrzeć bezpośrednio do pacjentów i osiągnąć satysfakcjonujące efekty.

Jak marketing szeptany wpływa na wizerunek kliniki?

Jedną z najważniejszych ról w przypadku informowania o usługach medycznych, odgrywają opinie pacjentów. Jeśli klinika posiada pozytywne rekomendacje, będzie znacznie chętniej wybierana niż placówki konkurencyjne. Najlepszą rzeczą jaką możemy zrobić, jest więc zachęcenie pacjentów do podzielenia się swoimi doświadczeniami.

Ze statystyk wynika, że na 100 zadowolonych osób, tylko kilka z nich wyrazi swoją opinię i poleci usługi innym osobom. Zupełnie inaczej jest jednak w przypadku niezadowolonych osób. Znaczna większość będzie skłonna do wystawienia negatywnej opinii w wizytówce Google, na Facebooku czy portalu serwisie branżowym. Warto więc zachęcać pacjentów do tego, aby wystawili opinię we wskazanym miejscu.

W przypadku pozytywnych opinii, warto za nie podziękować. Jeśli natomiast zdarzy się, że niezadowolony pacjent wytoczy przeciwko klinice krytykę, nie wykłócamy się o to kto ma rację. Najlepsze co można zrobić w sytuacji, gdy pacjent ma zastrzeżenia co do wizyty lub zabiegu, to przeprosić. Potencjalni pacjenci, którzy będą rozważać skorzystanie z usług kliniki z pewnością docenią fakt, że placówka nie traktuje innych pacjentów z góry.

Obsługa posprzedażowa - jak dbać o pacjenta?

O pozytywny wizerunek można zadbać również poprzez utrzymanie kontaktu z pacjentem. Jest to analogią do systemów po sprzedażowych, które wdrażają przedsiębiorstwa. Pacjent, który zarejestruje się lub zostanie przyjęty na wizytę, może otrzymać maila z podziękowaniem. Dzięki powiadomieniom można przypominać również o terminach kolejnych wizyt, zamiast zapisywać je na kartkach. Dbając o to, aby treść takiego maila nie posiadała formy komercyjnej, działamy zgodnie z przepisami i dbamy o wizerunek kliniki.

W przypadku klinik realizujących świadczenia medyczne, pozytywny wizerunek jest niezwykle istotny. Pacjenci wybierają najchętniej właśnie te placówki, o których słyszeli dobre opinie. Systemy i rozwiązania, które wdrażamy, pozwalają wypracować efekty dla klinik, jednak nasz klient musi je wspierać. Najważniejszy jest bezpośredni kontakt z pacjentem i zachęcenie go do tego, aby wyraził swoją opinię.

autor
Autor artykułu
Beata Pietrzak
Specjalista od tworzenia treści na strony www oraz sklepy online
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Marketing szeptany w promocji kliniki
4.7/5 na podstawie 103 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest system CMS?
CMS z ang. Content Management System to system zarządzania treścią. Najprościej rzec ujmując jest to witryna internetowa wyposażona w panel administracyjny dzięki któremu można bezpłatnie i samodzielnie zmieniać treści bez znajomości programowania.
CMS z ang. Content Management System to system zarządzania treścią. Najprościej rzec ujmując jest to witryna internetowa wyposażona w panel administracyjny dzięki któremu można bezpłatnie i samodzielnie zmieniać treści bez znajomości programowania.
02
Co to jest identyfikacja wizualna?
dentyfikacja wizualna to znacznie więcej niż logo. To kompleksowa reprezentacja wizualna marki, obejmująca logo, kolorystykę, typografię, oraz inne elementy graficzne.
dentyfikacja wizualna to znacznie więcej niż logo. To kompleksowa reprezentacja wizualna marki, obejmująca logo, kolorystykę, typografię, oraz inne elementy graficzne.
03
Web application
Web application (Aplikacja Web) to rodzaj oprogramowania działającego w przeglądarce internetowej, które umożliwia użytkownikom wykonywanie określonych zadań lub dostęp do usług online bez potrzeby instalowania dodatkowego oprogramowania na lokalnym urządzeniu.
Web application (Aplikacja Web) to rodzaj oprogramowania działającego w przeglądarce internetowej, które umożliwia użytkownikom wykonywanie określonych zadań lub dostęp do usług online bez potrzeby instalowania dodatkowego oprogramowania na lokalnym urządzeniu.
04
Co to jest FAQ?
FAQ, czyli Frequently Asked Questions, to zestaw najczęściej zadawanych pytań wraz z odpowiedziami, które mają na celu wyjaśnienie wątpliwości i często pojawiających się kwestii dotyczących konkretnego tematu, produktu, czy usługi. Jest to praktyczne narzędzie używane na stronach internetowych, w instrukcjach obsługi czy portalach informacyjnych, które ułatwia użytkownikom szybkie znalezienie potrzebnych informacji, a firmom pozwala na efektywniejsze zarządzanie zapytaniami klientów oraz redukcję obciążenia dla działów obsługi.
FAQ, czyli Frequently Asked Questions, to zestaw najczęściej zadawanych pytań wraz z odpowiedziami, które mają na celu wyjaśnienie wątpliwości i często pojawiających się kwestii dotyczących konkretnego tematu, produktu, czy usługi. Jest to praktyczne narzędzie używane na stronach internetowych, w instrukcjach obsługi czy portalach informacyjnych, które ułatwia użytkownikom szybkie znalezienie potrzebnych informacji, a firmom pozwala na efektywniejsze zarządzanie zapytaniami klientów oraz redukcję obciążenia dla działów obsługi.
05
Opisy kategorii w sklepie internetowym
Opisy kategorii w sklepie internetowym to tekstowe przedstawienia poszczególnych sekcji lub działów sklepu, które grupują podobne lub powiązane ze sobą produkty.
Opisy kategorii w sklepie internetowym to tekstowe przedstawienia poszczególnych sekcji lub działów sklepu, które grupują podobne lub powiązane ze sobą produkty.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zakres działań - sklep internetowy. Zagano to firma zajmująca się projektowaniem oraz produkcją wysokogatunkowej odzieży kąpielowej i sportowej o nowoczesnym designie i świetnych walorach użytkowych. Kolekcje strojów kąpielowych Zagano idealnie sprawdzą się u osób aktywnych, które podczas pływania i uprawiania sportu cenią sobie wysoką...

Zakres działań - strona www. Siedlisko Janczar to kompleks wypoczynkowo-rekreacyjny, w którym można odpocząć od zgiełku miasta i codziennych obowiązków. Siedlisko janczar jest przyjazne dla osób, które poszukują wytchnienia od szybkiego tempa życia, jak również dla osób ceniących aktywny wypoczynek. W...

Zakres działań - strona internetowa. ID Point to dystrybutor włoskich mebli i dodatków, dzięki którym aranżowane wnętrza zyskają na luksusowym, a zarazem nowoczesnym charakterze. Architekci pracujący w firmie Id Point pomagają klientom tworzyć koncepcje aranżacyjne poszczególnych wnętrz, do których następnie dobierają...

Zakres działań - hosting, administracja strony www. Z grupą Cellfast współpracujemy od  ponad 6 lat nad utrzymaniem stabilnego i szybkiego hostingu dla serwisu www oraz utrzymanie/ aktualziację strony www.

Aby wzmocnić pozycję firmy Stelmet na rynku, zaprojektowaliśmy dla niej oryginalne materiały reklamowe. Przygotowane grafiki zostały przystosowane do profesjonalnego druku. Zajęliśmy się również rozbudową strony www Stelmet, która została dostosowana do potrzeb klientów. Stelmet specjalizuje się...

DMD to firma, która zajmuje się nie tylko produkcją, ale także sprzedażą najwyższej jakości tuszy oraz tonerów do drukarek pod własną marką, jak również materiałów eksploatacyjnych pochodzących od renomowanych marek, np. Canon czy HP. Podkarpacka firma oprócz sprzedaży materiałów eksploatacyjnych do drukarek zajmuje się...

Sharp jest firmą, która nieustannie dąży do innowacji — opracowuje jedyne w swoim rodzaju produkty i rozwiązania z branży IT, dzięki którym jakość życia ludzi na całym świecie ulegnie poprawie. Sharp oferuje usługi IT, a także nowoczesne rozwiązania do zarządzania komunikacją oraz dokumentami.

Zakres działań - hosting strony www. Kernau to polska marka oferująca nowoczesny sprzęt AGD oraz RTV, która zajmuje ugruntowaną pozycję na rynku. Urządzenia marki Kernau spełniają wysokie oczekiwania użytkowników pod względem parametrów technicznych, jak i modernistycznego designu.

 

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Lwowski Baciar
Strony www
medyczna strona produktowa chemaortho
Chemaortho
Strony www
Boost Genius
Strony www
Whiteberg
Strony www
Realizacja strony internetowej Folwark Center Rzeszów
Folwark Center
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium