Jak wybrać strategię pozycjonowania sklepu internetowego?
pozycjonowanie

Jak wybrać strategię pozycjonowania sklepu internetowego?

Jeszcze nie tak dawno pozycjonowanie stron i sklepów internetowych wymagało wytypowania kilku fraz, pobieżnej optymalizacji i masowego linkowania. Obecnie takie praktyki są raczej rzadkością, ponieważ zmienił się zarówno sposób zachowań użytkowników wyszukiwarki, którzy coraz częściej korzystają z fraz z tzw. długiego ogona, jak również algorytmy Google, które stawiają przed serwisami coraz większe wymagania. Co zatem wpływa na skuteczne pozycjonowanie stron? Jak wybrać odpowiednią strategię SEO? Odpowiemy na to pytanie, analizując nasz proces przygotowywania strategii dla klientów.

Planując profesjonalne i skuteczne pozycjonowanie musimy skupić się nie tylko na kilku frazach, ale również innych elementach, od których będzie zależał sukces działań.

Jak pracujemy przy tworzeniu strategii pozycjonowania dla klientów?

Skuteczne pozycjonowanie wymaga przygotowywania indywidualnej i dobrze przemyślanej strategii. Już początkowe etapy współpracy z klientem, powinny być okazją do zapoznania się z jego biznesem i głównymi priorytetami. Oczekiwania i wymagania klienta są głównymi determinantami do wyznaczenia kierunku strategii pozycjonowania. Schemat postępowania jest w tym przypadku bardzo podobny, jak w przypadku w opracowywaniu strategii marketingu internetowego. Ważne jest również nasze doradztwo oraz eksperckie podejście do realizacji.

W ocenie skuteczności strategii pozycjonowania należy kierować się przede wszystkim jakością. Jest to istotny aspekt w kontekście algorytmów wyszukiwarek, jak również użytkowników.

Wywiad z klientem

Pierwszym etapem jest rozmowa z klientem (z jego osobistym bądź zdalnym uczestnictwem). Podczas rozmowy przeprowadzamy analizę potrzeb jego działalności, do której będzie mogli opracować indywidualne rozwiązania. Chcemy poznać przede wszystkim jego ofertę, grupę docelową i rynek na jakim działa. Ważne są także działania, które były podejmowanie do tej pory w ramach pozycjonowania. Dzięki temu już na wstępie wiemy, które z działań nie zdały egzaminu, a które miały realny wpływ na generowanie ruchu.

Analiza konkurencji

Weryfikacja konkurentów i zajmowanych przez nich pozycji jest bardzo istotnym elementem do ustalenia celów strategii, a także możliwości pozycjonowania. Pozyskane informacje możemy wykorzystać, aby zasugerować zmiany, które wyróżnią sklep internetowy spośród innych. Poprawimy elementy, które pozwolą wyprzedzić rywali rynkowych w walce o wysokie pozycje i pozyskać potencjalnych klientów, którzy do tej pory trafiali do konkurencji.

Ustalenie celów strategii

Skuteczność strategii pozycjonowania musi zostać poddana ocenie, dlatego na początku musimy wyznaczyć cele, jakie mają zostać osiągnięte. Głównym zadaniem jest w tym przypadku określenie, czy chcemy skupić się na słowach kluczowych, czy zwiększać ruch i sprzedaż. Trudne hasła pozycjonuje się przez długi czas, zanim zaczną przynosić efekty. Klientom zazwyczaj zależy na czasie i widocznych wynikach, skupiamy się w pierwszej kolejności na prostych hasłach, które można łatwo i szybko wypozycjonować. Kiedy znamy cele strategii, możemy zdefiniować w jaki sposób zostaną one zmierzone oraz z pomocą jakich działań zostaną osiągnięte.

Przygotowanie strategii

Kluczowy etap to prace związane z opracowaniem strategii pozycjonowania dla sklepu klienta. Najskuteczniejszą metodą jest skupienie się w pierwszej kolejności na budowaniu ruchu i zwiększaniu sprzedaży przez SEO, optymalizacji sklepu online pod kątem użyteczności oraz co ważne - konwersji. Poprawa użyteczności w znaczący sposób wpływa na wzrost konwersji przy tym samym ruchu, dlatego obie te strategie powinny być ze sobą łączone. Następnie sklep musi zostać zoptymalizowany pod kątem pozycjonowania na wybrane słowa kluczowe. Istotną rolę odgrywa również content marketing, czyli tworzenie unikalnych i wartościowych opisów produktów. W Argonium w ramach pozycjonowania przeredagowujemy/zmieniamy/optymalizujemy wszystkie opisy.

Weryfikacja przez klienta

Ostatnim etapem jest zaprezentowanie przygotowanej strategii klientowi. Ustalamy również kilka istotnych elementów takich jak sposób raportowania oraz inne kwestie, które mogą skutecznie wesprzeć biznes klienta. Po akceptacji strategii przystępujemy do prac angażując nasz zespół.

Efektywne pozycjonowanie składa się przede wszystkim z indywidualnie dobranych rozwiązań odnośnie słów kluczowych i optymalizacji. Ważne jest również stałe mierzenie skuteczności działań, aby mieć kontrolę nad tym, które wdrożenia przynoszą oczekiwane korzyści, a które należy wyeliminować lub poprawić.

Jak efektywne SEO pomogło sklepowi z oświetleniem zwiększyć sprzedaż

Kiedy dobrze zaimplementowane, SEO może stać się potężnym narzędziem do zwiększania ruchu na stronie, a w konsekwencji – sprzedaży. W niniejszym artykule przeanalizujemy, jak sklep z oświetleniem wykorzystał SEO, by przekształcić swe cyfrowe obecności w znaczący wzrost obrotów.

  • Początkowym krokiem dla sklepu z oświetleniem było przeprowadzenie szczegółowej analizy słów kluczowych. Zespół marketingowy sklepu zidentyfikował terminy, które potencjalni klienci wpisywali, szukając produktów, jakie oferował sklep. Nie ograniczali się jedynie do ogólnikowych fraz takich jak "oświetlenie" czy "lampy", ale zbadali także bardziej specyficzne zapytania, w rodzaju "nowoczesne lampy wiszące" czy "energooszczędne żarówki LED".
  • Po zebraniu danych na temat słów kluczowych, przystępiliśmy do optymalizacji swojej strony. Każda strona produktu została przemyślana pod kątem wykorzystania odpowiednich fraz, zarówno w tytułach, opisach, jak i w meta tagach, które są istotne dla wyszukiwarek. Dodano również wysokiej jakości zdjęcia produktów, a ich tagi alt zostały wzbogacone o stosowne słowa kluczowe, co nie tylko przyczyniło się do lepszego rozpoznawania przez algorytmy wyszukiwarek, ale także poprawiło dostępność strony dla osób korzystających z czytników ekranu.
  • Kluczową rolę w strategii SEO sklepu z oświetleniem odegrało stworzenie wartościowej treści. Blog sklepowy zaczęto wzbogacać o artykuły poradnikowe, wpisy traktujące o najnowszych trendach w designie oświetlenia, a także konsultacje z ekspertami. Dzięki temu nie tylko pozycjonowano stronę jako źródło cennych informacji dla zainteresowanych tematem, ale też naturalnie wpleciono słowa kluczowe, zwiększając tym samym widoczność strony w wynikach wyszukiwania.
  • Google coraz większą wagę przykłada do użytkowego aspektu stron internetowych, w tym do ich szybkości. Dlatego zespół SEO sklepu z oświetleniem podjął działania techniczne zmierzające do przyspieszenia czasu ładowania stron. Skompresowanie zdjęć, optymalizacja kodu oraz poprawienie konfiguracji serwera to tylko niektóre z zastosowanych rozwiązań. Ponadto, sklep zaimplementował responsywny design, który poprawił dostępność i wygląd strony na urządzeniach mobilnych, co ma bezpośredni wpływ na pozycje w wyszukiwarce.
  • Innym istotnym czynnikiem w SEO jest budowanie linków zwrotnych, czyli zewnętrznych odnośników prowadzących do strony sklepu. Sklep z oświetleniem rozpoczął współprace z influencerami, stronami tematycznymi oraz portalami wnętrzarskimi, które z chęcią dzieliły się treścią i linkowały do sklepu. Dzięki temu zyskano nie tylko dodatkowy ruch na stronie, ale i wzmocniono autorytet domeny w oczach Google.
  • Każde działanie SEO było ściśle monitorowane za pomocą narzędzi analitycznych, takich jak Google Analytics. Zespół był w stanie śledzić, które słowa kluczowe generowały najwięcej ruchu, jak użytkownicy zachowywali się na stronie, oraz które produkty cieszyły się największym zainteresowaniem. To pozwoliło na ciągłą optymalizację zarówno contentu jak i samej strategii SEO.

 

Efektywność wprowadzonych zmian była mierzalna i znacząca. W ciągu kilku miesięcy sklep z oświetleniem odnotował zwiększenie ruchu organicznego, wzrost pozycji w wynikach wyszukiwania oraz - co najważniejsze - zwiększenie liczby transakcji. Strategia SEO okazała się kapitalną inwestycją, która przyczyniła się do expandcji rynkowej sklepu i umocniła jego pozycję na rynku oświetleniowym.

autor
Autor artykułu
Mateusz Wiktor
Specjalista od pozycjonowania stron www, sklepów internetowych
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Jak wybrać strategię pozycjonowania sklepu internetowego?
4.1/5 na podstawie 99 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest responsywność stron www?
Responsywność strony internetowej jest niezbędna, ponieważ coraz więcej osób korzysta z Internetu na różnych urządzeniach, także mobilnych.
Responsywność strony internetowej jest niezbędna, ponieważ coraz więcej osób korzysta z Internetu na różnych urządzeniach, także mobilnych.
02
Audyt SEO
Co to jest audyt SEO? To szczegółowa analiza Twojej strony www pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych.
Co to jest audyt SEO? To szczegółowa analiza Twojej strony www pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych.
03
Co to jest sklep internetowy ?
Sklep internetowy, znany również jako sklep online lub e-sklep, to platforma internetowa, na której przedsiębiorstwo sprzedaje swoje produkty lub usługi bezpośrednio klientom za pośrednictwem Internetu.
Sklep internetowy, znany również jako sklep online lub e-sklep, to platforma internetowa, na której przedsiębiorstwo sprzedaje swoje produkty lub usługi bezpośrednio klientom za pośrednictwem Internetu.
04
Co to jest pozycjonowanie Black SEO
Pozycjonowanie "Black SEO" to praktyka manipulowania i oszukiwania algorytmów wyszukiwarek internetowych w celu osiągnięcia wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie
05
Instagram
Instagram miał być siecią społecznościową służącą zabawie, polegającej na udostępnianiu zdjęć pomiędzy użytkownikami. Jednak stał się narzędziem, które pozwala zbliżyć się do znanych marek lub osób. Ten portal społecznościowy daje ogromne możliwości promocji firmy w sieci.
Instagram miał być siecią społecznościową służącą zabawie, polegającej na udostępnianiu zdjęć pomiędzy użytkownikami. Jednak stał się narzędziem, które pozwala zbliżyć się do znanych marek lub osób. Ten portal społecznościowy daje ogromne możliwości promocji firmy w sieci.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Onkomedica to placówka jednocząca specjalistów z województwa mazowieckiego zajmujących się diagnostyka i leczeniem chorób onkologicznych u osób dorosłych. Dla Centrum Terapii Nowotworów przygotowaliśmy profesjonalną stronę internetową wraz z usługą hostingu, administracji strony www oraz marketingu...

Zakres działań - strona www. White Sails Solina to ośrodek wypoczynkowy nad Jeziorem Solińskim, w którym można zarezerwować nocleg, skorzystać z oferty SPA, a także spróbować przepysznych dań w dwóch restauracjach z widokiem na przepiękny krajobraz. 1 W White Sails Solina można odpocząć od codzienności i podarować sobie chwilę...

Zarkes działań - strona internetowa. Warszawski Instytut Naczyniowy w Warszawie zajmuje się kompleksowym leczeniem nóg, m.in. żylaków kończyn dolnych, niewydolności żylnej oraz obrzęków tłuszczowych. Klinika Doppler Instytut powstała po to, aby pacjent w jednej placówce mógł otrzymać kompletną pomoc na najwyższym...

Zakres działan - strona internetowa. Szklane Tarasy to jeden z rzeszowskich deweloperów, który ze względu na swoje wieloletnie doświadczenie ma na swoim koncie ogromną ilość zrealizowanych inwestycji mieszkaniowych oraz kompleksów wielorodzinnych budynków mieszkalnych. Mieszkania projektowane, a następnie realizowane przez dewelopera...

Zbudowaliśmy profesjonalną stronę www, którą zoptymalizowaliśmy pod kątem wyszukiwarki Google dla Hotel & Restauracja Coloseum. Dzięki usłudze marketingu internetowego promujemy ofertę hotelu Coloseum w sieci, a także dbamy o stabilność i bezpieczeństwo strony www, dzięki hostingowi oraz wsparciu...

Współpraca z Kliniką Medycyny Estetycznej Dr Parda polegała na stworzeniu funkcjonalnej i atrakcyjnej wizualnie strony www. Z oferowanych przez nas usług Klinika Dr Parda korzysta również z administracji strony internetowej, jak również z marketingu internetowego. Zajmujemy sie tworzeniem treści, a skutecznie pozycjonowanie...

Maxton Design jest producentem wysokogatunkowych części samochodowego tuningu optycznego, który znany jest miłośnikom motoryzacji na całym świecie. Polska firma zajmuje się profesjonalną produkcją trwałych, nowoczesnych, a zarazem wysoce estetycznych splitterów, spoilerów, dokładek progów, zderzaków oraz innych akcesoriów...

Zakres działań - hosting strony www. Kernau to polska marka oferująca nowoczesny sprzęt AGD oraz RTV, która zajmuje ugruntowaną pozycję na rynku. Urządzenia marki Kernau spełniają wysokie oczekiwania użytkowników pod względem parametrów technicznych, jak i modernistycznego designu.

 

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Patkar
Strony www
Realizacja sklepu internetowego z meblami - Italia Style
Italia style
Sklepy online
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium