Jak wybrać strategię pozycjonowania sklepu internetowego?
pozycjonowanie

Jak wybrać strategię pozycjonowania sklepu internetowego?

Jeszcze nie tak dawno pozycjonowanie stron i sklepów internetowych wymagało wytypowania kilku fraz, pobieżnej optymalizacji i masowego linkowania. Obecnie takie praktyki są raczej rzadkością, ponieważ zmienił się zarówno sposób zachowań użytkowników wyszukiwarki, którzy coraz częściej korzystają z fraz z tzw. długiego ogona, jak również algorytmy Google, które stawiają przed serwisami coraz większe wymagania. Co zatem wpływa na skuteczne pozycjonowanie stron? Jak wybrać odpowiednią strategię SEO? Odpowiemy na to pytanie, analizując nasz proces przygotowywania strategii dla klientów.

Planując profesjonalne i skuteczne pozycjonowanie musimy skupić się nie tylko na kilku frazach, ale również innych elementach, od których będzie zależał sukces działań.

Jak pracujemy przy tworzeniu strategii pozycjonowania dla klientów?

Skuteczne pozycjonowanie wymaga przygotowywania indywidualnej i dobrze przemyślanej strategii. Już początkowe etapy współpracy z klientem, powinny być okazją do zapoznania się z jego biznesem i głównymi priorytetami. Oczekiwania i wymagania klienta są głównymi determinantami do wyznaczenia kierunku strategii pozycjonowania. Schemat postępowania jest w tym przypadku bardzo podobny, jak w przypadku w opracowywaniu strategii marketingu internetowego. Ważne jest również nasze doradztwo oraz eksperckie podejście do realizacji.

W ocenie skuteczności strategii pozycjonowania należy kierować się przede wszystkim jakością. Jest to istotny aspekt w kontekście algorytmów wyszukiwarek, jak również użytkowników.

Wywiad z klientem

Pierwszym etapem jest rozmowa z klientem (z jego osobistym bądź zdalnym uczestnictwem). Podczas rozmowy przeprowadzamy analizę potrzeb jego działalności, do której będzie mogli opracować indywidualne rozwiązania. Chcemy poznać przede wszystkim jego ofertę, grupę docelową i rynek na jakim działa. Ważne są także działania, które były podejmowanie do tej pory w ramach pozycjonowania. Dzięki temu już na wstępie wiemy, które z działań nie zdały egzaminu, a które miały realny wpływ na generowanie ruchu.

Analiza konkurencji

Weryfikacja konkurentów i zajmowanych przez nich pozycji jest bardzo istotnym elementem do ustalenia celów strategii, a także możliwości pozycjonowania. Pozyskane informacje możemy wykorzystać, aby zasugerować zmiany, które wyróżnią sklep internetowy spośród innych. Poprawimy elementy, które pozwolą wyprzedzić rywali rynkowych w walce o wysokie pozycje i pozyskać potencjalnych klientów, którzy do tej pory trafiali do konkurencji.

Ustalenie celów strategii

Skuteczność strategii pozycjonowania musi zostać poddana ocenie, dlatego na początku musimy wyznaczyć cele, jakie mają zostać osiągnięte. Głównym zadaniem jest w tym przypadku określenie, czy chcemy skupić się na słowach kluczowych, czy zwiększać ruch i sprzedaż. Trudne hasła pozycjonuje się przez długi czas, zanim zaczną przynosić efekty. Klientom zazwyczaj zależy na czasie i widocznych wynikach, skupiamy się w pierwszej kolejności na prostych hasłach, które można łatwo i szybko wypozycjonować. Kiedy znamy cele strategii, możemy zdefiniować w jaki sposób zostaną one zmierzone oraz z pomocą jakich działań zostaną osiągnięte.

Przygotowanie strategii

Kluczowy etap to prace związane z opracowaniem strategii pozycjonowania dla sklepu klienta. Najskuteczniejszą metodą jest skupienie się w pierwszej kolejności na budowaniu ruchu i zwiększaniu sprzedaży przez SEO, optymalizacji sklepu online pod kątem użyteczności oraz co ważne - konwersji. Poprawa użyteczności w znaczący sposób wpływa na wzrost konwersji przy tym samym ruchu, dlatego obie te strategie powinny być ze sobą łączone. Następnie sklep musi zostać zoptymalizowany pod kątem pozycjonowania na wybrane słowa kluczowe. Istotną rolę odgrywa również content marketing, czyli tworzenie unikalnych i wartościowych opisów produktów. W Argonium w ramach pozycjonowania przeredagowujemy/zmieniamy/optymalizujemy wszystkie opisy.

Weryfikacja przez klienta

Ostatnim etapem jest zaprezentowanie przygotowanej strategii klientowi. Ustalamy również kilka istotnych elementów takich jak sposób raportowania oraz inne kwestie, które mogą skutecznie wesprzeć biznes klienta. Po akceptacji strategii przystępujemy do prac angażując nasz zespół.

Efektywne pozycjonowanie składa się przede wszystkim z indywidualnie dobranych rozwiązań odnośnie słów kluczowych i optymalizacji. Ważne jest również stałe mierzenie skuteczności działań, aby mieć kontrolę nad tym, które wdrożenia przynoszą oczekiwane korzyści, a które należy wyeliminować lub poprawić.

Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest system CMS?
CMS z ang. Content Management System to system zarządzania treścią. Najprościej rzec ujmując jest to witryna internetowa wyposażona w panel administracyjny dzięki któremu można bezpłatnie i samodzielnie zmieniać treści bez znajomości programowania.
CMS z ang. Content Management System to system zarządzania treścią. Najprościej rzec ujmując jest to witryna internetowa wyposażona w panel administracyjny dzięki któremu można bezpłatnie i samodzielnie zmieniać treści bez znajomości programowania.
02
Co to jest strona www?
Strona internetowa jest niezwykle istotnym elementem tożsamości biznesu w sieci. Jest to miejsce, do którego odsyłasz internautów i adres, po którym można Cię znaleźć w wynikach wyszukiwania.
Strona internetowa jest niezwykle istotnym elementem tożsamości biznesu w sieci. Jest to miejsce, do którego odsyłasz internautów i adres, po którym można Cię znaleźć w wynikach wyszukiwania.
03
Ile kosztuje pozycjonowanie?
Koszt pozycjonowania strony www lub sklepu internetowego zależy od ilości pracy jaką należy włożyć w dany projekt.
Koszt pozycjonowania strony www lub sklepu internetowego zależy od ilości pracy jaką należy włożyć w dany projekt.
04
Linkedin
LinkedIn jest rozwiązaniem, które powstało w odpowiedzi na nagłą zmianę rynku pracy, związaną z tym, że obecnie większość rekrutacji odbywa się online. Dotyczy to zwłaszcza branży IT. Portal ten rozwijał się z czasem, a obecnie stał się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingowych.
LinkedIn jest rozwiązaniem, które powstało w odpowiedzi na nagłą zmianę rynku pracy, związaną z tym, że obecnie większość rekrutacji odbywa się online. Dotyczy to zwłaszcza branży IT. Portal ten rozwijał się z czasem, a obecnie stał się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingowych.
05
Filtry google
Pozycja twojej strony spadła w wynikach wyszukiwania, a ruch organiczny zmniejszył się nieoczekiwanie? Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Google obciążyło Cię karą za niestosowanie się do zasad wyszukiwarki Google. Dla nas nie ma jednak sytuacji bez wyjścia. W Argonium sprawdzimy, czy na twoją stronę został nałożony filtr, a jeśli tak się stało to znajdziemy przyczynę i ją usuniemy.
Pozycja twojej strony spadła w wynikach wyszukiwania, a ruch organiczny zmniejszył się nieoczekiwanie? Istnieje duże prawdopodobieństwo, że Google obciążyło Cię karą za niestosowanie się do zasad wyszukiwarki Google. Dla nas nie ma jednak sytuacji bez wyjścia. W Argonium sprawdzimy, czy na twoją stronę został nałożony filtr, a jeśli tak się stało to znajdziemy przyczynę i ją usuniemy.

pozycjonowanie

Najczęściej zadawane pytania
Czy warto pozycjonować sklep internetowy?

Sklep internetowy działa i sprzedaje tylko i wyłącznie w internecie - dlatego zadbanie o jego widoczność oraz pozycje są kluczowymi działaniami. Bez pozycjonowania (optymalizacja, content marketing, linkowanie) sklep nie będzie sprzedawał i generował zysków.  Odpowiedz na pytanie "czy warto lub czy trzeba pozycjonować sklep internetowy" jest jedna: TAK! 

Każdy sklep jest inny jak również branża w jakiej działa - pozycjonowanie sklepu internetowego to nie tylko linkowanie - to również optymalizacja treści, optymalizacja opisów produktów oraz całego procesy zakupu. Sklepy z małą ilością produktów trzeba optymalizować pod każdym kątem (SEO oraz UX) i wspierać mediami społecznościowymi. Duże sklepy trzeba optymalizować oraz linkować.  Nie ma jednej strategii pozycjonowania sklepów internetowych. Każdy sklep internetowy wymaga indywidualnego podejścia.

Ile czasu trwa pozycjonowanie sklepu internetowego?

Widoczne efekty są po 3 - 6 miesiącach w zależność od stopnia i intensywności działań. Bardzo ważną kwestią jest to jak szybko wyszukiwarka Google będzie indeksowała zmiany w sklepie ponieważ pierwsze i najważniejsze działania to optymalizacja sklepu internetowego oraz budowa wartościowych treści połączone z strategią budowania linków 

Pozycjonowanie sklepu - samodzielnie czy agencja?

Proces pozycjonowanie sklepu internetowego to nie jest już tylko hurtowe pozyskiwanie  linków. Obecnie pozycjonowanie to głównie optymalizacja kodu sklepu. struktury sklepu, nawigacji oraz co najważniejsze treści. Cały proces wymaga zaangażowania nie mniej niż 3 - 4 specjalistów: analityk, pozycjoner, copywriter itp. Zatrudnienie Agencji SEO do tego celu gwarantuje, że wszystkie działania będą realizowane jednocześnie i na wysokim poziomie. Kolejnym bardzo ważnym czynnikiem jest odpowiedzialność - Agencja nigdy nie mogła powiedzieć, że czegoś nie jest w stanie zrobić - zadaniem Agencji SEO jest kompleksowa obsługa z zakresu pozycjonowania, optymalizacji oraz content marketingu.

Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Patkar specjalizuje się w produkcji różnorodnych wyrobów wykonywanych z drewna i wikliny. Produkuje między innymi karmniki i budki lęgowe dla ptaków, skrzynie z drewna do sadzenia roślin, wiklinowe oraz drewniane płoty ogrodowe. Patkar również tworzy nieskazitelne i w pełni naturalne wyroby, tj. domki i karmniki dla zwierząt, kosze transportowe, klatki i...

Linea to firma zajmująca się sprzedażą, wynajmem, jak również serwisowaniem maszyn czyszczących. Dystrybutor urządzeń czyszczących korzysta z usługi profesjonalnego hostingu, pozycjonowania oraz marketingu internetowego. Dla marki Linea rozbudowaliśmy również stronę www, którą dopasowaliśmy do aktualnych potrzeb i preferencji klienta.

Dla firmy Movitech zmodernizowaliśmy stronę www oraz świadczymy usługę kolokacji serwerów. Firmie Movitech zaproponowaliśmy również usługę pomocy technicznej oraz hosting strony www, który odpowiada indywidualnym potrzebom firmy. Movitech to firma,...

Folwark Center Rzeszów to kompleks budynków na Słocinie w Rzeszowie, dla którego przygotowaliśmy oryginalną identyfikację wizualną. Dla firmy stworzyliśmy profesjonalną stronę internetową, którą skutecznie pozycjonujemy. Budujemy wizerunek marki w sieci z wykorzystaniem usługi...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Realizacja sklepu internetowego Artelito
Artelito
Sklepy online
Realizacja strony internetowej Folwark Center Rzeszów
Folwark Center
Strony www
Zaprojektowanie logo dla firmy geologicznej
G&G Wiercenia
Identyfikacja wizualna
Realizacja strony www medycznej - Hyper Pulse Imeso
A.L.T Hyper Pulse
Strony www