Jak zwiększyć sprzedaż w Internecie?
pozycjonowanie

Jak zwiększyć sprzedaż w Internecie?

Sklep internetowy jest doskonałą alternatywą dla tradycyjnych form sprzedaży. Zawsze dostępny i z nieograniczonym zasięgiem jest w stanie zarabiać 24 godziny na dobę. Aby sklep mógł przynosić zyski, wymagane jest jednak nieustanne dbanie o promocję, wizerunek i obsługę klienta. Nie bez znaczenia jest również sama witryna. Nie każdy właściciel sklepu internetowego zdaje sobie sprawę, że nie tylko liczba odwiedzających ma wpływ na zysk, ale przede wszystkim to, ilu z nich zdecyduje się na zakupy.

Szeroki asortyment i konkurencyjne ceny obecnie nie wystarczą do zwiększenia sprzedaży w e-sklepie. Należy wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów i poprzez wprowadzanie odpowiednich udogodnień dbać to, aby zakupy były proste oraz intuicyjne.

Jakie problemy najczęściej wpływają negatywnie na sprzedaż?

Wiele sklepów może poszczycić się wysokim wskaźnikiem odwiedzin, jednak niewielu użytkowników decyduje się na realizację transakcji. Marnuje się przez to cały wysiłek i trud wkładany w promocję i pozycjonowanie. Wielokrotnie powtarzamy, że podstawą skutecznego biznesu w sieci jest odpowiednio zbudowany i zoptymalizowany sklep internetowy.

Pominięcie tych aspektów przekłada się na duży współczynnik odrzuceń. Chcąc utrzymać sprzedaż na wysokim poziomie, należy zadbać o kilka istotnych kwestii. Ważna jest przede wszystkim użyteczność witryny. Klient powinien z łatwością poruszać się pomiędzy kategoriami sklepu, mieć dostęp do odpowiednich filtrów i opcji sortowania wyników. Przydatna jest również wyszukiwarka, która pozwoli odszukać odpowiedni produkt po wpisaniu jego nazwy. Jeśli klient nie może wygodnie przeglądać oferty, to opuści taki sklep i dokona zakupów u konkurencji. Kolejnym problemem, który zauważa wielu przedsiębiorców jest zjawisko porzucania koszyków przez klientów. Mówimy o nim w sytuacji, kiedy po dodaniu produktów do koszyka, transakcja nie jest finalizowana.

Przyczyn takich zachowań użytkowników jest co najmniej kilka. Najczęściej jest to wymuszona rejestracja. Internautom robiącym zakupy online, zazwyczaj zależy na czasie. Nie każdy z nich chce zakładać konto w sklepie, zwłaszcza jeśli zamierza zrobić w nim zakupy tylko jednorazowo. Warto zatem udostępnić opcję zakupów bez rejestracji, aby część użytkowników mogła dokonać transakcji bez podawania loginu i hasła. Sam proces również powinien przebiegać szybko i intuicyjnie. Konieczna jest także integracja z systemami płatności, by każdy z klientów mógł wybrać najwygodniejszy dla niego sposób zapłaty. Wszystkie te kwestie pomoże rozwiązać odpowiednio zbudowany i zaprojektowany sklep internetowy.

Co zrobić gdy nie ma klientów?

Niska sprzedaż w sklepie internetowym może także wynikać z braku lub źle prowadzonych działań promocyjnych. Dobrze zbudowany i zoptymalizowany sklep internetowy warto pozycjonować, ponieważ to jeden z najlepszych sposobów na pozyskanie potencjalnych klientów. Organiczny ruch, czyli ten pozyskany z bezpłatnych wyników wyszukiwania, postrzegany jest jako najbardziej wartościowy i przekłada się w dużym stopniu na wzrost sprzedaży. Nie oznacza to, że należy rezygnować z linków sponsorowanych, czyli wykupionych w ramach kampanii Google Ads. Wyświetlane są natychmiast po uruchomieniu kampanii, dlatego świetnie sprawdzą się zwłaszcza w przypadku sklepów, które dopiero rozpoczynają swoją działalność. Oprócz tego warto stosować marketing internetowy, ponieważ skuteczny przekaz reklamowy może przyciągnąć wielu klientów.

Pomagamy zwiększać sprzedaż w Internecie

Właściciele sklepów często mają dylemat czy zlecić budowę, pozycjonowanie i promocję sklepu jednej agencji interaktywnej, czy rozdzielić te zadania na różnych wykonawców. Pierwszy wariant zapewnia zdecydowanie więcej korzyści. W takiej sytuacji firma zna sklep "od podszewki", ponieważ sama go zaprojektowała i wykonała. Zna również wszystkie jego mocne strony, dlatego będzie w stanie dopasować odpowiednie działania wykorzystujące w 100 % potencjał witryny.

Wiemy jakie działania wdrożyć, aby zadbać zarówno o duży ruch, jak też wzrost współczynnika konwersji. Najlepszym tego przykładem jest nasz klient - Italia Style. Zbudowaliśmy dla niego nowy sklep internetowy i wdrożyliśmy pozycjonowanie, zwiększając sprzedaż aż o 300 %!

Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest system CMS?
CMS z ang. Content Management System to system zarządzania treścią. Najprościej rzec ujmując jest to witryna internetowa wyposażona w panel administracyjny dzięki któremu można bezpłatnie i samodzielnie zmieniać treści bez znajomości programowania.
CMS z ang. Content Management System to system zarządzania treścią. Najprościej rzec ujmując jest to witryna internetowa wyposażona w panel administracyjny dzięki któremu można bezpłatnie i samodzielnie zmieniać treści bez znajomości programowania.
02
Co to jest aplikacja b2b
Aplikacja B2B (Business-to-Business) to aplikacja komputerowa lub mobilna, która jest przeznaczona do użytku między firmami.
Aplikacja B2B (Business-to-Business) to aplikacja komputerowa lub mobilna, która jest przeznaczona do użytku między firmami.
03
Co to jest rebranding?
Rebranding marki to proces zmiany wizerunku, nazwy, logo, strategii marketingowej lub innych elementów związanych z identyfikacją marki w celu odświeżenia, ulepszenia lub dostosowania jej do zmieniających się potrzeb i oczekiwań klientów, rynku lub celów firmy. Jest to strategiczne podejście, które ma na celu zwiększenie atrakcyjności marki, poprawę percepcji klientów, zwiększenie konkurencyjności i przyspieszenie wzrostu.
Rebranding marki to proces zmiany wizerunku, nazwy, logo, strategii marketingowej lub innych elementów związanych z identyfikacją marki w celu odświeżenia, ulepszenia lub dostosowania jej do zmieniających się potrzeb i oczekiwań klientów, rynku lub celów firmy. Jest to strategiczne podejście, które ma na celu zwiększenie atrakcyjności marki, poprawę percepcji klientów, zwiększenie konkurencyjności i przyspieszenie wzrostu.
04
Wymiary Zdjęć na Facebooku
Odpowiednie wymiary zdjęć na Facebooku mają ogromne znaczenie, jeśli chcesz zachować profesjonalny i estetyczny wygląd Twojego profilu.
Odpowiednie wymiary zdjęć na Facebooku mają ogromne znaczenie, jeśli chcesz zachować profesjonalny i estetyczny wygląd Twojego profilu.
05
Co to jest Breadcrumbs
Breadcrumbs (tłumaczone jako "okruszki strony www") to element nawigacji na stronach internetowych, który informuje użytkownika o aktualnej lokalizacji na stronie w kontekście hierarchii jej struktury. Jest to rodzaj ścieżki, która przedstawia użytkownikowi ścieżkę, którą podążył, aby dotrzeć do aktualnej strony lub sekcji.
Breadcrumbs (tłumaczone jako

pozycjonowanie

Najczęściej zadawane pytania
Pozycjonowanie sklepu - samodzielnie czy agencja?

Proces pozycjonowanie sklepu internetowego to nie jest już tylko hurtowe pozyskiwanie  linków. Obecnie pozycjonowanie to głównie optymalizacja kodu sklepu. struktury sklepu, nawigacji oraz co najważniejsze treści. Cały proces wymaga zaangażowania nie mniej niż 3 - 4 specjalistów: analityk, pozycjoner, copywriter itp. Zatrudnienie Agencji SEO do tego celu gwarantuje, że wszystkie działania będą realizowane jednocześnie i na wysokim poziomie. Kolejnym bardzo ważnym czynnikiem jest odpowiedzialność - Agencja nigdy nie mogła powiedzieć, że czegoś nie jest w stanie zrobić - zadaniem Agencji SEO jest kompleksowa obsługa z zakresu pozycjonowania, optymalizacji oraz content marketingu.

Ile czasu trwa pozycjonowanie sklepu internetowego?

Widoczne efekty są po 3 - 6 miesiącach w zależność od stopnia i intensywności działań. Bardzo ważną kwestią jest to jak szybko wyszukiwarka Google będzie indeksowała zmiany w sklepie ponieważ pierwsze i najważniejsze działania to optymalizacja sklepu internetowego oraz budowa wartościowych treści połączone z strategią budowania linków 

Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?

Koszt pozycjonowania sklepu online w każdym przypadku to indywidualna wycena. Nie da się podać jednej ceny za usługę pozycjonowanie sklepu. Każdy sklep internatowy jest inny, wymaga innej pracy oraz więcej lub mniej godzin pracy.  Strategię cenową jaką praktykujemy to podanie szacunkowego budżetu klientowi i dostosowanie się to jego możliwości finansowych.

Czy warto pozycjonować sklep internetowy?

Sklep internetowy działa i sprzedaje tylko i wyłącznie w internecie - dlatego zadbanie o jego widoczność oraz pozycje są kluczowymi działaniami. Bez pozycjonowania (optymalizacja, content marketing, linkowanie) sklep nie będzie sprzedawał i generował zysków.  Odpowiedz na pytanie "czy warto lub czy trzeba pozycjonować sklep internetowy" jest jedna: TAK! 

Każdy sklep jest inny jak również branża w jakiej działa - pozycjonowanie sklepu internetowego to nie tylko linkowanie - to również optymalizacja treści, optymalizacja opisów produktów oraz całego procesy zakupu. Sklepy z małą ilością produktów trzeba optymalizować pod każdym kątem (SEO oraz UX) i wspierać mediami społecznościowymi. Duże sklepy trzeba optymalizować oraz linkować.  Nie ma jednej strategii pozycjonowania sklepów internetowych. Każdy sklep internetowy wymaga indywidualnego podejścia.

Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

LS Tech to firma zajmująca się produkcją maszyn pakujących i systemów do paletyzacji. Dla firmy zaprojektowaliśmy unikalną i spójną identyfikację wizualną. Oryginalne logo i wizytówka pozwoli firmie zdobyć nowych klientów. Dla LS Tech stworzyliśmy również materiały reklamowe, które przygotowaliśmy do...

Zakres działań - marketing internetowy. Italia Style to sklep internetowy, w którego ofercie dostępne są luksusowe meble włoskie do salonu, jadalni, sypialni, a także pokoju dziecięcego czy nawet biura. W bogatym asortymencie marki można znaleźć wysokiej jakości meble wykończone w niepowtarzalnym stylu, dzięki którym bez większego problemu urządzisz...

Zakres działań - hosting, administracja strony www. Z grupą Cellfast współpracujemy od  ponad 6 lat nad utrzymaniem stabilnego i szybkiego hostingu dla serwisu www oraz utrzymanie/ aktualziację strony www.

Zakres działań: hosting strony www. Van Pur to jedna z największych spółek piwowarskich w Polsce, która w swojej działalności skupia się na budowaniu i wzmacnianiu wizerunku marek regionalnych browarów oraz produkcji oryginalnych opakowań, czyli etykiet dla piw.

Linea to firma zajmująca się sprzedażą, wynajmem, jak również serwisowaniem maszyn czyszczących. Dystrybutor urządzeń czyszczących korzysta z usługi profesjonalnego hostingu, pozycjonowania oraz marketingu internetowego. Dla marki Linea rozbudowaliśmy również stronę www, którą dopasowaliśmy do aktualnych potrzeb i preferencji klienta.

Zakres działań - strona www. Początki firmy Hasborg sięgają 1997 roku. Firma jest uznawana za jedną z przodujących marek w branży piekarniczej i cukierniczej, ponieważ zajmuje się projektowaniem oraz produkcją niezawodnych maszyn piekarniczych, a także solidnych automatów przeznaczonych do wykorzystywania w cukierniach. Dzięki nowoczesnym...

DMD to firma, która zajmuje się nie tylko produkcją, ale także sprzedażą najwyższej jakości tuszy oraz tonerów do drukarek pod własną marką, jak również materiałów eksploatacyjnych pochodzących od renomowanych marek, np. Canon czy HP. Podkarpacka firma oprócz sprzedaży materiałów eksploatacyjnych do drukarek zajmuje się...

Zakres działań - strona intenetowa. Firma Bendiks Rzeszów zajmuje się profesjonalnym serwisem alternatorów, rozruszników, klimatyzacji, jak również układów zapłonowych. Bendiks Rzeszów prowadzi również sprzedaż hurtową i detaliczną części potrzebnych do naprawienia wymienionych podzespołów, a...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Realizacja sklepu internetowego z meblami - Italia Style
Italia style
Sklepy online
Sklep internetowy z częściami do elektronarzędzi  Mikron
Mikron
Sklepy online
Identyfikacja wizualna dla firmy STELMET
Stelmet
Identyfikacja wizualna
strona www okręgowej izby lekarskiej Tarnów
OIL Tarnów
Strony www