Onkomedica to placówka jednocząca specjalistów z województwa mazowieckiego zajmujących się diagnostyka i leczeniem chorób onkologicznych u osób dorosłych. Dla Centrum Terapii Nowotworów przygotowaliśmy profesjonalną stronę internetową wraz z usługą hostingu, administracji strony www oraz marketingu...
Co daje umowa SLA w sklepie internetowym?
Umowa SLA dla sklepu internetowego
Sklep on-line, który stale się rozwija zaczyna wraz z czasem generować coraz większe zyski i pozyskiwać nowych klientów. W końcu dochodzi do takiego momentu, że nawet krótka awaria witryny nie jest już tylko niewygodną przerwą w działaniu lecz staje się poważnym problem powodującym duże straty. Prowadząc biznes online, wiele firm decyduje się na umowę SLA, która określa poziom dostępności serwisu i zapewnia szybką reakcję w przypadku nieprzewidzianych awarii. Dlaczego warto mieć umowę SLA dla sklepu internetowego i jakie zapewnia korzyści?
Umowa, dzięki której awaria sklepu nie będzie problemem
Zaletą sklepów internetowych jest możliwość jednoczesnej obsługi nieograniczonej liczby klientów. To powoduje, że nie są rzadkością sytuacje, gdy pod wypływem dużej liczby użytkowników korzystających z serwisu w tym samym czasie, występują awarie wywołane przeciążeniem. Nawet ogromne platformy zakupowe takie jak Amazon czy nasze rodzime Allegro w wyniku akcji promocyjnych i związanym z tym dużym zainteresowaniem użytkowników, stały się na jakiś czas niedostępne. Dla takich liderów sprzedaży nawet krótka przerwa w dostępie serwisu może spowodować potężne straty. Czy jesteś w stanie oszacować ile Ciebie kosztowałaby taka awaria?
Umowa SLA jest rozwiązaniem nie tylko dla dużych sklepów internetowych, które realizują codziennie setki czy tysiące zamówień. Jej brak może wygenerować nie tylko straty finansowe. Brak szybkiego podjęcia stosownych kroków w przypadku awarii może również negatywnie wpłynąć na wizerunek sklepu. Czy sam chętnie kontynuowałbyś zakupy w sklepie, który generuje błąd gdy chcesz dokończyć transakcje lub jest co jakiś czas niedostępny?
Co zawiera umowa SLA?
Standardowa umowa SLA określa dwie wartości:
- czas reakcji - określa jak szybko przyjmiemy zgłoszenie. W praktyce wygląda to tak, że klient zgłasza nam błąd, a my w zastrzeżonym w umowie czasie kontaktujemy się z nim z zapytaniem o dodatkowe szczegóły bądź potwierdzeniem, że nasi specjaliści już zajmują się naprawą błędu.
- czas naprawy - jest to maksymalny termin, jaki możemy wykorzystać na naprawę błędu. Może zdarzyć się jednak, że błąd wynika z kodu bazowego serwisu, którego diagnoza może zająć nawet kilkanaście godzin. W takiej sytuacji stosuje się tzw. obejście błędu, aby przywrócić system do działania w jego głównym zakresie.
Oprócz poszczególnych wartości określa się również konsekwencje niedotrzymania warunków umowy, a także tryb postępowania w przypadku zaistnienia awarii.
Jakie korzyści zapewnia podpisanie umowy SLA?
- zachowanie ciągłości sprzedaży w sklepie internetowym,
- gwarancja naprawy błędów i usunięcia awarii,
- monitorowanie systemu,
- mniejsze ryzyko strat finansowych,
- większe zaufanie wśród klientów.
Umowa SLA zawsze występuje z umową kompleksowej obsługi sklepu internetowego. Dzięki temu nasz zespół może na bieżąco pracować nad funkcjonalnością twojego sklepu oraz monitorować jego działanie. W ten sposób znacznie szybciej możemy dostrzec błędy i nieprawidłowości, dokonując optymalizacji. W sytuacji gdy jednak dojdzie już do awarii, natychmiast reagujemy na zaistniały problem. Tworzymy kopie bezpieczeństwa i przystępujemy do naprawy awarii, aby jak najszybciej przywrócić twój sklep do pełnej dostępności. Dzięki naszej pracy, twój biznes może działać na bieżąco pozwalając klientom na dokonywanie zakupów.