Co daje umowa SLA w sklepie internetowym?
serwisy www

Co daje umowa SLA w sklepie internetowym?

Umowa SLA dla sklepu internetowego

Sklep on-line, który stale się rozwija zaczyna wraz z czasem generować coraz większe zyski i pozyskiwać nowych klientów. W końcu dochodzi do takiego momentu, że nawet krótka awaria witryny nie jest już tylko niewygodną przerwą w działaniu lecz staje się poważnym problem powodującym duże straty. Prowadząc biznes online, wiele firm decyduje się na umowę SLA, która określa poziom dostępności serwisu i zapewnia szybką reakcję w przypadku nieprzewidzianych awarii. Dlaczego warto mieć umowę SLA dla sklepu internetowego i jakie zapewnia korzyści?

Umowa, dzięki której awaria sklepu nie będzie problemem

Zaletą sklepów internetowych jest możliwość jednoczesnej obsługi nieograniczonej liczby klientów. To powoduje, że nie są rzadkością sytuacje, gdy pod wypływem dużej liczby użytkowników korzystających z serwisu w tym samym czasie, występują awarie wywołane przeciążeniem. Nawet ogromne platformy zakupowe takie jak Amazon czy nasze rodzime Allegro w wyniku akcji promocyjnych i związanym z tym dużym zainteresowaniem użytkowników, stały się na jakiś czas niedostępne. Dla takich liderów sprzedaży nawet krótka przerwa w dostępie serwisu może spowodować potężne straty. Czy jesteś w stanie oszacować ile Ciebie kosztowałaby taka awaria?

Umowa SLA jest rozwiązaniem nie tylko dla dużych sklepów internetowych, które realizują codziennie setki czy tysiące zamówień. Jej brak może wygenerować nie tylko straty finansowe. Brak szybkiego podjęcia stosownych kroków w przypadku awarii może również negatywnie wpłynąć na wizerunek sklepu. Czy sam chętnie kontynuowałbyś zakupy w sklepie, który generuje błąd gdy chcesz dokończyć transakcje lub jest co jakiś czas niedostępny?

Co zawiera umowa SLA?

Standardowa umowa SLA określa dwie wartości:

  • czas reakcji - określa jak szybko przyjmiemy zgłoszenie. W praktyce wygląda to tak, że klient zgłasza nam błąd, a my w zastrzeżonym w umowie czasie kontaktujemy się z nim z zapytaniem o dodatkowe szczegóły bądź potwierdzeniem, że nasi specjaliści już zajmują się naprawą błędu.
  • czas naprawy - jest to maksymalny termin, jaki możemy wykorzystać na naprawę błędu. Może zdarzyć się jednak, że błąd wynika z kodu bazowego serwisu, którego diagnoza może zająć nawet kilkanaście godzin. W takiej sytuacji stosuje się tzw. obejście błędu, aby przywrócić system do działania w jego głównym zakresie.

Oprócz poszczególnych wartości określa się również konsekwencje niedotrzymania warunków umowy, a także tryb postępowania w przypadku zaistnienia awarii.

Jakie korzyści zapewnia podpisanie umowy SLA?

  • zachowanie ciągłości sprzedaży w sklepie internetowym,
  • gwarancja naprawy błędów i usunięcia awarii,
  • monitorowanie systemu,
  • mniejsze ryzyko strat finansowych,
  • większe zaufanie wśród klientów.

Umowa SLA zawsze występuje z umową kompleksowej obsługi sklepu internetowego. Dzięki temu nasz zespół może na bieżąco pracować nad funkcjonalnością twojego sklepu oraz monitorować jego działanie. W ten sposób znacznie szybciej możemy dostrzec błędy i nieprawidłowości, dokonując optymalizacji. W sytuacji gdy jednak dojdzie już do awarii, natychmiast reagujemy na zaistniały problem. Tworzymy kopie bezpieczeństwa i przystępujemy do naprawy awarii, aby jak najszybciej przywrócić twój sklep do pełnej dostępności. Dzięki naszej pracy, twój biznes może działać na bieżąco pozwalając klientom na dokonywanie zakupów.

autor
Autor artykułu
Konrad Sobański
Specjalista od stron www, sklepów online
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Co daje umowa SLA w sklepie internetowym?
5/5 na podstawie 100 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Instagram
Instagram miał być siecią społecznościową służącą zabawie, polegającej na udostępnianiu zdjęć pomiędzy użytkownikami. Jednak stał się narzędziem, które pozwala zbliżyć się do znanych marek lub osób. Ten portal społecznościowy daje ogromne możliwości promocji firmy w sieci.
Instagram miał być siecią społecznościową służącą zabawie, polegającej na udostępnianiu zdjęć pomiędzy użytkownikami. Jednak stał się narzędziem, które pozwala zbliżyć się do znanych marek lub osób. Ten portal społecznościowy daje ogromne możliwości promocji firmy w sieci.
02
Co to jest optymalizacja sklepu online
Optymalizacja sklepu internetowego to proces polegający na dostosowaniu i ulepszaniu różnych aspektów strony internetowej, aby zwiększyć jej efektywność i funkcjonalność. Celem optymalizacji jest nie tylko przyciągnięcie większej liczby odwiedzających, ale także zapewnienie im jak najlepszego doświadczenia użytkownika, co z kolei skutkuje zwiększeniem współczynnika konwersji i sprzedaży.
Optymalizacja sklepu internetowego to proces polegający na dostosowaniu i ulepszaniu różnych aspektów strony internetowej, aby zwiększyć jej efektywność i funkcjonalność. Celem optymalizacji jest nie tylko przyciągnięcie większej liczby odwiedzających, ale także zapewnienie im jak najlepszego doświadczenia użytkownika, co z kolei skutkuje zwiększeniem współczynnika konwersji i sprzedaży.
03
Pozycjonowanie Long tail
Pozycjonowanie long tail (pozycjonowanie długi ogon / pozycjonowanie szerokie) to sposób promocji nazywany również metodą długiego ogona. Polega ona na używaniu wielowyrazowych, złożonych fraz, których celem jest zwiększenie liczby użytkowników odwiedzających stronę www.
Pozycjonowanie long tail (pozycjonowanie długi ogon / pozycjonowanie szerokie) to sposób promocji nazywany również metodą długiego ogona. Polega ona na używaniu wielowyrazowych, złożonych fraz, których celem jest zwiększenie liczby użytkowników odwiedzających stronę www.
04
Pozycjonowanie regionalne
Pozycjonowanie regionalne inaczej nazywane pozycjonowanie lokalne to strategia marketingowa, której celem jest poprawa widoczności i pozycji firmy w wynikach wyszukiwania lokalnych usług lub produktów w określonym obszarze geograficznym.
Pozycjonowanie regionalne inaczej nazywane pozycjonowanie lokalne to strategia marketingowa, której celem jest poprawa widoczności i pozycji firmy w wynikach wyszukiwania lokalnych usług lub produktów w określonym obszarze geograficznym.
05
Co to jest strategia pozycjonowania SEO
Strategia pozycjonowania SEO (Search Engine Optimization) to plan działania mający na celu zwiększenie widoczności i pozycji strony internetowej w wynikach organicznych wyszukiwarek, takich jak Google, Bing.
Strategia pozycjonowania SEO (Search Engine Optimization) to plan działania mający na celu zwiększenie widoczności i pozycji strony internetowej w wynikach organicznych wyszukiwarek, takich jak Google, Bing.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zakres działań - strona www. Siedlisko Janczar to kompleks wypoczynkowo-rekreacyjny, w którym można odpocząć od zgiełku miasta i codziennych obowiązków. Siedlisko janczar jest przyjazne dla osób, które poszukują wytchnienia od szybkiego tempa życia, jak również dla osób ceniących aktywny wypoczynek. W...

Zarkes działań - strona internetowa. Warszawski Instytut Naczyniowy w Warszawie zajmuje się kompleksowym leczeniem nóg, m.in. żylaków kończyn dolnych, niewydolności żylnej oraz obrzęków tłuszczowych. Klinika Doppler Instytut powstała po to, aby pacjent w jednej placówce mógł otrzymać kompletną pomoc na najwyższym...

Zakres działań - strona internetowa. ID Point to dystrybutor włoskich mebli i dodatków, dzięki którym aranżowane wnętrza zyskają na luksusowym, a zarazem nowoczesnym charakterze. Architekci pracujący w firmie Id Point pomagają klientom tworzyć koncepcje aranżacyjne poszczególnych wnętrz, do których następnie dobierają...

Zakres działań: hosting strony www. Chema-Elektromet to firma farmaceutyczna, która od ponad 60 lat produkuje produkty lecznicze oraz wyroby medyczne, które są przeznaczone przede wszystkim dla dermatologów i stomatologów. W swojej pracy Chema-Elektromet wykorzystuje nowoczesne rozwiązania technologiczne, dzięki którym ciągle...

Pater Group jest polską firmą rodzinną założoną w 1976 roku, przez Andrzeja Daniluk, która specjalizuje się w produkcji kostki brukowej spełniającej oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów. Proponowane produkty stworzone są z najlepszej jakości surowców pozyskiwanych przez firmę. Oczekiwania klienta są priorytetem do spełnienia, dzięki którym...

Z Okręgową Izbą Lekarską w Tarnowie współpracowaliśmy podczas tworzenia profesjonalnej strony www w oparciu o nasz autorski system CMS. Dzięki intuicyjnemu panelowi sterowania zarządzanie stroną www czy wprowadzenie modyfikacji jest szybkie i nadzwyczaj proste. Wszystkie zaproponowane przez nas rozwiązania...

Zakres działań - strona internetowa. Kenomi Development to spółka, która zajmuje się projektowaniem, a następnie realizacją nowoczesnych, komfortowych i praktycznych projektów deweloperskich mieszkań na terenie kraju. Obecnie firma zajmuje się realizacją osiedla "Dzika Róża", a także planowaniem kolejnych dwóch inwestycji na...

Sharp jest firmą, która nieustannie dąży do innowacji — opracowuje jedyne w swoim rodzaju produkty i rozwiązania z branży IT, dzięki którym jakość życia ludzi na całym świecie ulegnie poprawie. Sharp oferuje usługi IT, a także nowoczesne rozwiązania do zarządzania komunikacją oraz dokumentami.

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Realizacja strony www medycznej - Hyper Pulse Imeso
A.L.T Hyper Pulse
Strony www
Strona www dla agencji pośrednictwa pracy
Axamo
Strony www
Realizacja strony internetowej Folwark Center Rzeszów
Folwark Center
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium