Archetyp marki - Buntownik
marketing internetowy

Archetyp marki - Buntownik

Określenie archetypu marki ma na celu oddanie jej ducha poprzez nadanie jej ludzkich cech i tożsamości, uwiarygadniając ją jednocześnie w oczach odbiorców. Zabieg ten wykorzystuje agencja interaktywna Argonium przy budowie identyfikacji wizualnej firmy. Archetyp marki to świetne narzędzie wykorzystywane we współczesnym marketingu w celu wzbudzania sympatii, lojalności i zaufania wśród odbiorców. Marka posługująca się określonym archetypem zyskuje osobowość oraz lęki i pragnienia typowe dla człowieka, które podzielają członkowie skonkretyzowanej grupy docelowej. Wśród 12 archetypów marki Buntownik to najbardziej nieposłuszny i radykalny typ podważający wszystkie zasady wraz z ustalonym z góry porządkiem świata. Sprawdź, czy Twoja marka ma w sobie coś z Buntownika!

Archetyp Buntownika (The Outlaw)

Każdy Buntownik jest nonkonformistą traktującym wolność jako najwyższą wartość. Nie tylko nie boi się on sprzeciwić i postawić na swoim, ale też walczy z ograniczającymi go zasadami i ustalonym porządkiem świata. Jego energia i odwaga są cechami niezbędnymi podczas podążania własną ścieżką, podejmowania się nowych wyzwań oraz rywalizacji. Marka jako Buntownik może sprzeciwiać się regułom, szokować i dominować na rynku, chętnie wchodząc w szranki z konkurencją. Archetyp Buntownika to ostry i silny rewolucjonista, który budzi postrach i jednocześnie ma w sobie coś pociągającego.

Archetyp Buntownika świetnie się sprawdza jako osobowość marek będących liderami w branżach motoryzacyjnej, gamingowej, młodzieżowej czy odzieżowej. Z Buntownikiem utożsamiają się między innymi marki, takie jak: Diesel, Virgin, Converse, Harley Davidson oraz Nasty Gal.

Odkryj, kim jest Twoja marka!

Za określonymi archetypami marek kryją się konkretne cechy osobowości, wartości oraz motywacje. Popularyzatorki tej koncepcji we współczesnym marketingu - Margaret Mark i Carol S. Pearson - wyróżniły 12 archetypów, którymi kierują odmienne cele, dążenia i pragnienia. Są to:

Odnalezienie archetypu marki może okazać się bardzo przydatne dla określenia jej tożsamości, ukierunkowania kampanii reklamowej oraz sprecyzowania jej grupy docelowej. Już wiesz, kim jest Twoja marka? Jeśli nie, agencja interaktywna Argonium bardzo chętnie służy swoją pomocą.

autor
Autor artykułu
Oskar Szczepański
Specjalista od marketingu internetowego, socialmedia
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Archetyp marki - Buntownik
5/5 na podstawie 130 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Pozycjonowanie Long tail
Pozycjonowanie long tail (pozycjonowanie długi ogon / pozycjonowanie szerokie) to sposób promocji nazywany również metodą długiego ogona. Polega ona na używaniu wielowyrazowych, złożonych fraz, których celem jest zwiększenie liczby użytkowników odwiedzających stronę www.
Pozycjonowanie long tail (pozycjonowanie długi ogon / pozycjonowanie szerokie) to sposób promocji nazywany również metodą długiego ogona. Polega ona na używaniu wielowyrazowych, złożonych fraz, których celem jest zwiększenie liczby użytkowników odwiedzających stronę www.
02
co to jest link noreferrer
Link "noreferrer" to kolejny atrybut HTML używany w znacznikach hiperłączy , który działa w połączeniu z atrybutem target="_blank". Służy on do zapobiegania przekazywaniu informacji o stronie źródłowej (stronie, z której użytkownik przechodzi do danego linku) do strony docelowej.
Link
03
Co to jest aplikacja b2b
Aplikacja B2B (Business-to-Business) to aplikacja komputerowa lub mobilna, która jest przeznaczona do użytku między firmami.
Aplikacja B2B (Business-to-Business) to aplikacja komputerowa lub mobilna, która jest przeznaczona do użytku między firmami.
04
Co to jest sklep internetowy ?
Sklep internetowy, znany również jako sklep online lub e-sklep, to platforma internetowa, na której przedsiębiorstwo sprzedaje swoje produkty lub usługi bezpośrednio klientom za pośrednictwem Internetu.
Sklep internetowy, znany również jako sklep online lub e-sklep, to platforma internetowa, na której przedsiębiorstwo sprzedaje swoje produkty lub usługi bezpośrednio klientom za pośrednictwem Internetu.
05
Pozycjonowanie sklepu internetowego
Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces optymalizacji strony internetowej sklepu w celu poprawy jej widoczności w wynikach organicznych wyszukiwarek, takich jak Google.
Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces optymalizacji strony internetowej sklepu w celu poprawy jej widoczności w wynikach organicznych wyszukiwarek, takich jak Google.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Współpraca z Kancelarią Notarialną Aleksandra Jurczak umożliwiła modernizację strony www, jak również dostosowane do indywidualnych potrzeb kancelarii hostingu witryny internetowej. Kancelaria Notarialna Aleksandra Jurczak specjalizuje się w usługach z zakresu czynności notarialnych.

Zakres dziłań - treści na strony www. Bispol to rodzinna firma, która od 1993 roku produkuje na nowoczesnych liniach produkcyjnych świece zapachowe i bezzapachowe, podgrzewacze, dyfuzory i woski zapachowe, wkłady oraz znicze dystrybuując je na terenie całej Europy.

Zakres działań - marketing internetowy. Italia Style to sklep internetowy, w którego ofercie dostępne są luksusowe meble włoskie do salonu, jadalni, sypialni, a także pokoju dziecięcego czy nawet biura. W bogatym asortymencie marki można znaleźć wysokiej jakości meble wykończone w niepowtarzalnym stylu, dzięki którym bez większego problemu urządzisz...

Zakres działań: hosting strony www. Chema-Elektromet to firma farmaceutyczna, która od ponad 60 lat produkuje produkty lecznicze oraz wyroby medyczne, które są przeznaczone przede wszystkim dla dermatologów i stomatologów. W swojej pracy Chema-Elektromet wykorzystuje nowoczesne rozwiązania technologiczne, dzięki którym ciągle...

Stworzyliśmy nowoczesny sklep internetowy, który cechuje się intuicyjną nawigacją i przyjaznym interfejsem użytkownika. Klienci mogą szybko i łatwo znaleźć interesujące produkty, korzystając z zaawansowanych filtrów wyszukiwania. Dzięki wysokiej jakości zdjęciom i szczegółowym opisom, użytkownicy mają pełen wgląd w oferowane produkty, co ułatwia im podejmowanie...

CARPATHIA CONSULTING GROUP istnieje na rynku od 2009 roku i cieszy się uznaniem jako ceniony partner w dziedzinie pozyskiwania środków. Bogate doświadczenie oraz ekspertyza, są owocem wieloletniej pracy  założyciela, Piotra Fularza, oraz zgranego zespołu CCG, który aktywnie działa w tej sferze od 2003 roku. Firma stanowi bezsporne centrum kompetencji w obszarze...

Firma Mostostal Warszawa S.A. od ponad siedemdziesięciu ośmiu lat funkcjonuje na rynku polskim. Od początku swej działalności prowadziła zrównoważony rozwój i podejmowała się realizacji różnego rodzaju projektów. Wykonywane przez firmę Mostostal Warszawa obiekty obejmują praktycznie każdy sektor budowlany: ogólny, drogowy, przemysłowy,...

LS Tech to firma zajmująca się produkcją maszyn pakujących i systemów do paletyzacji. Dla firmy zaprojektowaliśmy unikalną i spójną identyfikację wizualną. Oryginalne logo i wizytówka pozwoli firmie zdobyć nowych klientów. Dla LS Tech stworzyliśmy również materiały reklamowe, które przygotowaliśmy do...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Realizacja strony internetowej dystrybutora mebli ID Point
ID Point
Strony www
Realizacja strony www dla developera Kenomi
Kenomi Deweloper
Strony www
Realizacja sklepu internetowego offstore
Offstore
Sklepy online
Boost Genius
Strony www
medyczna strona produktowa chemaortho
Chemaortho
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium