Archetyp marki - Buntownik
marketing internetowy

Archetyp marki - Buntownik

Określenie archetypu marki ma na celu oddanie jej ducha poprzez nadanie jej ludzkich cech i tożsamości, uwiarygadniając ją jednocześnie w oczach odbiorców. Zabieg ten wykorzystuje agencja interaktywna Argonium przy budowie identyfikacji wizualnej firmy. Archetyp marki to świetne narzędzie wykorzystywane we współczesnym marketingu w celu wzbudzania sympatii, lojalności i zaufania wśród odbiorców. Marka posługująca się określonym archetypem zyskuje osobowość oraz lęki i pragnienia typowe dla człowieka, które podzielają członkowie skonkretyzowanej grupy docelowej. Wśród 12 archetypów marki Buntownik to najbardziej nieposłuszny i radykalny typ podważający wszystkie zasady wraz z ustalonym z góry porządkiem świata. Sprawdź, czy Twoja marka ma w sobie coś z Buntownika!

Archetyp Buntownika (The Outlaw)

Każdy Buntownik jest nonkonformistą traktującym wolność jako najwyższą wartość. Nie tylko nie boi się on sprzeciwić i postawić na swoim, ale też walczy z ograniczającymi go zasadami i ustalonym porządkiem świata. Jego energia i odwaga są cechami niezbędnymi podczas podążania własną ścieżką, podejmowania się nowych wyzwań oraz rywalizacji. Marka jako Buntownik może sprzeciwiać się regułom, szokować i dominować na rynku, chętnie wchodząc w szranki z konkurencją. Archetyp Buntownika to ostry i silny rewolucjonista, który budzi postrach i jednocześnie ma w sobie coś pociągającego.

Archetyp Buntownika świetnie się sprawdza jako osobowość marek będących liderami w branżach motoryzacyjnej, gamingowej, młodzieżowej czy odzieżowej. Z Buntownikiem utożsamiają się między innymi marki, takie jak: Diesel, Virgin, Converse, Harley Davidson oraz Nasty Gal.

Odkryj, kim jest Twoja marka!

Za określonymi archetypami marek kryją się konkretne cechy osobowości, wartości oraz motywacje. Popularyzatorki tej koncepcji we współczesnym marketingu - Margaret Mark i Carol S. Pearson - wyróżniły 12 archetypów, którymi kierują odmienne cele, dążenia i pragnienia. Są to:

Odnalezienie archetypu marki może okazać się bardzo przydatne dla określenia jej tożsamości, ukierunkowania kampanii reklamowej oraz sprecyzowania jej grupy docelowej. Już wiesz, kim jest Twoja marka? Jeśli nie, agencja interaktywna Argonium bardzo chętnie służy swoją pomocą.

autor
Autor artykułu
Oskar Szczepański
Specjalista od marketingu internetowego, socialmedia
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Archetyp marki - Buntownik
5/5 na podstawie 130 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest linkowanie
Budowanie linków (link building) jest jednym z elementów procesu pozycjonowania stron internetowych. Polega na zdobywaniu linków prowadzących do naszej strony z innych witryn w celu zwiększenia jej autorytetu i pozycji w wynikach wyszukiwania.
Budowanie linków (link building) jest jednym z elementów procesu pozycjonowania stron internetowych. Polega na zdobywaniu linków prowadzących do naszej strony z innych witryn w celu zwiększenia jej autorytetu i pozycji w wynikach wyszukiwania.
02
co to jest link noopener
Link "noopener" to atrybut HTML, który jest używany w znacznikach hiperłączy , aby zapobiec zagrożeniu bezpieczeństwa zwanej "atakami okna docelowego" (ang. "target attacks").
Link
03
Co to jest WCAG 2.1?
WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines 2.1) to zestaw wytycznych opracowanych przez organizację World Wide Web Consortium (W3C). Mają one na celu zapewnienie dostępności treści internetowych dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines 2.1) to zestaw wytycznych opracowanych przez organizację World Wide Web Consortium (W3C). Mają one na celu zapewnienie dostępności treści internetowych dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
04
Pozycjonowanie sklepu internetowego
Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces optymalizacji strony internetowej sklepu w celu poprawy jej widoczności w wynikach organicznych wyszukiwarek, takich jak Google.
Pozycjonowanie sklepu internetowego to proces optymalizacji strony internetowej sklepu w celu poprawy jej widoczności w wynikach organicznych wyszukiwarek, takich jak Google.
05
Ile kosztuje pozycjonowanie?
Koszt pozycjonowania strony www lub sklepu internetowego zależy od ilości pracy jaką należy włożyć w dany projekt.
Koszt pozycjonowania strony www lub sklepu internetowego zależy od ilości pracy jaką należy włożyć w dany projekt.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Współpraca z Kancelarią Notarialną Aleksandra Jurczak umożliwiła modernizację strony www, jak również dostosowane do indywidualnych potrzeb kancelarii hostingu witryny internetowej. Kancelaria Notarialna Aleksandra Jurczak specjalizuje się w usługach z zakresu czynności notarialnych.

Zakres działań - strona www. White Sails Solina to ośrodek wypoczynkowy nad Jeziorem Solińskim, w którym można zarezerwować nocleg, skorzystać z oferty SPA, a także spróbować przepysznych dań w dwóch restauracjach z widokiem na przepiękny krajobraz. 1 W White Sails Solina można odpocząć od codzienności i podarować sobie chwilę...

Zakres działań - sklep internetowy. Zagano to firma zajmująca się projektowaniem oraz produkcją wysokogatunkowej odzieży kąpielowej i sportowej o nowoczesnym designie i świetnych walorach użytkowych. Kolekcje strojów kąpielowych Zagano idealnie sprawdzą się u osób aktywnych, które podczas pływania i uprawiania sportu cenią sobie wysoką...

Zakres działań - marketing internetowy. Italia Style to sklep internetowy, w którego ofercie dostępne są luksusowe meble włoskie do salonu, jadalni, sypialni, a także pokoju dziecięcego czy nawet biura. W bogatym asortymencie marki można znaleźć wysokiej jakości meble wykończone w niepowtarzalnym stylu, dzięki którym bez większego problemu urządzisz...

Stworzyliśmy nowoczesny sklep internetowy, który cechuje się intuicyjną nawigacją i przyjaznym interfejsem użytkownika. Klienci mogą szybko i łatwo znaleźć interesujące produkty, korzystając z zaawansowanych filtrów wyszukiwania. Dzięki wysokiej jakości zdjęciom i szczegółowym opisom, użytkownicy mają pełen wgląd w oferowane produkty, co ułatwia im podejmowanie...

Marka ITALMEBLE obecna jest w branży eleganckich mebli, oświetlenia, dodatków i wyposażenia wnętrz od kilkunastu lat. Firma oferuje kolekcje mebli, które łączą tradycję i innowację, piękno i funkcjonalność, a także dbałość o szczegóły i spójność elementów. Produkty Italmeble charakteryzują się oryginalnym charakterem i są wykonane z modnych, szlachetnych...

CARPATHIA CONSULTING GROUP istnieje na rynku od 2009 roku i cieszy się uznaniem jako ceniony partner w dziedzinie pozyskiwania środków. Bogate doświadczenie oraz ekspertyza, są owocem wieloletniej pracy  założyciela, Piotra Fularza, oraz zgranego zespołu CCG, który aktywnie działa w tej sferze od 2003 roku. Firma stanowi bezsporne centrum kompetencji w obszarze...

LS Tech to firma zajmująca się produkcją maszyn pakujących i systemów do paletyzacji. Dla firmy zaprojektowaliśmy unikalną i spójną identyfikację wizualną. Oryginalne logo i wizytówka pozwoli firmie zdobyć nowych klientów. Dla LS Tech stworzyliśmy również materiały reklamowe, które przygotowaliśmy do...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Profesjonalna medyczna strona produktowa dla produktu Aftident
Aftident
Strony www
medyczna strona produktowa chemaortho
Chemaortho
Strony www
Strona www dla producenta okien
Hensfort
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium