Tworzenie opisów produktów w sklepie meblowym
content marketing

Tworzenie opisów produktów w sklepie meblowym

Dlaczego warto zadbać o unikalne opisy w sklepie internetowym?

Algorytmy Google preferują strony, które zawierają wartościowe i unikalne (niekopiowane) treści. W przypadku sklepów internetowych główny element contentu stanowią opisy produktów. Treści o wysokiej jakości sprawiają, że wyszukiwarka naturalnie promuje sklep i produkty na wyższej pozycji. W przypadku sklepów internetowych, które posiadają szeroki asortyment, stworzenie opisów produktów wymaga dużego nakładu pracy. Jeśli jednak przyjrzymy się efektom jakie daje opracowanie unikalnych treści, okazuje się, że poświęcenie wymaganej ilości czasu zdecydowanie się opłaca. 

Jak przygotowaliśmy opisy produktów dla sklepu sprzedającego meble?
Właściciel sklepu italiastyle.pl zgłosił się do nas z zapytaniem o przygotowanie opisów produktów do sklepu internetowego. Ze względu na liczną konkurencję, która oferuje ten sam asortyment, jednym z głównych celów było wyróżnienie się. Wśród wielu konkurentów opisy produktów były bardzo krótkie, wręcz szczątkowe. Klientowi zależało, aby przygotowane przez nas treści były rozbudowane i potrafiły zachęcić odbiorcę do dłuższego pozostania na stronie. Dodatkowo zadaniem opisów miało być wsparcie pozycjonowania i zwiększenie ruchu organicznego.

Google docenia unikalne treści

Do największych błędów sklepów internetowych należy tzw. duplicat content, czyli powielanie tej samej treści. Jeśli oferujesz produkty innych marek, to producenci dostarczają zazwyczaj nie tylko towar, ale również zdjęcia i opisy poszczególnych produktów. Dokładnie takie same treści otrzymują także inni dystrybutorzy i wielu z nich zamieszcza je w swoim sklepie internetowym. Nawet jeśli każdy ze sklepów oferuje produkty w innych rozmiarach, kolorach czy cenach, roboty wyszukiwarek traktują takie witryny jako kopię. Nie ma znaczenia, że opis pochodzi od producenta i dystrybutor otrzymał zezwolenie do posługiwania się nim. Dla Google najbardziej wartościowe są te strony, na których zamieszczony został unikalny i wartościowy opis. 

Po analizie asortymentu klienta, konkurencji oraz słów kluczowych postanowiliśmy stworzyć rozbudowane, w pełni unikalne opisy produktów. Dzięki obszernej treści mogliśmy w naturalny sposób wkomponować odpowiednie słowa kluczowe. Zadanie wymagało od nas dobrego poznania branży oraz samodzielnego wyszukiwania wielu informacji. 

Jak zwiększyć sprzedaż dzięki wartościowym opisom?
Unikalne, wartościowe opisy nie tylko wpływają na pozycjonowanie i zwiększenie ruchu w sklepie internetowym. Odpowiednio stworzone opisy potrafią także sprzedawać. Innym z zarzutów wobec gotowych opisów, które dostarcza producent jest ich charakter informacyjny. Takie treści często zawierają jedynie "suche fakty" i nie uwypuklają korzyści związanych z zakupem danego produktu. Opisy takie nie są w stanie skłonić klienta do zakupu. Przygotowując treści, należy więc zadbać, aby miały one charakter perswazyjny.

Wartościowy oraz unikalny opis produktu to klucz do sukcesu pozycjonowanie sklepu internetowego

Przygotowana przez nas treść informuje nie tylko o danych technicznych i właściwościach. Opis podkreśla zalety produktu i wyjaśnia klientowi, dlaczego powinien zdecydować się na jego zakup.
 

W Argonium przed rozpoczęciem prac związanych z tworzeniem opisów, zawsze staramy się postawić na miejscu odbiorcy. Nie wszyscy są specjalistami w danej dziedzinie, dlatego ważne jest stworzenie takiego opisu, który zrozumie także laik. Opisując poszczególny produkt tłumaczymy sposób jego działania wykorzystując do tego celu język korzyści. W ten sposób klienci, którzy nie są do końca zorientowani w danej dziedzinie także mogą dostrzec zalety, jakie oferuje zakup danego produktu. 

Wygląd ma znaczenie 
Chcąc zwrócić uwagę użytkownika na dany produkt, musimy także zachować odpowiednią strukturę opisu. Najważniejszy jest wstęp, który powinien być krótki i rzeczowy. Długie i zawiłe wprowadzenie może sprawić, że klient szybko zrezygnuje z dalszego czytania. Najważniejsze informacje podajemy na samym początku, a dopiero później wdajemy się w szczegóły. Pomocne jest także zachowanie przejrzystej formy tekstu z podziałem na akapity, zastosowanie śródtytułów oraz pogrubionej czcionki, która podkreśli najważniejsze informacje.

Efekty

Po zamieszczeniu opisów na stronie klienta dostrzegliśmy pozytywne rezultaty zarówno pod kątem zwiększenia ruchu w sklepie, jak również wzrostu sprzedaży.  W ten sposób po raz kolejny dowiedliśmy, że wartościowe i unikalne opisy w sklepie internetowym nie tylko pomagają w pozycjonowaniu, ale również wpływają na decyzje zakupowe klientów.

autor
Autor artykułu
Beata Pietrzak
Specjalista od tworzenia treści na strony www oraz sklepy online
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Tworzenie opisów produktów w sklepie meblowym
4.7/5 na podstawie 63 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest analiza konkurencji w pozycjonowaniu?
Analiza konkurencji SEO to proces badania i oceny działań konkurencyjnych stron internetowych pod kątem pozycjonowania organicznego w wyszukiwarkach.
Analiza konkurencji SEO to proces badania i oceny działań konkurencyjnych stron internetowych pod kątem pozycjonowania organicznego w wyszukiwarkach.
02
Błąd 404
Błąd 404, znany także jako "Error 404", "404 Not Found", czy "HTTP 404", to komunikat o błędzie w standardzie protokołu HTTP, który informuje, że klient (np. przeglądarka internetowa) był w stanie skomunikować się z serwerem, ale serwer nie mógł znaleźć żądanych danych.
Błąd 404, znany także jako
03
Co to jest Cookies ?
Cookies, znane również jako ciasteczka internetowe, to małe pliki danych, które są zapisywane na urządzeniu użytkownika podczas przeglądania stron internetowych.
Cookies, znane również jako ciasteczka internetowe, to małe pliki danych, które są zapisywane na urządzeniu użytkownika podczas przeglądania stron internetowych.
04
Instagram
Instagram miał być siecią społecznościową służącą zabawie, polegającej na udostępnianiu zdjęć pomiędzy użytkownikami. Jednak stał się narzędziem, które pozwala zbliżyć się do znanych marek lub osób. Ten portal społecznościowy daje ogromne możliwości promocji firmy w sieci.
Instagram miał być siecią społecznościową służącą zabawie, polegającej na udostępnianiu zdjęć pomiędzy użytkownikami. Jednak stał się narzędziem, które pozwala zbliżyć się do znanych marek lub osób. Ten portal społecznościowy daje ogromne możliwości promocji firmy w sieci.
05
Opisy kategorii w sklepie internetowym
Opisy kategorii w sklepie internetowym to tekstowe przedstawienia poszczególnych sekcji lub działów sklepu, które grupują podobne lub powiązane ze sobą produkty.
Opisy kategorii w sklepie internetowym to tekstowe przedstawienia poszczególnych sekcji lub działów sklepu, które grupują podobne lub powiązane ze sobą produkty.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zakres działań - strona www. White Sails Solina to ośrodek wypoczynkowy nad Jeziorem Solińskim, w którym można zarezerwować nocleg, skorzystać z oferty SPA, a także spróbować przepysznych dań w dwóch restauracjach z widokiem na przepiękny krajobraz. 1 W White Sails Solina można odpocząć od codzienności i podarować sobie chwilę...

Zarkes działań - strona internetowa. Warszawski Instytut Naczyniowy w Warszawie zajmuje się kompleksowym leczeniem nóg, m.in. żylaków kończyn dolnych, niewydolności żylnej oraz obrzęków tłuszczowych. Klinika Doppler Instytut powstała po to, aby pacjent w jednej placówce mógł otrzymać kompletną pomoc na najwyższym...

Zakres działań - strona www. Rad-Pol jest dystrybutorem klasycznych mebli włoskiej produkcji, które wykonane są z wysokogatunkowych materiałów i odznaczają się ponadczasowo pięknym wykończeniem. Firma Rad-Pol, która na rynku meblowym działa od 1986 roku zajmuje się również produkcją eleganckich mebli, jak również...

Zakres działań - hosting, administracja strony www. Z grupą Cellfast współpracujemy od  ponad 6 lat nad utrzymaniem stabilnego i szybkiego hostingu dla serwisu www oraz utrzymanie/ aktualziację strony www.

Dla firmy Movitech zmodernizowaliśmy stronę www oraz świadczymy usługę kolokacji serwerów. Firmie Movitech zaproponowaliśmy również usługę pomocy technicznej oraz hosting strony www, który odpowiada indywidualnym potrzebom firmy. Movitech to firma,...

Zbudowaliśmy profesjonalną stronę www oraz sklep internetowy Artelito. Firma specjalizujące się w produkcji oraz dystrybucji mebli tapicerowanych. Sklep online został dodatkowo zintegrowany z systemem Optima. Integracja pozwoliła na usprawnienie procesu sprzedaży. Dzięki naszym usługom klienci mogą realizować swój...

Sharp jest firmą, która nieustannie dąży do innowacji — opracowuje jedyne w swoim rodzaju produkty i rozwiązania z branży IT, dzięki którym jakość życia ludzi na całym świecie ulegnie poprawie. Sharp oferuje usługi IT, a także nowoczesne rozwiązania do zarządzania komunikacją oraz dokumentami.

Zakres działań - hosting strony www. Kernau to polska marka oferująca nowoczesny sprzęt AGD oraz RTV, która zajmuje ugruntowaną pozycję na rynku. Urządzenia marki Kernau spełniają wysokie oczekiwania użytkowników pod względem parametrów technicznych, jak i modernistycznego designu.

 

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Boost Genius
Strony www
Lwowski Baciar
Strony www
Realizacja dedykowanego sklepu z farbami
Rzecz Gustu
Sklepy online
Realizacja strony www dla restauracji Patio w Rzeszowie
Restauracja Patio
Strony www
Realizacja strony www dla komornika sądowego
Komornik sądowy
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium