Tworzenie opisów produktów w sklepie meblowym
content marketing

Tworzenie opisów produktów w sklepie meblowym

Dlaczego warto zadbać o unikalne opisy w sklepie internetowym?

Algorytmy Google preferują strony, które zawierają wartościowe i unikalne (niekopiowane) treści. W przypadku sklepów internetowych główny element contentu stanowią opisy produktów. Treści o wysokiej jakości sprawiają, że wyszukiwarka naturalnie promuje sklep i produkty na wyższej pozycji. W przypadku sklepów internetowych, które posiadają szeroki asortyment, stworzenie opisów produktów wymaga dużego nakładu pracy. Jeśli jednak przyjrzymy się efektom jakie daje opracowanie unikalnych treści, okazuje się, że poświęcenie wymaganej ilości czasu zdecydowanie się opłaca. 

Jak przygotowaliśmy opisy produktów dla sklepu sprzedającego meble?
Właściciel sklepu italiastyle.pl zgłosił się do nas z zapytaniem o przygotowanie opisów produktów do sklepu internetowego. Ze względu na liczną konkurencję, która oferuje ten sam asortyment, jednym z głównych celów było wyróżnienie się. Wśród wielu konkurentów opisy produktów były bardzo krótkie, wręcz szczątkowe. Klientowi zależało, aby przygotowane przez nas treści były rozbudowane i potrafiły zachęcić odbiorcę do dłuższego pozostania na stronie. Dodatkowo zadaniem opisów miało być wsparcie pozycjonowania i zwiększenie ruchu organicznego.

Google docenia unikalne treści

Do największych błędów sklepów internetowych należy tzw. duplicat content, czyli powielanie tej samej treści. Jeśli oferujesz produkty innych marek, to producenci dostarczają zazwyczaj nie tylko towar, ale również zdjęcia i opisy poszczególnych produktów. Dokładnie takie same treści otrzymują także inni dystrybutorzy i wielu z nich zamieszcza je w swoim sklepie internetowym. Nawet jeśli każdy ze sklepów oferuje produkty w innych rozmiarach, kolorach czy cenach, roboty wyszukiwarek traktują takie witryny jako kopię. Nie ma znaczenia, że opis pochodzi od producenta i dystrybutor otrzymał zezwolenie do posługiwania się nim. Dla Google najbardziej wartościowe są te strony, na których zamieszczony został unikalny i wartościowy opis. 

Po analizie asortymentu klienta, konkurencji oraz słów kluczowych postanowiliśmy stworzyć rozbudowane, w pełni unikalne opisy produktów. Dzięki obszernej treści mogliśmy w naturalny sposób wkomponować odpowiednie słowa kluczowe. Zadanie wymagało od nas dobrego poznania branży oraz samodzielnego wyszukiwania wielu informacji. 

Jak zwiększyć sprzedaż dzięki wartościowym opisom?
Unikalne, wartościowe opisy nie tylko wpływają na pozycjonowanie i zwiększenie ruchu w sklepie internetowym. Odpowiednio stworzone opisy potrafią także sprzedawać. Innym z zarzutów wobec gotowych opisów, które dostarcza producent jest ich charakter informacyjny. Takie treści często zawierają jedynie "suche fakty" i nie uwypuklają korzyści związanych z zakupem danego produktu. Opisy takie nie są w stanie skłonić klienta do zakupu. Przygotowując treści, należy więc zadbać, aby miały one charakter perswazyjny.

Wartościowy oraz unikalny opis produktu to klucz do sukcesu pozycjonowanie sklepu internetowego

Przygotowana przez nas treść informuje nie tylko o danych technicznych i właściwościach. Opis podkreśla zalety produktu i wyjaśnia klientowi, dlaczego powinien zdecydować się na jego zakup.
 

W Argonium przed rozpoczęciem prac związanych z tworzeniem opisów, zawsze staramy się postawić na miejscu odbiorcy. Nie wszyscy są specjalistami w danej dziedzinie, dlatego ważne jest stworzenie takiego opisu, który zrozumie także laik. Opisując poszczególny produkt tłumaczymy sposób jego działania wykorzystując do tego celu język korzyści. W ten sposób klienci, którzy nie są do końca zorientowani w danej dziedzinie także mogą dostrzec zalety, jakie oferuje zakup danego produktu. 

Wygląd ma znaczenie 
Chcąc zwrócić uwagę użytkownika na dany produkt, musimy także zachować odpowiednią strukturę opisu. Najważniejszy jest wstęp, który powinien być krótki i rzeczowy. Długie i zawiłe wprowadzenie może sprawić, że klient szybko zrezygnuje z dalszego czytania. Najważniejsze informacje podajemy na samym początku, a dopiero później wdajemy się w szczegóły. Pomocne jest także zachowanie przejrzystej formy tekstu z podziałem na akapity, zastosowanie śródtytułów oraz pogrubionej czcionki, która podkreśli najważniejsze informacje.

Efekty

Po zamieszczeniu opisów na stronie klienta dostrzegliśmy pozytywne rezultaty zarówno pod kątem zwiększenia ruchu w sklepie, jak również wzrostu sprzedaży.  W ten sposób po raz kolejny dowiedliśmy, że wartościowe i unikalne opisy w sklepie internetowym nie tylko pomagają w pozycjonowaniu, ale również wpływają na decyzje zakupowe klientów.

autor
Autor artykułu
Beata Pietrzak
Specjalista od tworzenia treści na strony www oraz sklepy online
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Tworzenie opisów produktów w sklepie meblowym
4.7/5 na podstawie 63 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Facebook
Facebook stanowi jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingowych, a w połączeniu z Facebook ADS są nierozłączną część pracy niejednego specjalisty od social mediów oraz SEM.
Facebook stanowi jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingowych, a w połączeniu z Facebook ADS są nierozłączną część pracy niejednego specjalisty od social mediów oraz SEM.
02
Co to jest elektroniczny obieg dokumentów intranet ?
Elektroniczny obieg dokumentów w intranecie to proces zarządzania dokumentami, który odbywa się wewnątrz organizacji za pomocą systemu intranetowego.
Elektroniczny obieg dokumentów w intranecie to proces zarządzania dokumentami, który odbywa się wewnątrz organizacji za pomocą systemu intranetowego.
03
Co to jest SEO
SEO, czyli Search Engine Optimization (Optymalizacja dla Wyszukiwarek Internetowych), to zestaw strategii i praktyk mających na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w organicznych (niepłatnych) wynikach wyszukiwania.
SEO, czyli Search Engine Optimization (Optymalizacja dla Wyszukiwarek Internetowych), to zestaw strategii i praktyk mających na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w organicznych (niepłatnych) wynikach wyszukiwania.
04
Co to jest pozycjonowanie white SEO
Pozycjonowanie "White SEO" to zbiór etycznych, legalnych i zgodnych z wytycznymi wyszukiwarek technik optymalizacji stron internetowych w celu poprawy ich pozycji w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie
05
Co to jest logo?
W tym artykule przybliżymy definicję logo, jego znaczenie w budowaniu marki oraz kluczowe elementy, które należy wziąć pod uwagę podczas projektowania.
W tym artykule przybliżymy definicję logo, jego znaczenie w budowaniu marki oraz kluczowe elementy, które należy wziąć pod uwagę podczas projektowania.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zarkes działań - strona internetowa. Warszawski Instytut Naczyniowy w Warszawie zajmuje się kompleksowym leczeniem nóg, m.in. żylaków kończyn dolnych, niewydolności żylnej oraz obrzęków tłuszczowych. Klinika Doppler Instytut powstała po to, aby pacjent w jednej placówce mógł otrzymać kompletną pomoc na najwyższym...

Zakres dziłań - treści na strony www. Bispol to rodzinna firma, która od 1993 roku produkuje na nowoczesnych liniach produkcyjnych świece zapachowe i bezzapachowe, podgrzewacze, dyfuzory i woski zapachowe, wkłady oraz znicze dystrybuując je na terenie całej Europy.

Zakres działań - strona internetowa. ID Point to dystrybutor włoskich mebli i dodatków, dzięki którym aranżowane wnętrza zyskają na luksusowym, a zarazem nowoczesnym charakterze. Architekci pracujący w firmie Id Point pomagają klientom tworzyć koncepcje aranżacyjne poszczególnych wnętrz, do których następnie dobierają...

Zakres działań: hosting strony www. Tworzywa Sztuczne PZL Mielec to firma specjalizująca się w produkcji części oraz zespołów kompozytowych dla kolejnictwa i motoryzacji, lotnictwa, a także innych wyrobów specjalnych.

Patkar specjalizuje się w produkcji różnorodnych wyrobów wykonywanych z drewna i wikliny. Produkuje między innymi karmniki i budki lęgowe dla ptaków, skrzynie z drewna do sadzenia roślin, wiklinowe oraz drewniane płoty ogrodowe. Patkar również tworzy nieskazitelne i w pełni naturalne wyroby, tj. domki i karmniki dla zwierząt, kosze transportowe, klatki i...

Folwark Center Rzeszów to kompleks budynków na Słocinie w Rzeszowie, dla którego przygotowaliśmy oryginalną identyfikację wizualną. Dla firmy stworzyliśmy profesjonalną stronę internetową, którą skutecznie pozycjonujemy. Budujemy wizerunek marki w sieci z wykorzystaniem usługi...

Zbudowaliśmy profesjonalną stronę www oraz sklep internetowy Artelito. Firma specjalizujące się w produkcji oraz dystrybucji mebli tapicerowanych. Sklep online został dodatkowo zintegrowany z systemem Optima. Integracja pozwoliła na usprawnienie procesu sprzedaży. Dzięki naszym usługom klienci mogą realizować swój...

Sharp jest firmą, która nieustannie dąży do innowacji — opracowuje jedyne w swoim rodzaju produkty i rozwiązania z branży IT, dzięki którym jakość życia ludzi na całym świecie ulegnie poprawie. Sharp oferuje usługi IT, a także nowoczesne rozwiązania do zarządzania komunikacją oraz dokumentami.

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Realizacja strony internetowej Folwark Center Rzeszów
Folwark Center
Strony www
Realizacja strony internetowej dla Maxton Design
Maxton Design
Strony www
Lwowski Baciar
Strony www
Boost Genius
Strony www
Whiteberg
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium