Tworzenie opisów produktów w sklepie meblowym
content marketing

Tworzenie opisów produktów w sklepie meblowym

Dlaczego warto zadbać o unikalne opisy w sklepie internetowym?

Algorytmy Google preferują strony, które zawierają wartościowe i unikalne (niekopiowane) treści. W przypadku sklepów internetowych główny element contentu stanowią opisy produktów. Treści o wysokiej jakości sprawiają, że wyszukiwarka naturalnie promuje sklep i produkty na wyższej pozycji. W przypadku sklepów internetowych, które posiadają szeroki asortyment, stworzenie opisów produktów wymaga dużego nakładu pracy. Jeśli jednak przyjrzymy się efektom jakie daje opracowanie unikalnych treści, okazuje się, że poświęcenie wymaganej ilości czasu zdecydowanie się opłaca. 

Jak przygotowaliśmy opisy produktów dla sklepu sprzedającego meble?
Właściciel sklepu italiastyle.pl zgłosił się do nas z zapytaniem o przygotowanie opisów produktów do sklepu internetowego. Ze względu na liczną konkurencję, która oferuje ten sam asortyment, jednym z głównych celów było wyróżnienie się. Wśród wielu konkurentów opisy produktów były bardzo krótkie, wręcz szczątkowe. Klientowi zależało, aby przygotowane przez nas treści były rozbudowane i potrafiły zachęcić odbiorcę do dłuższego pozostania na stronie. Dodatkowo zadaniem opisów miało być wsparcie pozycjonowania i zwiększenie ruchu organicznego.

Google docenia unikalne treści

Do największych błędów sklepów internetowych należy tzw. duplicat content, czyli powielanie tej samej treści. Jeśli oferujesz produkty innych marek, to producenci dostarczają zazwyczaj nie tylko towar, ale również zdjęcia i opisy poszczególnych produktów. Dokładnie takie same treści otrzymują także inni dystrybutorzy i wielu z nich zamieszcza je w swoim sklepie internetowym. Nawet jeśli każdy ze sklepów oferuje produkty w innych rozmiarach, kolorach czy cenach, roboty wyszukiwarek traktują takie witryny jako kopię. Nie ma znaczenia, że opis pochodzi od producenta i dystrybutor otrzymał zezwolenie do posługiwania się nim. Dla Google najbardziej wartościowe są te strony, na których zamieszczony został unikalny i wartościowy opis. 

Po analizie asortymentu klienta, konkurencji oraz słów kluczowych postanowiliśmy stworzyć rozbudowane, w pełni unikalne opisy produktów. Dzięki obszernej treści mogliśmy w naturalny sposób wkomponować odpowiednie słowa kluczowe. Zadanie wymagało od nas dobrego poznania branży oraz samodzielnego wyszukiwania wielu informacji. 

Jak zwiększyć sprzedaż dzięki wartościowym opisom?
Unikalne, wartościowe opisy nie tylko wpływają na pozycjonowanie i zwiększenie ruchu w sklepie internetowym. Odpowiednio stworzone opisy potrafią także sprzedawać. Innym z zarzutów wobec gotowych opisów, które dostarcza producent jest ich charakter informacyjny. Takie treści często zawierają jedynie "suche fakty" i nie uwypuklają korzyści związanych z zakupem danego produktu. Opisy takie nie są w stanie skłonić klienta do zakupu. Przygotowując treści, należy więc zadbać, aby miały one charakter perswazyjny.

Wartościowy oraz unikalny opis produktu to klucz do sukcesu pozycjonowanie sklepu internetowego

Przygotowana przez nas treść informuje nie tylko o danych technicznych i właściwościach. Opis podkreśla zalety produktu i wyjaśnia klientowi, dlaczego powinien zdecydować się na jego zakup.
 

W Argonium przed rozpoczęciem prac związanych z tworzeniem opisów, zawsze staramy się postawić na miejscu odbiorcy. Nie wszyscy są specjalistami w danej dziedzinie, dlatego ważne jest stworzenie takiego opisu, który zrozumie także laik. Opisując poszczególny produkt tłumaczymy sposób jego działania wykorzystując do tego celu język korzyści. W ten sposób klienci, którzy nie są do końca zorientowani w danej dziedzinie także mogą dostrzec zalety, jakie oferuje zakup danego produktu. 

Wygląd ma znaczenie 
Chcąc zwrócić uwagę użytkownika na dany produkt, musimy także zachować odpowiednią strukturę opisu. Najważniejszy jest wstęp, który powinien być krótki i rzeczowy. Długie i zawiłe wprowadzenie może sprawić, że klient szybko zrezygnuje z dalszego czytania. Najważniejsze informacje podajemy na samym początku, a dopiero później wdajemy się w szczegóły. Pomocne jest także zachowanie przejrzystej formy tekstu z podziałem na akapity, zastosowanie śródtytułów oraz pogrubionej czcionki, która podkreśli najważniejsze informacje.

Efekty

Po zamieszczeniu opisów na stronie klienta dostrzegliśmy pozytywne rezultaty zarówno pod kątem zwiększenia ruchu w sklepie, jak również wzrostu sprzedaży.  W ten sposób po raz kolejny dowiedliśmy, że wartościowe i unikalne opisy w sklepie internetowym nie tylko pomagają w pozycjonowaniu, ale również wpływają na decyzje zakupowe klientów.

autor
Autor artykułu
Beata Pietrzak
Specjalista od tworzenia treści na strony www oraz sklepy online
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Tworzenie opisów produktów w sklepie meblowym
4.7/5 na podstawie 63 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest Breadcrumbs?
Breadcrumbs, w kontekście projektowania stron internetowych, to ścieżka nawigacyjna, która pomaga użytkownikom zorientować się, gdzie znajdują się na stronie w relacji do głównej struktury witryny.
Breadcrumbs, w kontekście projektowania stron internetowych, to ścieżka nawigacyjna, która pomaga użytkownikom zorientować się, gdzie znajdują się na stronie w relacji do głównej struktury witryny.
02
Co to jest strona www?
Strona internetowa jest niezwykle istotnym elementem tożsamości biznesu w sieci. Jest to miejsce, do którego odsyłasz internautów i adres, po którym można Cię znaleźć w wynikach wyszukiwania.
Strona internetowa jest niezwykle istotnym elementem tożsamości biznesu w sieci. Jest to miejsce, do którego odsyłasz internautów i adres, po którym można Cię znaleźć w wynikach wyszukiwania.
03
Co to jest responsywność stron www?
Responsywność strony internetowej jest niezbędna, ponieważ coraz więcej osób korzysta z Internetu na różnych urządzeniach, także mobilnych.
Responsywność strony internetowej jest niezbędna, ponieważ coraz więcej osób korzysta z Internetu na różnych urządzeniach, także mobilnych.
04
Co to jest system CMS?
CMS z ang. Content Management System to system zarządzania treścią. Najprościej rzec ujmując jest to witryna internetowa wyposażona w panel administracyjny dzięki któremu można bezpłatnie i samodzielnie zmieniać treści bez znajomości programowania.
CMS z ang. Content Management System to system zarządzania treścią. Najprościej rzec ujmując jest to witryna internetowa wyposażona w panel administracyjny dzięki któremu można bezpłatnie i samodzielnie zmieniać treści bez znajomości programowania.
05
Audyt pozycjonowania
Audyt Pozycjonowania SEO (Search Engine Optimization) staje się kluczowym elementem strategii marketingowej każdej firmy.
Audyt Pozycjonowania SEO (Search Engine Optimization) staje się kluczowym elementem strategii marketingowej każdej firmy.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Współpraca z Kancelarią Notarialną Aleksandra Jurczak umożliwiła modernizację strony www, jak również dostosowane do indywidualnych potrzeb kancelarii hostingu witryny internetowej. Kancelaria Notarialna Aleksandra Jurczak specjalizuje się w usługach z zakresu czynności notarialnych.

Zakres działań - strona www. Siedlisko Janczar to kompleks wypoczynkowo-rekreacyjny, w którym można odpocząć od zgiełku miasta i codziennych obowiązków. Siedlisko janczar jest przyjazne dla osób, które poszukują wytchnienia od szybkiego tempa życia, jak również dla osób ceniących aktywny wypoczynek. W...

Zakres działań: hosting strony www. Chema-Elektromet to firma farmaceutyczna, która od ponad 60 lat produkuje produkty lecznicze oraz wyroby medyczne, które są przeznaczone przede wszystkim dla dermatologów i stomatologów. W swojej pracy Chema-Elektromet wykorzystuje nowoczesne rozwiązania technologiczne, dzięki którym ciągle...

Zakres działań: hosting strony www. Van Pur to jedna z największych spółek piwowarskich w Polsce, która w swojej działalności skupia się na budowaniu i wzmacnianiu wizerunku marek regionalnych browarów oraz produkcji oryginalnych opakowań, czyli etykiet dla piw.

CARPATHIA CONSULTING GROUP istnieje na rynku od 2009 roku i cieszy się uznaniem jako ceniony partner w dziedzinie pozyskiwania środków. Bogate doświadczenie oraz ekspertyza, są owocem wieloletniej pracy  założyciela, Piotra Fularza, oraz zgranego zespołu CCG, który aktywnie działa w tej sferze od 2003 roku. Firma stanowi bezsporne centrum kompetencji w obszarze...

Patkar specjalizuje się w produkcji różnorodnych wyrobów wykonywanych z drewna i wikliny. Produkuje między innymi karmniki i budki lęgowe dla ptaków, skrzynie z drewna do sadzenia roślin, wiklinowe oraz drewniane płoty ogrodowe. Patkar również tworzy nieskazitelne i w pełni naturalne wyroby, tj. domki i karmniki dla zwierząt, kosze transportowe, klatki i...

Folwark Center Rzeszów to kompleks budynków na Słocinie w Rzeszowie, dla którego przygotowaliśmy oryginalną identyfikację wizualną. Dla firmy stworzyliśmy profesjonalną stronę internetową, którą skutecznie pozycjonujemy. Budujemy wizerunek marki w sieci z wykorzystaniem usługi...

Maxton Design jest producentem wysokogatunkowych części samochodowego tuningu optycznego, który znany jest miłośnikom motoryzacji na całym świecie. Polska firma zajmuje się profesjonalną produkcją trwałych, nowoczesnych, a zarazem wysoce estetycznych splitterów, spoilerów, dokładek progów, zderzaków oraz innych akcesoriów...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Mostostal Warszawa - konfigurator online mostów
Mostostal
Konfiguratory
konfigurator online kostki brukowej
Konfigurator kostki
Konfiguratory
Realizacja dedykowanego sklepu z farbami
Rzecz Gustu
Sklepy online
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium